Nine-eleven heeft nooit plaatsgevonden
Re: Nine-eleven heft nooit plaatsgevonden
Klaver,
Toegift:
Lees de hier geldende wet even na:
https://www.denederlandsegrondwet.nl/ar ... vertuiging
want wat jij opnoemt zijn zo te zien, op zich geen wetsovertredingen.
Roeland
Toegift:
Lees de hier geldende wet even na:
https://www.denederlandsegrondwet.nl/ar ... vertuiging
want wat jij opnoemt zijn zo te zien, op zich geen wetsovertredingen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Waar haal je dat vandaan?Klaver schreef: 18 mei 2026 10:58 Is dit een atheïstisch forum? Kritiek op het christendom mag. Maar kritiek op de Islam niet.Want dat is dan "discrimineren".
Op welke basis kom je tot dit besluit? Hoe weet jij dit?Klaver schreef: 18 mei 2026 10:58De Islam zondert zich af. De meeste mensen weten te weinig van de Islam.
Moslims discrimineren zichzelf: ze integreren te weinig (over het algemeen), ze zonderen zich af, leren de taal onvoldoende en vormen teveel een maatschappij binnen een maatschappij.
Ik ben geen moslim hater, maar zie wel de gevaren van de Islam.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Jullie vragen om onderbouwing.Die onderbouwing is er. Want ik heb mij in de Islam verdiept.
Lees: "Ik was ëën van hen" door Maarten Zeegers.
Lees: "De prijs van vrijheid" door Keyvan Shahbazi.
Lees: "Ik ga leven" door Lale Gül.
Lees: "Ketters" door Ayaan Hirsi Ali.
En lees: "de kleine Islam voor dummies"door Malcom Clark.
Lees i.p.v. posts te plaatsen die geen hout snijden.
De Islam is net zo erg als het communisme en fascisme.
Maar hoeveel (procent) moslims willen leven volgens de Koran zoals hij in enge vorm wordt uitgelegd, in Nederland?Klaver schreef: 20 mei 2026 13:06 Jullie vragen om onderbouwing.Die onderbouwing is er. Want ik heb mij in de Islam verdiept.
Hoe gaat dit cijfer zich in de komende jaren ontwikkelen?
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
Ik heb dit altijd zo'n onzin gevonden...Klaver schreef: 20 mei 2026 13:06 Jullie vragen om onderbouwing.Die onderbouwing is er. Want ik heb mij in de Islam verdiept.
Dat heb je met die min of meer indoctrinerende instituties.
Als je tegen de Islam wilt strijden is het niet moeilijk een zak met geschriften & gedachten tegen de Islam te vinden.
Zo is het ook mogelijk om een zak vol vóór Islam of vriendelijk jegens Islam te vinden. Gebruik je AI.
En de titel van dit topic gaat er bij mij niet in.
De meeste moslims houden koppig vast aan hun geloof. Lees ook preken van Imans. Ze staan vol walgelijkheden.
Het hoeven maar een paar moslims te zijn die radicaliseren.
Ik heb dat ook vrijwel mijn hele leven met de retoriek van de preekstoel van de dominee gehad. En ook Christenen weten raad met 'vasthouden aan' tegen beter weten in. En ook met moorden weten Christenen wel raad, net als Moslims. Zie flink wat passages in de bijbel. En Joden ook en ....Klaver schreef: 20 mei 2026 14:40 De meeste moslims houden koppig vast aan hun geloof. Lees ook preken van Imans. Ze staan vol walgelijkheden.
Dat is dus, want ik gaf je de link al, glashelder geen argument om bij voorbaat alle moslims hier te benaderen alsof ze Islam belijden zoals jij die begrijpt.Klaver schreef: 20 mei 2026 14:40 De meeste moslims houden koppig vast aan hun geloof. Lees ook preken van Imans. Ze staan vol walgelijkheden.
Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
Roeland
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Maar waardoor kwam er dan destijds uit een enquette dat de meerderheid van de Nederlandse moslims vond dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoorde te staan? Lodewijk Ascher was indertijd daar niet blij mee en organiseerde een tegen onderzoek.heeck schreef: 20 mei 2026 15:45 Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Preken van Imans?Klaver schreef: 20 mei 2026 14:40 De meeste moslims houden koppig vast aan hun geloof. Lees ook preken van Imans. Ze staan vol walgelijkheden.
Iman is de erkenning door een gelovige van het geloof en
de daden in de religieuze aspecten van de Islam.
Als je echter specifiek doelt op het Islamitische equivalent van een Christelijke kerkdienstpreek,Wikipedia schreef:
Iman (Islam)
Iman (Arabic: إِيمَان, romanized: ʾīmān, lit. 'faith' or 'belief', also 'recognition') in Islamic theology denotes a believer's recognition of faith and deeds in the religious aspects of Islam.[1][2] Its most simple definition is the belief in the six Pillars of faith, known as arkān al-īmān. Shia theologians have proposed several theories regarding faith—or in its Arabic form, "Iman". Some assert that faith consists of a single pillar; the belief held in the heart—the most inner and honest part of human being. Consequently, faith is defined as the affirmation of the heart, with verbal confession and actions playing no role in its actualization.[3]
dat doet doorgaans een Imam: De khutbah: wat het is en wat het zou moeten zijn.
In Khutbah zit het FTonwaardige woord Khut EN bah!
Geinig ezelsbruggetje, toch?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
Zoek maar op! Hint: De Balie Amsterdam en ook arabist Maurits Berger.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 mei 2026 15:52Maar waardoor kwam er dan destijds uit een enquette dat de meerderheid van de Nederlandse moslims vond dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoorde te staan? Lodewijk Ascher was indertijd daar niet blij mee en organiseerde een tegen onderzoek.heeck schreef: 20 mei 2026 15:45 Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
Anders komt een met enige moeite begrijpelijke voorkeur voor vertrouwd familierecht op een enkele lijn te staan met de wat overmaatse paraplu die de topictitel biedt.
Roeland
Zoek maar op! Hint: De Balie Amsterdam en ook arabist Maurits Berger.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 mei 2026 15:52Maar waardoor kwam er dan destijds uit een enquette dat de meerderheid van de Nederlandse moslims vond dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoorde te staan? Lodewijk Ascher was indertijd daar niet blij mee en organiseerde een tegen onderzoek.heeck schreef: 20 mei 2026 15:45 Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
Anders komt een met enige moeite begrijpelijke voorkeur voor vertrouwd familierecht op een enkele lijn te staan met de wat overmaatse paraplu die de topictitel biedt.
Roeland
Ekskuus typos
Maar wat betekent dat, dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoort te staan? En welke Sharia?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 mei 2026 15:52Maar waardoor kwam er dan destijds uit een enquette dat de meerderheid van de Nederlandse moslims vond dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoorde te staan? Lodewijk Ascher was indertijd daar niet blij mee en organiseerde een tegen onderzoek.heeck schreef: 20 mei 2026 15:45 Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
Christenen die vinden dat abortus niet kan, is ook een voorbeeld van gelovigen die vinden dat er een belangrijkere autoriteit is dan de wet. In nederland is er die periode van weigerambtenaren geweest waarbij ambtenaren konden weigeren om te zorgen voor de huwelijksakten voor homo-koppels.
Zonder nadere duiding over wat de respondenten juist bedoelden met: "Sharia behoort boven de Nederlandse wet te staan", is dat een uitspraak die de nieuwsgierigheid kan prikkelen maar voor de rest weinig zegt. We hebben de neiging daar zelf een invulling aan te geven maar dat hoeft niet de zelfde invulling te zijn als de respondenten eraan gaven.
Komt daar bij dat wat mensen zeggen en hoe ze in het dagelijks leven staan niet altijd overeenkomt. Er is op youtube een reeks over street-epistemology waarin iemand gelovigen ondervraagt. Daar zie je bv hoe iemand langs de ene kant gelooft dat bidden 100% werkt, maar er toch niet op vertrouwt dat bidden hem zal laten slagen op zijn examen. Wat betekent dat dan 100% werken?
Dat soort van dubbelzinnigheden waarbij gelovigen iets zeggen waarmee ze iets anders bedoelen dan je als niet-gelovige zou aannemen komt vaak voor. Enige voorzichtigheid bij het interpreteren van dergelijke uitspraken is dus wel aangewezen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Die christenen waar je het over hebt, zouden indien ze er de macht voor hadden abortus weer verbieden, dat ziet men wereldwijd. (VS , Polen , Ierland)axxyanus schreef: 21 mei 2026 08:38Maar wat betekent dat, dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoort te staan? En welke Sharia?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 mei 2026 15:52Maar waardoor kwam er dan destijds uit een enquette dat de meerderheid van de Nederlandse moslims vond dat de Sharia boven de Nederlandse wet behoorde te staan? Lodewijk Ascher was indertijd daar niet blij mee en organiseerde een tegen onderzoek.heeck schreef: 20 mei 2026 15:45 Plat gezegd zou jij er zelf bij kunnen gaan horen wanneer je ineens moslim zal worden en je daarbij precies gaat doen wat je voor je bekering hier al over “de meeste moslims” beweerde.
Christenen die vinden dat abortus niet kan, is ook een voorbeeld van gelovigen die vinden dat er een belangrijkere autoriteit is dan de wet. In nederland is er die periode van weigerambtenaren geweest waarbij ambtenaren konden weigeren om te zorgen voor de huwelijksakten voor homo-koppels.
Zonder nadere duiding over wat de respondenten juist bedoelden met: "Sharia behoort boven de Nederlandse wet te staan", is dat een uitspraak die de nieuwsgierigheid kan prikkelen maar voor de rest weinig zegt. We hebben de neiging daar zelf een invulling aan te geven maar dat hoeft niet de zelfde invulling te zijn als de respondenten eraan gaven.
Komt daar bij dat wat mensen zeggen en hoe ze in het dagelijks leven staan niet altijd overeenkomt. Er is op youtube een reeks over street-epistemology waarin iemand gelovigen ondervraagt. Daar zie je bv hoe iemand langs de ene kant gelooft dat bidden 100% werkt, maar er toch niet op vertrouwt dat bidden hem zal laten slagen op zijn examen. Wat betekent dat dan 100% werken?
Dat soort van dubbelzinnigheden waarbij gelovigen iets zeggen waarmee ze iets anders bedoelen dan je als niet-gelovige zou aannemen komt vaak voor. Enige voorzichtigheid bij het interpreteren van dergelijke uitspraken is dus wel aangewezen.
Niet alle christenen gaan om dit door te zetten over tot moord, de gevallen in de VS zijn uitzonderlijk.
Dat van dat bidden:
Ze zullen wel moeten toegeven dat het daar niet werkt gezien de uitslagen met alleen bidden.
Dit zelfde geldt voor de moslims hier te landen, de meerderheid zou volgens het onderzoek de Sharia invoeren indien ze daar de mogelijkheid voor zouden hebben. Hun geloof schrijft echter ook voor dat wanneer ze geen meerderheid hebben de bestaande wetten te respecteren en hun kans af te wachten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?