Kitty schreef:Heee, dat is apart, de aarde was er dus al zeg je. Juist ja, waarom vraag je ons dan altijd hoe iets uit niets is ontstaan? Terwijl je er nu zelf vanuit gaat dat er al iets was, voordat God met zijn schepping begon? Dus kennelijk kan er wel al iets zijn zonder schepping? Hiermee geef je dus toe dat de oerknal dus niet van niets iets maakte, want er was al iets, voordat er zoiets als een schepping in beeld komt. Dus is die schepping niet nodig, en kan dat iets wat er al was ook op een andere manier verder zijn gegaan. Je hebt nu dus zelf aangetoond dat God in het proces geen noodzakelijkheid is.
haha, ik vraag jullie omdat jullie geloven dat er een begin en een einde is en omdat jullie geloven in het begrip tijd. Voor jullie moet er een begin zijn waarop 'het' gebeurde, namelijk het ontstaan van het iets dat kon ontploffen of het iets dat kon uitgroeien tot wat we nu kennen.
Ik toon dus aan dat God in het proces noodzakelijk is omdat God voor ons het begrip tijd gemaakt heeft en het voor hemzelf geen belemering is. Ook begin en eind, wat eigenlijk door tijd ontstaad kent God dus niet. Voor God is er geen begin en geen eind, en hij zegt dan ook, Ik ben de alfa en de omega (Ik ben het begin en het einde).
Ook voor de rest van de schepping van de wereld zoals wij die nu kennen is God nodig, sowieso als brein, maar dat zou je kunnen ontkennen en beweren dat alles bij toeval zo terecht kwam. Er is 1 ding wat nooit bij toeval kan ontstaan en dat is het leven zelf. Al blijf ik er bij dat door toeval nooit de huidige wereld kan zijn ontstaan.
Als je er goed over nadenkt zit de bijbel eigenlijk heel logisch in elkaar, net als God`s schepping. En aangezien God de inspiratie bron is van de bijbel is het ook wel logisch dat de bijbel logisch in elkaar zit.
maar goed, dat was een lang verhaal. ik krijg soms reacties dat ik niet snel genoeg reageer, jullie moeten weten dat ik net mijn 1e jaar hbo heb gehaalt en ik met 1 herkansing mijn propeduise in 1 keer kan halen. Verder ga ik binnenkort op vakantie en heb ik lang niet altijd tijd om op dit forum te kjiken. Ik ben altijd bereid te praten maar ik heb vaak gewoon weg niet de tijd.
En over de platte aarde van doctor who ofzo,
Er is een zondvloed geweest, daarbij zijn complete aardlagen door elkaar gegaan en zijn nieuwe gebergtes ontstaan, deze gebergtes zijn dus niet zo heel oud, en al zijn ze vanaf de zondvloed aan het inzakken, dan komen ze met de hoogte precies zo uit als ze er
nu bij staan.
De schollen en platen maken er inderdaad nieuwe bergen erbij, maar dat is van een heel ander soort bergen, die bergen komen namelijk niet zo snel zo ontzettend hoog en die bergen zien er anders uit.
ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten, en indien je hem wil ontvangen:
God`s zegen,
Lichtone
Wie God niet kent kan zelf een god maken.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot