God --> Allah volgens bisschop
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
God --> Allah volgens bisschop
Volgens Muskens kunnen we God wel vervangen door Allah.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6893 ... llah_.html
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Antiscience
- Banned
Vind ik niet zo'n vreemde uitspraak, wanneer je weet dat de R.K.-kerk
sinds het zonnewonder van Fatima 13 oktober 1917........
http://www.forumforfree.com/viewtopic.p ... nieuwekerk
Bron :
http://www.groene.nl/2000/0033/rz_fatima.html
sinds het zonnewonder van Fatima 13 oktober 1917........
http://www.forumforfree.com/viewtopic.p ... nieuwekerk
Bron :
http://www.groene.nl/2000/0033/rz_fatima.html
Dus geen ged?
Hierbij het artikeltje uit elsevier
Bisschop: Laten we God voortaan Allah noemen
dinsdag 14 augustus 2007 07:57
God kan wat bisschop Tiny Muskens van Breda net zo goed Allah worden genoemd. 'Allah is op zich een heel mooi woord voor God. Waarom zeggen we niet allemaal: We noemen God voortaan Allah?', aldus de 71-jarige bisschop.
Bisschop Muskens vindt dat God net zo goed Allah genoemd kan worden
Muskens deed zijn opvallende uitspraak gisteren in het televisieprogramma Netwerk. Inspiratie hiervoor deed hij op tijdens zijn jaren in Indonesië. 'Ik heb daar acht jaar gewerkt en daar samen met andere paters gebeden.'
'In het hart van de eucharistieviering wordt God daar Allah genoemd. Waarom nemen we dat woord niet over. Waarom kunnen we het niet samen gaan doen', bepleit de geestelijke.
Gek
Volgens Muskens kan het God ook helemaal niets schelen hoe hij wordt genoemd. 'Daar staat hij boven. Dat zijn onze problemen.'
Hij stelt verder dat Allah gewoon het Arabische woord voor God is. Muskens realiseert zich dat invoering van de naam Allah in de katholieke kerk niet op korte termijn zal plaatsvinden. ‘Dit klinkt natuurlijk gek. Dat krijg ik nooit klaar. Maar over honderd of tweehonderd jaar moet ik het nog maar eens zien.’
Brood stelen
De bisschop heeft al vaker opmerkelijke uitspraken gedaan. Zo zei hij een aantal jaar geleden dat arme mensen wat hem betreft best een brood mogen stelen. Ook heeft hij begrip voor de armen die met zwartwerken wat bij proberen te verdienen.
Muskens kampt met gezondheidsproblemen en wil binnenkort stoppen met zijn ambt. Hij heeft paus Benedictus XVI al gevraagd om hem ontslag te verlenen als bisschop van Breda. Daarna wil hij zich aansluiten bij de Pauluscommuniteit van de benedictijnen in Teteringen.
Als de paus het ontslag van Muskens aanvaardt, wordt Hans van den Hende de nieuwe bisschop van Breda.
Hierbij het artikeltje uit elsevier
Bisschop: Laten we God voortaan Allah noemen
dinsdag 14 augustus 2007 07:57
God kan wat bisschop Tiny Muskens van Breda net zo goed Allah worden genoemd. 'Allah is op zich een heel mooi woord voor God. Waarom zeggen we niet allemaal: We noemen God voortaan Allah?', aldus de 71-jarige bisschop.
Bisschop Muskens vindt dat God net zo goed Allah genoemd kan worden
Muskens deed zijn opvallende uitspraak gisteren in het televisieprogramma Netwerk. Inspiratie hiervoor deed hij op tijdens zijn jaren in Indonesië. 'Ik heb daar acht jaar gewerkt en daar samen met andere paters gebeden.'
'In het hart van de eucharistieviering wordt God daar Allah genoemd. Waarom nemen we dat woord niet over. Waarom kunnen we het niet samen gaan doen', bepleit de geestelijke.
Gek
Volgens Muskens kan het God ook helemaal niets schelen hoe hij wordt genoemd. 'Daar staat hij boven. Dat zijn onze problemen.'
Hij stelt verder dat Allah gewoon het Arabische woord voor God is. Muskens realiseert zich dat invoering van de naam Allah in de katholieke kerk niet op korte termijn zal plaatsvinden. ‘Dit klinkt natuurlijk gek. Dat krijg ik nooit klaar. Maar over honderd of tweehonderd jaar moet ik het nog maar eens zien.’
Brood stelen
De bisschop heeft al vaker opmerkelijke uitspraken gedaan. Zo zei hij een aantal jaar geleden dat arme mensen wat hem betreft best een brood mogen stelen. Ook heeft hij begrip voor de armen die met zwartwerken wat bij proberen te verdienen.
Muskens kampt met gezondheidsproblemen en wil binnenkort stoppen met zijn ambt. Hij heeft paus Benedictus XVI al gevraagd om hem ontslag te verlenen als bisschop van Breda. Daarna wil hij zich aansluiten bij de Pauluscommuniteit van de benedictijnen in Teteringen.
Als de paus het ontslag van Muskens aanvaardt, wordt Hans van den Hende de nieuwe bisschop van Breda.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ahahahakunnen we God wel vervangen door Allah.
je kan dat grut ook allemaal ook goed vervangen door "ged" of "oelloehoe "___Gadver ____en je kan misschien ook vrij goed een bisschop vervangen door een iman of alle lege kerken ombouwen tot moskeeen : Moet toch ook wèl vlekkeloos kunnen olv van vriendelijk zalvende piskoppen ....
Maakt niet uit hoe je het noemt , als er maar volk over de vloer komt( discotheek of luxe hotel is natuurlijk een minder gewenste bestemming voor die immobilieen ....)
Mooi toch ? :
Al die gasten met jurken en rare hoedjes ( de travestieten van de heer ) verenigd in een grote leuter bende gevaarlijke bijgelovigen en allemaal op naar armageddon en de venietiging van onder andere de zionisten , de ongelovige honden, de boedhisten en de toverkollen polytheisten uit india ....
Maar natuurlijk : eerst en vooral de seculieren en die verlichtings -restanten laten verdwijnen ... het is genoeg geweest ... ransel deze verkopers uit de tempel en vooral uit de cenakels van de correcte / weldenkende machtswellustigen en de beate volgelingen van de chaldeeuwse oplichter sint Abradacabra ....
Broeders en zusters , laat ons bidden tot hottemetoot :
Willkomen , schweinhunden.....
of wordt het toch : onstlag aanvaard ?
Deze brave meneer is duidelijk bloednuchter boven zijn theewater geraakt ... op natuurlijke wijze dan nog wèl/ zonder inname van enige " spirtuele" vloeistoffen ;
Een groot mirakel is het ....
Heb dank Oelloehoe
Gadver
Verbaasd me niks , hoorVind ik niet zo'n vreemde uitspraak
Tsja, t'is een verwante broeder-ziel , hé ... ?
Grapje ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 aug 2007 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Muskens vergat er bij te zeggen dat samendoen ook betekent dat Jezus dan de zoon van Allah is. Dat is nou juist het 'cruciale' verschil tussen deze twee godsdiensten. 

Niet zo somber... we kunnen Spinoza toch ook Allah noemen?Tsjok schreef:Maar natuurlijk : eerst en vooral de seculieren en die verlichtings -restanten laten verdwijnen ...
Ook spinoza is "de zoon "van g-d nietwe kunnen Spinoza toch ook Allah noemen?
Hij vervangt zeker allah niet door gad of omgekeerd ....
maar heeft gesteld dat ( God = natuur ) net zoals de 2500 jaar geleden de oude grieken al deden ( God = oersubstantie )
Personencultus ( bijvoorbeeld de hadith , de evangelieen , de uitspraken van spinoza , de "boodschappen" van john Lennon ... of brian ) is inderdaad ook een zeer veel voorkomende manier om goden te creeren ( indien al niet de enige )
en zoals je al zegt : allah =/= jesus (maar zeker niet) =/= Spinoza
"Deus, siva natura"
is niet hetzelfde als de ene god door een andere ( of door allerlei goden of antropomorfismen ) vervangen( bijvoorbeeld ... Deus = Siva( euh... shiva ) = God = allah
Uiteraard zal het samensmelten van alle goden tot één ex-nihilo "schepper "van de natuur of een ordebrenger in de chaos ( dualisme dus ) niet hetzelfde zijn als dat wat spinoza zegt : dat is namelijk monisme
Schepper en schepping zijn hetzelfde = de natuur = geen goden meer nodig ....
God = allah = vul zelf uw godje in ... is duidelijk een soort apologetiek , (volks)theistische propagande en een regressie =( volgens mij zou dat in de praktijk neerkomen op ) Een zoektocht om de oude wraakzuchtige en sadistische semitische oppergod te laten revaloriseren door de bijgelovige massa van de wereldbevolking ....
Ik denk zelfs dat het voor veel christenen niet aanvaardbaar is ...(.betekent dat Jezus dan de zoon van Allah is( zei je zelf al ) ? of dat gad = demiurg = demoon = allah = bor de wolf uit de fabeltjeskrant )
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 aug 2007 10:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Re: God --> Allah volgens bisschop
Muskens had de e.o.a. hersenziekte, meen ik gelezen te hebben. (verder geen commentaar)The Prophet schreef:Volgens Muskens kunnen we God wel vervangen door Allah.
Spijtig voor die mens ...Muskens had de e.o.a. hersenziekte
Alleen hoeveel godsdienstige idiotieen zijn gebaseerd op uitspraken van min of meer hersenzieke (?) profeten ....?
Hun "werken " blijven gevaarlijke cocktails in het arsenaal der manipulatoren en in de handen van recupereerders
Ni dieu , Ni maitre
Kunnen we God dan niet net zo goed Onzin noemen? Da's tenminste duidelijk voor iedereen.
Universele verklaring van de rechten van de mens, art. 18
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen (...)
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen (...)
-
Antiscience
- Banned
Denk dat je het misschien nog niet helemaal door hebt waar ik op doel.Tsjok45 schreef:Verbaasd me niks , hoorVind ik niet zo'n vreemde uitspraak
Tsja, t'is een verwante broeder-ziel , hé ... ?
Grapje ....
Anderzijds mag je mij ook verkeerd opvatten, gebeurd wel eens hier op FT.
Misschien heb ik je mijnerzijds ook weer verkeerd begrepen,
dus bied ik alvast bij voorbaat mijn exuses aan.
Kleine hint -> gezien in het licht van Fatima
Kleine hint nr.2 onder aan eerste stuk " de groene Amsterdammer "
( hoef je niet de hele tekst te lezen )
-
Antiscience
- Banned
Hoe kun je uitgerekend God Onzin noemen ?
Wanneer je het logisch bekijkt lijkt de term ONZIN al gereserveerd vor atheisme.Nott schreef:Kunnen we God dan niet net zo goed Onzin noemen? Da's tenminste duidelijk voor iedereen.
Immers God heeft in de literatuur met ZIN te doen. ZIN-geving. ZIN-zoeken. ZIN-gevers etc.
Daarentegen bestrijden atheisten een ZIN , een gerichtheid, ze willen net ZIN-ontleden,
ZIN-ergens uitberedeneren.
Dit ONT-ZINNEN is ON-ZIN.
Dit is natuurlijk weer koren op de molen voor de moslims, zelfs een christelijke bisschop vindt dat god Allah moet heten! Ik denk dat de man aan verminderde verstandelijke vermogens beschikt om zo'n uitspraak te doen. Nou ja, ooit mocht je als je arm was van hem ook al een brood stelen. Misschien is het wel handig als we ons allemaal tot de Islam bekeren dan is alles opgelost.
Ik denk trouwens dat de Paus zeker na deze uitspraak er geen enkele moeite mee zal hebben het onslag van Muskens te aanvaarden.
Ik denk trouwens dat de Paus zeker na deze uitspraak er geen enkele moeite mee zal hebben het onslag van Muskens te aanvaarden.
Laatst gewijzigd door Kitty op 14 aug 2007 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Maar die defitinie is gebaseerd op een oude theorie die is aangenomen zonder bewijslast Antiscience, jij weet net zo goed als ik dat religie over het algemeen Onzin veroorzaakt zoals Oorlog en Ondermijning en Oogkleppen. Misschien is God geen onzin maar religies hebben het er wel van gemaakt. Een ander probleem is dat er veel over gesproken wordt maar dat men zich er niet mee bezighoudt het bestaan ervan te bewijzen.
Wellicht was het zinvoller geweest geen zin vuil te maken aan God.
Wellicht was het zinvoller geweest geen zin vuil te maken aan God.
Laatst gewijzigd door Nott op 14 aug 2007 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Universele verklaring van de rechten van de mens, art. 18