Pat Condell - Islam in Europe

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

appelfflap schreef: volgens de bible belt moet dit forum verboden worden en moeten wij allemaal, in christelijke naastenliefde uiteraard, gebrandstapelt worden.
Appelflap, je bent zelf ook erg goed in stereotypen kennelijk.
Een stereotype is immers vooral ook een beschrijving van een veronderstelde eigenschap van een categorie mensen of groepen.
appelfflap schreef:denk je dus nu echt dat elke moslim vidt da joden apen zijn? wel heel bekrompen.
Dat heb ik dus niet gezegd. Overigens is het als belastering niet zeldzaam, ook niet in de tekst van de Koran.

De bijdragen van 'van Buren' zijn ook op FaithFreedom Dutch te vinden en vertonen helaas weinig gevoel voor wat een vrijdenkersvisie is of hoe die tot stand kan komen.

Het onderwerp waar deze thread mee begon bevatte wel een wel-overdachte vrijdenkersmening, zij het dan in het Engels en zonder ondertitels.

Die video's van Pat Condell zijn zeker wel de moeite waard.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
AJH.van.Buuren
Forum fan

Bericht door AJH.van.Buuren »

De bijdragen van 'van Buren' zijn ook op FaithFreedom Dutch te vinden en vertonen helaas weinig gevoel voor wat een vrijdenkersvisie is of hoe die tot stand kan komen.
En nu to the point mijn waarde...

AJH van Buuren
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Dat het maar een paar gekken zijn (tja die vind je overal) onder onze allahtonen die sharia willen en homo's van het dak gooien, was het maar zo. Helaas is dat een droom.
Ik refereer hierbij aan de situatie in Engeland met zijn Aziaten (dat zijn Pakistani en Bangladeshi) die natuurlijk wel ietsje anders is dan hier met hoofdzakelijk Marokkanen en Turken. Een poll uit 2004 kan je hier vinden:
(oeps ik mag nog geen link plaatsen, ik ben te kort hier, dus gewoon even intelligent bijeenplakken (let op spaties) deze link)
h t t p: // ww w.icmr esearch.co.uk/
pdfs/2004_november_guardian_muslims_poll.pdf#search=
%22sharia%22
Bij sharia moet je niet direct gaan denken aan steniging, onthoofding en handen afhakken. De meeste Mohammedanen die ik ken zouden er niet aan mee doen of naar gaan kijken, laat staan zelf beul te zijn.
Het gaat voor de meeste om burgerlijk recht, niet om strafrecht (alhoewel je deze binnen de sharia niet kunt scheiden). Dus dingen als erfenissen (de vrouw krijgt slechts de helft van het mans-deel), wie de kinderen krijgt na een scheiding (de man altijd), alimentatie hoeft niet (ze moet door haar eigen familie onderhouden worden) enz, In Marokko was grote opschudding met demonstraties toen het nieuwe familierecht werd ingevoerd omdat het minder sharia zou bevatten als het oude recht. De bepaling dat een vrouw met kinderen recht heeft op het huis na scheiding b.v. wordt massaal omzeild door het echtelijk huis op naam van de mans broer te zetten.

Maar om terug te komen op die poll.
Zo'n 61 procent van de ondervraagde Mohammedanen wil sharia.
Zo'n 81 procent wil een wet die 'íncitement to religious hatred' criminaliseert.
En zo'n 58 procent wenst dat zij die de Islam becritiseren, als criminelen vervolgd worden.
Ik vraag mij nu af of in ons land die cijfers erg anders zullen zijn.
Ook al zou hier maar 1/4 van onze allahtonen wensen dat kritiek op de islam crimineel is, dan hebben we het wel over 250.000 mensen.
botjes
Ervaren pen

Re: Pat Condell - Islam in Europe

Bericht door botjes »

Sebastiaan schreef:De Yourtube video Islam in Europe is een echte aanrader.
En jawel hoor, WOII wordt er weer bijgehaald. Zucht.....niet echt een aanrader.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

AJH.van.Buuren schreef: Ik ben bang mijn waarde dat u hier toch de plank mis slaat. Wellicht is het een goed idee uzelf eens wat dieper in het de sekte van de islam te verdiepen. Ik stel de webstek van de thereligionofpeace dot com voor.
Oh, ik heb me wel degelijk verdiept in de Islam, en wie hier langer op dit forum is weet dat ik geen blad voor de mond neem, als het gaat om het bekritiseren van deze religie. Ik vind de Koran een achterlijk boek dat barst van de tegenstrijdigheden, wetenschappelijke fouten en primitief barbarisme, de geschiedenis van de Islam is geschreven in bloed, en de 'profeet' was een despotische en onverdraagzame rovershoofdman. Daarnaast beschouw ik de Islam zeker als een potentieel politiek gevaar. Waar ik me echter tegen verzet is het bij sommigen postgevatte geloof dat alle moslims onverdraagzame en gevaarlijke idioten zijn. Dit is stemmingmakerij en is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
AJH.van.Buuren
Forum fan

Devious schreef: Waar ik me echter tegen verzet is het bij sommigen postgevatte geloof dat alle moslims onverdraagzame en gevaarlijke idioten zijn. Dit is stemmingmakerij en is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.
De werkelijke gematigde groep zijn mi (vaak) homosexuele moslims. Anderen, dan bijvoorbeeld afvalligen, ben ik nooit tegen gekomen.

Ik denk dat we het voor het overgrote deel wel met elkaar eens zijn.

AJH van Buuren
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

AJH.van.Buuren schreef:
Devious schreef: Waar ik me echter tegen verzet is het bij sommigen postgevatte geloof dat alle moslims onverdraagzame en gevaarlijke idioten zijn. Dit is stemmingmakerij en is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.

De werkelijke gematigde groep zijn mi (vaak) homosexuele moslims. Anderen, dan bijvoorbeeld afvalligen, ben ik nooit tegen gekomen.
Niet alleen homoseksuele/afvallige moslims kunnen gematigd zijn, er zijn er ook die oprecht terug verlangen naar de islamitische renaissance (islams gouden eeuw) waar onder invloed van Griekse filosofie en wetenschp er een humanistische verlichte islam begon te ontstond (genaamt Itjihad) waar rede, filosofie en wetenschap in hoog aanzien waren en boven dogma staat. Het heeft echter niet lang mogen duren en in tegenstelling tot de westerse renaissance werden onder invloed van islam puristen, rede, filosofie en wetenschap als invloeden gezien die leiden tot godslastering of geloofsafval en werden daarom gezien als vijand van Islam wat het tot op de dag van vandaag is gebleven. :x
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

AJH.van.Buuren schreef:De werkelijke gematigde groep zijn mi (vaak) homosexuele moslims. Anderen, dan bijvoorbeeld afvalligen, ben ik nooit tegen gekomen.
Goh, wellicht helpt het eens wat verder te kijken dan een Hollands provinciestadje?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

AJH.van.Buuren schreef:De werkelijke gematigde groep zijn mi (vaak) homosexuele moslims. Anderen, dan bijvoorbeeld afvalligen, ben ik nooit tegen gekomen.

Ik denk dat we het voor het overgrote deel wel met elkaar eens zijn.
Ik ga door mijn werk dagelijks om met moslims uit allerlei verschillende werelddelen. Heel veel moslims die ik ken zijn gematigd. Ze leven gewoon hun leven, vallen niemand lastig, en wensen ook geen islamitische staat of Sharia. Hiermee wil ik niet beweren dat daarmee alles koek en ei is, en dat de fundamentalistische islam geen destabiliserend effect kan hebben op de maatschappij, en dat een groeiende Islam geen politiek gevaar zou kunnen vormen. Ik beweer slechts dat je niet alle moslims over één kam kunt scheren. Je moet verschil maken tussen fanatici en gewone burgers, en je zult je gevoelens omtrent de inhoud van de Hadiths en de Koran met chirurgische precisie moeten scheiden van de individuen die daarin geloven, want de verscheidenheid in manieren van denken onder deze mensen is uitermate groot. Erken je deze verscheidenheid niet, dan begeef je je op een hellend vlak, dat uiteindelijk kan leiden tot het ontmenselijken van een hele bevolkingsgroep. Wie zich op dit hellend vlak laat afglijden, heeft de heilzame weg van de verlichting verlaten, en kan uiteindelijk zélf tot de tiran verworden die hij zo vreest.

Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious,

Zoals wellicht bekend sta ik achter het volgende gedachtegoed:

Ik maak geen onderscheid tussen mensen maar wel tussen ideologiëen.
En ik kan zonder aanziens des persoons en onomwonden de Islam als religie beoordelen en veroordelen t.o.v. van de ideologieën 'democratie' en 'mensenrechten'. En dit doe ik ook!

Verder heb ik weer een afspraak gemaakt met een Moslim om tijdens de kerst uit eten te gaan. Hij drinkt niet. Prima! Hij eet geen varkensvlees. Prima! Hij is Moslim. Prima!
Prima! ik veroordeel hem niet! Ik kan zelfs goed met hem opschieten! Maar hij weet wel dat ik zijn geloof, de Islam, onomwonden veroordeel! Ik geef onmiddelijk toe dat hij hier tegen kan (het geloof van mijn Jehovah getuige collega veroordeel ik in dezelfde mate! Ook hij kan daar tegen).

Vele anderen zullen zich diep beledigd voelen. Maar daar kan ik niet mee zitten!
Dit zijn namelijk vaak dezelfde personen die mij vaak heimelijk, en soms opelijk ,bestempelen als een amorele egoïst die het verdiend om eeuwig gemarteld te worden in het hiernamaals en een vroegtijdige en gruwelijke dood verdient.
En dat deze vrome lui zo over mij denken...daar kan ik weer niet mee zitten!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
AJH.van.Buuren
Forum fan

Het is zo jammer dat al die 'gematigden' nooit een demonstratie hebben georganiseerd met als thema 'niet in MIJN naam', om maar een voorbeeld te noemen. Niet toen van Gogh werd vermoord (tja die had het volgens de excuus FYA's toch eigenlijk wel een beetje aan zichzelf te danken), niet toen vliegtuigen WTC invlogen maar ook niet toen onschuldige kinderen in Beslan werden uitgemoord.

Pas toen de ene groep 'gematigden' in Irak de blerhtent van een ander 'gematigde' stroming opblies waren de 'gematigden' in Nederland bereid te gaan demonstreren tegen 'terrorisme'.......

Als FYA's in Nederland, of om het iets grootschaliger te nemen, in Europa zouden overgaan tot demonstraties waarin zij afstand nemen van hen die zoals zij steeds beweren hun 'religie' kidnappen en sectarisch geweld afzweren is er voor hen in Europa een toekomst weggelegd en zal ik hen als Moslim aanduiden. Zo niet dan zullen zij ontdekken dat het door hen gevolgde pad in niets anders zal uitmonden dan spot, verachting, geweld en vervolging.

AJH van Buuren
Laatst gewijzigd door AJH.van.Buuren op 25 aug 2007 15:04, 3 keer totaal gewijzigd.
AJH.van.Buuren
Forum fan

botjes schreef: Goh, wellicht helpt het eens wat verder te kijken dan een Hollands provinciestadje?
U heeft, zo begrijp ik, een voorstel? Waar had U gedacht, nee niet op vakantie... maar laten we zeggen voor langer dan drie maanden?

USSR..oh nee dit heet nu Rusland.., Oekraine? Polen, Tsjechoslowakije (heet tegenwoordig anders), DDR - ok bestaat niet meer, yugoslavia (oeps deze ook niet), Belgie, Duitsland, Verenigd Koningkrijk?, Frankrijk?..Spanje misschien?, Algerije dan?..Egypte? ehhh Venezuala?..Litouwen, Zweden?, Finland? ..Ik weet het! Irak!!!...of toch Albanie?

Ok toegegeven het waren wel allemaal, of nog niet eens, 'provinciestadjes' waar ik verbleef.

AJH van Buuren

Shoot.. Bulgarije nog vergeten!
Laatst gewijzigd door AJH.van.Buuren op 25 aug 2007 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Devious schreef:Waar ik me echter tegen verzet is het bij sommigen postgevatte geloof dat alle moslims onverdraagzame en gevaarlijke idioten zijn. Dit is stemmingmakerij en is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.

Gegroet.
Inderdaad, de meeste moslims zijn te vergelijken met oudgereformeerden op Tholen: als de dood dat ze een misstap begaan waardoor ze in de hel belanden.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
AJH.van.Buuren
Forum fan

appelfflap schreef:
Secularizer schreef: iedereen weet dat er in de bible belt gekken wonen die met de bijbel in de hand ook mensen afmaken (abortusartsen),
het zou compleet irrationeel en absurd zijn om te gaan beweren dat elke christen, katholiek, jehova getuige en aanverwante bijbelgek dit wereldbeeld in de praktijk wil brengen.
waarom wordt dat in het geval vd islam plots wel heel rationeel? omdat ons dat mediagewijs ingeramd is.
Omdat we dagelijks, ondermeer op de televisie maar ook op verschillende web-sites kunnen zien tot welk een destructie deze 'religie van vrede' in staat is. Of acht U dit een complot van de media?

Laat ik het cru stellen: die 10 abortusartsen die door reliegekken in de USA worden vermoord staan in geen verhouding tot de DUIZENDEN die maandelijks in naam van die 'vredige' religie de kop wordt afgesneden of anderzins worden vermoord.

Dat wil niet zeggen dat de een beter is dan de ander..Wel wordt het zorgelijk als je bedenkt dat in IEDER westers land met deze lui DEZELFDE problemen spelen.

Gaat U afwachtten?

AJH van Buuren
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

AJH.van.Buuren schreef: Laat ik het cru stellen: die 10 abortusartsen die door reliegekken in de USA worden vermoord staan in geen verhouding tot de DUIZENDEN die maandelijks in naam van die 'vredige' religie de kop wordt afgesneden of anderzins worden vermoord.
Afbeelding
Twee van deze bommen werden aan het einde van een oorlog uitgeworpen boven een land dat de oorlog al zo goed als verloren had, door een christelijke natie. De piloten hielden voor de vlucht nog een bededienst waar ze de Heere Jezus smeekten om de missie te zegenen.
Afbeelding
Orthodox-christelijke serviërs voeren genocide uit op de islamitische bevolking. Vrouwen worden massaal verkracht in speciale kampen. Ach, de Heere Jezus vergeeft alle zonden; zelfs moord: ('heden zult Gij met mij in het paradijs zijn).
Afbeelding
Ierland. Protestanten en Katholieken slachten elkaar daar al tientallen jaren af.
Afbeelding
Het christelijke 'Verzetsleger van de Heer' wil een regime vestigen op basis van de bijbelse wetten in Leviticus. De wreedheden van deze Jezusaanbidders is met geen pen te beschrijven.
Afbeelding
Deze vertegenwoordiger van de machtigste kerk op aarde werkte graag samen met de christelijke dictator Adolf Hitler om de 'moordenaars van Christus' (joden) om zeep te helpen.
Afbeelding
Bladzijde uit het Duitse antisemitische kinderboek ‘Der Giftpilz’, met daaronder de tekst: ‘Als je een kruis ziet, denk dan aan de verschrikkelijke moord die de joden pleegden op Golgotha.
Afbeelding
Hitler tijdens een onderonsje met zijn Schepper. In Mein Kampf vroeg Hitler aan zijn Heer: 'Almachtige God, zegen straks onze wapenen; wees even rechtvaardig als Gij altijd waart; oordeel nu opnieuw, of wij onze vrijheid nu waardig zijn, en veroordeel ons niet; Heer, zegen onzen strijd!’

Ach, het gaat écht om wel wat meer dan alleen die paar abortusartsen en homoseksuelen die worden vermoord in de VS. Dit is nog maar een piepkleine bladzijde uit de gruwelgeschiedenis van het Christendom. Christendom en Islam hebben beide een geschiedenis is is geschreven met bloed.

Vriendelijke groet.
Plaats reactie