Cartoons die wél toegestaan zijn!
Moderator: Moderators
Sebastian,
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage. Ik ben eveneens van mening dat de Islam van andere tijden is.
Maar ik vind dit in de huidige tijd geen geldig excuus.
Het is geen geldig excuus omdat je in de huidige tijd geen excuus hebt om achtelijk te blijven. Er is TV, radio, telefoon, internet, dagbladen, weekbladen, maandbladen en los daarvan is de wereld kleiner geworden door de auto, boot, vliegtuig en zelfs de fiets!
Er is dus geen enkele reden meer om achterlijk te blijven! Dus zelfs het feit dat wij, europeanen, achterlijk waren in de middeleeuwen is absoluut geen geldig excuus. Als dus de Islam achterlijk wenst te blijven dan is dit een eigen keuze die onvereenigbaar is met alle humane principes waar al degene die niet gekozen hebben om achterlijk te blijven totaal geen respect voor dient te hebben! Integendeel!
MvG, Wim.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage. Ik ben eveneens van mening dat de Islam van andere tijden is.
Maar ik vind dit in de huidige tijd geen geldig excuus.
Het is geen geldig excuus omdat je in de huidige tijd geen excuus hebt om achtelijk te blijven. Er is TV, radio, telefoon, internet, dagbladen, weekbladen, maandbladen en los daarvan is de wereld kleiner geworden door de auto, boot, vliegtuig en zelfs de fiets!
Er is dus geen enkele reden meer om achterlijk te blijven! Dus zelfs het feit dat wij, europeanen, achterlijk waren in de middeleeuwen is absoluut geen geldig excuus. Als dus de Islam achterlijk wenst te blijven dan is dit een eigen keuze die onvereenigbaar is met alle humane principes waar al degene die niet gekozen hebben om achterlijk te blijven totaal geen respect voor dient te hebben! Integendeel!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Inderdaad, het feit dat wetenschap een vies woord is binnen islamitische universiteiten zegt genoeg volgens mij.wahlers schreef:Er is dus geen enkele reden meer om achterlijk te blijven! Dus zelfs het feit dat wij, europeanen, achterlijk waren in de middeleeuwen is absoluut geen geldig excuus. Als dus de Islam achterlijk wenst te blijven dan is dit een eigen keuze die onvereenigbaar is met alle humane principes waar al degene die niet gekozen hebben om achterlijk te blijven totaal geen respect voor dient te hebben! Integendeel!
.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
-
appelfflap
- Banned
Een conflictlogica werkt nooit.Sebastiaan schreef:Onze enigste hoop voor de leefbare toekomt is de Islam tam te maken zoals wij het Christendom tam hebben gemaakt, en dat doen we niet door ons in te houden maar de confrontatie aan te gaan.
Ah ja, Denk je nu echt dat men op Turkse universiteiten geen biologie en andere wetenschap aanleert? :
Daar nog wel...appelfflap schreef:Een conflictlogica werkt nooit.Sebastiaan schreef:Onze enigste hoop voor de leefbare toekomt is de Islam tam te maken zoals wij het Christendom tam hebben gemaakt, en dat doen we niet door ons in te houden maar de confrontatie aan te gaan.
Ah ja, Denk je nu echt dat men op Turkse universiteiten geen biologie en andere wetenschap aanleert? :
Maar als regel wordt de evolutietheorie overgeslagen in het middelbaar en lager onderwijs.
Niet op universiteiten, daar wordt de evolutietheorie wel gedoceerd. Maar je loopt dan een reële kans om door organisaties zoals bijvoorebeeld BAV bedreigd te worden.
Overigens is Turkije vrij liberaal!
Egypte wordt ook beschouwd als liberaal maar daar wordt de evolutietheorie in het geheel niet of buitensporig matig onderwezen i.v.m. met het machtige Al-Azhar universiteit die inderdaad nog een middeleeuwese filosofie aanhangt...zelf met hun medische faculteit.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
- Sebastiaan
- Bevlogen
Dus je wilt dat we nooit een kwaad woord of de Islam meer zeggen, dat houd je nooit vol want vroeg of laat dan komt de realiteit naar boven en is het opnieuw het bekende liedje, waar moslims die werkelijk denken dat kun Profeet en perfect mens was en voorbeeld voor alle moslims. Het wordt tijd dat we dat ze dat aan het verstand brengen en ze laten inzien wat we werkelijke wortels zijn van het islam terrorismeappelfflap schreef: Een conflictlogica werkt nooit.
:

Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 06 mei 2007 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Sebastiaan: ik zou het van je waarderen als je de inhoudelijke discussie aangaat en niet dit topic maakt tot een vrijplaats van allerlei minder positieve, en zelfs negatief getinte cartoons over moslims.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
-
appelfflap
- Banned
Er is een heel groot verschil tussen hetgeen jij doet of Wahlers.Sebastiaan schreef:
Dus je wilt dat we nooit een kwaad woort of de Islam meer zeggen,
Jij scheert ze allemaal over 1 kam. doordrenkt met het idee alsof er maar 1 islam is en elke moslim het voor de volle 100% eens is met de Iraanse ayatollahs of erger.
En hoe heeft in Europa de ontkerkelijking plaatsgevonden?Sebastiaan schreef:
Het wordt tijd dat we dat ze dat aan het verstand brengen
Hmm, de woorden die mij te binnen schieten zijn just ENCORE en BISSararje schreef:Sebastiaan: ik zou het van je waarderen als je de inhoudelijke discussie aangaat en niet dit topic maakt tot een vrijplaats van allerlei minder positieve, en zelfs negatief getinte cartoons over moslims.
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !
(thcirtsaam tiu yticretni ed)
Digiheld: ik vind de inhoudelijke discussie over cartoons beter dan dit forum maken tot een vrijplaats voor cartoons.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Sararje schreef:Digiheld: ik vind de inhoudelijke discussie over cartoons beter dan dit forum maken tot een vrijplaats voor cartoons.
En ik vind dat Sebastiaans bijdragen meer tot de verbeelding spreken en een beter "inhoudelijk" signaal afgeven dan jou politiek correcte geblabla.
Dat heeft niets met politieke correctheid te maken, maar gewoon met zelfbeheersing. Het punt dat Sebastiaan wil maken is me totaal niet duidelijk in dit topic (behalve zoveel mogelijk negatief getinte cartoons over moslims plaatsen). Als ik volgens jou zo politiek correct zou zijn geweest, had ik dit topic allang gesloten of de cartoons verwijderd.
Hiermee impliceer je dus dat ik NIET vind dat je politiek correct ben.Sararje schreef: Als ik volgens jou zo politiek correct zou zijn geweest, had ik dit topic allang gesloten of de cartoons verwijderd.
Terwijl ik dat toch echt gezegd heb.
-
Theoloog
Gaan we nu spijkers op laag water zoeken, Digiheld? Het is volkomen duidelijk wat Sararje bedoelt.
Als hij zo politiek correct zou zijn geweest als jij beweert, had hij dit topic allang gesloten of de cartoons verwijderd.
Ergo: Sararje is niet politiek correct, maar intellectueel correct: hij wil graag een inhoudelijke discussie ipv. een barrage aan anti-islamitische cartoons.
Heb jij een probleem met een inhoudelijke discussie over cartoons, Digiheld?
Als hij zo politiek correct zou zijn geweest als jij beweert, had hij dit topic allang gesloten of de cartoons verwijderd.
Ergo: Sararje is niet politiek correct, maar intellectueel correct: hij wil graag een inhoudelijke discussie ipv. een barrage aan anti-islamitische cartoons.
Heb jij een probleem met een inhoudelijke discussie over cartoons, Digiheld?
Het lijkt wel de bijbel.Theoloog schreef:Gaan we nu spijkers op laag water zoeken, Digiheld? Het is volkomen duidelijk wat Sararje bedoelt.
Nee hoor, ik vind alleen dat Sebastiaan inhoudelijk meer bijdraagt om over te discussieren.Heb jij een probleem met een inhoudelijke discussie over cartoons, Digiheld?
Is dat een probleem voor jou beste Theo ?
-
Theoloog