dikkemick schreef: ↑27 feb 2026 15:33
Gerard R. schreef: ↑21 feb 2026 17:45
Goldman Sachs lanceert ee indexfonds, dat de S&P 500 volgt, maar dan ontdaan van alle AI-gerelateerde bedrijven. De Amerikaanse investeringsbank wil zijn klanten naar eigen zeggen op die manier laten beleggen ‘ontdaan van de ruis die de AI-hype veroorzaakt’. (..)
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1059 ... aan-van-ai
Geniaal. Ik ben niet tegenstander van AI, maar het gaat nu wel verschrikkelijk hard. Dat wordt puin.
Ondanks mijn verzoek in het andere topic om gebruik te maken van AI, ben ik inmiddels (fel) tegenstander van AI. Waar gaat dit heen? Criminelen smullen er wrschl van.
En wordt het straks AI versus AI?
Ik vind het eng.
Het IS eng.
Weet je.. AI is nu reeds iets waar we het zicht behoorlijk op beginnen te verliezen, alsmede de toekomst ervan en die van de mens als we het niet zeer strak gaan regelen...!
Het maakt bepaalde software zeer veel krachtiger (en liefst niet voor een periode onbetrouwbaarder..).
Maar wat dachten we ervan als je er ook nog quantumcomputers op zet, die zó ongelooflijk veel meer en sneller kunnen...
En dat soort experimenten zijn er best wel, schat ik maar in, ook al gezien de kwaadaardigheid van de politiek op het moment.
Sterler: er wordt op dit moment oorlog mee gevoerd, wat levens kost. Häcken kan je er ook
veel beter mee. Hey Odido cc..
En let wel: computers kennen tegenwoordig geen plaats en afstand meer om te kunnen werken en sturen.
Als je (..) maar geautoriseerd bent...
Als ik dáár allemaal aan denk, dan wordt ik er een beetje moe en ook wel misselijk van.
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.. **