Hoe bang kan een leider worden? Kim Jong Un..

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Hoe bang kan een leider worden? Kim Jong Un..

Bericht door Gerard R. »

https://www.upi.com/Top_News/World-News ... 772249121/
Vertaald: 27 februari (Asia Today) - De Verenigde Staten hebben opnieuw bevestigd dat zij zonder voorafgaande voorwaarden open blijven staan voor een dialoog met Noord-Korea, zei de belangrijkste nucleaire gezant van Zuid-Korea donderdag, terwijl Washington ook zijn al lang bestaande beleidsstandpunt herhaalde.

Jeong Yeon-du, directeur-generaal voor strategie en inlichtingen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, vertelde verslaggevers in Washington dat hij tijdens ontmoetingen met hoge Amerikaanse functionarissen bevestigde dat "het Amerikaanse standpunt om zonder voorafgaande voorwaarden open te staan voor een dialoog met Noord-Korea onveranderd blijft." (..)
Dat is andere koek dan een paar jaren terug.
Het lijkt een mooie ontwikkeling.
Kijken wat het werkelijk is.
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://news.sky.com/story/north-korea- ... e-13519648
Around 10 ballistic missiles were fired from near Pyongyang's international airport on Saturday as a show of force after a joint military exercise between US and South Korea.

They flew around 220 miles before landing in the Sea of Japan, South Korea's Joint Chiefs of Staff said.

It came just hours after South Korean Prime Minister Kim Min-seok met with President Donald Trump in Washington. (..)
Misschien krijgen ze ook trek in een robbertje. Oorlog zien doet oorlog maken.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.cbc.ca/news/world/north-kor ... 83?cmp=rss
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un was bij een test van een motor met hoge stuwkracht en vaste brandstof en noemde deze een ontwikkeling om de strategische militaire capaciteit van het land te vergroten, zo meldden staatsmedia zondag.

De test geeft waarschijnlijk aan dat Kim van plan is een arsenaal aan raketten uit te breiden en te moderniseren die het vasteland van de Verenigde Staten kunnen bereiken.

Het rapport van het Korean Central News Agency (KCNA) van zondag kwam dagen nadat Kim een toespraak hield in het Noord-Koreaanse parlement waarin hij beloofde de status van zijn land als kernmacht onomkeerbaar te versterken en hij beschuldigde de VS van mondiaal ‘staatsterrorisme en agressie’, in een schijnbare verwijzing naar de oorlog in het Midden-Oosten. (..)
Ja, ik begrijp hem en hij heeft de afgelopen jaren enorm vooruit gekeken, zo lijkt het.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Beste Gerard R,

Hoe voelt het voor je om op een discussie forum steeds jezelf te beantwoorden met weer een nieuw bericht door jezelf te quoten? Ben je dan met jezelf in discussie of in gesprek of is dat wat anders? Hoe moet ik dat begrijpen? Kortom, het stoort me niet maar ik verbaas me erover!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 29 mar 2026 23:13 Beste Gerard R,

Hoe voelt het voor je om op een discussie forum steeds jezelf te beantwoorden met weer een nieuw bericht door jezelf te quoten? Ben je dan met jezelf in discussie of in gesprek of is dat wat anders? Hoe moet ik dat begrijpen? Kortom, het stoort me niet maar ik verbaas me erover!
Nee hoor, ik plaats een nieuwtje in de draad. :)
Niet goed? Doe ik toch. Allemaal deeltjes van een groot verhaal, dat sommigen wellicht niet willen zien en horen maar vind ik geen proleem. :) Beetje Freethinkerig heh?

Maar ik verdenk Kim Jong Un van het hebben van enige visie. Samenwerken kan hij ook, al dachten we van niet in het Westen.
Met de Russen. En de Russen weer met Iran en de Chinezen, een beetje. :idea:

En wij in het Westen (VS en EU) zijn zo'n beetje opgehouden met 'samenwerken´. Niet echt slim.
Samen ben je sterker, zéker als anderen in de wereld een zg. 'mulitpolaire wereld' willen maken.

Maar let er maar niet op hoor. :arrow:
Plaats reactie