Voorlopig gekozen voor dit laatste.
Als reactie op het bericht van HierEnNu, waar ik toch wel van ben geschrokken en wat mi. een reactie vereist.
Dit is een uitgelicht citaat uit het meer uitgebreide bericht. Discriminerende argumenten op FT
EditHierEnNu schreef: 03 mei 2026 11:18 Ik ga tegenover jouw heldere woorden, die ik beschouw als uitgesproken in jouw functies binnen FreeThinker als Eigenaar, ICT-beheerder, Moderator, Medeforummer en 'Voorvechter van Zionisme behandelen als Racisme' op FT, hier en nu geen tegengas meer geven. Integendeel:
- ik zie in dat jij die 'strijd gewonnen hebt'.
Vervolg citaat toegevoegd.
Zijn er meer mensen, die deze opmerking serieus nemen en er zo over denken?HierEnNu schreef: 03 mei 2026 11:18 Dat wij over veel nogal van mening verschillen, zeker waar het Israël betreft, dat kan ik als feit accepteren en ik zal daar gezien jouw machtige positie binnen het moderatieteam waardoor je jouw stempel op de manier van modereren kunt drukken en mijns inziens ook drukt,
Van ChaimNimski is het bekend, dat hij Bonjour eerder van misbruik van zijn positie beschuldigde.
Inclusief het verweer van Bonjour.
viewtopic.php?p=677735#p677735
Het blijkt voor sommigen moeilijk te zijn te weten, wanneer een moderator een eigen mening ventileert of een modreactie uitvoert.
En dat heeft helemaal niets te maken met de functies, die hij heeft in het Beheer.
Bonjour is al sinds eind 2020 eigenaar en er is nooit een schijn van geweest, dat hij daar misbruik van zou willen maken.
Hij heeft juist de eerste jaren van het MO conflict zich zeer terughoudend opgesteld.
En pas de laatste tijd echt actief mee aan het doen en pas sinds kort meer aan het modereren.
- We zijn nu een aantal jaren bezig te proberen dit forum vlot te trekken, om de sfeer hier te verbeteren.
Tegen beter weten in blijkt.
Al met al blijkt ieder zijn mening laten, waar ik me steeds sterk voor heb gemaakt, niet het gewenste resultaat te hebben.
Ik denk te mogen zeggen, dat dit ook de conclusie is van de op dit moment actieve moderatoren.
Er is nu pas sinds een paar weken binnen het beheer sprake van een koerswijziging, FT een duidelijker eigen gezicht te geven.
Een gezicht waar we als vrijdenker achter kunnen staan.
En idd. is gedurende deze klus het voorstel van Bonjour, om de term discriminatie een breder aanzien te geven, één van de pogingen om het beoogde doel te bereiken.