Kevin schreef:fbs33, hahahhahaha xD

Heerlijk verteld!! Ik zit helemaal te genieten.
EDIT: Ja hoor hier hb ik wel wat aan... Maar ik zou graag iets hebben van een andere invalshoek. Minder vanuit evolutie :P
In mijn inzien gaan veel mensen de religieuze mist in vanwege een verkeerd gebruik van de geest...
Ik wil het juiste gebruik uitpluizen in een systeempje. Hiervoor heb ik geestelijke tooltjes nodig. En voorbeelden van hoe het niet moet en waarom.
Ik verwacht eigelijk van theoloog nog het meest inhoudelijke antwoord. Ondertussen heb ik zelf ook al een boel, maar ik ben altijd op zoek naar nieuwe input en verfijning. Als ik het af heb post ik het hier wel.
Wil jij de mens zien zoals god hem geschapen heeft?
Zo van Boemm en daar was ie?
Kun je krijgen! Hij werd als dier geschapen, zonder het bewustzijn dat hem op zijn naaktheid attendeerde.
De grassprietjes waren groen en eetbaar, de buik van de leeuw was warm en kon als kopkussen dienen omdat ie niks deed (als mede grasvreter)
En toen kwam Eva aanzetten met dat appeltje dat 'kennis v. goed en kwaad symboliseerde, m.a.w. de Satan (in de vorm van een slang) had via Eva de mens BEWUST gemaakt.
Bewust oa van een toekomst waarin zij, net als dat mededier dat ze vandaag dood in het veld hadden gezien, óók ooit net zo dood daar terneder zouden liggen.
Bewust van hun naaktheid dat hen teveel op hun mededieren deed lijken. (de mededieren waren zich dat niet voldoende bewust, en sjouwden ongehinderd door gedachten daarover, door zoals ze waren.
Ook werd Eva etc. (al bedekt zijnde) niet meer uitgelachen om haar bustes cupmaat A (en kon ze ze stiekem opvullen om verleidelijker te zijn.[over Adam wil ik het in dit verband niet hebben, maar ik denk dat hij óók zeer tevreden was over zijn vijgenblad]
En zoals kennis van die 'doodse' toekomst, en de voordelen van een BH werden ingeschaald als eerste ervaringen van goed en kwaad, zwol de stroom van 'zaken'die daaronder te rubriceren vielen steeds meer en meer aan.
Een leuk verhaal, een beetje naief verteld door de eerste doorgever van dat verhaal dat hij zelf had moeten verzinnen toen hem werd gevraagd naar het ontstaan van mensen.
En van evolutie natuurlijk nog geen kaas gegeten had (Verdomme, heb ik dat woord 'evolutie' alweer gebruikt, maar gelukkig heb ik het óók over 'schepping' gehad [Pats-boem, daar is ie dan, je weet wel!]
Enfin, ik zal zéér benieuwd zijn wat je de dominee hebt verteld en wat zijn antwoord erop zal zijn.

(en ik hoop echt dat jij ook gelachen hebt hierover

)
Overigens:
Volgens mij weet de mens donders goed wat voor hem persoonlijk héél goed is, maar weet de slimmerik nog beter wat zijn intenties zijn om e.e.a. te verbergen achter suggestief geklets dat de stommeling moet verleiden om het naief uit handen te geven.
De maatschappij zit vol met dat soort geboefte dat jou sympatiek lachend aankijkt, maar daarbij iets héél anders denkt haha. (je vindt ze links en rechts in het politieke spectrum.)