Als je doorgaat me dergelijke berichten te posten, zonder uit te leggen waar het over gaat argumentatie en zonder dat duidelijk is wat de aanleiding is, dan kun je opnieuw een tijdelijke ban krijgen.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Als je doorgaat me dergelijke berichten te posten, zonder uit te leggen waar het over gaat argumentatie en zonder dat duidelijk is wat de aanleiding is, dan kun je opnieuw een tijdelijke ban krijgen.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
lost and not found yet! schreef: ↑21 nov 2025 22:58Zuigerd! Back in town! Besef je dit eens:
Als in 1967 Egypte Israel niet had aangevallen was Gaza nog steeds van Egypte geweest! Als Jordanië Israel niet had aangevallen in 1967 waren Judea en Samaria nog steeds van Jordanië geweest! Als Syrië Israel niet had aangevallen in 1967 was de Golan hoogte nog steeds van Syrië geweest!
En daarbij, wat geef jij eigenlijk om Gazanen? Als Egypte, Jordanië en Syrië er al geen flikker om geven? Kun je me me misschien uitleggen waarom niemand in de hele Islamitische wereld geen Gazanen wil opnemen?
Mogelijk waren Egypte, Jordanië en Syrië in 1967 van plan Israël aan te vallen, maar - zoals bekend - was Israël ze vóór.
Wat er was gebeurd als Israël dat niet had gedaan, zullen we nooit zeker weten.
Overigens, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een ieder te vragen om het vooral over de nieuwe ontwikkelingen te hebben en niet over oude koek en vooral niet over de tekortkomeingen die men ziet in degenen met wie men het niet eens is
Wat er was gebeurd als Israël dat niet had gedaan, zullen we nooit zeker weten.
Overigens, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een ieder te vragen om het vooral over de nieuwe ontwikkelingen te hebben en niet over oude koek en vooral niet over de tekortkomeingen die men ziet in degenen met wie men het niet eens is
Ik wens u alle goeds
Oud en nieuw door elkaar.
2 kinderen per dag.
LIVE Midden-Oosten | Unicef: ‘Ondanks bestand dagelijks bijna 2 kinderen gedood in Gaza’ | Buitenland | AD.nl https://share.google/NulWqYn9m7USKwT0G
En:
Opinie: Palestijn is in Gaza- plan weer laatste die mag meerpraten | Trouw https://share.google/bFCl8t51ANcXifFVV
Israël koos zoals te verwachten voor de vertrouwde grijze zone waarin het uitblinkt: voorbehoud. Noch het resoluut afwijzen, noch het omarmen van de resolutie. Want hoewel Netanyahu het ontwapenen van Gaza nodig vindt, ziet het een internationale troepenmacht ook als een strategische bedreiging. Wat vandaag Gaza wordt opgelegd, kan morgen voor de Westelijke Jordaanoever gelden en dienen als model voor internationaal geleide bestuur van Palestijnse gebieden.
2 kinderen per dag.
LIVE Midden-Oosten | Unicef: ‘Ondanks bestand dagelijks bijna 2 kinderen gedood in Gaza’ | Buitenland | AD.nl https://share.google/NulWqYn9m7USKwT0G
En:
Opinie: Palestijn is in Gaza- plan weer laatste die mag meerpraten | Trouw https://share.google/bFCl8t51ANcXifFVV
Israël koos zoals te verwachten voor de vertrouwde grijze zone waarin het uitblinkt: voorbehoud. Noch het resoluut afwijzen, noch het omarmen van de resolutie. Want hoewel Netanyahu het ontwapenen van Gaza nodig vindt, ziet het een internationale troepenmacht ook als een strategische bedreiging. Wat vandaag Gaza wordt opgelegd, kan morgen voor de Westelijke Jordaanoever gelden en dienen als model voor internationaal geleide bestuur van Palestijnse gebieden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Wereldwijd sterven dagelijks tienduizenden kinderen aan honger, ziekte en gebrek aan schoon water, iets dat rijke landen grotendeels veroorzaken en relatief eenvoudig kunnen verhelpen, maar jij richt je weer liever op de 2 doden veroorzaakt door één Westers land: Israel.dikkemick schreef: ↑22 nov 2025 09:36 Oud en nieuw door elkaar.
2 kinderen per dag.
En:
Zionist
Nee, dat fenomeen steun ik niet, en bovendien zegt het niets over mijn standpunt. Maar laten we het bij verifieerbare feiten houden, niet bij internetmythes, want ik begin onderhand de indruk te krijgen dat juist jij om moverende redenen wél achter 'Sderot Cinema' staat! Door die indruk vraag ik me inmiddels wel af hoe het met jouw geestelijke gezondheid is gesteld, maar daar gaan we het niet over hebben want zulks is niet voor hier. Ondanks mijn twijfels wil ik wel graag van jou horen waarom jij door blijft gaan met je pogingen om medeforummers te beschadigen,
in plaats van je machteloosheid onder ogen te komen zoals we allemaal moeten.
Sderot is een Israëlische grensstad die jarenlang beschoten is met raketten vanuit
Gaza en waar op 7 oktober Hamas&Co op beestachtige wijze heeft huisgehouden:
Verder beschouw ik 'Sderot Cinema' als een term die al een tijdje,NOS 7 okt 2023 schreef:
In het Israëlische Sderot liggen de doden op straat
Bij de aanvallen van Hamas op Israël zijn tientallen doden gevallen,
zeggen Israëlische autoriteiten. Een van de plaatsen waar veel slachtoffers zijn,
is het grensplaatsje Sderot net buiten de Gazastrook.
Lichamen liggen er op straat en in auto's.
VIDEO bevat schokkende en emotionerende beelden
en duurt 1 minuut:
lang vóór 7 oktober 2023, online circuleert voor videobeelden waarop
inwoners van Sderot naar Gaza keken tijdens militaire acties,
alsof het een soort 'bioscoop' was. De term 'Sderot Cinema' wordt
vooral gebruikt in propaganda, meestal door anti-Israël accounts
om te suggereren dat alle Israëli’s zouden genieten
van het bombarderen van Palestijnen.
Je vraagt om moverende redenen regelmatig of ik begrijp wat je bedoelt en
als ik dan zakelijk uitleg hoe ik je schrijfsel cognitief interpreteer, dan word je boos
of ga je demonstratief huilie-huilie gedrag vertonen.
Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat jij inmiddels overtuigd bent geraakt
dat propaganda-truc 'Sderot Cinema' bewijs vormt voor het waanidee
dat de inwoners van Israël en degenen die achter Israël staan, intens genieten
van het leed der Gazanen. Voor mij is dat echter onvoorstelbaar, terwijl ik volgens jou
toch echt tot de groep behoor die volgens jou zou genieten van andermans leed,
met name het leed van de Gazanen.
Probeer dat laatste nou eens serieus aan te tonen aan de hand van één of meer
van mijn inmiddels 7217 berichten, daar zou toch minstens ééntje tussen moeten zitten
die zulks aantoont? Zolang je dat niet aan kunt tonen bied dan gewoon je excuses aan en
houd erover op! Ik zal je proberen uit te leggen waarom ...
Mijn interpretatie van jouw vraag "Jij staat achter dit fenomeen?" luidt als volgt:
- het is beslist geen poging mij of jezelf te informeren, maar je zet daarmee
een morele val, want je impliceert dat ik het leuk zou vinden om te kijken naar
bombardementen en zulks zou steunen of zelfs zou aanmoedigen.
Vandaar dat ik het als een retorische truc interpreteer, met name omdat je er telkens
opnieuw, haast dwangmatig op terugkomt: het gaat je dus niet om de Gazanen, maar
om een poging om mij vanwege mijn andere standpunten, die je ook niet kunt weerleggen,
als persoon te delegitimeren, door mij aan een extreem voorbeeld te koppelen.
Over dehumanisering gesproken: nog wel je eigen mede-forummers nota bene! Kortom:
- je gebruikt dat propagandabeeld 'Sderot Cinema' om mij op morele gronden te framen.
Kan zijn dat ik je schrijfsel niet juist interpreteer, maar nogmaals:
- toon jouw gelijk dan aan?
als jouw insinuatie dat ik zoiets zou toejuichen of zelfs steunen.
- Hou het bij feiten, niet bij uitgekauwde internetframes.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gezien de waarschuwing mbt Sderot Cinema kan ik hier niet op ingaan.
Wel meld ik:
Wel meld ik:
Maar laten we het bij verifieerbare feiten houden, niet bij internetmythes, want ik begin onderhand de indruk te krijgen dat juist jij om moverende redenen wél achter 'Sderot Cinema' staat! Door die indruk vraag ik me inmiddels wel af hoe het met jouw geestelijke gezondheid is gesteld
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat feit mag jij gerust melden,dikkemick schreef: ↑22 nov 2025 15:32 Gezien de waarschuwing mbt Sderot Cinema kan ik hier niet op ingaan.
Wel meld ik:
Maar laten we het bij verifieerbare feiten houden, niet bij internetmythes, want ik begin onderhand de indruk te krijgen dat juist jij om moverende redenen wél achter 'Sderot Cinema' staat! Door die indruk vraag ik me inmiddels wel af hoe het met jouw geestelijke gezondheid is gesteld
maar daar gaan we het niet over hebben want zulks is niet voor hier.
En meer....dikkemick schreef: ↑22 nov 2025 09:36 Oud en nieuw door elkaar.
2 kinderen per dag.
En:
https://tass.com/emergencies/2047365
https://www.straitstimes.com/world/midd ... medics-say
Hoe bedoel u "staakt het vuren"?CAIRO - Israeli airstrikes in Gaza killed at least 20 people and wounded more than 80, local health authorities said on Saturday, in a further test of a fragile ceasefire between the Palestinian militant group Hamas and Israel.
Witnesses and medics said the first attack hit a car in the densely populated Rimal neighborhood, setting it ablaze. It was not immediately clear whether the five dead were passengers of the car or included passersby. Dozens of people rushed to extinguish the fire and rescue the victims.
Shortly after the attack on the car, the Israeli air force carried out two separate airstrikes on two houses in Deir Al-Balah city and Nuseirat camp, in the central Gaza Strip, killing at least 10 people and wounding several others, medics said.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat niet voor hier is, dien je verder achterwege te laten!
Ook jij kunt een tijdelijk ban krijgen, als je weer zo'n ongepaste opmerking maakt.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat kun je wel! Als je duidelijk had gemaakt waar deze term op sloeg - zoals HierEnNu nu gedaan heeft - en ook had uitgelegd wat je bedoelt met "er achter staan", dan was je niet door mij op de vingers getikt.
Ik raad jullie beiden overigens aan om zo min mogelijk op elkander in te gaan, en vooral minder ad hominem te reageren.
Jullie zijn geen van beiden het topic! Lees ook forumregel E4.
Ik raad jullie beiden overigens aan om zo min mogelijk op elkander in te gaan, en vooral minder ad hominem te reageren.
Jullie zijn geen van beiden het topic! Lees ook forumregel E4.
Ik wens u alle goeds
Voor diegenen die niet bekend zijn met het fenomeen Sderot Cinema:
'The best show in town': From a hilltop in Israel, observers have a sinister view of Gaza bombings https://share.google/qHQsccAgU6cnsWy7U
ALS Nederland iets dergelijks in oorlogstijd zou hebben
DAN zou ik me als Nederlander kapot schamen.
'The best show in town': From a hilltop in Israel, observers have a sinister view of Gaza bombings https://share.google/qHQsccAgU6cnsWy7U
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De Zionisten hebben dat schaamtegevoel duidelijk niet.dikkemick schreef: ↑23 nov 2025 10:02 Voor diegenen die niet bekend zijn met het fenomeen Sderot Cinema:
Ze proberen er niet eens een geheim van te maken.
De mensen op de foto lijken beschaafd, maar zijn dat niet, gezien de opperste tevredenheid die ze uitstralen.
Dit is het ware gezicht van het Zionisme.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Het is te erg voor woorden...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑23 nov 2025 10:32De Zionisten hebben dat schaamtegevoel duidelijk niet.dikkemick schreef: ↑23 nov 2025 10:02 Voor diegenen die niet bekend zijn met het fenomeen Sderot Cinema:
Ze proberen er niet eens een geheim van te maken.
De mensen op de foto lijken beschaafd, maar zijn dat niet, gezien de opperste tevredenheid die ze uitstralen.
Dit is het ware gezicht van het Zionisme.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Je als-dan vergelijking met Nederland is geen argument en zulke scenario’s zijn dus niet vergelijkbaar. Morele verontwaardiging over een hypothetisch Nederland voegt niets toe aan de beoordeling van een reële situatie waarin burgers onder voortdurende dreiging leefden.dikkemick schreef: ↑23 nov 2025 10:02 Voor diegenen die niet bekend zijn met het fenomeen Sderot Cinema:
De realiteit en aanloop tot 'het fenomeen Sderot Cinema', vóórdat het de anti-Israël propagandatruc werd zoals ook jij die bij voortduring blijft gebruiken, zet één en ander in een heel ander daglicht dan de bewuste kwaadsprekerij!
De werkelijke context bij het ontstaan van de 'Sderot Cinema mythe':
Al jaren geleden, lang vóór 7 oktober 2023, werd Sderot soms dagelijks bestookt met raketten vanuit Gaza. De mensen zaten buiten op de daken, omdat Sderot in die periode continu onder vuur lag, de sirenes gingen constant, en ze hadden vanaf hoger gelegen plekken beter zicht om te zien waar raketten in zouden slaan, zodat ze wisten wanneer ze moesten schuilen. Het was geen 'kijken voor het plezier' maar onderdeel van een existentiële stresssituatie. Beelden van 11 jaar geleden tonen zulks aan:
Je beroept je dus op een oud propagandaverhaal, en blijft voorbij gaan aan de feitelijke context. 'Sderot Cinema' is geen georganiseerd kijkfeest, maar een noodsituatie in een stad die jarenlang onder raketvuur lag. Mensen zochten hooggelegen plekken om te zien waar inslagen vielen en wanneer zij moesten schuilen. Dat reduceer je nu tot een moreel schouwspel, en daarmee wordt een stressreactie van een belegerde bevolking omgegoten tot een karikatuur.
De kern blijft: propaganda-uitvergroting van uitzonderlijke beelden waar enkelen te kennen geven dat men er van geniet dat de vijand die hen jarenlang heeft bestookt met raketten nu eindelijk door hun overheid wordt uitgeschakeld, rechtvaardigt niet om een heel volk neer te zetten als kwaadaardig.
- Discussies over oorlogsmoraal verdienen feiten, geen mythes.
Al ver voor de aanslagen, bestond hier een uitzichtspunt en konden belangstellenden naar deze plek.
Er werden rondleidingen georganiseerd vanuit Tel Aviv voor bezoekers.
En ja, dat gebeurt nog steeds, url=[https://www.abrahamtours.com/tours/gaza ... -tel-aviv/]zie deze link [/url]
This tour is designed to offer participants a comprehensive understanding of the historical context leading up to this date, the events of October 7th itself, and, most importantly, the themes of rebirth, human connection, and hope. This tour is not about recounting horrors; it’s about understanding and engaging with the communities that have experienced these events firsthand.
Men kan hier van alles van vinden, maar de waarheid lijkt een stukje genuanceerder dan sadistische zionisten die het leuk vinden om te zien hoe palestijnen worden afgeslacht.
Er werden rondleidingen georganiseerd vanuit Tel Aviv voor bezoekers.
En ja, dat gebeurt nog steeds, url=[https://www.abrahamtours.com/tours/gaza ... -tel-aviv/]zie deze link [/url]
This tour is designed to offer participants a comprehensive understanding of the historical context leading up to this date, the events of October 7th itself, and, most importantly, the themes of rebirth, human connection, and hope. This tour is not about recounting horrors; it’s about understanding and engaging with the communities that have experienced these events firsthand.
Men kan hier van alles van vinden, maar de waarheid lijkt een stukje genuanceerder dan sadistische zionisten die het leuk vinden om te zien hoe palestijnen worden afgeslacht.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)