Peter van Velzen schreef: 23 apr 2026 04:09
Mus schreef: 22 apr 2026 09:45
Peter van Velzen schreef: 22 apr 2026 05:45
Vergelijkingen met koekoeksjong(en) zijn bijzonder ongepast. Ik gooi alle berichten waarin dat woord voorkomt direct in de prullenbak.
Met name vanwege de 1.1 betekenis (de 1.2 kende ik niet eens)
Peter van Velzen
Ook hier ga je weer ontzettende te mist in Peter. Het is vergelijking waar ik zelf ook als dier in voorkom, namelijk als mus, of is mijn naam nu ook ineens ongepast omdat ik mezelf vergelijk met een mus.
Met andere woorden de Palestijnen zijn de mussen en de zionisten de koekoek. Is een vergelijking die de vinger op de zere plek legt nu ineens ongepast?
Is het ongepast wanneer ik zionisten in Palestina vergelijk met dieven omdat ze mijn volk uit hun huizen jagen en erger? Je zegt het maar want de vergelijking zegt niks anders dan dat.
Ik ben teleurgesteld dat jij valt voor het indirecte anti-semitische narratief dat hier met name door ChaimNimsky werd neergezet en geleid heeft tot bovenstaande. Je bewijst hier het punt dat ongewild en onbewust je niet verder kunt kijken dan wat door je door de geschiedenis is voorgeschoteld en door ChaimNimsky dankbaar wordt misbruikt omdat het de vinger op de zere plek legt en hij dat liever niet heeft.
De reden om de berichten in de prullenbak te gooien is niet dat je mensen vergelijkt met dieven, maar (in mijn ogen) met buitenechtelijke kinderen. Je kunt ook prima beschrijven wat (sommige) zionisten écht doen. Vergelijkingen - zeker die met dieren - gaan altijd mank, mijdt ze daarom zoveel mogelijk. Wij willen een on topic discussie en niet een fabeltjeskrant.
Jemig, dit is nu eens een antwoord dat ik in mijn stoutste dromen niet had verwacht. Voor niks de hele tijd met een steen op mijn maag rond gelopen in de verwachting dat ik me weer door een hoop bagger zou hebben te worstelen, wat me tonnen aan angst en energie kost.
Buitenechtelijke kinderen? Hoezo buitenechtelijke kinderen? Denk je dat de mus buiten mus het ook heeft gedaan met de Koekkoek? Peter, je beseft toch wel dat deze twee vogels niet met elkaar paren, of iets in die geest. Je zou de Koekkoeksjongen hooguit, en dat is vanuit de meest vriendelijke hoek, kunnen vergelijken met ‘pleegkinderen’ van de mus.
En ja, het klopt dat ik prima kan beschrijven wat zionisten - niet sommigen overigens, alle zionisten zijn, in mijn ogen, medeplichtig aan de daden van wat jij sommigen zionisten noemt. Waarom? De echte zionisten ondersteunen, zonder enige vorm van schaamte, het zionistische gedachtengoed en houden mede in stand, dat één bepaalde groep een eigen staat verdient ten koste van een andere groep die daar al woonden sinds jaar en en dag en nooit vertrokken en/of verjaagd is door de Romeinen of weet ik veel wie - doen.
Ik ben nu eenmaal wie ik ben, iemand die van andermans intelligentie uitgaat, en vergelijkingen maakt, er vanuit gaande dat de andere snapt en/of ziet wat gezegd wil worden. Met andere woorden mus, is geen Peter, Maria, of wie dan ook die dingen op andere manieren uitdrukken en/of een andere stijl hebben, mus heeft haar stijl en die hou ik graag in stand, als u mij dat niet kwalijk neemt.
Nu we dit gehad hebben, wil ik graag opmerken dat je niks zegt over de kwalijke associatie van ChaimNimsky naar het derde rijk en daarmee de impliciete beschuldiging van joods anti-semitsme aan mijn adres? Een associatie die werkelijk kant nog wal raakt aangezien het over een gelijkwaardige soort gaat namelijk: vogels. Er wordt niemand vergeleken met ongedierte of iets in die geest.
Uitleg:
Vogels worden door de meeste mensen, voor zover ik weet, meestal niet als ongedierte gezien. Mocht dat wel het geval zijn geweest dan zou ik ook mezelf met ongedierte hebben vergeleken, wat in het juiste licht bekeken, een beetje raar zou zijn geweest wanneer ik mezelf ‘beter’ cq ‘ hoogstaander’ zou hebben geacht dan de ander, binnen dat laatste zou ik mezelf nooit op het; vogels zijn ‘ongedierte’-niveau hebben gezet.
Waar ik mezelf wel zou hebben geplaatst? Geen idee. Mijn mindset staat om verschillende reden nu eenmaal niet ingesteld op discriminatie binnen de menselijke soort.
Bovenstaande is waar het wat mij betreft over ging.
Echt, Peter, buitenechtelijke kinderen? Dat is je eerste associatie? Dat geeft toch te denken hoor…..
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.