Trump werkt aan zijn appreciatie bij het Amerikaanse publiek. De verkiezingen zijn niet zo ver weg en zijn 'rating' is lager dan je ooit hebt gezien (Trump-tekst-stijl).
Het zou mij niet verbazen als hij reeds bezig is met zijn overwinningsbabbeltje.. misschien dat Netanyahu van Israël hem kan helpen. )
Volgens Aljazeera heeft Trump gezegd, dat Iran gevraagd heeft om een staakt het vuren.
En dan zegt de Iraanse leiding 'Niet waar'.
Net een kinderkamer, ja-nee ik-jij-spelletje, maar dan een heel dodelijke inslag en zo schadelijk voor de hele wereld.
Zo eenvoudig is het volgens mij natuurlijk ook weer niet. Want mocht dat het geval zijn dan is er nog heel wat te doen voor het weer een klein beetje normaal zou worden daar. Zo eist Iran, om maar eens wat te noemen, herstelbetalingen bij zo'n stap.
Het schieten met raketten door Iran gaat nog steeds door al zijn veel van hun militaire en economische doelen al geraakt.
Internationaal is het van groot belang dat de Straat van Hormuz weer open gaat, maar daar kan nog heel wat water stromen voor het zover is, denk ik. En volgens kenners zal dit nog vrij lang voelbaar blijven in de wereldeconmie.
Hoe dan ook, de beurzen maakten weer een luchtsprong van wat heb ik jou daar. Er viel weer veel te verdienen voor wie wist wat Trump ging vertellen.
Trump is hoogst teleurgesteld door de afzijdigheid van de Navo bij zijn oorlogje en zegt te overwegen echt uit de Navo te stappen. Hij blijft een liefhebber van het opbreken van dingen die vroeger werkten. En aangezien de Amerikanen hem gewoon laten zitten, blijft deze dreiging. De Iraanse regering wil hem blijkbaar niet wegbombarderen, zoals de VS dat wel deed met een flink deel van de Iraanse leiding...
https://www.npr.org/2026/04/01/g-s1-116 ... om-npr-pbs
President Trump zegt dat de VS zich over twee tot drie weken uit Iran zullen terugtrekken. Ook zegt hij tijdens dit conflict één doel voor ogen te hebben gehad: voorkomen dat Iran een kernwapen krijgt. Trump leek ook eerdere opmerkingen over de heropening van de Straat van Hormuz ongedaan te maken, door te zeggen dat landen die afhankelijk zijn van de olie die door de Straat stroomt, deze zelf zullen moeten veiligstellen. Trump zal vanavond om 21.00 uur de VS toespreken. ET.

Dat zal me een toespraak worden zoals je nog nooit hebt gehoord en gezien...