De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 26 jan 2026 15:54 https://www.hln.be/buitenland/directeur ... ~a611f842/
Na twee dodelijke schietincidenten met federale agenten in Minneapolis slaat historicus Christophe Busch alarm. Volgens de directeur van het Hannah Arendt Instituut, een expertisecentrum voor samenleving en democratie, wijzen de feiten op een gevaarlijke evolutie in de Verenigde Staten. “We zien zorgwekkende trends die passen binnen een breder proces van democratisch verval.” (..)
Ik ben het roerend met hem eens. Hier zie je hoe fragiel democratie wederom is.
Democratie moet je beheren, plantje water en voeding geven, en als je dat niet doet..... kan het zó gemakkelijk uit de bocht vliegen en dood gaan. Zagen we jaren al aankomen. Wísten wij en zij toch??!
Dit is gewoon altijd al gebeurt.

Lang geleden werden vakbondsmensen en andere activisten (Jo Hill) door de politie omgebracht.
De Baas van de FBI (de nicht Hoover) werkte samen met de Maffia.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

We gaan in Amerika blijkbaar weer terug naar het tijdperk waarin er wetenschap wordt bedreven die moet aantonen dat het blanke ras superieur is (hoewel ik dat twijfelachtig vind als ik ICE zie opereren).

Genetic Data From Over 20,000 U.S. Children Misused for ‘Race Science’
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1059 ... izen-terug
Auteur: Mark van Harreveld
Toonaangevende Duitse economen adviseren de regering om miljarden aan Duitse goudvoorraden uit Amerikaanse kluizen terug te halen, meldt The Guardian. In Duitsland gaan steeds meer stemmen op om het Duitse goud te repatrieren, nu Donald Trump zo'n onbetrouwbare en wispelturige bondgenoot blijkt te zijn. Duitsland bezit na de VS de op één na grootste nationale goudreserves ter wereld, waarvan ongeveer 164 miljard euro in de Fed-kluizen in New York ligt opgeslagen.

In het financiële dagblad Handelsblatt roept econoom Emanuel Mönch, voormalig hoofd onderzoek bij de Duitse centrale bank, de Bundesbank, de regering op om het goud naar Duitsland terug te halen. Hij vindt het te 'risicovol' om het onder de huidige regering in Washington in de VS te bewaren. (..)
Dat is een fijn en verstandig advies....!!
Zo snel mogelijk (hollen!)! En het geldt volgens mij voor alle landen in de wereld, niet alleen voor Duitsers.

Ik wil niet somberen, maar als je ziet wat er in de edelmetalen plaatsvindt zou je zeggen dat die Wereldoorlog er kómt.
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1059 ... begin-2025
Auteur: BNR Webredactie
Wie begin 2025 in zilver geld stopte heeft zijn investering flink zien stijgen. Door de toenemende geopolitieke spanningen is de prijs voor zilver met maar liefst 266 procent gestegen sinds het begin van vorig jaar. De waarde van zilver stijgt daarmee sneller dan de waarde van goud, dat normaliter als een veel populairdere veilige investeringshaven wordt gezien.

In het licht van de geopolitieke spanningen rijzen de waardes van verschillende edelmetalen in rap tempo. Zo tikte de goudprijs vanochtend een recordwaarde aan van maar liefst 5100 dollar per troy ounce. (..)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik denk niet dat het goud zoveel meer waard is geworden.

Het is meer dar Dollar en Euro steeds minder waard worden, door veel te veel bij drukken en het toenemende monopoly geld van de banken.
(Dit is ingezet onder Nixon)

Ik denk ook dat Duitsland (net als Nederland destijds) naar zijn goud kan fluiten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 jan 2026 14:58 Ik denk niet dat het goud zoveel meer waard is geworden.

Het is meer dar Dollar en Euro steeds minder waard worden, door veel te veel bij drukken en het toenemende monopoly geld van de banken.

Ik denk ook dat Duitsland (net als Nederland destijds) naar zijn goud kan fluiten.
Dat zit waarschijnlijk anders:
Info van diverse sites en een paar banken en wat ik ervan weet:
Een land kan nu niet zomaar zijn goud kwijtraken, vooral niet als het elders opgeslagen is. Goud wordt meestal in beveiligde kluizen bewaard, vaak in internationale of nationale vaults, en wordt nauwkeurig geregistreerd en gecontroleerd. Het verlies van goud zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren door diefstal, fraude, of administratieve fouten, maar dit vereist meestal een ernstige inbreuk op beveiligingsmaatregelen en wordt streng gecontroleerd door autoriteiten.

Daarnaast is goud een zeer waardevol en fysiek tastbaar bezit, waardoor het moeilijk is om het zomaar kwijt te raken zonder dat het ontdekt wordt. Internationale afspraken en controles zorgen er ook voor dat landen niet gemakkelijk hun goud kunnen verliezen zonder dat het opgemerkt wordt. Ook niet door een persoon zoals Donald Trump of andere individuen

Maar ik blijf van mening dat het goud snel uit de VS weg moet!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 27 jan 2026 19:43
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 jan 2026 14:58 Ik denk niet dat het goud zoveel meer waard is geworden.

Dat zit waarschijnlijk anders:
Info van diverse sites en een paar banken en wat ik ervan weet:
Een land kan nu niet zomaar zijn goud kwijtraken, vooral niet als het elders opgeslagen is. Goud wordt meestal in beveiligde kluizen bewaard, vaak in internationale of nationale vaults, en wordt nauwkeurig geregistreerd en gecontroleerd. Het verlies van goud zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren door diefstal, fraude, of administratieve fouten, maar dit vereist meestal een ernstige inbreuk op beveiligingsmaatregelen en wordt streng gecontroleerd door autoriteiten.

Daarnaast is goud een zeer waardevol en fysiek tastbaar bezit, waardoor het moeilijk is om het zomaar kwijt te raken zonder dat het ontdekt wordt. Internationale afspraken en controles zorgen er ook voor dat landen niet gemakkelijk hun goud kunnen verliezen zonder dat het opgemerkt wordt. Ook niet door een persoon zoals Donald Trump of andere individuen

Maar ik blijf van mening dat het goud snel uit de VS weg moet!
Nederland had veel goud in de VS.

Ik weet niet mer hoe het precies is gegaan, maar we zijn dat kwijtgeraakt (min of meer onder dwang) aan die VS.
Het is betaald, met eigenlijk niet meer gedekte dollars.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

.
Democratisch Congreslid in Minneapolis aangevallen met onbekende vloeistof.

Trump: "Ze heeft zich waarschijnlijk laten besproeien"

Moedig vrouwke!
Toen ze van de eerste schrik was bekomen
wilde ze met de aanvaller oppe vuist gaan!
NOS Nieuws - vandaag, 08:03 schreef:
Reactie Trump

Een journalist van ABC News vroeg president Trump of hij de video had gezien, maar hij reageerde ongeïnteresseerd. "Nee. Ik denk niet aan haar. Ik denk dat ze een bedriegster is. Daar denk ik echt niet aan. Ze heeft zich waarschijnlijk laten besproeien, als ik haar een beetje ken", werd hij geciteerd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... gevaarlijk
De Slowaakse premier Robert Fico was geschokt over de gemoedstoestand van de Amerikaanse president Donald Trump toen hij hem op 17 januari in zijn verblijf in Mar-a-Lago ontmoette, meldt POLITICO. Volgens vijf Europese diplomaten vertelde Fico dit tijdens een topontmoeting van EU-leiders vorige week. Fico gebruikte het woord 'gevaarlijk' om te beschrijven hoe Trump op hem overkwam. (..)
Ik geloof hem onmiddellijk. Ik heb dat idee ook al lang, maar 'ik ben maar ik' uiteraard.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Trump probeert van alles en dreigt met van alles. Importtarieven, die de Amerikaanse consument betaalt, levert niets op. Maar nu heeft Europa een handelsakkoord getekend met Mercosur, omdat de VS niet betrouwbaar zijn en omdat Trump Venezuela binnen is gevallen en Columbia bedreigt. Goeie handle voor Europa. Hetzelfde met India, dat nu ook handelsakkoord heeft getekend met Europa. En de samenhorigheid van Europa is alleen maar groter geworden. Het WK voetbal dreigt een fiasco te worden omdat veel landen dreigen te boycotten. De Olympische Spelen worden een probleem, omdat de VS eisen dat ICE agenten meegaan naar Italië. Ik zie kortom nog weinig succes voor Trump. De VS heeft het WHO akkoord opgezegd, maar Californië heeft zich zelfstandig aangesloten. En veel gouverneurs van Blauwe staten keren zich frontaal tegen Trump. Ik ga voorlopig maar niet naar Amerika, want dan moet ik al deze commentaren op hun compleet achterlijke, fascistische, achterbakse president vrijgeven, en dat doe ik niet. De VS staat nu samen met Turkije, Saoedie-Arabië, Noord-Korea en Israel op mijn blacklist.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.newsweek.com/donald-trump-o ... t-11474903
A video posted by U.S. President Donald Trump's Truth Social account contained a racist depiction of Barack and Michelle Obama as apes.

At the end of the 62-second video—otherwise about voting machines—the Obamas' faces appear on apes' bodies for about 1 second as The Tokens' song "The Lion Sleeps Tonight" plays.

The video was posted to the account shortly before midnight ET.

The edited image of the Obamas, both Democrats, carries a watermark @XERIAS_X, which corresponds with a Trump-supporting X account with about 46,000 followers. (..)
Of de Amerikaanse 'president' nog spoort? :?

https://www.cbc.ca/news/world/trump-ele ... 03?cmp=rss
Concern is mounting among political observers and critics of U.S. President Donald Trump that his administration is laying the groundwork to meddle in crucial midterm elections that could determine which party controls Congress. (..)
Dáár ga ik vanuit..
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 06 feb 2026 10:08 https://www.newsweek.com/donald-trump-o ... t-11474903
A video posted by U.S. President Donald Trump's Truth Social account contained a racist depiction of Barack and Michelle Obama as apes.

At the end of the 62-second video—otherwise about voting machines—the Obamas' faces appear on apes' bodies for about 1 second as The Tokens' song "The Lion Sleeps Tonight" plays.

The video was posted to the account shortly before midnight ET.

The edited image of the Obamas, both Democrats, carries a watermark @XERIAS_X, which corresponds with a Trump-supporting X account with about 46,000 followers. (..)
Of de Amerikaanse 'president' nog spoort? :?

(..)
Volgens de BBC wordt er nu in het Witte Huis gepraat over 'een foutje van een medewerker'. Voor wat het waard is...
Maar er is een hoop woede ontstaat, ook bij de Republikeinen.
Hoe dan ook, het pastte wel mooi in wat Donald Trump altijd met woorden en soc. media probeert te bereiken.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... derzoek-in
In de miljoenen vrijgegeven documenten uit de Epstein-files, blijkt dat Rusland zeker 5.876 keer voorkomt, en de Russische president Vladimir Poetin 1.055 keer. Volgens de Kyiv Independent duiden de documenten erop dat Epstein zich tussen de politieke en financiële kringen in Moskou probeerde te wringen. De Poolse premier Donald Tusk stelt dan ook dat Polen de mogelijke banden tussen de overleden zedendeliquent Jeffrey Epstein en de Russische inlichtingendiensten gaat onderzoeken. (..)
Het was een wereldwijd netwerk. En dat de Russen er iets mee te maken kunnen hebben, dat geloof ik wel. Donald Trump was op videootjes ook al zo cordiaal met Jeffry Epstein en ik heb Trump (net als Elon Musk) wel verdacht van veel zwak voor de Russen... Wordt dus onderzocht. Wordt dus óók onderzocht. :roll:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mochten we denken dat we na deze periode van Trump verlost zijn dan vergissen wij ons misschien.

https://www.telesurenglish.net/olmert-a ... ls-ethnic/
Sen. Adam Schiff, D-Californië, zei zondag dat president Donald Trump van plan is actie te ondernemen om de uitslag van de tussentijdse verkiezingen van 2026 ongedaan te maken, mochten de Republikeinen zetels in het Congres verliezen.

"Ik denk dat [Trump] van plan is te proberen de verkiezingen te ondermijnen", vertelde Schiff aan Jonathan Karl, mede-presentator van ABC News. "En als hij de stemming verliest... is hij bereid te proberen actie te ondernemen om de uitslag ongedaan te maken, en dat mogen we eigenlijk niet in twijfel trekken." (..)
Ik weet er natuurlijk niets van af, maar ga er wel vanuit, dat wat Schiff zegt geen onzin of AI is.
Vóór hij dit had gezegd al. Alreeds járen.

Trump doet ook in eigen medicijnen.
En de Nasa heeft gezegd dat het uitfrezen van de naam Trump op de Maan niet onmogelijk is... #-o :lol: :(

En nog veel meer gekte :lol: :( Maar ik houd op.

Wat de zorg van de Democraten wél heel duidelijk maakt naar mijn idee is hoe volkomen verkeerd en vals het Amerikaanse systeem in elkaar lijkt te steken. Ze hebben de wind wel heel erg mee of juist niet.... Het verhaal van 'The Founding Fathers' lijkt in de huidige tijd van idioten, Maffiosi, deepfake en AI niet meer dan een 'farce'. Het Congres gedraagt zich soms langdurig als een dweil. Éen dictatoriaal menneke en alles gaat plat, zo lijkt het. Wel komt er meer weerstand tegen het menneke, maar dan dreigt hij wat aan te passen... en wie doet 'm wat? Dat al die andere presidenten dit niet hebben gedaan...?? Of zou dit zijn doordat hij z.g. 'heel rijk is'? Heel verwarrend.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 08 feb 2026 19:56 Mochten we denken dat we na deze periode van Trump verlost zijn dan vergissen wij ons misschien.
...
Zelfs als we van Trump verlost zouden worden zijn we niet van hem verlost. De wereldorde is door hem definitief opgeschud. Geen president na hem gaat dat helemaal terugveranderen. Democraat of republikein, het maakt niet uit.

Maar het biedt ook kansen. Zo zijn er organisaties die in beton gegoten zijn. Ik denk aan de VN veiligheidsraad die door vetorecht volkomen machteloos is. Misschien komt er iets nieuws voor in de plaats (en dan bedoel ik niet dat ding van Trump waar je je in kunt kopen voor één miljard dollar)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 09 feb 2026 18:01
Gerard R. schreef: 08 feb 2026 19:56 Mochten we denken dat we na deze periode van Trump verlost zijn dan vergissen wij ons misschien.
...
Zelfs als we van Trump verlost zouden worden zijn we niet van hem verlost. De wereldorde is door hem definitief opgeschud. Geen president na hem gaat dat helemaal terugveranderen. Democraat of republikein, het maakt niet uit.
Ja, inderdaad, veel valt nu uit en in elkaar. Ik voel het als een trieste corrupte 'na de babyboomers'-puinhoop, waar van alles toch wel nuttigs (met fouten) wordt afgeschaft. Op een moment dat het Westen dit pertinent niet kan hebben. Want veel oorlogsdreiging. Niet te managen... Soeverein land binnenvallen. Groenland, Canada... tarieven, afpersing met zig-zag-sancties, wel ja... Beste van hopen..
Maar het biedt ook kansen. Zo zijn er organisaties die in beton gegoten zijn. Ik denk aan de VN veiligheidsraad die door vetorecht volkomen machteloos is. Misschien komt er iets nieuws voor in de plaats (en dan bedoel ik niet dat ding van Trump waar je je in kunt kopen voor één miljard dollar)
Toch zou ik dááraan, aan dat soort onzin, vooral denken. Zo heeft hij ook zijn eigen medicijnwinkeltje geopend. En hij vermengt nog veel meer...

De VN is vernield door Israël, dat alle resoluties aan de laars lapte, door de jaren heen, de Russen met allerlei veto's tegen van alles, de VS zelf ook zoiets als de Russen. Wat de Amerikanen overigens jaaaren hebben gedaan (vooral ook onder de Irak-oorlog) was wanbetalen van VN-contributie. En aangezien dat een aardig bedrag was gaat zo'n organisatie daar mank aan.
De organisatie is ook militair nooit echt gesteund, zeker niet toen de VS voor de tweede kaar Irak aanviel.Trump is nu met dat alternatief 'Veiligheidsraad' of zo gekomen en ik heb daar totáál geen vertrouwen in omdat ik Trump wantrouw als de pest. De grote machtsblokken willen verder gewoon hun eigen ding kunnen doen. Niks VN. Niks regels, niks Internationaal Recht. Allemaal klaar. Krijgsheren-wereld. :shock:
Plaats reactie