Ik vind dit weinig geschikt voor "humor" HierEnNu. Dit nieuws is schrikbarend verontrustend.
Afgekeurde berichten in het MO topic
Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Weinig geschikt voor humor?
Humor? Schrikbarend verontrustend nieuws?
Humor is vaak overwonnen droefheid volgens Godfried Bomans.
Sarcasme daarentegen niet!
En hoezo schrikbarend verontrustend?
Ik ben in deze juist trots op Israëls humane manier van pro-actief voorkomen van erger:
- ze hadden ook allah Trumpdoctrine die propagandabootjes diep kunnen laten zinken!
Geloven in Atlantis is niet nodig om te begrijpen wat ik schreef.
Als iemand hetgeen ik daar schreef niet ter zake doende vindt
betekent dat diegene het niet begijpt, want het IS zeer ter zake doende.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
HierEnNu komt volledig aan zijn trekken met de puinhoop van nu.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 16:22
Humor? Schrikbarend verontrustend nieuws?![]()
Ik ben in deze juist trots op Israëls humane manier van pro-actief voorkomen van erger:Soms is het nodig dat de orde met geweld wordt gehandhaafd ... (..)
- ze hadden ook allah Trumpdoctrine die propagandabootjes diep kunnen laten zinken!
Jammer dat de hele wereld er fors last van heeft, vooral de arme lui, de arme landen, de onderdrukten.
Daar past geen humor, dat is horror.
Zanik niet: hoezo zou ik aan mijn trekken komen?Gerard R. schreef: 20 mei 2026 18:07HierEnNu komt volledig aan zijn trekken met de puinhoop van nu.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 16:22
Ik ben in deze juist trots op Israëls humane manier van pro-actief voorkomen van erger:Soms is het nodig dat de orde met geweld wordt gehandhaafd ... (..)
Jammer dat de hele wereld er fors last van heeft, vooral de arme lui, de arme landen.
Waar ligt mijn profijt dan volgens jou?
Laat je het bij dat beschuldigend uitkraamsel of leg je dat ook ff uit?
Is het omdat ik niet meega in jouw ge-jammer?
Of omdat ik niet hoor bij degenen op FreeThinker die verdriet gedramatiseerd etaleren?
Ik zal juist jou ff iets vertellen over mijn gevoelens:
- die beschouw ik als paarlen die ik niet voor de zwijnen gooi!
daar bedoel ik niets anders mee dan wat daar daadwerkelijk staat en
al hoe het geïnperpreteerd gaat worden en
bijvoorbeeld gesteld gaat worden:
- "Ik interpreteer het zus en zo en als jij daar geen afstand van neemt dan ..."
- Ik bedoel daarmee:
dat ik mijn gevoelens beschouw als paarlen die ik niet voor de zwijnen gooi!
.
.
HierEnNu
Hier heb je humor. Vooral dat uitgestreken smoelwerk van Gvir.
Kijk even hoe de criminelen (HULPverleners) behandeld worden.
Instagram https://share.google/FYsRlSIl5xLSD7JGZ
Schaam je diep als je zelfs dit niet openlijk veroordeeld.
Typische gevoelens en beslist geen humor waar het over gaat. Wel horror, schreef ik.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 18:30Zanik niet: hoezo zou ik aan mijn trekken komen?Gerard R. schreef: 20 mei 2026 18:07HierEnNu komt volledig aan zijn trekken met de puinhoop van nu.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 16:22
Jammer dat de hele wereld er fors last van heeft, vooral de arme lui, de arme landen.
Waar ligt mijn profijt dan volgens jou?
Laat je het bij dat beschuldigend uitkraamsel of leg je dat ook ff uit?
Is het omdat ik niet meega in jouw ge-jammer?
Of omdat ik niet hoor bij degenen op FreeThinker die verdriet gedramatiseerd etaleren?
Ik zal juist jou ff iets vertellen over mijn gevoelens:Plus ik zal je nog iets vertellen:
- die beschouw ik als paarlen die ik niet voor de zwijnen gooi!
daar bedoel ik niets anders mee dan wat daar daadwerkelijk staat en
al hoe het geïnperpreteerd gaat worden en
bijvoorbeeld gesteld gaat worden:dan kan ik jou hier en nu al mijn antwoord geven, kijk daar staat het al:
- "Ik interpreteer het zus en zo en als jij daar geen afstand van neemt dan ..."
Dus? Snap? Daarmee deel ik dan een gevoel met jou! Snap je het nu?
- Ik bedoel daarmee:
dat ik mijn gevoelens beschouw als paarlen die ik niet voor de zwijnen gooi!
En dat geldt voor het meeste dat Israël doet op dit moment.
Schaamte?dikkemick schreef: 20 mei 2026 18:56 HierEnNu
Vergeet het...
Want? Vooral geen argument? Lekker veilig?
Dan heb ik meer respect voor dikkemick hoor!
Je discussieert niet: je schrijft mij op basis van jouw hysterie iets toe en manipuleert op basis van emotie zonder enig argument! Erger: je doet met die manipulatie geen enkele poging om mij van mening te doen veranderen, want kennelijk heb je geen enkel idee wat mijn mening daaromtrent is: je manipuleert slechts om stemming te creëren ... van wie? De meelezer? Moderatie?dikkemick schreef: 20 mei 2026 18:56 HierEnNu
Je doet het met zulk geframe van jou namelijk voorkomen alsof ik tot de groep behoor waartoe die door jou zo intens gehate Gvir behoort! En DAT is schaamteloos van jou!
.
.
Of heb ik wellicht een nieuwe FTregel gemist?
"Degene die Gvir niet openlijk veroordeeld
hoort bij diens gropeje en moet zich diep schamen!"
.
.
HierEnNu... ik ga niet uitweiden, maar deze mensen waar het hier over gaat verdienen deze behandeling niet.
Maar ik weet dat voor jou alles dat daar door extreem-rechts Israël wordt gedaan goed is.
Schaamte.. jij.. in deze? ik geloof er niks van. We vergeten 't. En voor mij is hier werkelijk geen énkele sprake van humor.
En ik vind het prima als jij meer respect voor iemand anders hebt dan ik. Dikkemick heeft naar mijn waarneming normen, waarden, empathie en een rechte rug. Prima, prijzenswaardig in mijn ogen.
Israël is Ben Gvir en vv. op dit moment.Je discussieert niet: je schrijft mij op basis van jouw hysterie iets toe en manipuleert op basis van emotie zonder enig argument! Erger: je doet met die manipulatie geen enkele poging om mij van mening te doen veranderen, want kennelijk heb je geen enkel idee wat mijn mening daaromtrent is: je manipuleert slechts om stemming te creëren ... van wie? De meelezer? Moderatie?dikkemick schreef: 20 mei 2026 18:56 HierEnNu
Je doet het met zulk geframe van jou namelijk voorkomen alsof ik tot de groep behoor waartoe die door jou zo intens gehate Gvir behoort! En DAT is schaamteloos van jou!
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 20 mei 2026 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Jouw hele wijze van reageren m.b.t Israël doet op z'n minst vermoeden dat je achter dit (wan)beleid staat.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 19:40
ALS ik er (en vergissen is menselijk) naastzit geef dan eens voir de verandering een keer antwoord op de vraag:
Wat vind jij van dit optreden van Gvir?
Wat vind jij van de wijze waarop deze hulpverleners mishandeld worden?
Als je vragen blijft ontduiken ontkom ik er niet aan mijn eigen conclusies te trekken.
Ontwijk voor de verandering deze bijdrage eens niet.
Dank.
dikkemick schreef: 20 mei 2026 19:57Jouw hele wijze van reageren m.b.t Israël doet op z'n minst vermoeden dat je achter dit (wan)beleid staat.HierEnNu schreef: 20 mei 2026 19:40
ALS ik er (en vergissen is menselijk) naastzit geef dan eens voir de verandering een keer antwoord op de vraag:
Wat vind jij van dit optreden van Gvir?
Wat vind jij van de wijze waarop deze hulpverleners mishandeld worden?
Als je vragen blijft ontduiken ontkom ik er niet aan mijn eigen conclusies te trekken.
Ontwijk voor de verandering deze bijdrage eens niet.
Dank.
https://www.lemonde.fr/en/international ... 658_4.html
Er is wereldwijd veel boosheid over het filmpje in de context.Premier Giorgia Meloni van Italië bestempelde de Israëlische behandeling van de activisten als "onaanvaardbaar" en riep op tot de onmiddellijke vrijlating van alle gedetineerde Italiaanse burgers en eiste verontschuldigingen van Israël. "Het is onaanvaardbaar dat deze demonstranten, onder wie veel Italiaanse burgers, worden onderworpen aan deze behandeling, die de menselijke waardigheid schendt", zei Meloni in een verklaring. Ben Gvir zelf kreeg kritiek van Israëls eigen minister van Buitenlandse Zaken en premier Benjamin Netanyahu.
Frankrijk zei dat het de Israëlische ambassadeur had opgeroepen vanwege de "onaanvaardbare acties" van Ben Gvir. "Ik heb gevraagd dat de Israëlische ambassadeur in Frankrijk wordt opgeroepen om onze verontwaardiging te uiten en een verklaring te krijgen", zegt de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noël Barrot over X.
Ja! Terecht. En deze mensen spreken zich tenminste wel uit. Dan weet je wat je er aan hebt.
Nu die terrorist uit het heilige land nog achter tralies.
Terrorist is enkelvoud in jouw tekst. Ik zou er meervoud van maken en het gaat wat mij betreft niet alleen over die in Israël.
Verschillende Europese ministers hebben boos gereageerd op de manier waarop de activisten in Israël worden behandeld. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Tom Berendsen heeft de Israëlische ambassadeur ontboden. Eerder noemde hij de behandeling "ontoelaatbaar", iets wat hij ook tegen de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Gideon Sa'ar heeft gezegd.
Rob Jetten noemt het "mensonterend" hoe Israël de activisten behandelt. "Het gaat alle perken te buiten", schrijft de premier op X. Jetten heeft de Israëlische president Yitzhak Herzog aangesproken. "Nederland verwacht van Israël dat deze activisten zo snel mogelijk worden vrijgelaten."
Onder meer Italië, Frankrijk, Spanje, Ierland en Canada hebben de Israëlische ambassadeur in hun land op het matje geroepen. De landen vinden de behandeling "onacceptabel", eisen excuses van Israël en willen dat de activisten worden vrijgelaten. De Spaanse minister van Buitenlandse Zaken José Manuel Albares noemt de behandeling van de activisten "monsterlijk, schandelijk en onmenselijk".
De Amerikaanse ambassadeur in Israël, Mike Huckabee, noemde het handelen van Ben-Gvir "verwerpelijk". Hij noemde de hulpvloot een "domme stunt", maar met de actie heeft de minister "de waardigheid van zijn natie verraden"
De wereld wordt wakker. Nu nog AKTIE!!!
En je ziet, HierEnNu, zo moeilijk is het niet. Om ontoelaatbaar inhumaan wangedrag te veroordelen
Rob Jetten noemt het "mensonterend" hoe Israël de activisten behandelt. "Het gaat alle perken te buiten", schrijft de premier op X. Jetten heeft de Israëlische president Yitzhak Herzog aangesproken. "Nederland verwacht van Israël dat deze activisten zo snel mogelijk worden vrijgelaten."
Onder meer Italië, Frankrijk, Spanje, Ierland en Canada hebben de Israëlische ambassadeur in hun land op het matje geroepen. De landen vinden de behandeling "onacceptabel", eisen excuses van Israël en willen dat de activisten worden vrijgelaten. De Spaanse minister van Buitenlandse Zaken José Manuel Albares noemt de behandeling van de activisten "monsterlijk, schandelijk en onmenselijk".
De Amerikaanse ambassadeur in Israël, Mike Huckabee, noemde het handelen van Ben-Gvir "verwerpelijk". Hij noemde de hulpvloot een "domme stunt", maar met de actie heeft de minister "de waardigheid van zijn natie verraden"
De wereld wordt wakker. Nu nog AKTIE!!!
En je ziet, HierEnNu, zo moeilijk is het niet. Om ontoelaatbaar inhumaan wangedrag te veroordelen