Hans Teeuwen over de Nakba

lost and not found yet!
Superposter

Re: Zionisten die de rechten van de Palestijnen erkennen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik ben het heel erg eens met Hans Teeuwen:
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 19:53 Ik ben het heel erg eens met Hans Teeuwen:
Hetgeen aantoont dat bekende Nederlanders ook discriminerende onzin uitkramen.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
lost and not found yet!
Superposter

Bonjour schreef: 17 mei 2026 20:09
lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 19:53 Ik ben het heel erg eens met Hans Teeuwen:
Hetgeen aantoont dat bekende Nederlanders ook discriminerende onzin uitkramen.
Als jij het onzin vind kun je het toch heel goed weerleggen dat het niet klopt? Toch?

Dus wat klopt er NIET aan wat Hans Teeuwen hier beweerd?
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Bonjour
Site Admin

Hans Teeuwen over de Nakba

Bericht door Bonjour »

Je hoort niet te discussiëren via links. Dus geef maar de sterke punten aan waar je het zo mee eens bent.
lost and not found yet!
Superposter

Bonjour schreef: 17 mei 2026 20:12 Je hoort niet te discussiëren via links. Dus geef maar de sterke punten aan waar je het zo mee eens bent.
Wil je serieus dat ik de gesproken tekst van Hans Teeuwen uit type? Waar staat trouwens in de regels dat ik niet mag discussiëren via links? Klik op de link en iedereen weet wat ik bedoel! Of wil je het me gewoon moeilijk maken?

Hier de link nog een keer:

https://www.instagram.com/therealhanste ... ZzeI1Npo3/

Ik ben het met alles eens wat Hans Teeuwen hier zegt!

Laat maar weten waarom jij het er niet mee eens bent.
We are dancing again!
🔱
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

E5 :: Mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk 'knip en plak' werk van andere sites gebruiken, of alleen maar links plaatsen en weinig eigen inbreng kunnen bieden zijn niet gewenst. Mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken evenmin.

Bovendien ga je offtopic.
lost and not found yet!
Superposter

Bonjour schreef: 17 mei 2026 20:26 E5 :: Mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk 'knip en plak' werk van andere sites gebruiken, of alleen maar links plaatsen en weinig eigen inbreng kunnen bieden zijn niet gewenst. Mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken evenmin.

Bovendien ga je offtopic.
Ga je me nu serieus beschuldigen? Echt? Ik reageer alleen met oneliners? Kijk mijn berichten even na dan kerel! En ik ga offtopic? Waar kan ik de link dan wel plaatsen?
We are dancing again!
🔱
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 20:36 Ga je me nu serieus beschuldigen? Echt? Ik reageer alleen met oneliners? Kijk mijn berichten even na dan kerel! En ik ga offtopic? Waar kan ik de link dan wel plaatsen?
Ik zie nu alleen maar links.

Je mag hier viewforum.php?f=99 een topic openen. Lees de froumregels even door over het openen van een topic.
lost and not found yet!
Superposter

Ik laat me niet voor jouw karretje spannen!

Hans Teeuwen over de Nakba:

Toen de onafhankelijke staat van Israël in 1948 werd opgericht kwamen daar de omliggende Arabische staten tegenop! Wat resulteerde in een aanval van 5 omliggende landen die dachten dat ze Israël wel even konden aanvallen, maar ze verloren! Dat joden bestaan vinden ze al afschuwelijk en dat ze een eigen land hebben helemaal! En dat ze als Arabieren ook nog eens door Israël in de pan gehakt worden! Dat is het Nakba verhaal geworden! En moeten wij afstand nemen van Israël? Moeten joden afstand nemen van Israël? Moeten joden afstand nemen van Netanyahu? Of moet het westen afstand nemen van Hamas & Hezbollah? En afstand nemen van al de deugmensen zoals jou die Israël geen eigen staat gunnen? Zelfs nu, na 80 jaar! Oktober 2023 vergeten? Kijk de link van Hans Teeuwen nog even! Heel duidelijk! Voor de extremisten staat de vernietiging van de staat Israël voorop! Hoe je niet eens voor te googelen!
We are dancing again!
🔱
Bonjour
Site Admin

Re: Hans Teeuwen over de Nakba

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 Ik laat me niet voor jouw karretje spannen!
Toch bedankt dat je het wel uitgeschreven hebt zoals ik je gevraagd heb.
lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 Dat joden bestaan vinden ze al afschuwelijk en dat ze een eigen land hebben helemaal!
Nee, dat is een simplistische beschrijving van de situatie. Zie de video die peter plaatste:
https://www.youtube.com/watch?v=QiYDGmhnWqY&t=8s

De Joodse immigranten hadden een koloniale, racistische regiem ingevoerd. De immigranten hadden al terroristische groepen opgezet. De VN legaliseerde de onteigening van grond van Palestijnen zonder compensatie. In de video wordt ook gezegd dat prktijken die nu op de Westbank plaatsvinden, toen ook normaal waren.

Het ging er ook niet om dat ze vonden dat Joden geen eigen staat mochten hebben. Maar ze vonden dat de Joden geen recht hadden op een staat in het Midden-Oosten.
lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 Dat is het Nakba verhaal geworden!
Nee, het Nakba verhaal is dat vervolgens heel veel gebieden van van Palestijnen gezuiverd werden.
lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 Moeten joden afstand nemen van Netanyahu?
Ja. Deze man wordt van vele misdaden en oorlogsmisdaden beschuldigd.
lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 En afstand nemen van al de deugmensen zoals jou die Israël geen eigen staat gunnen?
Er zijn meer redenen om Palestijnen een eigen staat in Palestina te gunnen als om Joden die daar te gunnen.

En pas op met opmerkingen als 'deugmensen zoals jou'. Het klinkt als een belediging op jouw toon, en dat accepteer ik niet meer. Dit is de tweede opmerking van mij daarover.
lost and not found yet!
Superposter

Bonjour schreef:
En pas op met opmerkingen als 'deugmensen zoals jou'. Het klinkt als een belediging op jouw toon, en dat accepteer ik niet meer. Dit is de tweede opmerking van mij daarover.
Moet ik nu bang worden? Voor de meneer forumeigenaar? Ben benieuwd!
We are dancing again!
🔱
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 22:11 Bonjour schreef:
Moet ik nu bang worden? Voor de meneer forumeigenaar? Ben benieuwd!
Er is je gevraagd geen respectloze opmerkingen meer te plaatsen. Dat blijf je doen. Hierbij mijn verzoek in het rood.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 17 mei 2026 21:17 Ik laat me niet voor jouw karretje spannen!

Hans Teeuwen over de Nakba:

Toen de onafhankelijke staat van Israël in 1948 werd opgericht kwamen daar de omliggende Arabische staten tegenop! Wat resulteerde in een aanval van 5 omliggende landen die dachten dat ze Israël wel even konden aanvallen, maar ze verloren! Dat joden bestaan vinden ze al afschuwelijk en dat ze een eigen land hebben helemaal! En dat ze als Arabieren ook nog eens door Israël in de pan gehakt worden! Dat is het Nakba verhaal geworden! En moeten wij afstand nemen van Israël? Moeten joden afstand nemen van Israël? Moeten joden afstand nemen van Netanyahu? Of moet het westen afstand nemen van Hamas & Hezbollah? En afstand nemen van al de deugmensen zoals jou die Israël geen eigen staat gunnen? Zelfs nu, na 80 jaar! Oktober 2023 vergeten? Kijk de link van Hans Teeuwen nog even! Heel duidelijk! Voor de extremisten staat de vernietiging van de staat Israël voorop! Hoe je niet eens voor te googelen!
Wat zo raar is, is dat de Nakba al aan de gang was voor de entiteit die zich nu Israël noemt zichzelf tot staat uitriep. Wat ook heel raar is is dat de Palestijnen in Palestina helemaal niet de middelen hadden om de zionistische terroristen partij te bieden. Wat er aan de hand was, was dat de Arabische buurlanden boos waren over de gang van zaken die vooral de maken had met de achterbaksheid door met name zionistische terroristen die zichzelf uiteindelijk tot staat uitriepen. Met andere woorden: de Palestijnen an sich hebben deze terroristische zionistische entiteit helemaal niet aangevallen op het moment dat deze entiteit zichzelf tot staat uitriep in Palestina, maar waren dat de buurlanden. Vervolgens hebben de zionisten dit als excuus gebruikt om Palestina te blijven zuiveren van de Palestijnen. Dat is zoals het zit.

Ps: en verder is het zo dat de Nakba tot op de dag van vandaag nooit een einde heeft gekend, de zionistische terroristen hebben een bepaald doel voor ogen en dat willen ze koste wat het kost bereiken, we zien het niet te missen, voor onze ogen, dagelijks gebeuren. Kwalijke vormen van manipulatie, leugens ect., genocide en nazi-praktijken, zaken die allemaal te walgelijk zijn voor woorden voor mensen met een gezonde geest, is geen enkel probleem voor ze. Om over de zware vermoedens, er zijn zelfs getuigenissen, dat de aanval van Hamas de zionistische terroristen wel goed uit kwam op een bepaalde manier want het is en was het perfecte excuus om eens flink het gras te maaien, zo noemen jullie dat toch, en erger daar bij het Palestijnse ongedierte, of iets in die geest, dat al sinds de komst van de zionisten op Palestijnse bodem een doorn in de ogen van de zionistische terroristen was. Dus die aanval door Hamas mocht van hen best gebeuren, het offeren van een paar eigen ‘burgers’ een bijkomende, maar geoorloofde, schade en daar sta jij dan achter 👍🏼

Ps: misschien moet Hans Teeuwen, net als een paar anderen, eerst eens een lesje geschiedenis gaan volgen buiten de zionistische propaganda, voor hij zijn mond open doet, met excuses.

Ps: ‘De Joden’ moeten afstand nemen? Wie zijn die ‘De Joden’ precies lost and nog found yet? Er zijn bij mijn weten een heleboel Joodse mensen, ze wonen zelfs in Palestina en tonen met een Palestijnse vlaggen, op en aan hun huizen, dat ze niet gediend zijn van de zionistische terroristen, die hun Palestijnse vlaggen van de muur komen rukken, die totaal niks met de zionistische terroristisch entiteit te maken willen hebben omdat die hen, helaas, meer kwaad dan goed doet.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 mei 2026 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 mei 2026 01:04:scissors:
Vervolgens hebben de zionisten dit als excuus gebruikt
om Palestina te blijven zuiveren van de Palestijnen.
Destijds vluchten 750.000 Palestijnen omdat Israël aangevallen werd door haar buurlanden.
Tegenwoordig wonen in Israël zelf zelfs meer dan twee miljoen Palestijnse burgers van Israël,
  • [let wel: Israëlische Staatsburgers!],
die voor geen goud in één van de omringende Islamitische landen zouden willen wonen!

Dat valt toch niet te rijmen met jouw uitspraken, met name:
  • dat Zionisten excuses zouden gebruiken om Palestina te blijven zuiveren van de Palestijnen?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 mei 2026 01:44 Tegenwoordig wonen in Israël zelf zelfs meer dan twee miljoen Palestijnse burgers van Israël,
  • [let wel: Israëlische Staatsburgers!],
die voor geen goud in één van de omringende Islamitische landen zouden willen wonen!
Internet vat het zo samen:

Palestijnse burgers van Israël hebben formeel dezelfde wettelijke rechten, zoals stemrecht, als Joodse Israëliërs. In de praktijk worden zij echter geconfronteerd met systematische discriminatie op het gebied van huisvesting, infrastructuur, grondbezit en sociaaleconomische kansen.

Wettelijke ongelijkheid: Er zijn wetten die de Joodse identiteit van de staat waarborgen. De Natiestaatwet (2018) stelt bijvoorbeeld dat het recht op zelfbeschikking in Israël exclusief is voor het Joodse volk en verlaagt de status van het Arabisch van een officiële taal naar een taal met een 'speciale status'.
Grond en wonen: Lokale comités hebben in veel Joodse gemeenschappen en dorpen de juridische bevoegdheid om potentiële bewoners te weigeren, wat in de praktijk vaak leidt tot uitsluiting van Palestijnse burgers.

Overheidsbudgetten: Historisch en structureel is er sprake van ongelijke verdeling van overheidsgelden, waardoor Palestijnse steden en dorpen kampen met aanzienlijke achterstanden in infrastructuur, onderwijs en gezondheidszorg.

Internationale kritiek: Mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International en Human Rights Watch wijzen op institutionele ongelijkheid en spreken in bredere zin van discriminatie die vergelijkbaar is met apartheid.

De formele gelijkheid op papier is dus aanwezig, maar deze wordt in de praktijk en via specifieke wetgeving ingeperkt.

Sommige Israëliërs zijn gewoon iets meer gelijk.

Laat me een vergelijking maken met India. Als je pro India bent zul je dit land ook loven om de vrijheid voor alle inwoners.

De Indiase premier Narendra Modi was dit weekend op bezoek in Nederland. Hij staat aan het hoofd van van 's werelds grootste rechtsstaat, maar wereldwijd zijn er steeds grotere zorgen over de staat van de Indiase democratie. Zelf zeggen ze hierover het volgende: De Indiase topdiplomaat Sibi George, die na afloop van het diner samen met de Indiase ambassadeur een persconferentie gaf in het Haagse Marriott Hotel, stelde herhaaldelijk dat zulke zorgen worden ingegeven door een 'gebrek aan begrip'.
Hij stelde dat het land 'alle grote religies' herbergt, waaronder jodendom, christendom en islam. 'We hebben vandaag 1,5 miljard mensen, divers, die in vrede en harmonie met elkaar samenleven. Iedere minderheid floreert.' En: 'Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting en persvrijheid in het land.' Ook inwoners in Nederland hebben makkelijk praten. Ze wuiven kritiek op het autoritaire karakter van India weg, terwijl ze zelf hier volop genieten van democratische vrijheden.'

Mensenrechtenorganisaties als Amnesty International en Human Rights Watch verwijten de regeringModi nl dat zij burgerrechten indamt en activisten en journalisten vervolgt. Op de wereldwijde persvrijheidsranglijst staat India op plek 157 van de 180.
Sommige inwoners van India zijn nu eenmaal meer gelijk dan anderen.

Tot zover de parallel met Israël omdat je 'm.i veel beter af bent in India dan in Israël als zijnde een "outsider"
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Plaats reactie