Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

dikkemick
Adelaar

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door dikkemick »

Israël stond te springen en juichen toen Hamas veroordeeld werd.
En wat lees ik nu?

Israël breekt met VN-chef vanwege rapport over seksueel geweld door Israëlisch leger. Israël heeft de banden met VN-secretaris-generaal António Guterres verbroken na de publicatie van een VN-rapport over seksueel geweld in conflictgebieden, waarin ook Israël wordt genoemd.

Natuurlijk! Verbreek alle banden maar nu je zelf Hamas-acties pleegt.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 01 jun 2026 15:09 Israël stond te springen en juichen toen Hamas veroordeeld werd.
En wat lees ik nu?

Israël breekt met VN-chef vanwege rapport over seksueel geweld door Israëlisch leger. Israël heeft de banden met VN-secretaris-generaal António Guterres verbroken na de publicatie van een VN-rapport over seksueel geweld in conflictgebieden, waarin ook Israël wordt genoemd.

Het was beter geweest indien de VN met hun had gebroken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://newsukraine.rbc.ua/news/iran-pu ... 77237.html
https://newstodayintheworld.com/russia-news-in-english/
Iran has pulled out of ceasefire talks with the United States following a new wave of pressure and strikes on its territory. Tehran, through Pakistan, conveyed that it will no longer participate in negotiations with Washington, The New York Times reports. (..)
Ze tonen veel geduld, ook gezien wat Israël doet in Libanon, een belangrijk punt voor Iran om al dan niet over handhaven van een staakt het vuren in het MO (dat er niet is) te praten. :roll:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 01 jun 2026 16:17 https://newsukraine.rbc.ua/news/iran-pu ... 77237.html
Iran has pulled out of ceasefire talks with the United States following a new wave of pressure and strikes on its territory. Tehran, through Pakistan, conveyed that it will no longer participate in negotiations with Washington, The New York Times reports. (..)
Ze tonen veel geduld, ook gezien wat Israël doet in Libanon, een belangrijk punt voor Iran om al dan niet over handhaven van een staakt het vuren in het MO (dat er niet is) te praten. :roll:
Succes! Met Trump is niet fatsoenlijk te praten
Met Netanyahu is al helemaal niet te praten. En de schoften moeten worden tegengehouden.

Israël houdt nu de hele wereld in een wurggreep en Europa.....staat erbij en kijkt ernaar.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En kijk ze nu ineens wel gebruik maken van het recht.

Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om een inreisverbod aan de Amerikaanse rapper Ye af te dwingen. De rapper treedt zaterdag en maandag op in de Gelredome in Arnhem.

Het CJO vindt dat de openbare orde in het geding komt met de komst van Ye. Zijn optredens leiden volgens CJO-voorzitter Chanan Hertzberger tot een gevoel van onveiligheid, met name onder Joodse Nederlanders.

Hoe schijnheilig wil je eea hebben? Ye ( waar ik niet achter sta) houdt het tenminste bij woorden...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 jun 2026 17:20
Gerard R. schreef: 01 jun 2026 16:17 https://newsukraine.rbc.ua/news/iran-pu ... 77237.html
Succes! Met Trump is niet fatsoenlijk te praten
Met Netanyahu is al helemaal niet te praten. En de schoften moeten worden tegengehouden.

Israël houdt nu de hele wereld in een wurggreep en Europa.....staat erbij en kijkt ernaar.
Europa is zwak, het is verdeeld en heeft geen krachtige leiding. We zijn in de militaire opbouw en kopen veel van Israël (en ook van de VS), en dan moet je zoals in dit geval koordansen. Want de reden voor deze oorlog is minder dan flinterdun. Europa wíl niet meedoen.

En ik móet zeggen, dat ik dat op zekere manier niet eens zo erg vindt.
Je kunt militair gaan doen maar we zien voortdurend wat dát oplevert. Dood en destructie én veel vluchtelingen (en we weten hoe sommigen daarop reageren...
Verder heeft Iran (net als indertijd Irak) geen massavernietigingswapen. In dit geval geen atoomwapen. En ze hebben altijd gezegd dat ook niet te willen, hoewel die vrij hoge 60% opwerking wel te denken gaf.

Verder zou ik niet weten hoe je moet samenwerken en praten met Trump hoewel Rutte dat wél lijkt te kunnen, maar vraag niet hoe...
En met Netanyahu zal helemáál niets kunnen. Dussss.,.,.

Maar menselijkerwijs gesproken is dit natuurlijk hels. Dus ik snap en waardeer de gedachte, Dikkemick.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 01 jun 2026 15:09 Israël stond te springen en juichen toen Hamas veroordeeld werd.
En wat lees ik nu?

Het is zo jammer voor ze dat er, her en der, zoveel getuigenissen zijn van deze en gene, vooral nu ze het niet alleen meer laten bij de Palestijnse gegijzelden, getuige het onderstaande filmpje.

Vanzelfsprekend liever niet kijken wanneer je een gevoelige ziel bent, want de tranen zullen je in de ogen springen.

“I was raped by an israeli sodier” Gaza flotilla survivor breaks silence.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus, ik zei in het begin al dat Israël geen haar beter was dan de bezetter van destijds (WOII) en dat leverde veel kritiek op. Ik trek die opmerking nu nooit meer in. Smeerpijpen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 01 jun 2026 20:12 Mus, ik zei in het begin al dat Israël geen haar beter was dan de bezetter van destijds (WOII) en dat leverde veel kritiek op. Ik trek die opmerking nu nooit meer in. Smeerpijpen.
Na aanleiding van het nieuws dat Palestijnen, in het heilige land, voor de lol, ook verkracht worden door speciaal daarvoor getrainde honden - ook afgekeken bij grote vriend Duitsland uit het verleden van de concentratiekampen, heb ik gehoord - in de vakantieoorden speciaal opgezet voor, wat ik noem, gegijzelde Palestijnen in het door een uitermate kwaadaardige entiteit die zich Israël noemt bezette Palestina, waarbij het niet uitmaakt of het nu over kinderen danwel volwassenen gaat, hoorde ik in een interview een holocaust-overlevende zeggen dat een van weinige verschillen met de concentratiekampen in de tweede wereldoorlog enkel maar de gaskamers zijn.

Ik vraag mij ondertussen af wat nu humaner is: via een kwaadaardig entiteit een snelle dood in een gaskamer of jarenlange structurele marteling die velerlei denkbare manieren plaats vindt. Mijn keuze is snel gemaakt, eerlijk gezegd. Of zeg ik nu is heel erg fouts?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 01 jun 2026 21:37
dikkemick schreef: 01 jun 2026 20:12 Mus, ik zei in het begin al dat Israël geen haar beter was dan de bezetter van destijds (WOII) en dat leverde veel kritiek op. Ik trek die opmerking nu nooit meer in. Smeerpijpen.
Na aanleiding van het nieuws dat Palestijnen, in het heilige land, voor de lol, ook verkracht worden door speciaal daarvoor getrainde honden - ook afgekeken bij grote vriend Duitsland uit het verleden van de concentratiekampen, heb ik gehoord - in de vakantieoorden speciaal opgezet voor, wat ik noem, gegijzelde Palestijnen in het door een uitermate kwaadaardige entiteit die zich Israël noemt bezette Palestina, waarbij het niet uitmaakt of het nu over kinderen danwel volwassenen gaat, hoorde ik in een interview een holocaust-overlevende zeggen dat een van weinige verschillen met de concentratiekampen in de tweede wereldoorlog enkel maar de gaskamers zijn.

Ik vraag mij ondertussen af wat nu humaner is: via een kwaadaardig entiteit een snelle dood in een gaskamer of jarenlange structurele marteling die velerlei denkbare manieren plaats vindt. Mijn keuze is snel gemaakt, eerlijk gezegd. Of zeg ik nu is heel erg fouts?
Toevoeging: ik kreeg een lief en goed bedoeld privébericht in mijn mail met de waarschuwing op te passen. De vraag is hier: hoezo oppassen?

Hoezo oppassen wanneer een bepaalde entiteit, dat al decennia een heel land, genaamd Palestina, met goedkeuring van vele andere landen, bezet houdt en toestaat haar oorspronkelijk bewoners op allerlei manieren te martelen en hen op de meest walgelijke manieren hun menselijkheid te ontnemen, nog maar één stap verwijderd is van hun grote voorbeeld, genaamd Duitsland, iedereen kan dat zien? De doodstraf vinden ze voor ons heel gepast, zo heb ik begrepen, waarom niet een gaskamertje bouwen hier en daar of is een kogel of ophanging meer gepast voor dit volk dat graag onschuldige mensen opsluit en meer? Zeg het maar…..

Ik snap natuurlijk best dat het woord ‘gaskamer’ een ietsje te dichtbij voor deze zgn “slachtoffers”, wat zo’n beetje het hele westelijke halfrond is. Dat het dichtbij komt is juist de bedoeling want wie weet gaat er eens geluisterd worden naar het, oorverdovende, bijna wanhopige geschreeuw uit de wereld zelfs van voormalige holocaust-slachtoffers, te stoppen met het gemartel en doden van onschuldige mensen-kinderen om voor de verandering eens te gaan luisteren naar wat anderen te zeggen hebben over wat men daar van zichzelf maakt. Maar ja, we moeten inderdaad oppassen de vinger niet te hard op de pijnlijk plek te drukken want dat doet te veel au en dan moet er gestraft worden, we kennen de drill, zo moeilijk is dat niet….

Tot zo ver mijn ‘oppassen’.
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

De gaskamers zijn niet het belangrijkste verschil. Tot nu toe heeft Israel maar een fraktie aan Palestijnen gedood van het aantal Joden dat de Nazis om hebben gebracht (ongeveer 2,5%) Ik hoop dat dat zo blijft. Een ander verschil is dat de Joden nauwelijks weerstand boden. De Palestijnen weliswaar ook niet veel, maar toch iets. Het aantal slachtoffers daarvan bedraagt ongeveer 5% van het aantal gedode Palestijnen.
Er is kwaad (Hamas), meer kwaad (Israel) en veel meer kwaad (Nazis). Uiteraard is het enkel zo simpel voor wie elk mens even lief is.

NB: Er is een verschil tussen het beoordelen van de geleden pijn per individu en de totale impact van de gepleegde misdaden. 40 mensen pijnloos ter dood brengen is niet een geringer kwaad, dan één mens doodmartelen.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 04 jun 2026 03:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: NB toegevoegd
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Die fractie is groter dan wordt voorgesteld:

Men moet namelijk corrigeren op het aantal Duitsers en Zionisten.
Ook moet de gehele periode dus vanaf het binnenvallen van de Zionisten worden gerekend.

Dan wordt die 1 op 2.5% ineens veel groter.
Waarbij nog komt dat het getal nog steeds groeit.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jun 2026 11:30 Die fractie is groter dan wordt voorgesteld:

Ook moet de gehele periode dus vanaf het binnenvallen van de Zionisten worden gerekend.

Er worden in dat Midden-Oosten schofterige (oorlogs)misdaden begaan en dat is niet door Hamas of Hezbollah.
Wat maakt aantallen dan uit?
Het moet een HALT worden toegeroepen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 02 jun 2026 12:37
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jun 2026 11:30 Die fractie is groter dan wordt voorgesteld:

Er worden in dat Midden-Oosten schofterige (oorlogs)misdaden begaan en dat is niet door Hamas of Hezbollah.
Ik heb het getal element niet ingebracht, dat deed Peter van Velzen.

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar bedenk dat deze grote aantallen slechts mogelijk zijn omdat het systematisch gebeurt.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jun 2026 12:42
dikkemick schreef: 02 jun 2026 12:37

Ik heb het getal element niet ingebracht, dat deed Peter van Velzen.

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar bedenk dat deze grote aantallen slechts mogelijk zijn omdat het systematisch gebeurt.
Dat het systematisch gebeurt is het punt waar het om draait.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Plaats reactie