De Palestijnse haatmuis

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

lost and not found yet! schreef:
Wie haat wie en waarom? Jezelf nooit verdiept in de problematiek van en in het Midden oosten? *

Mijn ervaring is dat de Palestijnen in de bezette gebieden bewust dom worden opgevoed en gehouden! +

En internet bij opgroeiende Palestijnse kinderen?#

* Nee.

+ Jou ervaring ?? was je een keer verdwaald in het midden-oosten :?

# Ik doelde op volwassenen (dacht dat het duidelijk was, kennelijk niet, bij deze dan).
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:# Ik doelde op volwassenen (dacht dat het duidelijk was, kennelijk niet, bij deze dan).
Het is anders niet zo makkelijk als je je hele leven met verkeerde denkbeelden bent geindoctrineerd om dan als volwassene alleen maar door 'even' na te denken heel dat geindoctrineerde gedachtegoed achter je te laten. Als het zo eenvoudig werkte, zouden er geen volwassenen zijn met maffe ideeen die hun hele leven met de paplepel zijn ingegoten. Je ziet wel enkelingen waar het 'licht' op een gegeven moment doordringt, maar deze zijn, zeker in zwaar van kinds af aan geindoctrineerde groepen, m.i. behoorlijk in de minderheid. Zou anders niet elke gelovige na 'even gezond nadenken' anders niet meteen atheïst worden? Verregaande indoctrinatie blokkeert het gezond nadenken, dat is nu juist het probleem.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Re: De Palestijnse haatmuis

Bericht door Plons »

Was daar al eens mee 'Moeilijk maar niet onmogelijk'.
Fuck met alles.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Plons schreef:
Wie haat wie en waarom? Jezelf nooit verdiept in de problematiek van en in het Midden oosten? *

Mijn ervaring is dat de Palestijnen in de bezette gebieden bewust dom worden opgevoed en gehouden! +

En internet bij opgroeiende Palestijnse kinderen?#

* Nee.

+ Jou ervaring ?? was je een keer verdwaald in het midden-oosten :?

# Ik doelde op volwassenen (dacht dat het duidelijk was, kennelijk niet, bij deze dan).
* Dat is dan duidelijk!

+ Ik kom al 14 jaar 4-6 keer per jaar in Israel, Jordanie en de Palestijnse gebieden, dus verdwalen doe ik daar niet zo gauw!

# Dat is dan ook duidelijk!

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

+ Ik kom al 14 jaar 4-6 keer per jaar in Israel, Jordanie en de Palestijnse gebieden, dus verdwalen doe ik daar niet zo gauw!
Oww, dus van jou kunnen we inside info krijgen :idea:

Dacht werkelijk dat je een keer was verdwaald in het midden-oosten vanwege je nick. :wink:
Fuck met alles.
lost and not found yet!
Bevlogen

Plons schreef:
Oww, dus van jou kunnen we inside info krijgen :idea:

Dacht werkelijk dat je een keer was verdwaald in het midden-oosten vanwege je nick. :wink:
Hoi Plons,

Nee, mn nick heeft niets met verdwalen daar te maken! En als je info wilt, vraag maar hoor!

Groeten.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

doctorwho schreef:
Theoloog schreef:Maar over de onderliggende oorzaak van de haat, hebben jullie het allen niet.
Is dat de enige onderliggende oorzaak, of zou er ook een kleine geloofskwestie die het een en ander aanwakkerd en daarvoor elk argument aangrijpt?
Elk argument? Tja, dat de zionisten de Arabieren massaal van hun land hebben verdreven, Gaza en de West-Bank decennialang bezet hebben gehouden, Gaza inmiddels op slot hebben gezet (zodat economische ontwikkeling onmogelijk is) en met regelmaat huizen vernietigen als strafmaatregel, wijngaarden omploegen of het elektriciteitsnet platleggen, - dat is allemaal geen argument om iemand hartgrondig te haten natuurlijk.

Maar bedenk dit: Hamas is pas ontstaan in 1987. Toen was er al twintig jaar een militaire bezetting. Het georganiseerde verzet daarvóór was marxistisch geïnspireerd. Maar dit marxistisch revolutionair bewustzijn heeft de mensen niet geholpen. Nu keren ze zich tot een islamistische ideologie. Die zal hen evenmin helpen, maar de mensen zijn wanhopig.

Van Israël en Europa hebben ze niets te verwachten. Dus vlucht men in religieus fanatisme.

De voedingsbodem daarvan is echter niet de islam, maar de omstandigheden waarin deze mensen leven.
lost and not found yet!
Bevlogen

Theoloog schreef:
doctorwho schreef:
Theoloog schreef:Maar over de onderliggende oorzaak van de haat, hebben jullie het allen niet.
Is dat de enige onderliggende oorzaak, of zou er ook een kleine geloofskwestie die het een en ander aanwakkerd en daarvoor elk argument aangrijpt?
Elk argument? Tja, dat de zionisten de Arabieren massaal van hun land hebben verdreven, Gaza en de West-Bank decennialang bezet hebben gehouden, Gaza inmiddels op slot hebben gezet (zodat economische ontwikkeling onmogelijk is) en met regelmaat huizen vernietigen als strafmaatregel, wijngaarden omploegen of het elektriciteitsnet platleggen, - dat is allemaal geen argument om iemand hartgrondig te haten natuurlijk.

Maar bedenk dit: Hamas is pas ontstaan in 1987. Toen was er al twintig jaar een militaire bezetting. Het georganiseerde verzet daarvóór was marxistisch geïnspireerd. Maar dit marxistisch revolutionair bewustzijn heeft de mensen niet geholpen. Nu keren ze zich tot een islamistische ideologie. Die zal hen evenmin helpen, maar de mensen zijn wanhopig.

Van Israël en Europa hebben ze niets te verwachten. Dus vlucht men in religieus fanatisme.

De voedingsbodem daarvan is echter niet de islam, maar de omstandigheden waarin deze mensen leven.
Hoi,

Dit enorm complex politiek en religieus probleem zal nooit ophouden! De vraag is alleen welke partijen er de volgende 100 jaar in meedoen. Het Midden Oosten is altijd al een brandhaard geweest! Denk bijvoorbeeld aan de Katholieken die dachten dmv de kruistochten daar even orde op zaken te stellen. Als mij naar mijn mening gevraagd wordt als ik weer eens daar ben dan zeg ik altijd: sla in het jaar 2075 een willekeurige krant open en op de buitenlandpagina staat rechtsbovenin: het vredesproces in het Midden Oosten is weer begonnen. Ik denk dat iedereen zich zo druk maakt om de problemen in het MO omdat er lekker te schelden valt, zowel tegen de Joden als tegen de Palestijnen en Arabieren. Maar over andere regio's in de wereld waar de problemen tig keer groter zijn hoor je niemand. Vind ik frappant in de westerse wereld waar iedereen zo hoog opgeeft over menslievendheid en helpvaardigheid!

Groeten.
We will dance again!
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Die haat tegenover de Joden is een beetje begrijpelijk en spijtig genoeg medegevoed door een religieus vuur. Hoe zouden wij tegenover de Duitsers staan indien die ons land nu nog steeds zouden bezetten, hoe staan de 'zwarte' zuid-afrikanen tegenover de blanke bezetters? Het spreekt het geweld allemaal niet goed (verre van), maar maakt een en ander wel begrijpelijk.

Israel... waarschijnlijk de grootste blunder van de Verenigde Naties (en wie weet van de mensheid)

(voor zover mijn mening voldoende geïnformeerd is natuuurlijk)
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lost and not found yet!
Bevlogen

robindr schreef:Die haat tegenover de Joden is een beetje begrijpelijk en spijtig genoeg medegevoed door een religieus vuur. Hoe zouden wij tegenover de Duitsers staan indien die ons land nu nog steeds zouden bezetten, hoe staan de 'zwarte' zuid-afrikanen tegenover de blanke bezetters? Het spreekt het geweld allemaal niet goed (verre van), maar maakt een en ander wel begrijpelijk.

Israel... waarschijnlijk de grootste blunder van de Verenigde Naties (en wie weet van de mensheid)

(voor zover mijn mening voldoende geïnformeerd is natuuurlijk)
Hoi,

De haat tegen de Joden is idd een beetje begrijpelijk, maar de verdediging van Israel door de Joden ook. En wat betreft Zuid Afrika, ik denk absoluut niet dat de "zwarten" (vergeef me de uitdrukking) het daar nu zoveel beter hebben als ten tijde van de apartheid. Ben er verschillende keren geweest maar ik kon me absoluut niet aan de indruk onttrekken dat de meesten daar onder het bestaansminimum leven. Maar ik vind dit eigenlijk of topic daar we in Zuid Afrika of met Duitsland absoluut niet met een "religieus vuur" te maken hadden.
Mijn intentie was eigenlijk dat zodra er ergens ter wereld een religieus conflict is tussen 2 partijen, wij, als westerlingen, er als de kippen bij zijn om een oordeel te vellen, omdat het lekker is om te schelden op een religie. (Wat niet wegneemt dat ik het eens ben met wat voor religie dan ook, ja misschien de mijne
:wink: )

Groeten.
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

robindr schreef:

Hoi,

Waarschijnlijk, nee zeker, je bent er nog nooit geweest!

Groeten.
We will dance again!
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

lost and not found yet! schreef:robindr schreef:

nee idd. Maar verklaar aub eens de relevantie?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

lost and not found yet! schreef: En als je info wilt, vraag maar hoor!
Ik heb een vraag en dat is ook eigenlijk de reden dat ik bar weinig tot geen interesse in het midden-oosten heb (de interesse begint nu wel op te borrelen) het midden-oosten zijn al ellendelange tijd bezig met oorlog en elkaar te haten steeds het zelfde en dan vraag ik 'Wanneer stoppen ze nou met het haten van elkander en oorlog en wanneer (en wat is er voor nodig) sluiten ze nou vrede met elkaar????'.
Fuck met alles.
lost and not found yet!
Bevlogen

robindr schreef:
lost and not found yet! schreef:robindr schreef:

nee idd. Maar verklaar aub eens de relevantie?
Beste Robindr,

Waar baseer je het op dat Israel waarschijnlijk de grootste blunder van de Verenigde Naties en wie weet van de mensheid is? Ik denk dat de relevantie is dat je een uitspraak doet over iets waar je alleen uit het nieuws iets van denkt te weten!

Groeten.
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Plons schreef:
lost and not found yet! schreef: En als je info wilt, vraag maar hoor!
Ik heb een vraag en dat is ook eigenlijk de reden dat ik bar weinig tot geen interesse in het midden-oosten heb (de interesse begint nu wel op te borrelen) het midden-oosten zijn al ellendelange tijd bezig met oorlog en elkaar te haten steeds het zelfde en dan vraag ik 'Wanneer stoppen ze nou met het haten van elkander en oorlog en wanneer (en wat is er voor nodig) sluiten ze nou vrede met elkaar????'.
Hoi,

Helaas heb ik hier ook geen oplossing voor! De problematiek in het MO speelt al vanaf de jaartelling. Hoewel ik uit ervaring veel meer haat zie aan de Palestijnse zijde dan aan de Israelische kant. Een Palestijnse kennis van mij verwoorde het eens zo: De Joden en Palestijnen willen allebei een ding wat begint met de letter L. De Palesttijnen willen Land en de Joden willen Leven. Hoewel ik denk dat hier een kern van waarheid in schuilt is dit in mijn ogen wel een beetje kort door de bocht. Een oplossing is er dus op voorhand niet omdat er zoveel verschillende belangen meespelen. Bijna elk land in de regio is zgnd involved. Wat mij opvalt is dat er totaal geen interesse is van de omliggende Arabische (moslim) landen om de Palestijnen te helpen, terwijl ze daar, zeker financieel, heel goed toe in staat zijn. Dus nogmaals, een oplossing waar alle partijen erop vooruit gaan is er niet, en zal er, ben ik bang, ook nooit komen!

Groeten en een prettige dag!
We will dance again!
Plaats reactie