"zingeving" wat is de zin van het leven ??
Moderator: Moderators
Inderdaad!!love_jesus schreef:nogmaaaals BABBELBOX!
en ik MOET niks meer!
Ik denk dat anderen juist iets moeten, en dat is niet meer op jou reageren.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Dan moet je het hier ook niet over je eigen persoonlijk leven hebben, want daar komt het steeds op uit als je zegt dat jij in 15 jaar alles gehad hebt waar een ander 80 jaar overdoet, en dat het op is, en je alleen geen zelfmoord pleegt uit angst. Als je het hier niet over persoonlijke zaken hebben wilt, waarom kom je hier dan zelf mee? Dan moet je hier ook niet mee komen, want logisch dat mensen er dan op ingaan.love_jesus schreef:nogmaaaals BABBELBOX!
en ik MOET niks meer!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Wat mij altijd verbaast is dat er zoeveel pubertjes zijn die flessen valeriaan voor een tentamen opzuipen om vervolgens te schreeuwen dat angst voor de dood iets verbazend is. Laat mensen in hun waarde!love_jesus schreef:ik verbaas me gewoon over de angst om dood te gaan als er toch niks anders is dan een eeuwige rust
-
love_jesus
-
love_jesus
Jij moet geen topics openen en bepalen over wat er wordt gebabbeld ....mensen ik probeer juist ene topick te openen waabij het niet over mij gaat...
Lees op het forum en haak in als je iets zinnigs te zeggen hebt ....
En natuurlijk gaat het altijd over jou ...
want je ziet alles vanuit je persoonlijke ervaringen en subjectief perspektief
LAAT JE VERZORGEN ....
( wordt je trouwens niet goed opgevangen door jouw geloofs-gemeente ? je zei toch zoiets als ik me goed herinner.... nou dan )
Ja en het heeft lang genoeg geduurd ... het gekrijt moet stoppenDit topic is 1 grote nood- en hulpkreet van haar kant.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ....
Met de realiteiten van de werkelijke wereld waarin we leven valt niet te marchanderen ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ten eerste hooeft niet iedereen zijn / haar ideale leven gekenmerkt worden met zuipen en feesten, er zijn genoeg andere dingen. Typisch christelijk retoriek, als we niet meer in een hel of hemel geloven kunnen we net zo goed gaan zuipen.
Maar ga eens op m'n stelling in als jij stelt dat het leven "zingeving" krijgt door een "later leven" dan is dat toch ad hoc, je zal uiteindelijk ook de "zingeving" van dat later leven moeten duiden...
Maar ga eens op m'n stelling in als jij stelt dat het leven "zingeving" krijgt door een "later leven" dan is dat toch ad hoc, je zal uiteindelijk ook de "zingeving" van dat later leven moeten duiden...
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat je nu onzin uitkraamt. Elk mens heeft een doel in zijn leven, elk mens heeft het besef van goed en kwaad. Wat is jouw doel ? Wat wil je bereiken in je leven ?love_jesus schreef:ik bedoeeel waarom leefd niet iedereen laang leve de lol en zuip je zelf kapot want wat maakt dat dan uit?
je hebt toch maar 1 leven waarom zou je dat verpesten met ene opleiding en ouders enzo???
Kami suka pesta-pesta.
Inderdaad we komen op deze manier met love jesus niet tot een zinnige discussie. Want ze is niet in staat verder te kijken dan haar eigen persoonlijke omstandigheden, die dan weer niet ter discussie staan. Dit leidt derhalve helemaal nergens toe.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Wordt je daar gelukkig van dan, door alleen maar feest te vieren en jezelf kapot te zuipen?
Veel mensen worden gelukkig door andere dingen. Bijvoorbeeld door gezond te leven, te reizen en veel van de wereld te zien, door anderen gelukkig te maken, door mensen die het slecht hebben er bovenop te helpen, door dieren te helpen, door leuk werk te doen wat ze voldoening geeft, enz.
Zoek eens een leuke hobby waar je veel plezier aan kunt beleven.
Wat een fatalistisch wereldbeeld heb je.
Veel mensen worden gelukkig door andere dingen. Bijvoorbeeld door gezond te leven, te reizen en veel van de wereld te zien, door anderen gelukkig te maken, door mensen die het slecht hebben er bovenop te helpen, door dieren te helpen, door leuk werk te doen wat ze voldoening geeft, enz.
Zoek eens een leuke hobby waar je veel plezier aan kunt beleven.
Wat een fatalistisch wereldbeeld heb je.
Misschien is dit haar 'leuke' hobby wel. Op een forum mensen vermoeien met het feit dat ze haar leven niet meer ziet zitten, en de zin ervan niet inziet, en het liefst zich zou ophangen maar het niet durft. Het zal je hobby maar zijn 
-
appelfflap
- Banned
Love jezusTsjok45 schreef:Ja en het heeft lang genoeg geduurd ... het gekrijt moet stoppenDit topic is 1 grote nood- en hulpkreet van haar kant.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ....
Met de realiteiten van de werkelijke wereld waarin we leven valt niet te marchanderen ...
0032 2 649 95 55.
dit is het nummer van de belgische zelfmoordlijn. ook bereikbaar voor Nederlanders.
http://www.zelfmoordpreventie.be/algemeen/online.php
morgen zijn ze online. Daar zit je echt beter dan hier.
Succes ermee
kan iemand dit topic misschien op slot gooien?