dikkemick schreef: ↑27 feb 2026 12:37
ChaimNimsky
Nog 1 maal voor jou:
DE moslims zijn niet dom
DE joden,
DE Israëliërs hebben geen schuld aan Gaza of Westbank.
DE republikeinen zijn niet stupide
En er is niemand die het tegendeel beweert. Doe niet zo dom.
Echter, diegenen die nu nog:
Aanslagen in naam van Allah plegen en die koran dus naar eigen zeggen letterlijk moeten nemen, zijn gestoord
Europese Boeddhisten, Christenen en Hindoes plegen in Europa geen grote dodelijke aanslagen.
De joden en Israëliërs die nu nog op het genocidale beleid in Israël stemmen zijn inhumaan.
Netanjahoe is corrupt en voorafgaand aan de oorlog was hij daardoor zo impopulair geworden dat hij een volgende verkiezingen absoluut niet zou kunnen overleven. Dankzij de oorlog is dat helemaal veranderd. Indien er nu verkiezingen zouden zijn (en die zijn er snel), dan zal hij waarschijnlijk winnen. Net als velen, mocht ik Netanjahoe niet zo graag, maar met de oorlog heeft hij mij en velen overtuigd. Israel staat er beter voor dan ooit tevoren en van de Gazanen hebben we geen last meer. Sterker, Gaza wordt een winstgevend project voor Israel.
Netanjahoe en zijn regering hebben de afgelopen maanden tevens stappen gezet om Israelische controle over belangrijke delen van de Westbank uit te breiden. Het gaat om maatregelen zoals land registreren als Israelisch staatsgebied en het vergemakkelijken van nederzettingen. Ook hiet geldt: veiligheid gaat boven alles. Dat brengt bovendien met zich mee dat een Palestijnse staat de facto een onmogelijkheid wordt.
7 oktober heeft iets in veel Israeli's kapotgemaakt. Ook in mij is sindsdien iets helemaal kapot. Op de kibboetsiem woonden de mensen die het meest pro-Palestijns waren van alle Israeli's en die de Gazanen hielpen. Heb de Gazaanse bevolking massaal zien dansen op gruwelijk Joods lijden van juist deze mensen. Rationeel weet ik dat er ook onschuldige Gazanen zijn, maar emotioneel doet het lijden in Gaza me helaas goed. Jij denkt misschien dat het een objectieve kwestie is, maar in werkelijkheid willen de twee partijen - veel Israeli's en veel Palestijnen - elkaar eigenlijk gewoon genocideren. Hamas was enerzijds niet sterk genoeg maar anderzijds wel zo dom genoeg om het te proberen. Israel is absoluut sterk genoeg, maar doet het (m.i.) niet vanwege de geopolitieke gevolgen ervan.
De republikeinen die achter Trump blijven staan zijn volslagen kortzichtig en idioot.
Ligt eraan waarom ze achter Trump staan.