Brennus schreef:Kijk, dat vind ik geen argument.
Die vrouwen willen dat dikwijls zelf!!!
Erg he, dat die vrouwen zo gewend zijn aan onderdrukking dat ze het zelfs zelf willen.
Tja.. Maar daar ga jij niet over.
Laat ze maar voor zichzelf opkomen.
Ik ben in mijn werk ook wel eens Nederlandse vrouwen tegengekomen die door hun man op hun nummer gezet werden, omdat ze zich in een gesprek mengden.
Je staat dan toch even raar te kijken.
Laatst gewijzigd door Brennus op 18 jul 2007 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty schreef:Welja joh, waarom zou een ander daar de verantwoording voor nemen, gewoon aan hun lot overlaten toch? Dat werkt vast het beste he Brennus.
Nee, dat is onzin.
Mensen moeten zelf willen, je kan ze niks opdringen.
Wij hebben hier ook wel dat gezanik gehad met polio inentingen.
Maar toch zijn er nog steeds kinderen die om een of andere wazige geloofsreden niet ingeent mogen worden.
En dat wordt in Nederland ook geaccepteerd.
Nederland is ronduit hypocriet als het om de Islam gaat.
Maar toch zijn er nog steeds kinderen die om een of andere wazige geloofsreden niet ingeent mogen worden.
En dat wordt in Nederland ook geaccepteerd.
Nederland dat en Nederland die. Ik spreek voor mezelf Brennus, en ook dat niet inenten vind ik zwaar onacceptabel. Van mij mogen ze dat strafbaar stellen, ik vind het onthouden van goede zorg! En goede zorg voor iedereen zou verplicht moeten zijn.
Gelukkig worden soms kinderen van jehova's tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet als ze een levensreddende bloedtransfusie nodig hebben. Ik ben vóór dit soort inperking van religieuze vrijheid!!!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Die burka babes zijn steevast bekeerlingen. Sommigen van Westerse komaf, anderen wel islamitisch opgevoed, maar tijdens de adolescentie tot bewust geloof gekomen. Vaak ook single.
Er is geen sprake van vrouwenonderdrukking. Het is meer cultureel bepaald, en ook niet eens typisch voor de Islam, maar meer streekgebonden.
De burka is onderdeel van een totaalpakket van onderdrukking, waarbij vrouwen niet alleen de rechten zijn afgenomen, maar waarbij ze ook nog eens onzichtbaar voor de maatschappij zijn gemaakt. Ze zijn niets meer dan onzichtbare, rechteloze personen, met wie hun rechtmatige eigenaar kan doen wat hij wil. Deel van die traditie is dat ze ook het huis niet zonder mannelijke begeleiding kan verlaten, dus ze heeft geen enkele kans.
Vanaf de dag dat ze geboren is, wordt haar geleerd dat ze mannen moet gehoorzamen, en dat ze haar hele leven onder voogdij is geplaatst. Ze weet helemaal niets beter.
Dat hele systeem van vernederende indoctrinatie moet op de helling, en het verbieden van de burka is een mooie symbolische aftrap.
Kitty reageerde hier op Brennus relativering van moslim burka klederdracht door een vergelijking met staphorst christelijke klederdracht te maken:
Brennus schreef:Er is geen sprake van vrouwenonderdrukking. Het is meer cultureel bepaald, en ook niet eens typisch voor de Islam, maar meer streekgebonden.
Ga jij dan ook de klederdrachten van vrouwen uit Staphorst afrukken?
Waarom heeft Nederland wel respect voor wat er in Staphorst gebeurd, en niet voor andere minderheidsgroepen?
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 19 jul 2007 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Aan Oortje@
Eerst iets over veiligheidsrisico's: Waar kies jij voor? Voor 10 mogelijkheden tot onveilgheid, of '9' mogelijkheden? (pas geleden probeerde in Pakistan één der topschurken uit de Rode Moskee [=haatzaaiende moslimschool] te ontsnappen door zich in burka [ipv smoking of wijde overjas zoals jij stelt] aan het strijdgewoel te onttrekken.
Om op die manier aan zijn gerechte straf te ontkomen (Zó'n man is wel 100 machinegeweren waard haha!) en wilde hij zich (letterlijk) in de dáár gangbare rok van een vrouw verhullen.
Welke vrouw had hij daarvoor eerst doodgeschoten?
Wat handgranaten (en alles wat je verder bedenken kunt) betreft; Ik heb het M.G. terloops genoemd, wetende dat er duizend en één mogelijkheden voor wát dan ook zijn!
(Irak en Afghanistan bewijzen de inventiviteit van mensen die dagelijks meerdere tientallen mensenlevens kosten, en Isr. soldaten laten bij grensposten, mensen zich tot op het bot uitkleden om dat soort verrassingen zoveel mogelijk te ontlopen!)
Feit is, dat dat een verboden 'burka' het aantal verrassingen enigszins beperkt!
En daarmee het veiligheidsrisico daardoor dus óók
Terzijde: Een stengun is een vervelend wapen om te verbergen, maar een UZI in een rugzakje,zoals al eens is gebeurd, gaat veel makkelijker!
Of die halve gare die zijn arsenaal over straat kon slepen, naar de fatale plek voor Theo v. Gogh!! (en niet eens in burka!)
M.a.w. Ik acht het veiligheidsrisico niet groot, maar wel zeer degelijk aanwezig!
Over zinsopbouw: Ik schrijf zoals ik denkend, de 'zinnen' vorm die op het scherm komen, ter ene zijde, en de lezer die het om de inhoud (en niet om de stijl gaat) ter andere zijde.
Ik doe het niet expres om een lezer (jou) te pesten of zo!
Een ander lid ergert zich over, wat hij noemt, mijn 'Stokpaardjes', maar laat zijn 'gedachtengangen' (stokpaardjes)onbenoemd, omdat hij ze 'algemeen aanvaard' verondersteld?, enz. enz.
M.b.t. 'Terreur-godsdienst(oa Islam) veiligheid etc.' verwijt je me (onzinnige) verbastering!
Die niet zo onzinnig is (als je in staat bent om e.e.a. hierboven goed te lezen?)
Niet zo nadrukkelijk een risico! Maar wél als één der mogelijkheidjes aanwezig om onder cover je misdaad te plegen. En het hoeft niet eens een Islamiet te zijn die denkt, Maar dát is eigenlijk best een handig idee om eventuele video-camara's te ontlopen!
(en men ontloopt mij om mijn eer met geen haar te krenken haha.)
En wát is 'godsdienst' eigenlijk? Is het eigenlijk niet alleen een symbool om regels en wetten, oftewel de ethiek/cultuur van een stel bidders rondom dat symbool te handhaven?
En dat het eigenlijk niet om het symbool gaat, maar om een (bepaald!)stel regels en wetten en een stel aanbidders?
Met een stel herkenningstekens om al die verschillende aanbidders van al die verschillende symbolen uit elkaar te houden? (waaronder burka-kruis-tulband-besnijding- fez-zwarte kousen-davidster-enz. enz. vallen)?
En dan komen we bij de Islam, een godsdienst die een stel regels en wetten inhoudt (Koran)die rechtstreeks strijdig zijn met zaken die in de beschaafde Westerse wereld als "Achtergelaten sinds de Middeleeuwen", beschouwd worden, maar jij (en vele anderen) dat vinden vallen onder het begrip "Godsdienstvrijheid"? (e.e.a. gebaseerd op visioenen van iemand die in de huidige tijd rechtstreeks de psychiatrische kliniek in zou gaan?)
Kijk eens naar al die Islamitische landen, en wat hun cultuur al die mensen heeft gebracht(en dreigen, in hun domheid en gevoelens van achtergesteld te worden, ook hiér te brengen!)
CDA cs hebben er natuurlijk alle belang bij om deze makkelijke kapstok recht overeind te laten staan ZONDER er begrenzingen in aan te brengen die de eigen menselijke gedachten (oftewel de ratio) óók een kansje zouden geven om hún vrijheden volledig aan bod te laten komen! (waar óók een homo of lesbienne of een vrouw als volwaardig mens kan worden beschouwd!)
Wáár in de pers of op TV/radio kunnen ze net zo massaal als die godsdiensten,...die zgn. vrijheid van meninguiting te berde brengen?
Je moet jezelf eens een flinke draai om de oren geven zodat het oortje gaat gloeien!
Wakker worden ipv. min of meer pleiten voor verkeerde (m.i.) zaken!
groet fbs33
Kitty reageerde hier op Brennus relativering van moslim burka klederdracht door een vergelijking met staphorst christelijke klederdracht te maken:
Brennus schreef:Er is geen sprake van vrouwenonderdrukking. Het is meer cultureel bepaald, en ook niet eens typisch voor de Islam, maar meer streekgebonden.
Ga jij dan ook de klederdrachten van vrouwen uit Staphorst afrukken?
Waarom heeft Nederland wel respect voor wat er in Staphorst gebeurd, en niet voor andere minderheidsgroepen?
Misschien scheelt het dat een minderheid van de Staphorster vrouwen in klederdracht loopt en dat degene die in klederdracht loopt gewoon aanspreekbaar is, het eigen gelaat zichtbaar laat en bijgevolg ruimte voor nonverbale communicatie schept.
Er is geen sprake van vrouwenonderdrukking. Het is meer cultureel bepaald, en ook niet eens typisch voor de Islam, maar meer streekgebonden.
De burka is onderdeel van een totaalpakket van onderdrukking, waarbij vrouwen niet alleen de rechten zijn afgenomen, maar waarbij ze ook nog eens onzichtbaar voor de maatschappij zijn gemaakt. Ze zijn niets meer dan onzichtbare, rechteloze personen, met wie hun rechtmatige eigenaar kan doen wat hij wil. Deel van die traditie is dat ze ook het huis niet zonder mannelijke begeleiding kan verlaten, dus ze heeft geen enkele kans.
Vanaf de dag dat ze geboren is, wordt haar geleerd dat ze mannen moet gehoorzamen, en dat ze haar hele leven onder voogdij is geplaatst. Ze weet helemaal niets beter.
Dat hele systeem van vernederende indoctrinatie moet op de helling, en het verbieden van de burka is een mooie symbolische aftrap.
Onzin!!!
Wat je doet is alsof je op basis van de waarneming dat vrouwen in Staphorst niks te vertellen hebben, concluderen dat alle Christelijke vrouwen zo behandeld worden.
Het is uit de geschiedenis bekend dat zelfs Koningen zich soms in een monnikspij onder het gewone volk begaven om zelf te horen hoe men over de vorst dacht.
En je wilt toch geen Koning opsluiten?
Deze topic gaat over de burka, dus ik zie niet de noodzaak om het weer utigebreid over de wanpraktijken van het christendom te hebben. Maak je geen zorgen, ik heb al tientallen jaren geleden ontdekt dat het met de vrouwvriendelijkheid van het christendom mis is, en laat me daar al bijna m'n hele leven flink over uit. Dankzij het gezeur van mensen als ik hebben christelijke vrouwen nu bijna volledig gelijke rechten.
Waar ik vandaan kom waren vrouwen niet eens toegelaten in de gemeenteraad.
Maar dit gaat over totale onderdrukking van moslimvrouwen, gesymboliseerd in hun onzichtbaarmaking, een onderwerp waarvan jij blijkbaar om een of andere reden de aandacht van wil afleiden.
Waarom wil jij het niet over islamitische vrouwenonderdrukking hebben, Brennus?
Brennus schreef:Kijk, dat vind ik geen argument.
Die vrouwen willen dat dikwijls zelf!!!
Erg he, dat die vrouwen zo gewend zijn aan onderdrukking dat ze het zelfs zelf willen.
Tja.. Maar daar ga jij niet over.
Laat ze maar voor zichzelf opkomen.
Ik ben in mijn werk ook wel eens Nederlandse vrouwen tegengekomen die door hun man op hun nummer gezet werden, omdat ze zich in een gesprek mengden.
Je staat dan toch even raar te kijken.
Da's ook weer zo. Maar worden die vrouwen min of meer gesommeerd zich van alle contacten met mannen buiten de deur te onthouden?
Theoloog schreef:Die burka babes zijn steevast bekeerlingen. Sommigen van Westerse komaf, anderen wel islamitisch opgevoed, maar tijdens de adolescentie tot bewust geloof gekomen. Vaak ook single.
Een grens te stellen aan oneindige dwaling. (hoe toepasselijk!)
Ook die koppeling van de woorden, 'bewust' en 'geloof' vind ik meesterlijk gevonden!