syamsu schreef: ↑09 mar 2026 15:21
axxyanus schreef: ↑09 mar 2026 15:08
syamsu schreef: ↑09 mar 2026 14:32
De logica van feit en mening is typisch het soort kennis dat je op school zou moeten leren, wanneer je 12 bent ofzo. Daarna zijn studenten ge-emancipeert om zelfstandig feiten te verkrijgen, en meningen te uiten.
Waarom doe jij dan zo moeilijk om vragen te beantwoorden? Want als je dat aan leerlingen van 12 wil aanleren dan zullen die ook met dat soort vragen komen.
En verwachten dat die leerlingen dat gewoon van buiten leren, levert enkel papegaaien werk op geen inzicht, zodat als ze met een nieuwe situatie in aanraking, men niet weet hoe men dat moet toepassen.
Dus antwoord mijn vraag nu eens waarom men god bij het subjectieve moet plaatsen en het spaghetti monster bij het objectieve? En begin nu niet weer gewoon over spaghetti.
En het antwoord op die vraag is dat je de regels moet opvolgen.
Ik moet dat helamaal niet. Om het even wie kan met een stel regels komen en beweren dat ik die regels zou moeten volgen. Dus tenzij jij mij van het belang van die regels kan overtuigen beschouw ik die regels als niet meer dan een persoonlijk hobbyproject van jou.
Komt daarbij dat je die regels niet eens uitgelegd krijgt. IMO is zowel god als het spaghettimonster fantasie. Toch moet ik de ene fantasie als subjectief behandelen en de andere als objectief. Als ik dan vraag op welke basis dat moet, kan je dat niet uitleggen. Het gevolg daarvan is dat uw regels voor mij niet duidelijk zijn betreffende fantasieconcepten.
syamsu schreef: ↑09 mar 2026 15:21De vaak enorme psychologische druk om je best te doen, levert een eindeloze stroom aan totaal onzinnige argumentatie, met het doel het concept van kiezen te corrumperen van spontaan naar selectie van opties. Alleen als er een alternatief werkend conceptueel schema van de logica van feit en mening wordt gepresenteerd, valt er iets te beredeneren. Jij bijvoorbeeld presenteert helemaal geen alternatief.
Ik kom niet met argumenten, ik kom met vragen waar IMO jouw regels niet duidelijk zijn.
En waarom zou ik met een alternatief moeten komen? Ik probeer gewoon enig inzicht in jouw concept te krijgen zodat ik het op zijn sterktes en zwaktes kan beoordelen. Jij lijkt mij in de rol van tegenstander te willen duwen maar ik heb geen belangstelling om jou een ander concept aan te praten. Ik heb geen zin in een wedstrijdje: conceptje verdedigen. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de coherentie van jouw concept. Spijtig genoeg als er op dat vlak mij iets niet duidelijk is, weiger jij dat verder uit te leggen. Tja dan begin je meer en meer op die andere bekeringsijveraars te lijken en daar heb ik weinig belangstelling in.
Dus tenzij jij enige bereidheid begint te tonen om op vragen in te gaan en zaken te verduidelijken die niet helder zijn, ga ik hier waarschijnlijk afhaken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman