Er is geen reden aan te nemen dat goden iets anders zijn dan produkten van ons brein en religie een memenoverdracht (ik zal niet direct over besmetting beginnen) Als jij denkt dat dit niet het geval is kan je dat dan eens helder en duidelijk uitleggen?Voor zover de huidige wetenschap zichzelf kan verklaren in relatie tot wie wij zijn, kan ik er in meegaan dat het bestaan van god stopt bij de levendige verbeelding van ons menselijk brein.
Maar de huidige feiten ontkennen noch bevestigen het bestaan van een god.
Wonderbaarlijke genezingen
Moderator: Moderators
witi schreef
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik kom hier op terug, aangezien het ervaringen zijn die ik persoonlijk niet doormiddel van ratio (wil?) kan verklaren. Het gaat mijn logisch verstand te boven.doctorwho schreef: Er is geen reden aan te nemen dat goden iets anders zijn dan produkten van ons brein en religie een memenoverdracht (ik zal niet direct over besmetting beginnen) Als jij denkt dat dit niet het geval is kan je dat dan eens helder en duidelijk uitleggen?
Omdat het karakter van dit betoog niet meer en minder zal zijn dan een persoonlijke (waan?)beleving zal ik dit betoog onder een nieuw topic gestalte geven.
- Socratoteles
- Diehard
Licht is de weg en gaaf het Pad
Voor wie zijn hart ontsluit en in haar
Het Leven Zelf ontdekt, waaruit het
Enig Al eeuwig herboren wordt
Wat spreekt de zot van rede
Die het Fijne in zijn Ziel niet smaakt
Blind is hij die de werkelijkheid buiten zoekt
En niet weet dat de Waarheid in hem ligt
bladiebladiebabbelbox
zingt zacht Socratoteles die graag
dwaze versjes schrijft in een eeuwenoude bui
halverwege freethinker
De discussie ging over wonderbaarlijke genezingen.
Voor wie zijn hart ontsluit en in haar
Het Leven Zelf ontdekt, waaruit het
Enig Al eeuwig herboren wordt
Wat spreekt de zot van rede
Die het Fijne in zijn Ziel niet smaakt
Blind is hij die de werkelijkheid buiten zoekt
En niet weet dat de Waarheid in hem ligt
bladiebladiebabbelbox
zingt zacht Socratoteles die graag
dwaze versjes schrijft in een eeuwenoude bui
halverwege freethinker
De discussie ging over wonderbaarlijke genezingen.
-
Samante
Dat gaat ie al een tijdje niet meer maar 'jullie freethinkers' raken een beetje angstig als het over het zelf gaat, liever gaan jullie discussieren met mensen die het buiten zichzelf zoeken, zoals de meeste christenen, want dat doen jullie zelf ook alleen ik vraag me af of 'jullie' dat door hebben.Socratoteles schreef:[De discussie ging over wonderbaarlijke genezingen.
Zolang je niet weet wie jezelf bent en waarom je hier bent zijn dit soort discussies over wel of niet wonderbaarlijk genezen zinloos.
Daar alle schepselen vanaf hun geboorte al aan illusie zijn overgeleverd, worden zij misleid door de paren van tegenstellingen die voortkomen uit begeerte en afkeer.(BG)
Ik ben enkel Gewaarzijn; uit onwetendheid waande ik mij voorwaardelijk. Hiervan permanent doordrongen, leef ik nu Absoluut. De wijze mens is leeg van geest en kommert niet om inzicht of gebrek eraan. Hij zetelt in het Absolute waar goed en kwaad ontkracht zijn. Hemelrijk of nooddruft, winst of verlies, samenzijn, afzondering, de Eenling is het om het even. Hij kent zijn onvoorwaardelijke Aard.(AG)
Atma
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zou je, beste Atma, hiervoor niet een apart topic kunnen openen?atma schreef:Dat gaat ie al een tijdje niet meer maar 'jullie freethinkers' raken een beetje angstig als het over het zelf gaat, liever gaan jullie discussieren met mensen die het buiten zichzelf zoeken, zoals de meeste christenen, want dat doen jullie zelf ook alleen ik vraag me af of 'jullie' dat door hebben.Socratoteles schreef:[De discussie ging over wonderbaarlijke genezingen.
Zolang je niet weet wie jezelf bent en waarom je hier bent zijn dit soort discussies over wel of niet wonderbaarlijk genezen zinloos.
Daar alle schepselen vanaf hun geboorte al aan illusie zijn overgeleverd, worden zij misleid door de paren van tegenstellingen die voortkomen uit begeerte en afkeer.(BG)
Ik ben enkel Gewaarzijn; uit onwetendheid waande ik mij voorwaardelijk. Hiervan permanent doordrongen, leef ik nu Absoluut. De wijze mens is leeg van geest en kommert niet om inzicht of gebrek eraan. Hij zetelt in het Absolute waar goed en kwaad ontkracht zijn. Hemelrijk of nooddruft, winst of verlies, samenzijn, afzondering, de Eenling is het om het even. Hij kent zijn onvoorwaardelijke Aard.(AG)
Atma
Behalve natuurlijk indien je werkelijk bedoelt dat discussie met mensen die geen weet hebben wie ze zijn en waarom ze hier zijn, volkomen zinloos is, of dat je volkomen leeg van geest moet zijn om iets zinvols te kunnen zwijgen (want leeg zijn levert in ieder geval geen woorden op).
Maar wanneer alles om het even is, is ook jouw aanwezigheid op een forum als dit volkomen zinloos, en kun je alles maar beter stilzwijgend aan het Absolute overlaten. Of heb je jezelf nog niet helemaal leeg gemaakt, en hangen er nog wat flarden en restjes van voorwaardelijk denken in je hoofd?
-
appelfflap
- Banned
kun je eens concreet worden aub? wat bedoel je met "het zelf".atma schreef: Dat gaat ie al een tijdje niet meer maar 'jullie freethinkers' raken een beetje angstig als het over het zelf gaat, liever gaan jullie discussieren met mensen die het buiten zichzelf zoeken, zoals de meeste christenen, want dat doen jullie zelf ook alleen ik vraag me af of 'jullie' dat door hebben.
ik heb mijzelf grotendeels in mijn puberjaren ontdekt.atma schreef: Zolang je niet weet wie jezelf bent en waarom je hier bent zijn dit soort discussies over wel of niet wonderbaarlijk genezen zinloos.
Waarom ik hier ben? bedoel je op moeder aarde of iets anders?
Dat de werteld ambigu is weten we allemaal denk ik.atma schreef: Daar alle schepselen vanaf hun geboorte al aan illusie zijn overgeleverd, worden zij misleid door de paren van tegenstellingen die voortkomen uit begeerte en afkeer.(BG)
wees eens concreter aub.
HEt lijtk er nu op dat je maar wat met citaten aan het strooien bent
Ben je aan het raaskallen??? wat betekent "gewaarzijn" bvb?atma schreef: Ik ben enkel Gewaarzijn; uit onwetendheid waande ik mij voorwaardelijk. Hiervan permanent doordrongen, leef ik nu Absoluut. De wijze mens is leeg van geest en kommert niet om inzicht of gebrek eraan. Hij zetelt in het Absolute waar goed en kwaad ontkracht zijn. Hemelrijk of nooddruft, winst of verlies, samenzijn, afzondering, de Eenling is het om het even. Hij kent zijn onvoorwaardelijke Aard.(AG)
Atma
Geloof,
We zitten verkeerd, ik las slordig en verwachtte geloofsgenezing van je.
Maar niet een bekering of genezing van de verveling.
Op de valreep: Toch jammer dat je "bekering" je gelijk leidt tot het ontkennen van gewone biologie-kennis.
Maar ook dat is een ander onderwerp.
Roeland
We zitten verkeerd, ik las slordig en verwachtte geloofsgenezing van je.
Maar niet een bekering of genezing van de verveling.
Op de valreep: Toch jammer dat je "bekering" je gelijk leidt tot het ontkennen van gewone biologie-kennis.
Maar ook dat is een ander onderwerp.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ik dacht al dat ik met bewijzen moest komen, helaas, ik moet jullie teleurstellen, de dood blijft een mysterie waar geen zinnig mens antwoord op kan geven, daaruit zijn dan ook religie's geboren : als antwoord op de angst voor de dood. Je kunt iets aannemen, maar het blijft vaag. Alles zou in principe mogelijk kunnen zijn : dat alles ophoudt na de dood. Dat je wordt wedergeboren, dat je in de hemel of in de hel terecht komt. De meest logische verklaring is dat het ophoudt als je dood bent, maar hoe zeker kun je daarvan zijn ? Een mens is nu eenmaal niet te vergelijken met een levenloos ding. Er zijn tenslotte ook verhalen bekend van mensen met een "bijna dood" ervaring.
Kami suka pesta-pesta.
In de geneeskunde onderscheidt men twee definities van 'dood':Tony jaah schreef:Ik dacht al dat ik met bewijzen moest komen, helaas, ik moet jullie teleurstellen, de dood blijft een mysterie waar geen zinnig mens antwoord op kan geven, daaruit zijn dan ook religie's geboren : als antwoord op de angst voor de dood. Je kunt iets aannemen, maar het blijft vaag. Alles zou in principe mogelijk kunnen zijn : dat alles ophoudt na de dood. Dat je wordt wedergeboren, dat je in de hemel of in de hel terecht komt. De meest logische verklaring is dat het ophoudt als je dood bent, maar hoe zeker kun je daarvan zijn ? Een mens is nu eenmaal niet te vergelijken met een levenloos ding. Er zijn tenslotte ook verhalen bekend van mensen met een "bijna dood" ervaring.
Klinisch dood is men wanneer zowel de spontane bloedsomloop, de ademhaling als het bewustzijn ontbreken. Door reanimatietechnieken is het soms mogelijk iemand weer uit deze klinische dood 'terug te halen'. Als echter niet wordt ingegrepen, volgt na korte tijd onherroepelijk de biologische dood.
Biologische dood. Een mens wordt als biologisch dood of hersendood beschouwd als de functie van de hersenen, hersenstam en het verlengde merg volledig, definitief en onomkeerbaar verloren is gegaan. Het is dus volgens deze definitie mogelijk met een kloppend hart toch dood te zijn. Het hart klopt namelijk vanzelf, zonder dat daar functionerende hersenen voor nodig zijn. Iemand kan zonder werkende hersenen echter niet ademhalen: het zuurstofgehalte in het bloed zal snel dalen en het hart stopt door uitputting met kloppen. Iemand die zonder beademing zelf ademhaalt, kan niet hersendood worden genoemd. (wiki)
En over BDE's is al het een en ander op dit forum besproken. Het gaat hier zoals het woord al aangeeft niet om dood volgens bovengenoemde definitie en vervolgens weer levend ervaringen
Het wordt pas interessant bij een helemaal dood en vervolgens wederopstanding maar daar zijn andere fantasyschrijvers al vrij succesvol mee op de loop gegaan.
Het topic is gesplitst, nu verder over leven na de dood, in het topic: Is er leven na de dood? En hier on topic verder over Wonderbaarlijke genezingen.
Een vriendelijk verzoek aan Tony en doctorwho om de postings over leven na de dood, die hier nog terecht kwamen te herhalen in het nieuwe topic. Ik kan ze er namelijk niet achteraf bijzetten helaas.
Een vriendelijk verzoek aan Tony en doctorwho om de postings over leven na de dood, die hier nog terecht kwamen te herhalen in het nieuwe topic. Ik kan ze er namelijk niet achteraf bijzetten helaas.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Valt dit onder de noemer 'wonderbaarlijke genezing'? Een verhaaltje uit het leven van Shirdi:
http://www.youtube.com/watch?v=rygHimUCAio
atma
atma
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi
Wie is Shirdi?? Deze persoonatma schreef:Valt dit onder de noemer 'wonderbaarlijke genezing'? Een verhaaltje uit het leven van Shirdi:
atma
Sai Baba van Shirdi of Shirdi Sai Baba (omstreeks 1838 - 15 oktober, 1918), geboren onder een onbekende naam, is een Indiase goeroe en fakir die door zijn hindoeïstische en islamitische volgelingen als een heilige beschouwd wordt. Hij was de originele Sai Baba uit de staat Bombay, nu Maharashtra.
Sai Baba woonde in een moskee, is begraven in een mandir (Hindoetempel), omarmde diverse hindoe- en moslimgebruiken en had een taalgebruik dat elementen uit beide stromingen verenigde. Zijn meest populaire dictum is er een van tolerantie, dat hij verklaarde met de Koran en de Upanishad.
De weg van Sai Baba was de gurumarg, waarbij sprake is van totale overgave aan de goddelijke leermeester in de vorm van de goeroe. Sai Baba leert dat de overgave aan de Sadgoeroe de overgave aan God in onszelf is, overgave aan de leiding van het goddelijk zelf. De Sadgoeroe gidst ons op onze moeizame weg door het leven, onderweg naar ons doel van eenwording met het goddelijke.
Heb je nu ook nog een concreet en toetsbaar voorbeeld van niet verklaarbare genezing?