Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:12
Gerard R. schreef: 06 apr 2026 22:07
lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:03

Oke, wie zijn voor jou de vervangers van Hamas en Hezbollah in het Midden-Oosten dan? Waar komen die vandaan en wat zijn hun drijfveren?
Nee, ik ga ze niet voor je bedenken, Lanfy. :D
Vreemd, je noemt ze wel! Met ander verzet of terreur van een of andere organisatie! Waarom doe je dat dan? Nogmaals, welk ander verzet zie jij dan? Of post je alleen maar OM te posten??
O, herinner je: Irak door de VS twee keer aangevallen plus Syrië. Gevolg direkt en/of indirekt ISIS (Daesh). En ook die zijn er nog.
VS helper in Afghanistan vanuit Pakistan Osama Bin Laden. Maar toen die werd afgedankt ging hij gevaarlijk doen. Mensen van die club zitten vast wel nu in andere organisaties...
Afghanisten zit nu met Taliban, hoewel die weg leek toen de VS daar jaren wat probeerde.
In Pakistan pakten ze bijna de macht, men was daar bang voor. Waarom? Dan hadden ze de atoombom gehad. Pakisten is een atoommacht.
** **
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 06 apr 2026 22:19
Gerard R. schreef: 06 apr 2026 22:07
Nee, ik ga ze niet voor je bedenken, Lanfy. :D
Vreemd, je noemt ze wel! Met ander verzet of terreur van een of andere organisatie! Waarom doe je dat dan? Nogmaals, welk ander verzet zie jij dan? Of post je alleen maar OM te posten??
O, herinner je: Irak door de VS twee keer aangevallen plus Syrië. Gevolg direkt en/of indirekt ISIS (Daesh). En ook die zijn er nog.
VS helper in Afghanistan vanuit Pakistan Osama Bin Laden. Maar toen die werd afgedankt ging hij gevaarlijk doen. Mensen van die club zitten vast wel nu in andere organisaties...
Afghanisten zit nu met Taliban, hoewel die weg leek toen de VS daar jaren wat probeerde.
In Pakistan pakten ze bijna de macht, men was daar bang voor. Waarom? Dan hadden ze de atoombom gehad.
Je snapt me duidelijk niet! Het verleden ken ik! Wat gaat de toekomst doen wat betreft jou? Dat was mijn vraag! Wie zijn de volgende Hamas, Hezbollah of wat dan ook?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:27

In Pakistan pakten ze bijna de macht, men was daar bang voor. Waarom? Dan hadden ze de atoombom gehad.
Je snapt me duidelijk niet! Het verleden ken ik! Wat gaat de toekomst doen wat betreft jou? Dat was mijn vraag! Wie zijn de volgende Hamas, Hezbollah of wat dan ook?
Kristallen bol zou ik moeten hebben van jou?
Zou je wel willen heh? En dan preventief willen bombarderen zeker?
** **
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 06 apr 2026 22:29
Jij bedoelt niet wat ik begrijp! En daar kun je het mee doen!
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:47
Gerard R. schreef: 06 apr 2026 22:29

Jij bedoelt niet wat ik begrijp! En daar kun je het mee doen!
Ga maar vertellen hoor. Ik luister met genoegen.
** **
lost and not found yet!
Superposter

Ik stel deze vraag oprecht, niet als retorische truc maar omdat ik het echt wil begrijpen.

Wie zich “anti-Israël” positioneert: waar ben je dan wél voor?

En dan bedoel ik niet in algemene termen als “vrede” of “menselijkheid”, want daar is iedereen voor. Ik bedoel concreet: welk alternatief zie je voor de huidige situatie dat zowel recht doet aan Israëli’s als aan Gazanen?,

Ik merk namelijk dat “tegen” vaak helder wordt geformuleerd, maar dat het positieve alternatief zelden concreet wordt gemaakt. Terwijl dat volgens mij essentieel is als je een serieuze positie inneemt.

Ben je bijvoorbeeld voor een twee-statenoplossing? Zo ja, onder welke voorwaarden?
Ben je voor één staat? Hoe zie je dan veiligheid en rechten voor beide bevolkingen gewaarborgd?
Of richt je kritiek zich primair op specifiek beleid, en niet op het bestaan van Israël als staat?

Voor de duidelijkheid: kritiek op beleid is legitiem en noodzakelijk in elke democratie. Maar als de kritiek structureel en fundamenteel is, dan hoort daar ook een uitgewerkt alternatief bij.

Dus mijn vraag is simpel: als je “anti” bent, wat is dan je “pro”?

Ik hoor het graag, mits het concreet is.
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:50
Ik stel deze vraag oprecht, niet als retorische truc maar omdat ik het echt wil begrijpen.
Oké.
Wie zich “anti-Israël” positioneert: waar ben je dan wél voor?
Hebben we het daarover gehad? Nee.
Maar ik kan wel een antwoord geven. Ik ben meestal voor degene, die geprakt wordt, die het onderspit delft, hoewel... als het een kl**tzak is dan wordt het weer anders uiteraard.
En dan bedoel ik niet in algemene termen als “vrede” of “menselijkheid”, want daar is iedereen voor. Ik bedoel concreet: welk alternatief zie je voor de huidige situatie dat zowel recht doet aan Israëli’s als aan Gazanen?,
Ik zie geen alternatief. De zaak is daar zó verziekt dat er geen oplossing meer mogelijk lijkt.
Ik merk namelijk dat “tegen” vaak helder wordt geformuleerd, maar dat het positieve alternatief zelden concreet wordt gemaakt. Terwijl dat volgens mij essentieel is als je een serieuze positie inneemt.
De meest serieuze positie is dat er mensen lijden en dat je daarmee op zou moeten houden.
Maar ja... daar komt ie weer... de realilteit heh?
Ben je bijvoorbeeld voor een twee-statenoplossing? Zo ja, onder welke voorwaarden?
Ben je voor één staat? Hoe zie je dan veiligheid en rechten voor beide bevolkingen gewaarborgd?
Of richt je kritiek zich primair op specifiek beleid, en niet op het bestaan van Israël als staat?
Ik ben voor een tweestaten oplossing, maar alleen als beide partijen goede intenties hebben. Nou... en dat valt daar niet mee na alles dat geweest is en wat nóg gebeurt.
Voor de duidelijkheid: kritiek op beleid is legitiem en noodzakelijk in elke democratie. Maar als de kritiek structureel en fundamenteel is, dan hoort daar ook een uitgewerkt alternatief bij.
Dat moet komen van betrokken partijen. Als je verziekt moet je ook repareren in mijn wereld.
Wat er nu gebeurt leidt alleen maar naar de hel, ook op langere termijn. Of er zou een wonder moeten opborrelen...
In dit soort instabiele zooi kan alles gebeuren.
Dus mijn vraag is simpel: als je “anti” bent, wat is dan je “pro”?
Ik ben voor een gelukkig leven voor alle groepen, maar dat soort ethiek kennen wij niet echt, niet waarlijk op aarde, hoewel we er wel elke keer weer om schreeuwen.

Ik hoor het graag, mits het concreet is.
Concreter kan ik het niet.
** **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 06 apr 2026 20:12
ChaimNimsky schreef: 06 apr 2026 19:47
Gerard R. schreef: 06 apr 2026 19:05 En weet je? De EU is niet de enige in de wereld die er zo over denkt.
Europa heeft betere tijden gekend, maar door morele hoogstandjes boven strategische keuzes te laten prevaleren, staat het nu voor grote uitdagingen op het gebied van energiezekerheid en geopolitieke afhankelijkheid.
Heel misschien (als je tijd en geduld ervoor hebt): viewtopic.php?p=676923#p676923
Best aardig, hoewel hier en daar wel speculatief.
Prof. Jiang Xueqin is geen Prof. maar een charlatan, geen houder van een doctoraat of universitair benoemde professor, is een simpele middelbare schooldocent zonder geopolitieke expertise en promoot content die als complottheorieën wordt gezien.
Ik heb liever een EU op een wat lager pitje zonder oorlogen dan een 'zó superieur' Israël plus 'geniale' aanhanger VS in een wespennest, de VS voor de zoveelste keer.
Je schetst hier een keuze tussen uitersten,
maar gaat niet in op de vraag wat dat
concreet betekent voor de huidige situatie.

Daarmee blijft het bij een voorkeur, niet bij een onderbouwde positie.
. . . . . . . . . . . . .
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
We will dance again AND keep on dancing ...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mus schreef: 06 apr 2026 13:19
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 mar 2026 12:39 Ha die @Mus.

Leuk dat je weer even ",Back In Town," bent.
Het was idd voor eventjes, want ook vandaag weer werd ik er aan herinnerd waarom ik afscheid had genomen van dit forum. Want ook vandaag weer werd ik als trotse semiet van Palestijnse afkomst in de rug gestoken door de rigide houding van de bazen van dit forum, waar ik niet mag benoemen dat mijn volk al 77+ jaren door zionistische anti-semieten wordt afgeslacht want anders kan je het overgrote deel van de aanhangers van de zionistische ideologie niet noemen. En zo noem ik ze dan ook.

Ik wens verder ieder hier alle goeds.

De term anti-semitisme is niet bedacht om rascisme of discriminatie van sprekers van een semitische taal aan te duiden, maar om racisme en discriminatie (en later ook moord met voorbedachte rade) van sommige veronderstelde nazaten van Sem (een veronderstelde zoon van Noach) mee te beschrijven; met name Joden). Ik kan persoonlijk wel waarderen dat jij datzelfde woord gebruikt om racisme en discriminatie en moord (met en zonder voorbedachte rade) van andere van die nazaten mee te beschrijven. Maar een aantal forumleden kunnen of willen dat niet begrijpen.

Ik begrijp echter niet waarom je het hebt over "de bazen van dit forum" die jou in de rug zouden hebben gestoken. Er zijn geen bazen. De formele eigenaar is Bonjour, jouw impliciete beschuldiging aan zijn adres is volkomen onterecht en in strijd met regel E4.

Dat is een overtreding die weinig voorstelt vergeleken met de tienduizenden Palestijnen (ik heb ergens een schatting van 150.000 slachtoffers horen noemen) die met geweld om het leven zijn gebracht. maar waarvoor ik je een waarschuwing moet geven.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 06 apr 2026 21:29
dikkemick schreef: 06 apr 2026 21:08
Ja natuurlijk! De haat neemt begrijpelijkerwijs toe. Israël voedt dit dagelijks.
Gaza kan met die haat nergens meer heen. De enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
Terrorisme en haat roei je niet uit door simpelweg alle Palestijnen te verdrijven en te vermoorden (sorry:decimeren en neutraliseren middels operaties).
Ook niet door in Syrië en Libanon land in te pikken. Israël kweekt haat en dus terroristen. Helaas blijven joden zo wereldwijd de klos. Israël: bedankt!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 21:33 Sorry hoor, Hamas heeft gewoon verloren en dat is een feit.
Hamas heeft een tik gehad
Israël en joden wereldwijd krijgen nog zeer vele tikken te verduren. Joden omdat zij worden gelijkgesteld met Israël en misschien om het feit dat Palestijnen daar ook vogelvrij zijn.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 06 apr 2026 21:52 Ik geloof niet dat de omstandigheden de eeuwige drijfveren zijn. Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,...
Indianen. Zo goed als uitgeroeid.
Aboriginals: idem. Zeer vakkundig operationeel gedecimeerd.
Tibetanen en Oeigoeren: Fijn dat je die noemt. Worden ook stelselmatig onderdrukt door een atoommacht. Voelt heerlijk euforisch als jij die atoommacht bent he?
Maar in Israël hebben we met een groeiende groep (deels) religieuze groep MENSEN te maken. Deels, want iedere fatsoenlijke burger in Syrie, Iran of Libanon haat Israël nu. Iedereen is er wel vriend of familie verloren vanwege de onnavolgbare en onuitputtelijke verwoestings- en expansiedrift van Israël. Zoals Trump op dit moment vrienden maakt, zo doet Israël dat ook.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:27 Je snapt me duidelijk niet! Het verleden ken ik! Wat gaat de toekomst doen wat betreft jou? Dat was mijn vraag! Wie zijn de volgende Hamas, Hezbollah of wat dan ook?
De toekomst volgens Israël lijkt op dit moment 1 groot Israël. Westbank en Gaza wordt Israël
Een deel Syrië wordt Israël
Libanon wordt (deels) Israël

En Syrië en Libanon (en Iran) kunnen piepen wat ze willen, het heeft geen zin want het machtige expansieve Israël is lekker een atoommacht!
En O-O-O, wat zijn we verontwaardigd als er terroristen opstaan die hiertegen ageren op de enig mogelijke manier die ze rest. Met terreur en haat en aanslagen. De rest wordt nl door de grote atoommacht de kop in gedrukt.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 06 apr 2026 22:10 <voor het bericht van ChaimNimsky waarop dit een reactie was: klik op het pijltje omhoog>
Zoals ik al eerder zei, de Islamitische wereld heeft gewoon zo de schurft aan Israël en hun inwoners dat ze dat sinds 1948 massaal willen vernietigen! Gewoon weer een herhaling van de geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar! Minimaal! Je hebt één Israel, en je hebt 57 Islamitische landen in de buurt en ze moeten “ “ cuking toch dat ene landje vernietigen! Snapt iemand het hier nog? Ja? Proficiat en probeer een oplossing te vinden!

Landen waar de meerderheid van de bevolking moslim is en die Israël erkennen
  1. Albanië
  2. Azerbaijan
  3. Bahrein
  4. Bosnië
  5. Burkina Faso
  6. Chad
  7. Egypt
  8. Gambia
  9. Guinea
  10. Jordanië
  11. Kazachstan
  12. Kirgizistan
  13. Marokko
  14. Nigeria
  15. Senegal
  16. Siera Leone
  17. Tajikistan
  18. Turkije
  19. Turkmenistan
  20. De verenigde Arabische Emiraten
  21. Oezbekistan
  22. Kosovo
  23. Palestina(!!!)
  24. Somaliland

Landen waar de meerderheid van de bevolking moslim is en die Israël NIET erkennen
  1. Afghanistan
  2. Algerije
  3. Bangladesh
  4. Brunei
  5. Comoren
  6. Djibouti
  7. Indonesië
  8. Iran
  9. Iraq
  10. Koeweit
  11. Libanon
  12. LIbië
  13. Maleisië
  14. Maladiven
  15. Mali
  16. Mauretanië
  17. Niger
  18. Oman
  19. Pakistan
  20. Qatar
  21. Saudi Arabië
  22. Somalië
  23. Soedabn
  24. Syrië
  25. Tunesië
  26. Jemen

Je rekent ten onrechte alle leden van de Organisatie van Islamitische samenwerking, als Islamitische landen, maar in: Oeganda, Benin, Gabon, Guyana, Kameroen en Mozambique is de meerderheid van de bevolking Christen en ook in Suriname zijn de moslims een derheid (14%) Je bent niet erg zorgvuldig bezig en discrimineert in feite 24 Islamitische landen die Israël WEL erkennen.
Nu is het zeer ongebruikelijk om in het geval van landen, van discriminatie te spreken, maar als je zo slordig blijft zouden we je wel eens een waarschuwing kunnen doen toekomen. Check dus voortaan je bronnen, dan doe je geen onjuiste beweringen.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 07 apr 2026 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mozambique toegevoegd aan de niet islamitische landen en Marokko aan de landen die Isra erkennen
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 07 apr 2026 07:04 Indianen. Zo goed als uitgeroeid.
Aboriginals: idem. Zeer vakkundig operationeel gedecimeerd.
Tibetanen en Oeigoeren: Fijn dat je die noemt. Worden ook stelselmatig onderdrukt door een atoommacht.

Maar in Israël hebben we met een groeiende groep (deels) religieuze groep MENSEN te maken. Deels, want iedere fatsoenlijke burger in Syrie, Iran of Libanon haat Israël nu. Iedereen is er wel vriend of familie verloren vanwege de onnavolgbare en onuitputtelijke verwoestings- en expansiedrift van Israël. Zoals Trump op dit moment vrienden maakt, zo doet Israël dat ook.
Zoals gezegd, ik geloof niet in het sprookje dat het haat is dat de drijfveer is die Hamas, Hezbollah, Al Qaida of IS tot zulke extremen laat overgaan, want anders zouden de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, etc., etc., etc.,... er ook toe zijn overgegaan. Als je naar de religieuze en ideologische indoctrinatie luistert op de Palestijnse radio, TV en de bijbehorende opvoeding, dan weet je - zoals ik, die nogal wat ervaring heeft met de Palestijnse TV- en radiozenders - dat het vooral ideologie en jihadisme is dat hen daartoe aanspoort.

En kijk waar het hen heeft gebracht? Op een piepklein deeltje van Gaza opgehoopt in de modder, zonder medische voorzieningen, weinig voedsel, onder dagelijkse beschietingen, nauwelijks nog door het grote wereldnieuws het vermeld.
Zionist
Plaats reactie