Die zul je moeten accepteren omdat ze op persoonlijke gevoelens gebaseerd zijn, maar niet als ideologisch denkbeeld, verankerd in ideologische/religistische boekwerken oid.appelfflap schreef:Ik vind het ook geen geweldig zicht als ik een gayparade tegenkom of er 2 een tong zie draaien. Hierom zal ik ze wel geen werk weigeren, ontslaan of uit hun appartement gooien zoals zo velen zouden willen doen.windsurfer schreef: Een vraag die bij me opkomt: vind jij dat moslims geen bezwaar tegen homoseksuelen mag hebben, maar jij vanuit jouw levensovertuiging wel bezwaar tegen moslims omdat ze iets tegen homoseksuelen hebben?
Dus ja, vanaf dat de moslim actief tracht de homo het leven onmogelijk te maken, dan mag ik bezwaar hebben tegen dit bezwaar.
dit onmogelijk maken uit zich dan in
A) roepen dat homo's geestesziek zijn
B) oproepen tot moord
C) actief vermoorden zoals in Iran
D) appartement weigeren, ontslaan uit job etc.
en zelfs al doet de moslim niets dan nog heb ik bezwaar. Ik hoef niet alle denkbeelden te tolereren of aanvaarden. Er zijn mensen die geen vlieg kwaad doen maar homo's perverselingen vinden die moeten afgemaakt worden. DIt soort denkbeelden kun je toch moreel of ethisch niet accepteren?
Ik erken mijn eigen gevoelens in zó algemene zin dat dáárin homosexualiteit de zelfde rechten etc. toekomen, maar als hetero betreur ik die verschillende gerichtheid ervan.
Heel veel mensen kunnen door hun aversie tegen dat geheel dat onderscheid niet maken en gooien het kind met het badwater weg.
Men gaat dan teveel van die eigengerichtheid van die sex-gevoelens uit om het 'gevoel' te kunnen tolereren in de niet toegespitste vorm.
Hetzelfde verschijnsel doet zich voor bij feminisme bv. (vanuit het 'vrouw-zijn' het 'geheel' willen beoordelen [of bij mannen die van zichzelf uitgaan als idem])
Godsdiensten laten zich op dit punt mijns inziens kennen als inferieur mensenwerk, maar logisch vanuit het besef dat toen ze geconcipeerd werden het primitivisme nog hoogtij vierde!
Nogmaals.........afschaffen die open deur naar inferioriteit