Hamas maakte zich schuldig aan terrorisme, maar ik begrijp heel goed waar dat vandaan kwam.
Wat is daar onduidelijk aan?
Hezbollah ook zoiets, maar alweer anders. Snap ik ook.
Iran steunde of voedde proxies, die de Islamitische revolutie moeten/moesten verbreiden, maar vanuit hun denken snap ik dat best. Of ik dat goedkeur, dat is dan weer wat anders. Nee!
Als je kritiek levert op Israël dan 'ben je een antisemiet', maar ik begrijp wel wat ze hiermee proberen en ik snap ook wel waar het vandaan komt. Het is handig ook nog en ik snap ook dat mensen daartoe neigen met wat voor ligt. Het vindt inderdaad ook plaats zonder wat voor ligt. Dat is fout. Maar dat is met elke groep.
De VS is niet aangevallen door Iran, dus Navo blijft thuis. Jammer voor Trump die in moeilijkheden verkeert en eerder zijn bondgenoten én een defensieve organisatie met hun van zich aftrapte...
"Ze (Iran) onderhandelen, ze willen zielsgraag een 'deal' (

). Helemaal niet zegt Iran. Er is contact via Pakistan.
Maar dat kan ik allemaal best begrijpen hoor. Je moet een Arabier/Iraniër en een Trump nooit proberen zijn 'gezicht' te
laten verliezen. Allemaal dictators. Snap ik ook.
Net als Trump is zijn collega Putin gek op via oorlog zaken te regelen en een stukje land te verwerven, ik snap dat best, maar ik keur het ten diepste af.
Enzovoort.
Wat is er hier zo onduidelijk?