Sinds wanneer is Jood-zijn synoniem met zionist?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 dec 2025 09:56Dat van dat door elkaar lopen begrijp ik niet.Peter van Velzen schreef: ↑16 dec 2025 02:23Het wordt steeds moeilijker om je niet voor of tegen de politiek van Netanyahu uit te spreken. Nochtans, houdt het recht op vrije meningsuiting - volgens mij - ook het recht in om je mening NIET te uiten. Een zin uit onderstaand artikel valt me op: "Joodse Nederlanders merken dat kritiek op Israël en antisemitisme steeds meer door elkaar lopen".
Joodse Nederlanders over antisemitisme, mensen willen dat ik me verantwoord
Het zijn de Zionisten die al tachtig jaar kritiek op het Zionisme en haar wandaden gelijk hebben gesteld met antisemitisme en ik weet nog uit min jeugd dat ze dat tot de gangbare mening wisten te maken, dat de speer weleens zou kunnen worden omgedraaid zullen ze zich wel niet hebben gerealiseerd.
Klagers hierover zijn dus aan het verkeerde adres:, ze moeten klagen bij de Zionisten.
Zeker nu de betekenis van het woord zionisme aan het veranderen is en beladen is geworden.
Lees de hele alinea.
- De ervaringen hebben veel overeenkomsten. Joodse Nederlanders merken dat kritiek op Israël en antisemitisme steeds meer door elkaar lopen, ze voelen zich regelmatig gedwongen om zich te verantwoorden voor de oorlog in Gaza, worden uitgescholden of durven hun davidster niet meer te dragen.