Allelenfrequenties? Wat is een alleel? Hoezo hebben ze frequenties? En hoe hangt de verandering in tijd van hun frequentie samen met evolutie?cymric schreef:Eerst maar eens beginnen met de definitie van evolutie:Evolutie is verandering in tijd van allelenfrequenties in het genoom van organismen door middel van (natuurlijke) selectie. Niet meer, niet minder.
Dat heeft met evolutie niets te maken. Bovendien vind ik ruim 6 miljard niet weinig. Het is zelfs veel en veel te veel. Ik stel voor dat je een boek 'Bevolkingsgroei voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest.[/quote]Cymric schreef:[quote="Lichtone]3) Als de evolutietheorie waar is, hoe komt het dan dat we met zo 'weinig' mensen op aarde zijn?
Het heeft wel iets met evolutie te maken wanneer je de vooronderstelling begrijpt. Lichtone denkt kennelijk dat evolutie het voortstuwen van het leven naar hogere soorten inhoudt. Welnu, de mens is een hogere soort, dus je zou verwachten dat er weinig insekten zouden zijn, veel zoogdieren, en heel veel mensen.
Dit is een vergelijkbare vraag als: indien mensen afstammen van apen, waarom zijn er dan nog apen? Die zouden dan toch ook moeten evolueren tot mensen? Lichtones vraag trekt het nog breder, naar alle diersoorten.
De veronderstelling, ook gezien de volgende vraag, is kennelijk dat die boom er al stond sinds het begin van de aarde of zoiets. Of de vraag is waarom bomen in al die tijd niet zó zijn geëvolueerd dat ze ouder worden.Cymric schreef:Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je hersens eens gebruikt om het antwoord te bedenken.Lichtone schreef:14) Als de aarde miljarden jaren oud is, hoe komt het dan dat de oudste boom slechts 4300 jaar oud is?
[/quote]Cymric schreef:Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je hersens eens gebruikt om het antwoord te bedenken.Lichtone schreef:15) Als de aarde miljarden jaren oud is, hoe komt het dan dat het grootste koraalrif dat we kennen minder dan 4200 jaar oud is?
Hier lijkt de veronderstelling te zijn dat het koraal er al is sinds het begin van de aarde.