Persoonlijk bericht dat niet in het topic thuishoort

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Mus
Diehard

Persoonlijk bericht dat niet in het topic thuishoort

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 dec 2025 14:14
Mus schreef: 16 dec 2025 13:26 Met excuses, maar een traantje laten over door terreur gevallen mensen is een schande in jullie cultuur?
Nee. Mijn eigen lijden is mijn eigen zaak.
Dus fijne Chanoeka
Nogmaals, aardig van je. Ik wens ook jou een warme Chanoekah vol licht, gezelligheid en lekkernijen! 🕎
Nou, of jouw lijden echt je eigen zaak is, dat valt zeer te betwijfelen aangezien je vanuit jouw lijden niet schroomt om dreigende taal uit te slaan en zelfs genocide toejuicht. Jouw lijden is daarom ook mijn zaak. Ik doe er ondertussen alles aan mijn licht daarop te blijven schijnen. Ik wil namelijk dat het decennialange lijden dat mijn volk dankzij het terroristische handelen van jouw volk ondergaat, stopt. Ik ben dat verplicht aan alle familieleden die ik dankzij de zionisten op de meest gruwelijke wijzen verloren ben, en dat gaat alleen gebeuren wanneer o.a jouw lijden, waar vanuit je de meest vreselijke dingen roept, stopt.

En, nee, ik heb geen tijd om Chanoeka te vieren, mijn licht is elders en op een andere manier noodzakelijk. Namelijk op een plek waar minder gezelligheid en vreugde heerst want als er ergens licht noodzakelijk is, dan is dat in de duisternis. Ik verlaat die plek niet om het één of ander stupide gezelligheidsfeestje te vieren. In gedachten ben ik mbt die Chanoeka dan ook liever bij de rouwende mensen in Sydney die waarschijnlijk toch echt een ietwat minder feestelijke Chanoeka ervaren dan jij beweerd. Wellicht dat net volgend jaar beter voor ze is omdat de rouw en de pijn dan iets minder rauw is geworden.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 dec 2025 18:05 Heb trouwens absoluut niet gezegd dat we niets voelen. Toen ik schreef, "Aardig van je. Ik wens ook jou een warme Chanoekah vol licht, gezelligheid en lekkernijen!" Suggereerde Mus....
Ook Mus heeft donders goed door dat dit valt onder cynisme. Cynisme versus cynisme uiteraard, want ook Mus wenste jou een cynisch warm, fijn en gezellig Chanoekah. Alleen dan begrijpt iedereen waarom Mus dit zo verwoord.
Jij doet het om te steken, te sarren.

Maar! Ook goed nieuws. Netanyahu zal nu wel inbinden tijdens de euforische feestdagen.
‘Witte Huis woest op Netanyahu, beschuldigt Israël van schenden bestand’ | BNR Nieuwsradio https://share.google/uQa77YzeRj0DxOaYj
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

@ TIBERIUS CLAUDIUS

Ik kan niet meer reageren op jouw oprisping in topic 'Songfestival 2025', omdat het door moderatie terecht gesloten werd vanwege escalerende woordwisseling naar elkaar toe. Maar goed, zulks hoort sowieso eerder hier thuis dan in een topic over een liedjes festival, dus hoop ik hier alsnog een antwoord te krijgen.

In het inmiddels gesloten topic Songfestival 2025 deed je de volgende uitspraak:
TIBERIUS CLAUDIUS » 16 dec 2025 09:44 schreef::scissors:
Nu nog staan de deelnemers aan de spelen in Nazi-Duitsland te kakken.
De Geschiednis zal ook zo over het Zionisme en hun beschermers oordelen.

BRON: Topic 'Songfestival 2025'
Omdat dat topic terecht is gesloten wegens escalatie, reageer ik hier alsnog inhoudelijk.
Je gebruikt hier namelijke meerdere beweringen die om verduidelijking vragen.

"Te kakken staan" ken ik in de betekenis van "voor schut staan" en met "de mond vol tanden staan",
maar in die betekenis kan ik het niet herleiden tot de "deelnemers aan de spelen in Nazi-Duitsland"

Dus allereerst, wat bedoel je concreet met "te kakken staan" in relatie tot "deelnemers aan de spelen in Nazi-Duitsland"? Gaat het om een moreel oordeel, een historisch consensusstandpunt, of jouw persoonlijke waardering achteraf? En op welke groep doel je precies met "de deelnemers"?
Alle atleten, specifieke delegaties, of individuele personen?

Daarnaast doe je een expliciete toekomstvoorspelling: dat "de geschiedenis" op vergelijkbare wijze zal oordelen over Zionisme en hun beschermers. Dat is een verstrekkende claim. Kun je aangeven op welke historische analyses, bronnen of vergelijkbare precedenten je dit baseert?
Zonder onderbouwing blijft het bij een normatieve verwachting, niet bij een analyse.

Gezien de beladenheid van dit onderwerp is het onderscheid tussen verifieerbare historische beoordeling en persoonlijke morele duiding essentieel om verdere polariserende escalatie te voorkomen. Ik hoor daarom graag een inhoudelijke toelichting.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 dec 2025 14:14
Mus schreef: 16 dec 2025 13:26 Met excuses, maar een traantje laten over door terreur gevallen mensen is een schande in jullie cultuur?
Nee. Mijn eigen lijden is mijn eigen zaak.
Dus fijne Chanoeka
Nogmaals, aardig van je. Ik wens ook jou een warme Chanoekah vol licht, gezelligheid en lekkernijen! 🕎
Kennelijk mag ik niet persoonlijk antwoorden op een persoonlijke kwestie, zo heb ik begrepen en is dus mijn antwoord hierop naar de prullenbak wegwezen, helemaal oké, en moet men vooral doen. Echter ik zie me gerechtigd, en ben dat zelfs aan mijn afkomst verplicht, te antwoorden op een zaak die mij persoonlijk raakt als gevolg van het gegeven dat ik onderdeel ben van een groep waar genocide op wordt gepleegd. Ik verdom het ten alle tijden dat mijn lijden en dat van de mensen waar ik aan verbonden ben naar de prullenbak wordt verwezen omdat het te persoonlijk zou zijn en dus heb ik het antwoord terug gehaald en ga het helemaal volgens de regels anders stellen, niet persoonlijk maar aan de groep gericht, namelijk de zionisten in het algemeen. Maar voor ik dat ga doen eerst nog het volgende:

Aangezien men het lef heeft mij hier een fijn vreet festijn toe te wensen en veel licht in tijden van diepe duisternis in het kader van het zgn grote en uitverkoren volk dat zich niet heeft laten kersten door het duistere kwaadaardige?
Want, wow, wat een lef om iets dergelijks te zeggen of te vieren wanneer voor al ogen duidelijk zou moeten zijn dat het grootste duistere kwaadaardig, m.n. bij de zionisten, hen volledig in zijn greep heeft, sterker nog het wordt gecultiveerd tot in de perfectie. Want dat zgn duistere kwaadaardige, zo begrijp ik, komt volgens de zionisten vooral vanuit de buitenwereld, terwijl men, wanneer men wat verder kijkt, niet verder van de waarheid verwijder kon zijn. Namelijk, en ik ga het in dikke letters en onderstreept hier neer zetten, zodat dat heel erg duidelijk wordt voor iedereen hier:

het allergrootste duistere kwaadaardige leeft in de hoofden van mn, en in dit geval, de zionisten, een kwaadaardigheid die zij vervolgens manifesteren in de buitenwereld door het te projecten op met name, en in dit geval, op de Palestijnen.

En, dus, serveer ik bij deze dit nep feestje af. Want zoals gezegd namelijk: het duistere kwaadaardige heeft in de hoofden van mn de zionisten, en dit geval, de teugels strak in handen, getuige de zionisten op dit forum, en zeker, ik spreek ze hier rechtstreeks aan want dat is mijn vrijheid.

En daarmee is ook direct helder dat ik heb geen tijd heb om iets dergelijks Chanoeka te vieren. Mijn licht is elders en op een andere manier noodzakelijk. Namelijk op een plek waar minder gezelligheid en vreugde heerst want als er ergens licht noodzakelijk is, dan is dat in de duisternis. Ik verlaat die plek niet om het één of ander stupide gezelligheidsfeestje te vieren. In gedachten ben ik mbt die Chanoeka dan ook liever bij de rouwende mensen in Sydney die waarschijnlijk toch echt een ietwat minder feestelijke Chanoeka ervaren dan jij beweerd. Wellicht dat net volgend jaar beter voor ze is omdat de rouw en de pijn dan iets minder rauw is geworden.

En in antwoord op het stellen dat het lijden van de zionisten - of uberhaubt in het algemeen - een eigen persoonlijk zaak is, dat valt zeer te betwijfelen aangezien vanuit het lijden van de zionisten, in dit geval, men niet schroomt om dreigende taal uit te slaan, te intimideren, om te kopen ect., de meest walgelijke zaken te roepen over een groep of groepen, genocide toejuicht en zelfs eigenhandig te plegen en dat dan te vieren. Het lijden van de zionisten is daarom ook mijn zaak. Ik doe er ondertussen alles aan mijn licht daarop te blijven schijnen. Ik wil namelijk dat het decennialange lijden dat mijn volk dankzij het terroristische handelen de zionisten ondergaat, stopt. Ik ben dat verplicht aan alle familieleden die ik dankzij de zionisten op de meest gruwelijke wijzen verloren ben, en dat gaat alleen gebeuren wanneer het lijden van de zionisten stopt. Een persoonlijk lijden waar vanuit men de meest vreselijk dingen denkt, roept en vervolgens uitvoert.

Dit is mij Chanoeka, geen vals vreet festijn onder een valse vlag.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gesloten