https://nos.nl/artikel/2591201-rusland- ... r-oekraine
'Rusland en VS werken aan plan met zware concessies voor Oekraïne'
Deel dit artikel
De Verenigde Staten werken samen met Rusland aan een nieuw plan dat moet leiden tot een wapenstilstand in Oekraïne. Dat melden Amerikaanse media.
Een Amerikaanse delegatie is op dit moment in Oekraïne om het plan te bespreken. Het plan is opgesteld zonder Oekraïense betrokkenheid, maar het land zou wel op de hoogte zijn gesteld van de gesprekken tussen Rusland en de VS.
In het voorstel, dat zou bestaan uit 28 punten en ingegeven is door het plan dat leidde tot het staakt-het-vuren in Gaza, zou staan dat Oekraïne zeer grote concessies moet doen. Volgens The New York Times moet Oekraïne grondgebied opgeven, het leger inkrimpen en bepaalde langeafstandswapens inleveren. Oekraïne zou de hele oostelijke Donbas moeten afstaan, ook de gebieden die op dit moment niet door Rusland bezet zijn. (..)
Dit zou slechts 'een delegatie zijn voor onderzoek of dit mogelijk zou zijn'.
Ik verwacht niet anders van het Verraad.
Maar ik denk niet dat Ukraine en de EU dit een goed idee vinden.
Men gaat niet capituleren voor Russen na wat is gebeurd en sowieso niet.
Dit is een non-starter.
En ik vraag me werkelijk af waar die Amerikanen mee bezig zijn. Het doet me denken aan mondiaal verraad.
Ik hoop dat ik het fout heb. De geschiedenisboekjes zullen het ons leren...
Ook nog:
https://today.rtl.lu/news/world/a/2356265.html
Ik persoonlijk vind het een afschuwelijke schoffering van Ukraine door de VS, Ukraine dat toch al zo'n pijn heeft...
Het lijkt wel of de VS dat soort handelwijze tegenwoordig als handelsmerk gebruiken, zie Gaza en omstreken en wat ze doen met SA. (Het heeft veel van een begroeting door Trump, hand schudden, dan naar zich toe trekken, wegstoten en weer terug van het slachtoffer...) Lachen als het niet zo triest was met het genie.

Wat een Machiavelli-landen zijn Rusland en ook de VS geworden...
Trump en Putin hebben de twee bijna tot een gesmeed, zo lijkt het soms. Voor mij dan hè?
Dit zou het Westen met zijn Navo wel heel erg zwak maken naar mijn idee. Begin dan niet aan zoiets.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **