Als ik een visie inhumaan en asociaal vind en dat ook zeg heet dat schelden? Moet ik echt concreet gaan beargumenteren waarom ik het asociaal inhumaan vind als mensen worden verdreven van hun bezit? Vreemde gedachtegang.
Je schrijft:
Ik kan natuurlijk vragen:"Ben je racist"? Maar daar zal ontkennend op worden geantwoord denk ik.Dus stel dat iemand hier met een visie komt die racistische overtonen lijkt te bevatten. Mag je hem er dan op wijzen die visie in jouw ogen van die persoon een racist maakt? En begrijp je dat een dergelijke opmerking op die persoon als schelden zou kunnen overkomen?
Maar ik hoop dat als iemand echt racist of antisemiet is, dat hij of zij daar voor uitkomt en het weet te onderbouwen.
Het waarom is toch interessant?
ALS ik antisemiet ben, dan zeg ik:"Ik ben antisemiet " en dan vragen jullie:"waarom"?
Maar roepen: "Je bent een antisemiet " schiet bij mij in het verkeerde keelgat en kun je als ongemotiveerd schelden opvatten
P.s. Lenny Kuhr vond/vind ik schijnheilig maar ik leg uit waarom ik dat vind. Lijkt me dat dat moet kunnen. Als mensen hierover vallen omdat ze over iedere kritiek mbt Israël vallen kan ik niets mee.