Ongewenste vrijdenkers beschoten
Moderator: Moderators
Ongewenste vrijdenkers beschoten
Het verbaasd me dat het drama dat zich afspeelt in Myanmar, het voormalige Birma hier geen enkele aandacht krijgt. De democratie wordt in dat prachtige land dat rijk is aan natuur en delfstoffen maar door de junta de afgrond in gedreven wordt met harde hand de kop ingedrukt.
De bevolking is al sinds de staatsgreep van Ne Win in 1962 in een ijzige greep gehouden en elke vorm van protest wordt gesmoord door brute martelingen en moorden.
Opnieuw staat het volk massaal op voor een vreedzaam protest,. In 1988 geleid door studenten nu door de in groot aanzien staande boeddhistische monniken. Een groot Mahatma Ghandi gevoel maakt zich van mij meester.
De verkiezingen in 1990 hebben de overwinning gebracht voor de terechte winnares van de Nobel prijs van de vrede, Aung San Suu Kyi. Gevolg: jaren lange opsluiting in haar eigen huis waar zeer sporadisch bezoek wordt toegestaan, en zo nu en dan in het gevang. Uitsluiting van contact met haar gezin in Groot Brittannië waar haar man overleed en zij niet aanwezig kon zijn. OK het was ook deels haar keuze omdat ze bij terugkeer Myanmar (Birma) niet meer zou worden toegelaten. Het was een krachtig, zeer moedig en uiterst dapper offer voor haar land en haar landgenoten die haar massaal op handen dragen. En wat doet de wereld nu niets, enkel protest aantekenen. China is een zeer belangrijke economische macht en zal dat in de nabije toekomst in nog veel grotere mate zijn. Dat land heeft de gore moed om een misdadig regime te steunen en te financieren.
Deze misdaden, deze massale grove schending van de mensenrechten moet aan de grote klok gehangen worden ook hier op freethinker want wat is een freethinker site als ze geen steun betuigt aan 47 miljoen Birmezen en andere bevolkingsgroepen in Birma die lijden onder het juk van een misdadig regime dat nergens voor terugdeinst.
http://www.youtube.com/watch?v=UendQMisGfE
http://www.youtube.com/watch?v=f3EarhS5 ... ed&search=
Kom in protest
http://www.burmacentrum.nl/
De bevolking is al sinds de staatsgreep van Ne Win in 1962 in een ijzige greep gehouden en elke vorm van protest wordt gesmoord door brute martelingen en moorden.
Opnieuw staat het volk massaal op voor een vreedzaam protest,. In 1988 geleid door studenten nu door de in groot aanzien staande boeddhistische monniken. Een groot Mahatma Ghandi gevoel maakt zich van mij meester.
De verkiezingen in 1990 hebben de overwinning gebracht voor de terechte winnares van de Nobel prijs van de vrede, Aung San Suu Kyi. Gevolg: jaren lange opsluiting in haar eigen huis waar zeer sporadisch bezoek wordt toegestaan, en zo nu en dan in het gevang. Uitsluiting van contact met haar gezin in Groot Brittannië waar haar man overleed en zij niet aanwezig kon zijn. OK het was ook deels haar keuze omdat ze bij terugkeer Myanmar (Birma) niet meer zou worden toegelaten. Het was een krachtig, zeer moedig en uiterst dapper offer voor haar land en haar landgenoten die haar massaal op handen dragen. En wat doet de wereld nu niets, enkel protest aantekenen. China is een zeer belangrijke economische macht en zal dat in de nabije toekomst in nog veel grotere mate zijn. Dat land heeft de gore moed om een misdadig regime te steunen en te financieren.
Deze misdaden, deze massale grove schending van de mensenrechten moet aan de grote klok gehangen worden ook hier op freethinker want wat is een freethinker site als ze geen steun betuigt aan 47 miljoen Birmezen en andere bevolkingsgroepen in Birma die lijden onder het juk van een misdadig regime dat nergens voor terugdeinst.
http://www.youtube.com/watch?v=UendQMisGfE
http://www.youtube.com/watch?v=f3EarhS5 ... ed&search=
Kom in protest
Laatst gewijzigd door Gerard op 28 sep 2007 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Re: Ongewenste vrijdenkers beschoten
Mijn steun hebben ze al.Gerard schreef:Kom in protest
Hallo Gerard.
Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit onrecht.
Ik heb op dit site ook een petitie gevonden http://new.petitiononline.com/to2b53cn/petition.html
Die ga ik nu ondertekenen.
Vriendelijke groet.
Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit onrecht.
Ik heb op dit site ook een petitie gevonden http://new.petitiononline.com/to2b53cn/petition.html
Die ga ik nu ondertekenen.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Hoewel ik het verschrikkelijk vind dat mensen van de straat geschoten worden, vraag ik mij toch een paar dingen af, nml. Waar verdienen die horden monniken eigenlijk hun boterhammen mee? En wordt het media-offensief alhier geleid door de stille wens v.h. gelovige deel,.............dat via die monniken dáár, het geloof hiér opgestoten kan worden naar de macht?
Ik ben wantrouwig geworden in de loop der jaren, en wat weet ik tenslotte van de 'ins' en 'outs' van wat er aldaar speelt?
De monniken hadden binnen kunnen blijven en de militairen niet hoeven te schieten?
Waarom steunen de landen in de regio (china india) eigenlijk de militairen?
Hebben de USA een zooitje CIA geinfiltreerd zoals ze gewoonlijk doen?
Met een politiek doel dat tegengesteld is aan dat van India-China?
Ik sta erbij en kijk ernaar, onwetend en machteloos
Met een hart dat bloedt voor het leed v.d. nabestaanden!
Ik ben wantrouwig geworden in de loop der jaren, en wat weet ik tenslotte van de 'ins' en 'outs' van wat er aldaar speelt?
De monniken hadden binnen kunnen blijven en de militairen niet hoeven te schieten?
Waarom steunen de landen in de regio (china india) eigenlijk de militairen?
Hebben de USA een zooitje CIA geinfiltreerd zoals ze gewoonlijk doen?
Met een politiek doel dat tegengesteld is aan dat van India-China?
Ik sta erbij en kijk ernaar, onwetend en machteloos
Met een hart dat bloedt voor het leed v.d. nabestaanden!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Nog positieve suggesties die een daadwerkelijke verandering teweeg zou kunnen brengen?
Lijkt me moeilijk!...en Godsonmogelijk om dit op korte termijn te realiseren!
Wat dacht je van het bevriezen en/of verbeurd verklaren van alle geldelijke tegoeden en kapitalen in het buitenland van de (zeer waarschijnlijk) nu puisant rijke machthebbers?
Ga jij hier je vakantiedagen voor opofferen om dit de komende twee weken onder de aandacht te brengen bij de regering? Of is dit 'offer' te groot?
En als jij vindt dat dit een dom voorstel is omdat je vindt dat dit tot niets leid welke aktie denk je dan wel te nemen?
Ik zelf zou het niet weten! We zouden het land nu natuurlijk militair kunnen binnenvallen...of nee! Wacht even...die spoeling is al dun door onze aanweziheid in andere landen, waaronder: Libanon, Egypte, Soedan, Irak, Afghanistan.
Kritiek is mooi...en ook terecht!...maar persoonlijk kan ik op dit moment geen magische oplossing verzinnen...ik wou dat ik het kon!
Persoonlijk voel ik er weinig voor om een petitie te tekenen waar de hele nederlandse regering als mede de hele nederlandse oppositie al achter staat. Ik vind dit weinig zinvol! Ik denk ook dat de nederlandse, europese of een wereld petitie weinig indruk maakt op de plaatselijke geïsoleerde machthebbers.
De politiek is op dit moment actief bezig om druk uit te oefenen...en als onze '15 minutes of attention' niet verslapt levert dit mogelijk misschien nog iets op...wie weet??? Ik hoop het in ieder geval!!!
MvG, Wim Ahlers.
Lijkt me moeilijk!...en Godsonmogelijk om dit op korte termijn te realiseren!
Wat dacht je van het bevriezen en/of verbeurd verklaren van alle geldelijke tegoeden en kapitalen in het buitenland van de (zeer waarschijnlijk) nu puisant rijke machthebbers?
Ga jij hier je vakantiedagen voor opofferen om dit de komende twee weken onder de aandacht te brengen bij de regering? Of is dit 'offer' te groot?
En als jij vindt dat dit een dom voorstel is omdat je vindt dat dit tot niets leid welke aktie denk je dan wel te nemen?
Ik zelf zou het niet weten! We zouden het land nu natuurlijk militair kunnen binnenvallen...of nee! Wacht even...die spoeling is al dun door onze aanweziheid in andere landen, waaronder: Libanon, Egypte, Soedan, Irak, Afghanistan.
Kritiek is mooi...en ook terecht!...maar persoonlijk kan ik op dit moment geen magische oplossing verzinnen...ik wou dat ik het kon!
Persoonlijk voel ik er weinig voor om een petitie te tekenen waar de hele nederlandse regering als mede de hele nederlandse oppositie al achter staat. Ik vind dit weinig zinvol! Ik denk ook dat de nederlandse, europese of een wereld petitie weinig indruk maakt op de plaatselijke geïsoleerde machthebbers.
De politiek is op dit moment actief bezig om druk uit te oefenen...en als onze '15 minutes of attention' niet verslapt levert dit mogelijk misschien nog iets op...wie weet??? Ik hoop het in ieder geval!!!
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Ze mogen zelf geen inkomsten maken, hun eten enzo wordt ze dagelijks door de bevolking van Birma verschaft. Is trouwens de afgelopen dagen al meerdere keren melding van gemaakt door verscheidene kranten.fbs33 schreef:Waar verdienen die horden monniken eigenlijk hun boterhammen mee?
En ik moet als verstokte atheist wel zeggen dat het me best wel wat doet dat die mensen daar in hun ontuuglijke armoede toch ook nu nog steeds volhardend doorgaan met dat gebruik, of hoe je het ook maar noemen kan.
fbs33 schreef:En wordt het media-offensief alhier geleid door de stille wens v.h. gelovige deel,.............dat via die monniken dáár, het geloof hiér opgestoten kan worden naar de macht?
Hoe bedoel je dat nu? Ik kan je vraag, geloof ik, niet helemaal volgen.
Het is wat persvrijheid en informatie betreft het meest dichtgeschroefde land ter wereld, Noord Korea is daarmee vergeleken nog een meevaller.fbs33 schreef:Ik ben wantrouwig geworden in de loop der jaren, en wat weet ik tenslotte van de 'ins' en 'outs' van wat er aldaar speelt?
Het verbaast me eigenlijk enorm dat de junta pas ergens afgelopen nacht is begonnen met het blokkeren van de internettoegangen.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Bekijk de uit Birma gesmokkelde beelden die gestuurd zin naar het radio station DVB "Democratic Voice of Birma" dat in Oslo (van wege de nobelprijs voor Aung San Suu Kyi) is gevestigd.
Zie hoe de vreedzame protesten met bruut geweld uiteen geslagen worden.
http://english.dvb.no/index.php
Zie hoe de vreedzame protesten met bruut geweld uiteen geslagen worden.
http://english.dvb.no/index.php
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Je hebt gelijk dat represailles moeilijk zijn en vooral de bevolking zelf raken maar bedenk dat deze junta al sinds 1962 aan de macht is en dat de wereld zwijgt. Dit volk is heeft getoond bereid te zijn de offers te nemen in de hoop dat.... maar het duurt te lang de wereld staat aan de kant en staat dit alles toe omdat men vooral haar eigen belangen in de gaten houdt.wahlers schreef:Nog positieve suggesties die een daadwerkelijke verandering teweeg zou kunnen brengen?....
Ga jij hier je vakantiedagen voor opofferen om dit de komende twee weken onder de aandacht te brengen bij de regering? Of is dit 'offer' te groot?....
We zouden het land nu natuurlijk militair kunnen binnenvallen...of nee! Wacht even.
Ja marginale represailles zijn genomen maar die worden teniet gedaan door de grote geldstromen uit China, India en het westerse bedrijfsleven dat lak heeft aan het brute geweld van de Birmese junta omdat het niet in het belang is van hun zakelijke en private cashflow.
Ik ben al jaren geïnteresseerd in dit land en ben blij met dit nieuwe protest en met name de grote media aandacht die de gruwelijke onderdrukking en jarenlange vrijheidsonderdrukking het nu eindelijk krijgt.
Het enige dat ik kan bijdragen is aandacht te vragen en daarmee een zeer bescheiden bijdrage te leveren aan het veranderen van de lakse houding van de wereldbevolking en de wereld leiders. In Irak spelen Olie belangen mee. Hier niet omdat de enorme olie reserves via maatschappijen als Total en vele anderen gewoon netjes het land uitgaan zolang je de kas van de misdadige generaals maar spekt zodat zij de middelen en de macht houden om het volk te blijven onderdrukken. Het feit dat het volk slechts geweldloos protesteert geeft de generaals het recht van de sterkste. Laat de wereld eens wakker worden en respect tonen voor dit geweldloze verzet.Mahatma Ghandi wordt erom geprezen en vereerd. Her dappere Birmese volk laten we stikken.
Laat Europe, Japan en de VS ook eens sancties uitoefenen op China en India als zij doorgaan met het oppompen van de macht van de gruwelijke machtslustige en zichzelf verrijkende generaals. Maar nee, dan treffen ze zichzelf in de portemonee want die groeimarkten zijn een belangrijk afzetgebied geworden en nog steeds goedkope productie landen voor hun eigen producten.
Ik wordt helaas in mijn eigen werk met de neus op die feiten gedrukt omdat China voor ons de grootste markt is en nog steeds booming is. Men zwijgt ook daar. Men wil politiek niet vermengen met hun eigen zakelijke belangen omdat die dan geschaadt worden. Ik heb moeite om daaraan te blijven meewerken.
Wat het eerste betreft heb je gelijk het tweede hoop ik met je .wahlers schreef:De politiek is op dit moment actief bezig om druk uit te oefenen...en als onze '15 minutes of attention' niet verslapt levert dit mogelijk misschien nog iets op...wie weet??? Ik hoop het in ieder geval!!!.
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Zie ook de foto's van de executie van de Japanse journalist en de bloederige foto's op
http://www.irrawaddymedia.com/
of deze
http://www.mizzima.com/
http://www.irrawaddymedia.com/
of deze
http://www.mizzima.com/
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
De schoten op straat worden minder gehoord. Maar de gearresteerde dissidenten, waaronder veel boeddhistische monikken, worden nu op brute wijze achter gesloten deuren, buiten beeld van webcams en mobiele cameras, gemarteld en gedood in gevangenschap.
Dit is hun lot
En dit is het antwoord van de potitiek in India
"BANGKOK, Thailand (AP) -- Just last Sunday Indian Oil Minister Murli Deora was in Myanmar's capital for the signing of oil and gas exploration contracts between state-controlled ONGC Videsh Ltd. and Myanmar's military rulers."
Zie ook http://www.netwerk.tv/archief/5566526/1 ... iteen.html
Dit is hun lot

En dit is het antwoord van de potitiek in India
"BANGKOK, Thailand (AP) -- Just last Sunday Indian Oil Minister Murli Deora was in Myanmar's capital for the signing of oil and gas exploration contracts between state-controlled ONGC Videsh Ltd. and Myanmar's military rulers."
Zie ook http://www.netwerk.tv/archief/5566526/1 ... iteen.html
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Aan Edwin@Parasiterende monniken die de armoedige bevolking nog zwaarder belasten lijkt mij niet in de lijn v.h. boedhisme te liggen.(net zo min als aflaatverkopende monniken in de M.E.?)
Het doet mij wat, om als verstokt atheist te zien dat, dank zij zo'n geloof, duizenden mannen er in slagen om op die manier aan de kost te komen.
Media-aandacht, min of meer bepaald door dát wat hier voor bon ton doorgaat (USA-sympathie tegenover Rusland/China antipathie de richting van het geschrijf min of meer bepaalt?.....en het mogelijk daardoor het eerder zal opnemen voor het een of andere geloof dan voor communisme e.d? )
Oftewel; Is er sprake van gekleurde berichtgeving (met als één v.d. associaties "Geloof staat aan de goede kant"? [in dié Zin het profiteren van het geloof alhier, daarvan.])
Smerige gedachten, inderdaad, maar.........wie zegt dat er in de politiek niet smerig gedacht wordt? (Oók in Rusland of USA of China of, of?)
De beelden spreken een afschuwelijke taal en zijn een stuk realiteit, maar hoe groot is dat 'stuk'?
Ik had slechts de bedoeling te zeggen, "Hoedt U voor manipulatie" en sleepte tegen heug en meug (gechargeerde?) tegenargumenten aan, met een blik op, in het verleden geproduceerde 'waarheden' die achteraf vette leugens bleken!
Berichten over 'olie' e.a. 'delfstoffen' houden mijn wantrouwen levendig, evenals Afghanistan dat van de Russen verlost moest worden door de (USA bewapende) Taliban, die na hun overwinning óók ongezeglijk bleken, of...........de schurk Saddam die verdreven moest worden, en de USA die met bloemen verwelkomd zou worden door de bevolking, etc. etc. (en wij zitten in dát kamp met de USA in Navo en zo.)
Het doet mij wat, om als verstokt atheist te zien dat, dank zij zo'n geloof, duizenden mannen er in slagen om op die manier aan de kost te komen.
Media-aandacht, min of meer bepaald door dát wat hier voor bon ton doorgaat (USA-sympathie tegenover Rusland/China antipathie de richting van het geschrijf min of meer bepaalt?.....en het mogelijk daardoor het eerder zal opnemen voor het een of andere geloof dan voor communisme e.d? )
Oftewel; Is er sprake van gekleurde berichtgeving (met als één v.d. associaties "Geloof staat aan de goede kant"? [in dié Zin het profiteren van het geloof alhier, daarvan.])
Smerige gedachten, inderdaad, maar.........wie zegt dat er in de politiek niet smerig gedacht wordt? (Oók in Rusland of USA of China of, of?)
De beelden spreken een afschuwelijke taal en zijn een stuk realiteit, maar hoe groot is dat 'stuk'?
Ik had slechts de bedoeling te zeggen, "Hoedt U voor manipulatie" en sleepte tegen heug en meug (gechargeerde?) tegenargumenten aan, met een blik op, in het verleden geproduceerde 'waarheden' die achteraf vette leugens bleken!
Berichten over 'olie' e.a. 'delfstoffen' houden mijn wantrouwen levendig, evenals Afghanistan dat van de Russen verlost moest worden door de (USA bewapende) Taliban, die na hun overwinning óók ongezeglijk bleken, of...........de schurk Saddam die verdreven moest worden, en de USA die met bloemen verwelkomd zou worden door de bevolking, etc. etc. (en wij zitten in dát kamp met de USA in Navo en zo.)