Ik ben racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!
Moderator: Moderators
SjpielseWolf: als je je medeleven in een topic wil betyonen dat al meer dan 2 maanden oud is, kan je dat ook in een PM naar de openaar sturen, dit is topic bumpen en behoorlijk irritant soms.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
-
SjpielseWolf
- Contacteer:
-
SjpielseWolf
- Contacteer:
-
Until_The_End__A7X
Re: Ik ben racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!
Dus ...
Ik ben een kerel van 18 jaar .
Wat mij dus opvalt aan deze 'discussie' is dat het allemaal een grote rond de pot draaiende massa van moeilijke woorden is . Iedereen die mee doet aan dit forum wilt , zo als ik het zie , overkomen als de winnaar van het gesprek . "Argumentaties en discussies dienen niet tot overwinning te leiden maar uiterst tot progressie boeken"
Altijd maar zeveren en klagen over die dingen die al zoo lang worden aangehaald , zonder het echte probleem voor de ogen te zien . Het echte probleem zijn niet de 'andere mensen' maar Wij zelf . Het is maar hoe je de dingen bekijkt , "er bestaat geen goed of slecht , het denken maakt het zo" .
Wat mijn punt is , jaag uzelf niet zo op in het uiteenzetten van eindeloze discussies waar tòg geen punt aan gezet kan worden , elk individu zal toch steeds achter zijn opinie blijven staan en zo geraken we nergens . Alternatief : Zoek een onderwerp waar iedereen het met eens is maar waar we samen over kunnen praten om problemen op te lossen , andere perspectieven te ontdekken , dingen bij te leren ,niet om elkaar tegen te spreken , respecteer de mening van een ander .
Nu ga ik hier waarschijnlijk redelijk wat commentaar op krijgen , maar het is de moeite niet waard , ik zal niet luisteren want ik heb gezegd wat ik wilde zeggen , als er dingen worden gezegd die me niet aanstaan , sorry voor mijn selectieve doofheid maar daar reageer ik gewoon niet op . En dàt is de krachtigste manier van uzelf verdedigen .
Mvg ,,
I Rather spent my days close to the birds than wasting my time wishing I had wings
Ik ben een kerel van 18 jaar .
Wat mij dus opvalt aan deze 'discussie' is dat het allemaal een grote rond de pot draaiende massa van moeilijke woorden is . Iedereen die mee doet aan dit forum wilt , zo als ik het zie , overkomen als de winnaar van het gesprek . "Argumentaties en discussies dienen niet tot overwinning te leiden maar uiterst tot progressie boeken"
Altijd maar zeveren en klagen over die dingen die al zoo lang worden aangehaald , zonder het echte probleem voor de ogen te zien . Het echte probleem zijn niet de 'andere mensen' maar Wij zelf . Het is maar hoe je de dingen bekijkt , "er bestaat geen goed of slecht , het denken maakt het zo" .
Wat mijn punt is , jaag uzelf niet zo op in het uiteenzetten van eindeloze discussies waar tòg geen punt aan gezet kan worden , elk individu zal toch steeds achter zijn opinie blijven staan en zo geraken we nergens . Alternatief : Zoek een onderwerp waar iedereen het met eens is maar waar we samen over kunnen praten om problemen op te lossen , andere perspectieven te ontdekken , dingen bij te leren ,niet om elkaar tegen te spreken , respecteer de mening van een ander .
Nu ga ik hier waarschijnlijk redelijk wat commentaar op krijgen , maar het is de moeite niet waard , ik zal niet luisteren want ik heb gezegd wat ik wilde zeggen , als er dingen worden gezegd die me niet aanstaan , sorry voor mijn selectieve doofheid maar daar reageer ik gewoon niet op . En dàt is de krachtigste manier van uzelf verdedigen .
Mvg ,,
I Rather spent my days close to the birds than wasting my time wishing I had wings
-
a.r.
Welkom Until_The_End__A7X
. Als ik vragen mag, wat is de reden dat je zo'n oud topic heropend en waarom erger je aan dit topic? Misschien is het voorts wellicht handig en prettig voor de andere forummers om je even voor te stellen in het voorsteltopic. (tog...is met ch) 
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik vind het wel aardig een topic dat 4 jaar oud is op dit moment te lezen, een moment waarop iemand in Noorwegen zijn denkbeelden tot superieur heeft uitgeroepen en ook precies dezelfde gedachte heeft gehad: "...het uiteenzetten van eindeloze discussies waar tòch geen punt aan gezet kan worden , elk individu zal toch steeds achter zijn opinie blijven staan en zo geraken we nergens..".
Born OK the first time
-
Jinny
Ik heb even over je post zitten herkauwen Rereformed.Rereformed schreef:Ik vind het wel aardig een topic dat 4 jaar oud is op dit moment te lezen, een moment waarop iemand in Noorwegen zijn denkbeelden tot superieur heeft uitgeroepen en ook precies dezelfde gedachte heeft gehad: "...het uiteenzetten van eindeloze discussies waar tòch geen punt aan gezet kan worden , elk individu zal toch steeds achter zijn opinie blijven staan en zo geraken we nergens..".
Het verschil tussen Wim die 4 jaar terug deze post deed en de Noorse gek is dat Wim domweg alle religies zonder uitzondering over dezelfde kam scheert. (iets wat ik ook doe overigens)
De Noorse gek daarintegen was selectief in zijn ideeën.
En dientengevolge gevaarlijk.
Helemaal niet.Until_The_End__A7X schreef:Wat mijn punt is , jaag uzelf niet zo op in het uiteenzetten van eindeloze discussies waar tòg geen punt aan gezet kan worden , elk individu zal toch steeds achter zijn opinie blijven staan en zo geraken we nergens .
Ik heb mijn opinie verschillende malen moeten bijstellen op basis van nieuwe informatie.
Er zijn echter ook mensen die dat stelselmatig vertikken, ongeacht het onderwerp.
Dat zijn vaak evangelisten, en evangeliseren is heel wat anders dan discussiëren.
Evangeliseren is je standpunt (desnoods en vaak tegen beter weten in) blijven herhalen tegenover iedereen die dat al dan niet horen wil, zonder ooit een millimeter te verschuiven.
Tussendoor: "Tog" is toch. Het is hier geen taalforum, maar dit is té "GeenStijl" om onopgemerkt de revue te laten passeren.
Daarnaast is een discussie afgelopen zodra men het eens is, dus punten zoeken waar men het al op voorhand met elkaar eens is, lijken me voor een discussieforum nu nét niet interessant.
Discussie's bestaan namelijk bij de gratie van verschillen.
Dan vraag ik me nog af wat je bedoelt met "en zo geraken we nergens".
Waar wilde je geraken, precies?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ik snap je punt wel, Wim. De vraag komt een beetje neer op de volgende: is een visie die niet discrimineert, dus niet mensen in groepen opdeelt en de ene groep als beter dan de andere beschouwt, in de menselijke beschaving superieur aan een visie die anderen discrimineert? Ik denk van wel.
Maar een ander punt is: hoe breng je het? Door de tekst die je schreef, komt het over alsof jij jezelf ook daadwerkelijk als beter ziet. Als je nou in plaats van superieur eens zegt: ik probeer het met een zo neutraal mogelijke blik te zien, ik maak zelf het negatieve onderscheid niet, probeer daarboven te staan en vanuit die blik mensen tot elkaar te brengen. Of zoiets. Dan klinkt het al een stuk minder erg dan superieur. Want dat woord heeft een bijsmaak die je juist niet wilt hebben, dat je zelf beter bent dan een ander. Hoe gek wij andere geloven ook vinden, en hoe hard we er ook tegen willen schoppen, je doet dat denk ik niet door deze woorden.
Maar een ander punt is: hoe breng je het? Door de tekst die je schreef, komt het over alsof jij jezelf ook daadwerkelijk als beter ziet. Als je nou in plaats van superieur eens zegt: ik probeer het met een zo neutraal mogelijke blik te zien, ik maak zelf het negatieve onderscheid niet, probeer daarboven te staan en vanuit die blik mensen tot elkaar te brengen. Of zoiets. Dan klinkt het al een stuk minder erg dan superieur. Want dat woord heeft een bijsmaak die je juist niet wilt hebben, dat je zelf beter bent dan een ander. Hoe gek wij andere geloven ook vinden, en hoe hard we er ook tegen willen schoppen, je doet dat denk ik niet door deze woorden.
Wim post al een jaar niet meer petals.
Jammer genoeg trouwens.
Jammer genoeg trouwens.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
oh oeps
dank je wel!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Een mooie post van je Petals. Zoals alle bijdragen van jou.
Ik moet hier wel opmerken dat ik Wim beter begrijp dan het er hier in dit topic op lijkt en ik altijd bijzonder veel van zijn (andere!) altijd zeer heldere bijdragen genoten heb. Hij is zelfs één van mijn favorieten. Ik hoop dat hij ooit weer terugkomt.
Ik moet hier wel opmerken dat ik Wim beter begrijp dan het er hier in dit topic op lijkt en ik altijd bijzonder veel van zijn (andere!) altijd zeer heldere bijdragen genoten heb. Hij is zelfs één van mijn favorieten. Ik hoop dat hij ooit weer terugkomt.
Born OK the first time
Gewoon eens PB-en.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
Arend
Meneer,
U blijft altijd onderworpen aan uw eigen superioriteit. Zoals volgelingen zich onderwerpen aan een religie.
Als het ware gelooft u in uw superioriteit als Christenen in God en daarmee onderscheid u zich in geen enkel (en dus ook niet in superieur) opzicht van gelovigen.
U zegt de superioriteit op te geven als gelovigen dat ook doen, welk superieur gaat hierover en wanneer zou dit moeten plaatsvinden?
Dan zou u toch inderdaad eerst de hand aan uzelf moeten slaan.
U blijft altijd onderworpen aan uw eigen superioriteit. Zoals volgelingen zich onderwerpen aan een religie.
Als het ware gelooft u in uw superioriteit als Christenen in God en daarmee onderscheid u zich in geen enkel (en dus ook niet in superieur) opzicht van gelovigen.
U zegt de superioriteit op te geven als gelovigen dat ook doen, welk superieur gaat hierover en wanneer zou dit moeten plaatsvinden?
Dan zou u toch inderdaad eerst de hand aan uzelf moeten slaan.