Religie blog

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kitty
Ontoombaar

Religie blog

Bericht door Kitty »

http://religie.blog.nl/colofon

Kent iemand dit blog? Hier worden discussies gevoerd over religie, maatschappij, wetenschap enz.

Vier columnisten schrijven er hun columns te weten:

Prof. Dr. Ouweneel (bioloog, filosoof en theoloog, professor, prediker en publicist) en Abdulwadûd Louws (tot de islam bekeerde Nederlander), Sander (atheïst) En Mohammed (moslim)

Over de doelstellingen van dit blog:

Auteur
Deze weblog wordt beheerd en geschreven door David Slager, journalist, zelf religieus (protestants-christelijk) en deskundig op het gebied van religie in de breedste zin van het woord.

Missie/doelstelling
1. De discussie op gang brengen en houden rondom de positie van religie in het publieke domein
2. Gelovigen en niet gelovigen prikkelen om met wederzijds respect een open dialoog aan te (blijven) gaan over (on)waarheden in religies
3. Gelovigen informeren over interessante, belangrijke, leuke of humoristische nieuwtjes binnen de afzonderlijke religies.

Reacties
Bezoekers van deze weblog kunnen reacties achterlaten onder de berichten. Het behoeft geen betoog dat een zeker fatsoen in de reacties verwacht wordt. Eventueel kan de beheerder reacties verwijderen, wanneer er van enig fatsoen geen sprake blijkt te zijn.
Voor alle overige zaken kunnen bezoekers contact opnemen met de auteur via religie@live.nl. Hier kunt u (persoonlijke) vragen stellen, tips geven, nieuwtjes doorgeven en opmerkingen plaatsen over de weblog. Warm aanbevolen! In principe worden vragen altijd binnen één werkdag beantwoord.
Van harte welkom op deze gloednieuwe themablog over religie, onderdeel van blog.nl (ongeveer 900.000 bezoekers per maand). We hopen je vanaf nu regelmatig te mogen begroeten op deze weblog, waar dagelijks nieuwe, verrassende en prikkelende berichten geplaatst zullen worden over religie. Voor dat dagelijkse bezoekje kun je, maar hoef je zelf niet religieus te zijn, want juist als niet-religieus persoon ben je onmisbaar in de discussie over welke plaats religie moet hebben in de samenleving.
----------
Zo op het eerste gezicht lijkt het me een open discussieplaats voor zowel gelovigen als niet-gelovigen. Hier in ieder geval niet het overduidelijke reliesausje wat je op allerlei christelijke fora terugvindt. Goede artikelen en veel ruimte voor discussie vanuit allerlei invalshoeken. Maar dat is een eerste indruk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik had er in ieder geval nog niet van gehoord. Weer iets om te onderzoeken dus.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kevin schreef:Ik had er in ieder geval nog niet van gehoord. Weer iets om te onderzoeken dus.
Geloof in vertelde waarheden versus gedeeltelijke waarneming v.h. gezonde verstand opgevuld met waarschijnlijk lijkende aannamen?
Het levert het gelovig geboefte ( :P ) de inlichtingen op over de argumenten v.d. 'rede' zodat ze die inlichtingen kunnen gebruiken ter verdediging. :lol: (hopen ze tenminste)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

fbs33 schreef:Het levert het gelovig geboefte ( :P ) de inlichtingen op over de argumenten v.d. 'rede' zodat ze die inlichtingen kunnen gebruiken ter verdediging. :lol: (hopen ze tenminste)
Mwa, je moet ook niet al te paranoïde zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Net even gekeken. Het lijkt me aan de inhoud en reacties te zien dat dit een aardig gebalanceeerd blog met forumfunctie is. Nu maar hopen dat het niet de zoveelste hangout van provocenerende en verveelde pubers wordt.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
fbs33 schreef:Het levert het gelovig geboefte ( :P ) de inlichtingen op over de argumenten v.d. 'rede' zodat ze die inlichtingen kunnen gebruiken ter verdediging. :lol: (hopen ze tenminste)
Ervaring heeft mij geleerd dat ik juist te naief ben :lol:
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

Ik ben er nog wel een leuk grapje tegen gekomen:

"At Heathrow Airport today, an individual, later discovered to be a public school teacher, was arrested trying to board a flight while in possession of a compass, a protractor and a graphical calculator. Authorities believe he is a member of the notorious Al-Gebra movement. He is being charged with carrying weapons of math instruction."
Lach meer!
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
De ervaring heeft mij geleerd dat ik nog véél te naief en goedgelovig ben voor deze wereld, haha.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

nancy schreef:Ik ben er nog wel een leuk grapje tegen gekomen:

"At Heathrow Airport today, an individual, later discovered to be a public school teacher, was arrested trying to board a flight while in possession of a compass, a protractor and a graphical calculator. Authorities believe he is a member of the notorious Al-Gebra movement. He is being charged with carrying weapons of math instruction."
:P Dat is helemaal niet zo gek, want het woord algebra komt inderdaad uit het Arabisch.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Plaats reactie