Het lijkt wel of niemand het wil erkennen, maar de man spoort niet en nu is de schade niet meer terug te draaien.dikkemick schreef: ↑07 apr 2026 16:19 Trump bedreigt Iran: 'Een hele beschaving zal vannacht sterven' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/xYAP9BCU8kM7oseRy
Donald Trump heeft de druk op Iran dinsdag verder opgevoerd in aanloop naar de door hem gestelde deadline voor de heropening van de Straat van Hormuz. Volgens de Amerikaanse president zal "een hele beschaving vannacht sterven en keert die nooit meer terug".
"Ik wil niet dat dat gebeurt, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn", schrijft Trump op zijn platform Truth Social. Hij eist dat Iran de Straat van Hormuz opent en dreigt met massale aanvallen op de infrastructuur als het land geen deal sluit.
"Aan 47 jaar van afpersing, corruptie en dood zal eindelijk een einde komen. God zegene het geweldige volk van Iran", vervolgde de president. Het is onduidelijk hoe hij dat wil rijmen met het uitwissen van een beschaving.
De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
Re: De nieuwe Trump-periode
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
Ik ben erg bang dat ie dit keer geen gezichtsverlies wil lijden en gaat doorzetten met ALLE gevolgen wereldwijd van dien. Alleen Israël lijkt uiteraard achter dit "plan" te staan.Gerard R. schreef: ↑07 apr 2026 18:44Het lijkt wel of niemand het wil erkennen, maar de man spoort niet en nu is de schade niet meer terug te draaien.dikkemick schreef: ↑07 apr 2026 16:19 Trump bedreigt Iran: 'Een hele beschaving zal vannacht sterven' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/xYAP9BCU8kM7oseRy
Donald Trump heeft de druk op Iran dinsdag verder opgevoerd in aanloop naar de door hem gestelde deadline voor de heropening van de Straat van Hormuz. Volgens de Amerikaanse president zal "een hele beschaving vannacht sterven en keert die nooit meer terug".
"Ik wil niet dat dat gebeurt, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn", schrijft Trump op zijn platform Truth Social. Hij eist dat Iran de Straat van Hormuz opent en dreigt met massale aanvallen op de infrastructuur als het land geen deal sluit.
"Aan 47 jaar van afpersing, corruptie en dood zal eindelijk een einde komen. God zegene het geweldige volk van Iran", vervolgde de president. Het is onduidelijk hoe hij dat wil rijmen met het uitwissen van een beschaving.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Israël wíl dit. Trump heeft zich opgehangen aan 'fluisteraar' Netanyahu, die heel goed begreep dat de VS nog wat appeltjes te schillen had met Iran. En voor de twee maakt de rest niks uit. 'Toch allemaal min of meer vijanden of rivalen.'dikkemick schreef: ↑07 apr 2026 18:53Ik ben erg bang dat ie dit keer geen gezichtsverlies wil lijden en gaat doorzetten met ALLE gevolgen wereldwijd van dien. Alleen Israël lijkt uitraard achter dit "plan" te staan.Gerard R. schreef: ↑07 apr 2026 18:44Het lijkt wel of niemand het wil erkennen, maar de man spoort niet en nu is de schade niet meer terug te draaien.dikkemick schreef: ↑07 apr 2026 16:19 Trump bedreigt Iran: 'Een hele beschaving zal vannacht sterven' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/xYAP9BCU8kM7oseRy
Aardigheidje van de Russen:

Wel:
https://www.cbsnews.com/news/pope-leo-s ... ashes-out/
Toppie
(Ik ben niet katholiek).

Leo praat vaak vreedzaam... Hoe durft hij als Amerikaan met Trump in de buurt..De Amerikaanse president Donald Trump heeft een door AI gegenereerd beeld gedeeld van zichzelf in een gewaad. De Christusachtige figuur die een bedlegerige man geneest, geflankeerd door adelaars, straaljagers en Amerikaanse militairen, met het Vrijheidsbeeld en de Amerikaanse vlag op de achtergrond. Het bericht veroorzaakte terugslag, waarbij sommige gebruikers suggereerden dat het genezen van de figuur leek op de overleden veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein.
De afbeelding werd zondag op Truth Social geplaatst na kritiek van Trump op paus Leo XIV, waarin hij de in Chicago geboren paus “ZWAK op het gebied van misdaad noemde, en verschrikkelijk voor het buitenlands beleid.” (..)
Wel:
https://www.cbsnews.com/news/pope-leo-s ... ashes-out/
Algiers — Pope Leo has responded to sharply-worded criticism from the President, saying he has "no fear of the Trump administration" and will continue to speak out "loudly" for the message of the Gospel. (..)
Toppie
Ik ben ook niet Katholiek.
Welke betekenis moet ik daar binnen deze context aan hechten?
Wacht eens ff: wanneer BEN je eigenlijk Katholiek? Ik identificeer me daar niet mee,
maar ben wel gedoopt EN heb me nooit uit laten schrijven!
Ik ga me echter niet distantiëren van één der beiden of beiden uitkraamsels. Jammer dat het volgens internationaal recht niet strafbaar is om door middel van 'verdeel en heers' politiek geschreeuw de polarisatie van het volk verder op te drijven.
Konden we ze maar van rol laten wisselen, wie weet? Leuk onderwerp voor een roman:
- "Trump werd benoemd tot Paus en Leo tot President van de VS"
Netanyahu als misdienaar?
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
. . .Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden.
.. . . . . . . . . . . . .
. . .Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden.
.. . . . . . . . . . . . .
Oproep tot afzetting Trump zwelt aan, ook bij bondgenoten | BNR Nieuwsradio https://share.google/44cQf58Jeuy4ImIaw
Volgens Brennan vormt Trump als opperbevelhebber een risico, juist vanwege de militaire macht waarover hij beschikt, inclusief kernwapens. Hij stelt dat Trumps woorden kunnen worden opgevat als een verwijzing naar het gebruik van nucleaire wapens.
De kans op afzetting is helaas heel klein. Een wereld in brand zetten is blijkbaar niet voldoende.
Volgens Brennan vormt Trump als opperbevelhebber een risico, juist vanwege de militaire macht waarover hij beschikt, inclusief kernwapens. Hij stelt dat Trumps woorden kunnen worden opgevat als een verwijzing naar het gebruik van nucleaire wapens.
De kans op afzetting is helaas heel klein. Een wereld in brand zetten is blijkbaar niet voldoende.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
https://www.news24.com/world/italys-mel ... 60413-1074Gerard R. schreef: ↑13 apr 2026 13:52
![]()
Leo praat vaak vreedzaam... Hoe durft hij als Amerikaan met Trump in de buurt..De Amerikaanse president Donald Trump heeft een door AI gegenereerd beeld gedeeld van zichzelf in een gewaad. De Christusachtige figuur die een bedlegerige man geneest, geflankeerd door adelaars, straaljagers en Amerikaanse militairen, met het Vrijheidsbeeld en de Amerikaanse vlag op de achtergrond. Het bericht veroorzaakte terugslag, waarbij sommige gebruikers suggereerden dat het genezen van de figuur leek op de overleden veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein.
De afbeelding werd zondag op Truth Social geplaatst na kritiek van Trump op paus Leo XIV, waarin hij de in Chicago geboren paus “ZWAK op het gebied van misdaad noemde, en verschrikkelijk voor het buitenlands beleid.” (..)
Wel:
https://www.cbsnews.com/news/pope-leo-s ... ashes-out/Algiers — Pope Leo has responded to sharply-worded criticism from the President, saying he has "no fear of the Trump administration" and will continue to speak out "loudly" for the message of the Gospel. (..)
Toppie(Ik ben niet katholiek).
e aanval van de Amerikaanse president Donald Trump op paus Leo was “onaanvaardbaar, heeft de Italiaanse premier Giorgia Meloni vandaag gezegd, samen met politici van alle kleuren ter verdediging van de paus.
De verklaring vertegenwoordigde een uiterst zeldzame publieke berisping van Trump door Meloni, die bijzonder nauwe banden heeft opgebouwd met de Amerikaanse president, wat de wijdverbreide woede in Italië over zijn brede kant tegen paus Leo onderstreepte.
Trump veroorzaakte furore door Leo “zondag in een lange tirade verschrikkelijk” te noemen.
Vervolgens plaatste hij een AI-afbeelding waarin hij zichzelf afbeeldde als een Jezus-achtige figuur, wat tot verdere verontwaardiging leidde onder christenen die het beeld als godslasterlijk beschouwden. (..)

Terecht een erg boze en dreigende Meloni.
Ondertussen heeft Trump deze post verwijderd.Gerard R. schreef: ↑13 apr 2026 13:52 Aardigheidje van de Russen:
img]https://mf.b37mrtl.ru/files/2026.04/l/6 ... 7529d4.jpg[/img]Leo praat vaak vreedzaam... Hoe durft hij als Amerikaan met Trump in de buurt..De Amerikaanse president Donald Trump heeft een door AI gegenereerd beeld gedeeld van zichzelf in een gewaad. De Christusachtige figuur die een bedlegerige man geneest, geflankeerd door adelaars, straaljagers en Amerikaanse militairen, met het Vrijheidsbeeld en de Amerikaanse vlag op de achtergrond. Het bericht veroorzaakte terugslag, waarbij sommige gebruikers suggereerden dat het genezen van de figuur leek op de overleden veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein.
............
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/04/13 ... -christus/
ma 13 apr. 20u49
De afgelopen uren heeft Trump kwaad bloed gezet bij heel wat gelovigen. Niet zozeer zijn tirade tegen paus Leo XIV, dan wel een AI-gegenereerde foto die hij kort daarna plaatste op zijn socialemediaplatform Truth Social, zorgt voor verontwaardiging.
"Ik weet niet of de president dacht dat hij grappig was, of dat hij onder invloed is van een of andere stof, of welke mogelijke verklaring hij ook zou kunnen hebben voor deze schandalige heiligschennis, maar hij moet dit onmiddellijk verwijderen en om vergeving vragen aan het Amerikaanse volk en aan God", schreef Megan Basham op X .
Basham is als schrijfster en commentator een prominente stem binnen het conservatieve denken in de VS.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Hij had een heel zwak excuus gisteren iets als
"Het was bedoelt als een Rode Kruis dokter"maar het gewaad was wat anders. "
"Het was bedoelt als een Rode Kruis dokter"maar het gewaad was wat anders. "
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Sloeg werkelijk nergens op.
Dat daar nog mensen intrappen.
Steeds minder blijkt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Als je praat en schrijft over Trump heb je het over geopolitiek en dus ook over zijn verhouding met de EU die danig onder druk staat alsmede de Navo in een tijd van een voor de wereld zeer schadelijke oorlog in het MO met een reden en op een wijze waar lang niet iedereen van overtuigd is.. Dat zorgt voor het verleggen van de focus van zo'n regio. Nu doet Spanje dit zeer demonstratief, ook al omdat zij een toenemend slechte relatie hebben met Trump. (Nederland probeert juist heel goede maatjes te blijven met de Amerikaan via het bezoek van Koning Willem Alexander, Maxima en premier Jetten aan het Witte Huis. Forse scheur in de EU en de Navo denk ik.)
https://www.france24.com/en/live-news/2 ... obal-chaos
Ik vind het wél erg jammer en nog 'moeilijk', dat China in de buurt van de Filipijnen een beetje 'piketpaaltjes aan't verplaatsen is' (in zee dan) o.m. met de vorming van eilanden met mogelijk strategische gedachten.
En de verhouding met Taiwan geeft ook wel wat zorg hoewel dat ietsja lijkt te verbeteren. Mensenrechten laat hier en daar ook fors te wensen over volgens Westerse media.
Maar verder vind IK dat Xi het bij het rechte eind heeft en Spanje neemt wellicht risico maar is slim bezig in mijn ogen.
Er zijn enorme kansen in de wereld...! (Ook met India, de twee landen hebben samen ongeveer 3 miljard bevolking. Een enorme markt.)
En ook nog:
China vindt de sluiting van de havens van Iran door de VS hoogst onverantwoordelijk en gevaarlijk.
China zal dootgaan met de ruime samenwerking met de Russen is meegedeeld. Daar is vooral energie de sleutel schat ik.
De ruime hoeveelheid olie van Iran voor China is er even niet.
https://www.france24.com/en/live-news/2 ... obal-chaos
Hij ziet Spanje als een van de bruggen tussen China en de EU. (De EU boert overigens goed met economische overeenkomsten met Mercosur, India, Canada en goede samenwerking met andere landen. De EU wordt wereldwijd als 'constructief en min of meer vreedzaam' gezien al helpen wij Ukraine tegen de binnengevallen Russen. )De Chinese president Xi Jinping heeft gewaarschuwd voor een terugkeer naar de 'wet van de jungle' en riep op tot nauwere economische banden met Spanje na gesprekken met een bezoek aan premier Pedro Sanchez in Peking © Pedro PARDO/AFP
De bijeenkomst in Peking vond plaats op de tweede dag van het bezoek van Sanchez, waar hij Spanje probeert te positioneren als een brug tussen China en de Europese Unie, wier betrekkingen met de Verenigde Staten onder druk staan.
Xi vertelde Sanchez dat de twee landen de samenwerking moesten versterken in het licht van de mondiale "chaos en onrust" en "een strijd tussen gerechtigheid en geweld", aldus een voorlezing van de gesprekken van de staatsomroep CCTV.
‘Zowel China als Spanje zijn principiële landen die staan voor gerechtigheid. Ze moeten de communicatie versterken, het wederzijds vertrouwen consolideren en nauw samenwerken om zich te verzetten tegen de achteruitgang van de wereld naar de wet van de jungle", zei Xi tijdens gesprekken in de Grote Hal van het Volk.
"Hoe een land omgaat met het internationaal recht en de internationale orde weerspiegelt zijn wereldbeeld, zijn opvatting van orde, zijn waarden en zijn verantwoordelijkheidsgevoel", zei Xi.
Spanje en China moeten "kansen grijpen" voor samenwerking op het gebied van handel, nieuwe energie en technologie, zei hij. (..)
Ik vind het wél erg jammer en nog 'moeilijk', dat China in de buurt van de Filipijnen een beetje 'piketpaaltjes aan't verplaatsen is' (in zee dan) o.m. met de vorming van eilanden met mogelijk strategische gedachten.
En de verhouding met Taiwan geeft ook wel wat zorg hoewel dat ietsja lijkt te verbeteren. Mensenrechten laat hier en daar ook fors te wensen over volgens Westerse media.
Maar verder vind IK dat Xi het bij het rechte eind heeft en Spanje neemt wellicht risico maar is slim bezig in mijn ogen.
Er zijn enorme kansen in de wereld...! (Ook met India, de twee landen hebben samen ongeveer 3 miljard bevolking. Een enorme markt.)
En ook nog:
China vindt de sluiting van de havens van Iran door de VS hoogst onverantwoordelijk en gevaarlijk.
China zal dootgaan met de ruime samenwerking met de Russen is meegedeeld. Daar is vooral energie de sleutel schat ik.
De ruime hoeveelheid olie van Iran voor China is er even niet.
Trump is ook boos, meldt de BBC en het genie zegt dat zij heel iemand anders is dan hij had verwacht.Gerard R. schreef: ↑13 apr 2026 21:33https://www.news24.com/world/italys-mel ... 60413-1074Gerard R. schreef: ↑13 apr 2026 13:52
![]()
Wel:
https://www.cbsnews.com/news/pope-leo-s ... ashes-out/Algiers — Pope Leo has responded to sharply-worded criticism from the President, saying he has "no fear of the Trump administration" and will continue to speak out "loudly" for the message of the Gospel. (..)
Toppie(Ik ben niet katholiek).
e aanval van de Amerikaanse president Donald Trump op paus Leo was “onaanvaardbaar, heeft de Italiaanse premier Giorgia Meloni vandaag gezegd, samen met politici van alle kleuren ter verdediging van de paus.
De verklaring vertegenwoordigde een uiterst zeldzame publieke berisping van Trump door Meloni, die bijzonder nauwe banden heeft opgebouwd met de Amerikaanse president, wat de wijdverbreide woede in Italië over zijn brede kant tegen paus Leo onderstreepte.
Trump veroorzaakte furore door Leo “zondag in een lange tirade verschrikkelijk” te noemen.
Vervolgens plaatste hij een AI-afbeelding waarin hij zichzelf afbeeldde als een Jezus-achtige figuur, wat tot verdere verontwaardiging leidde onder christenen die het beeld als godslasterlijk beschouwden. (..)
Terecht een erg boze en dreigende Meloni.
Ja... kritiek kan hij niet hebben heh?
De Paus Leo weer:
https://www.straitstimes.com/world/euro ... -criticism
Ja inderdaad.ANNABA, Algerije, 14 april - Paus Leo waarschuwde dinsdag in een brief van het Vaticaan twee dagen na de VS voor het risico dat democratieën afglijden naar ‘majoritaire tirannie’. President Donald Trump viel de paus aan op sociale media.
De eerste Amerikaanse paus schreef aan deelnemers aan een Vaticaanse bijeenkomst over het gebruik van macht in democratische samenlevingen en zei dat democratieën alleen gezond bleven als ze geworteld waren in morele waarden.
"Bij gebrek aan dit fundament loopt (democratie) het risico ofwel een majoritaire tirannie ofwel een masker te worden voor de dominantie van economische en technologische elites", aldus Leo in de brief. (..)
Wel spannund dit..
Misschien moet Trump weer een TACO-tje doen.. (Trump Always Chickens Out)
Het plaatje heeft hij al weg laten halen, wat niet veel over hem zegt uiteraard. Wij herinneren ons dit wel.
Nog een klap op de neus van Trump:
https://www.nu.nl/buitenland/6392567/sp ... lenen.html
Geheel tegen de overtuiging van Trump, die vond dat de EU verloren is als wij ons teveel bekommeren om vluchtelingen.
Een reden voor hem temeer om zich van de Navo af te keren. Zwakte. (Putin-stijl)
De betrekkingen tussen Spanje en de VS zijn na een snelle afkalving slecht.
https://www.nu.nl/buitenland/6392567/sp ... lenen.html
Ook goed voor hun econmie.De Spaanse regering heeft plannen goedgekeurd om ongeveer een half miljoen ongedocumenteerde migranten een legale status te verlenen. Daarmee kunnen zij formeel in de beroepsbevolking worden opgenomen. De Spaanse premier omschreef het als zowel "een daad van rechtvaardigheid" als "een noodzaak". (..)
Geheel tegen de overtuiging van Trump, die vond dat de EU verloren is als wij ons teveel bekommeren om vluchtelingen.
Een reden voor hem temeer om zich van de Navo af te keren. Zwakte. (Putin-stijl)
De betrekkingen tussen Spanje en de VS zijn na een snelle afkalving slecht.
Een PRESIDENT van Amerika:
De Amerikaanse president Trump heeft op zijn Truth Social-account een door AI gegenereerde afbeelding van zichzelf en Jezus gedeeld. Zij staan in een omhelzing samen voor de Amerikaanse vlag.
Washington en het Vaticaan zijn de afgelopen dagen in een oplopende strijd beland.
Trump schrijft bij zijn post: "De radicale linkse gekken zullen dit misschien niet leuk vinden, maar ik vind het best wel leuk!!!
De Amerikaanse president Trump heeft op zijn Truth Social-account een door AI gegenereerde afbeelding van zichzelf en Jezus gedeeld. Zij staan in een omhelzing samen voor de Amerikaanse vlag.
Washington en het Vaticaan zijn de afgelopen dagen in een oplopende strijd beland.
Trump schrijft bij zijn post: "De radicale linkse gekken zullen dit misschien niet leuk vinden, maar ik vind het best wel leuk!!!
-
ChaimNimsky
- Superposter
Alweer iets met hemzelf en Jezus?dikkemick schreef: ↑15 apr 2026 22:05 Een PRESIDENT van Amerika:

Zionist