dikkemick schreef: 23 jun 2026 08:32
HierEnNu
Israël maakt zich ongeëvenaard agressief schuldig aan de volgende zaken.
Je vraagt erom dus ik voel me verplicht het rijtje weer speciaal voor jou aan te geven:
Er is grondig journalistiek onderzoek gedaan naar gericht schieten op kinderen. Door Israël.
Schieten mn op ballen van jonge jongens. Door Israël.
Vele journalisten zijn wellicht daarom bewust vermoord. Door Israël.
Zo ook ambulance medewerkers. Vermoord. Door Israël.
Hulpverleners met goede bedoelingen (flotilla) worden vernederd en gemarteld. Door Israël.
Gazanen, die niets meer hebben omdat hun openlucht gevangenis verwoest is, kunnen geen kant op. De gele en/of rode lijn drijft ze als vee steeds dichter opeen. Door Israël.
Ziekenhuizen worden gebombardeerd. Door Israël.
Annexaties op de Westoever gaan met hulp van humaan leger dagelijks door. Israël
Er wordt bij buurlanden gif gestrooid. Door Israël.
Ondanks vredesbesprekingen gaan de bombardementen op Libanon door. Door Israël
Trump is aangezet om Iran wel even(!) aan te vallen samen met hun "trouwe" bondgenoot. Israël
Alles live te volgen op een leedvermaak-uitkijkpost. Sderot Cinema. In Israël.
HierEnNu. Wat ben ik vergeten? Vul me aan aub. Ik weet nl zeker dat ik misdaden vergeten ben. Misdaden gepleegd door Israël!
Ik zeg: ongeëvenaard agressief. JUIST omdat het een civiel democratisch land
heet te zijn in deze regio.
Maar ik ben benieuwd naar je verdediging. Want ja, ook Tachi heeft recht op een advocaat. En...er zal altijd iemand zijn die erger is dan Tachi (lees: Israël). Toch neem ik geen woord terug van mijn beschuldigingen jegens Israël. Het is de opsomming die t hem doet.
P.s. En ik hoef de krant maar open te slaan voor dit soort ongeëvenaarde agressieve berichten:
In de eerste paragraaf van het voorlopige akkoord tussen de VS en Iran staat onomwonden dat alle militaire operaties in Libanon moeten stoppen, maar Israël heeft duidelijk gemaakt dat het zich niet aan dit akkoord gebonden voelt. Israëlische luchtaanvallen en grondoperaties gingen afgelopen dagen gewoon door.