Nee, absoluut niet. Ik probeer me te verplaatsen in de denkwijze van Nimsky (die Israël als voorbeeld noemt!)holog schreef: 21 feb 2026 15:54Nu het 27 maanden later topic gesloten is, gaan we dus hier naar harte lust verder, met de ouwenoude vergiftiging mythes te boosten.dikkemick schreef: 21 feb 2026 12:19 Moeten we de moslims gaan bombarderen? Moskeeën annexeren? Voedselvergiftiging in halal winkels?
Wat stel je voor naar goed Israëlisch gebruik? Langer wachten en in gesprek gaan kan uiteraard niet.
De Islam is preuts
Re: De Islam is preuts
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Ik lees: Jihadistische groeperingen, met name aangesloten bij of geïnspireerd door ISIS en Al Qaida, plegen wereldwijd en in Europa de meeste en dodelijkste aanslagen. Sinds 2014 zijn in Europa de meeste jihadistische aanslagen uitgevoerd, met Frankrijk als zwaartepunt. Ook rechts-extremistische groeperingen vormen een aanzienlijke dreiging.ChaimNimsky schreef: 21 feb 2026 16:35 Als gezegd betreft het feit dat de Islam zo slecht presteert een feit dat herleidbaar is tot minderheden. De meerderheid functioneert normaal, maar de negatieve impact van een paar kan het geheel verwoesten, zoals enkele grote banken de financiële crisis van 2008 veroorzaakten. Dus het feit dat maar een klein deel van de moslims extreem handelt naar hun ideologie, is geen tegenargument. Jihadistische extremisten binnen de islam hebben proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, vergeleken met andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links.
Mijn vraag. Hoe groot is deze dreiging in Nederland? Kunnen we alle moslims over 1 extremistische kam scheren? Kun je spreken van islamisering van Nederland?
Pim Fortuin introduceert in 1997 het begrip islamisering in Nederland. Hoeveel zijn we al geïslamiseerd? In de grondwet staat ook dat iedereen gelijk moet worden behandeld. Waarom zou iemand uit België wel een gebouw mogen kopen in Nederland, en iemand uit Qatar niet? Bovendien is in Nederland godsdienstvrijheid bij wet geregeld.
EN! Iedereen moet zich in Nederland aan de wet houden: zowel de burgers als de overheid. De rechter is onafhankelijk en onpartijdig – het maakt daarbij dus niet uit welke godsdienst je aanhangt. De regels zijn afkomstig uit het wetboek, en niet uit een religie. De rechter zorgt ervoor dat voor iedereen (mannen, vrouwen, homoseksuelen, heteroseksuelen, atheïsten, katholieken, moslims etc.) dezelfde regels gelden.
Uiteindelijk is het zaak dat moslims niet meer als gast, maar als volwaardige Nederlander behandeld worden. Blijven Nederlanders moslims als aparte groep zien, dan dreigt er volgens Berger een parallelle samenleving te ontstaan. „De zuilenmaatschappij zit diep in het DNA van ons als Nederlanders. Ook moslims werd aangeraden om hun eigen scholen, verenigingen en politiek partij te stichten.” Volgens Berger is er daardoor een paradox ontstaan. „Enerzijds leeft er bij Nederlanders het gevoel: val mij niet lastig. Maar als moslims zich als gevolg daarvan terugtrekken in hun eigen zuil, vinden we dat ze moeten integreren.”Het is tijd om de Islamisering van Nederland actief te stoppen. Geen mensen uit bepaalde landen meer toelaten, geen moskeeën met Nederlandse subsidie meer. Het zwakke en ernstig tekortschietende Europese beleid moet resoluter zijn: extremisten isoleren, hun propaganda bestrijden, radicalisering actief voorkomen, en ieder signaal van georganiseerde jihadistische activiteit onmiddellijk aanpakken. Dat betekent fors meer geld voor inlichtingendiensten en vooral meer rechten om in te grijpen voor de overheid. Stopzetten van de bouw van nieuwe moskeeën, het verbieden van financiering vanuit het buitenland, zeeeer strenge immigratie- en naturalisatiewetten voor mensen uit landen met jihadistische netwerken, uitwijzing van extremisten en het intrekken van verblijfsrechten en nationaliteit van personen die betrokken zijn bij terrorisme, veel meer bevoegdheden voor politie en inlichtingendiensten om radicalisering en terroristische activiteiten te monitoren en te bestrijden, zoals strengere veiligheids- en antiterrorismewetgeving, inclusief uitbreiding van surveillance en preventieve arrestaties, uitbreiding van bevoegdheden voor politie en inlichtingendiensten om dreigingen te detecteren en terroristische netwerken te ontmantelen; islamitische symbolen en praktijken die botsen met westerse waarden verbieden, zoals het dragen van boerka’s of onderwijsinhoud die radicalisering kan bevorderen.
We mogen niet langer afwachten, want de gevolgen van een kleine minderheid zijn groot genoeg om onze samenleving te destabiliseren.
Berger spreekt tal van moslims die zich echt willen inzetten voor Nederland. „Maar telkens worden ze weer geconfronteerd met hun islamitische achtergrond. Ze krijgen veel vragen op hun werk. Er heerst een gevoel van ongemak.” Volgens de hoogleraar is dat niet per se kwade opzet van niet-moslims. „Maar moslims hebben er wel last van. Ze denken: ik ben Nederlander en collega. Behandel me dan ook zo, in plaats van als exotisch object.”
Bron: https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... ml_ww49377
Het is even omdenken Nimsky. Maar jij kunt dit!!! Wil je echt minderheden uitsluiten??? Mag je moslims op 1 grote hoop gooien??? Is islam 1 godsdienst?
Nogmaals: radicaal-islamitisch extremisme is levensgevaarlijk, maar hoeveel % van de moslims is radicaal extremist?
Veel moslims in Nederland houden zich verre van terreur en de islam in zijn geheel wordt door velen als vreedzaam beschouwd. Misschien moet je je meer zorgen maken om grootschalige cyberaanvallen door statelijke actoren zoals Rusland en China.
Maar goed, ik mag van jou niet vergelijken.
Vraag dus: Hoeveel van de 5% moslims in Nederland is terrorist en moeten we daarom islam volledig weren uit dit land?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 21 feb 2026 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Voor de derde maal: het feit dat de Islam zo slecht presteert is een feit dat herleidbaar is tot minderheden. De meerderheid functioneert normaal, maar de negatieve impact van een paar kan het geheel verwoesten, zoals enkele grote banken de financiële crisis van 2008 veroorzaakten. Dus het feit dat maar een klein deel van de moslims extreem handelt naar hun ideologie, is geen tegenargument. Jihadistische extremisten binnen de islam hebben proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, vergeleken met andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links.dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:14 Vraag dus: Hoeveel van de 5% moslims in Nederland is terrorist?
Ook daarop had ik reeds geantwoord, heb notabene expliciet maatregelen opgesomd in plaats van te suggereren dat de islam volledig zou moeten worden geweerd uit dit land.... en moeten we daarom islam volledig weren uit dit land?
Bovendien betreffend radicale aspecten van de Islam ideologie en zeker niet alleen religie. Radicale interpretaties bevatten duidelijke richtlijnen voor bestuur, wetgeving en maatschappelijke orde, en proberen concreet gedrag en structuren binnen samenlevingen te sturen. Bovendien gebruiken jihadistische netwerken religieuze leerstellingen als rechtvaardiging voor politieke en gewelddadige acties, opereren ze georganiseerd en hebben ze een substantiële maatschappelijke impact. Het onderscheid is ook juridisch relevant: strenge maatregelen gericht tegen een ideologie zijn in Europa toegestaan, terwijl directe inbreuk op religie als persoonlijke overtuiging beschermd blijft. Door radicale islam als ideologie te benaderen, kunnen overheden en veiligheidsdiensten hard en proactief optreden tegen extremisme en propaganda.
Zionist
Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!Radicale interpretaties bevatten duidelijke richtlijnen voor bestuur, wetgeving en maatschappelijke orde, en proberen concreet gedrag en structuren binnen samenlevingen te sturen. Bovendien gebruiken jihadistische netwerken religieuze leerstellingen als rechtvaardiging voor politieke en gewelddadige acties,
Want jij weet wat ik als extreem radicaal beschouw.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Exact! En zoals ik al meerdere keren heb benadrukt, hebben jihadistische extremisten binnen de islam proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, dan andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links. Het gaat dus vooral om de Islam.dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:48 Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!
De vele dodelijke religieus gemotiveerde terroristische aanslagen van joden, boeddhisten, christenen en hindoes moeten natuurlijk ook bestreden worden… oh wacht, die zijn er gewoon niet in Europa. Blijkbaar hebben zij niet hetzelfde probleem om zich aan te passen aan onze westerse maatschappij als de Islam
Zionist
Kun je concreet maken wat je onder 'extreem radicaal' verstaat?dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:48Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!Radicale interpretaties bevatten duidelijke richtlijnen voor bestuur, wetgeving en maatschappelijke orde, en proberen concreet gedrag en structuren binnen samenlevingen te sturen. Bovendien gebruiken jihadistische netwerken religieuze leerstellingen als rechtvaardiging voor politieke en gewelddadige acties,
Formuleringen als "je weet wat ik bedoel/beschouw" laten
te veel ruimte voor interpretatie en maken de discussie onduidelijk.
Als je je criteria expliciet maakt, blijft het gesprek zuiver en toetsbaar.
Anders wordt het lastig om je standpunt serieus te toetsen.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
Jij weet dat en ik laat me niet verleiden door jou.HierEnNu schreef: 21 feb 2026 18:28Kun je concreet maken wat je onder 'extreem radicaal' verstaat?dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:48Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!Radicale interpretaties bevatten duidelijke richtlijnen voor bestuur, wetgeving en maatschappelijke orde, en proberen concreet gedrag en structuren binnen samenlevingen te sturen. Bovendien gebruiken jihadistische netwerken religieuze leerstellingen als rechtvaardiging voor politieke en gewelddadige acties,
Hoeveel % van moslims in Nederland is radicaal extremistisch? Moeten we DE islam bestrijden?ChaimNimsky schreef: 21 feb 2026 18:17Exact! En zoals ik al meerdere keren heb benadrukt, hebben jihadistische extremisten binnen de islam proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, dan andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links. Het gaat dus vooral om de Islam.dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:48 Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!
De vele dodelijke religieus gemotiveerde terroristische aanslagen van joden, boeddhisten, christenen en hindoes moeten natuurlijk ook bestreden worden… oh wacht, die zijn er gewoon niet in Europa. Blijkbaar hebben zij niet hetzelfde probleem om zich aan te passen aan onze westerse maatschappij als de Islam![]()
Prima, dan blijft jouw standpunt onduidelijk en niet toetsbaar.dikkemick schreef: 21 feb 2026 18:30Jij weet dat en ik laat me niet verleiden door jou.HierEnNu schreef: 21 feb 2026 18:28Kun je concreet maken wat je onder 'extreem radicaal' verstaat?dikkemick schreef: 21 feb 2026 17:48
Alles dat radicaal extremistisch is dient te worden bestreden. Denk hier eens goed over na! Alles!!!!!!!!
Dan is je standpunt ook niet te beoordelen. Zonder jouw concrete definitie
van 'extreem radicaal' valt hier inhoudelijk weinig op te reageren:
- Laat maar weten als je dat wel wilt concretiseren.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
En zoals ik al 5 keer heb gezegd, betreft het feit dat de Islam zo slecht presteert een feit dat herleidbaar is tot minderheden. De meerderheid functioneert normaal, maar de negatieve impact van een paar kan het geheel verwoesten, zoals enkele grote banken de financiële crisis van 2008 veroorzaakten. Dus het feit dat maar een klein percentage van de moslims extreem handelt naar hun ideologie, is geen tegenargument. Jihadistische extremisten binnen de islam hebben proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, vergeleken met andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links. Het gaat dus vooral om de Islam.
Nee, en dat heb ook reeds meerdere keren gezegd.Moeten we DE islam bestrijden?
Zionist
Ligt eraan wat jij onder 'radicaal extremistisch' verstaat!dikkemick schreef: 21 feb 2026 18:31
Hoeveel % van moslims in Nederland is radicaal extremistisch?
Moeten we DE islam bestrijden?
Maar dit antwoord staat als een huis:
ALLE moslims in Nederland zijn radicaal extremistisch, BEHALVE DIE,
die NIET radicaal extremistisch zijn.
Hoeveel % van moslims in Nederland zijn NIET radicaal extremistisch volgens jou?
Wat betreft jouw vraag: "Moeten we DE islam bestrijden?"
gaf je daar in een ander topic zelf als antwoord op:
- "De wereld zou er beter uitzien zonder religie denk ik."
.
.
We passen ons allang aan. Kaberetiers durven geen grappen meer te maken over de Islam.Maria schreef: 21 feb 2026 13:52Ik zie hier geen reden dat wij ons zouden moeten aanpassen.Klaver schreef: 20 feb 2026 19:32 Laats was de onderstaande zaak in het nieuws:
Drie moslim meisjes van 11 jaar zaten op een handbalclub. Maar weigerden naakt te douchen.
Maar daar ging het allang niet meer om.
De moeders misdroegen zich. En veroorzaakten veel ophef in de media, op sociale media en zelfs in de Tweede Kamer werd er over gesproken.
Ook werd Muslim Rights Watch ingeschakeld.
Ze intimideerden de club. Het escaleerde. Uiteindelijk werden de drie meisjes geroyeerd.
En natuurlijk stapten de ouders naar de rechter. En jagen als zo vaak de maatschappij weer op kosten.
Nooit zullen die moslims zich aanpassen aan onze maatschappij. Elke keer moeten wij ons aanpassen aan hun achterlijk geloof.
Strijd vanwege vrijheid van meningsuiting en religieuse levenswijze zijn overal en om veel redenen een oorzaak van escalerende meningsverschillen.
Tot nu toe zijn dit soort situatie in Nederland anekdotisch.
De politie durft nu geen geweld meer te gebruiken tegen moslim, bijvoorbeeld.
Na Salmen Rushdie en Theo van Gogh moet je in Nederland voorzichtig zijn met je mening.
Het is niet anekdotisch: moslims integreren niet en vormen een maatschappij in een maatschappij. Daardoor kunnen ze vasthouden aan hun achterlijke religie en zullen ze nooit veranderen. En dat pikken we dan allemaal.
Dat laatste klinkt nogal defensief en ook tendentieus. Niemand verbiedt wie dan ook dit soort aan te vechten.Klaver schreef: 21 feb 2026 19:33We passen ons allang aan. Kaberetiers durven geen grappen meer te maken over de Islam.Maria schreef: 21 feb 2026 13:52Ik zie hier geen reden dat wij ons zouden moeten aanpassen.Klaver schreef: 20 feb 2026 19:32 Laats was de onderstaande zaak in het nieuws:
Drie moslim meisjes van 11 jaar zaten op een handbalclub. Maar weigerden naakt te douchen.
Maar daar ging het allang niet meer om.
De moeders misdroegen zich. En veroorzaakten veel ophef in de media, op sociale media en zelfs in de Tweede Kamer werd er over gesproken.
Ook werd Muslim Rights Watch ingeschakeld.
Ze intimideerden de club. Het escaleerde. Uiteindelijk werden de drie meisjes geroyeerd.
En natuurlijk stapten de ouders naar de rechter. En jagen als zo vaak de maatschappij weer op kosten.
Nooit zullen die moslims zich aanpassen aan onze maatschappij. Elke keer moeten wij ons aanpassen aan hun achterlijk geloof.
Strijd vanwege vrijheid van meningsuiting en religieuse levenswijze zijn overal en om veel redenen een oorzaak van escalerende meningsverschillen.
Tot nu toe zijn dit soort situatie in Nederland anekdotisch.
De politie durft nu geen geweld meer te gebruiken tegen moslim, bijvoorbeeld.
Na Salmen Rushdie en Theo van Gogh moet je in Nederland voorzichtig zijn met je mening.
Het is niet anekdotisch: moslims integreren niet en vormen een maatschappij in een maatschappij. Daardoor kunnen ze vasthouden aan hun achterlijke religie en zullen ze nooit veranderen. En dat pikken we dan allemaal.
Dus je mond open te doen. Ik doe dat als ik dat nodig vind. Maar geweld geeft meer geweld, niet productief.
Laat je maar horen, wat is daartegen? Je wel neerleggen bij wat bv. justitie zegt uiteraard.
En wij zijn ook preuts. Als ik in mijn nakie op het strand van 'bedekten' ga rondlopen, dan wordt ik opgepakt.
Heel raar in wezen.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 21 feb 2026 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou! Dan zijn we het toch eens? Pak dat hele kleine percentage aan en laat de rest met rust! Leven en laten leven. En dat geldt niet alleen voor islam en moslims!!!!!!!!!ChaimNimsky schreef: 21 feb 2026 18:54En zoals ik al 5 keer heb gezegd, betreft het feit dat de Islam zo slecht presteert een feit dat herleidbaar is tot minderheden. De meerderheid functioneert normaal, maar de negatieve impact van een paar kan het geheel verwoesten, zoals enkele grote banken de financiële crisis van 2008 veroorzaakten. Dus het feit dat maar een klein percentage van de moslims extreem handelt naar hun ideologie, is geen tegenargument. Jihadistische extremisten binnen de islam hebben proportioneel een veel grotere maatschappelijke impact in termen van georganiseerde aanslagen, dodelijk terrorisme en destabilisatie van samenlevingen, vergeleken met andere religieuze of ideologische extremen zoals orthodox jodendom of extreemrechts/links. Het gaat dus vooral om de Islam.Nee, en dat heb ook reeds meerdere keren gezegd.Moeten we DE islam bestrijden?
-
ChaimNimsky
- Superposter
En zoals ik al meerdere keren heb benadrukt, gaat het dus vooral om de Islam. De joden, boeddhisten, christenen en hindoes hebben blijkbaar niet hetzelfde probleem om zich aan te passen aan onze westerse maatschappijdikkemick schreef: 21 feb 2026 19:43 Nou! Dan zijn we het toch eens? Pak dat hele kleine percentage aan en laat de rest met rust! Leven en laten leven. En dat geldt niet alleen voor islam en moslims!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 feb 2026 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist