Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 17:46
Mus schreef: 10 nov 2025 16:45
dikkemick schreef: 10 nov 2025 16:30 @Mus

Maar Israel is in militair opzicht lekker alles overheersend, vandaar dat zionist kan blijven dansen.
Wat maakt het sommigen uit hoe Israël er is gekoloniseerd (en dat nog steeds doet) ten koste van sloebers die alleen stenen hebben?
War rest is roepen dat IDF zo humaan is en het vervolgens zelf gaan geloven.
Ik zag vandaag in een filmpje voorbij komen waar een volwassen vent in militaire outfit met zijn vriendje in de zelfde outfit een kleuter van hooguit een jaar of drie intimideerde en, volop genietend van haar verdriet, haar treiterig haar kleine kleuterfietsje afhandig maakten. Denk je dat een IDF soldaat kan zijn geweest wanneer ik zeg dat het incident plaats vond op de westbank?

Ja, ja, en dan zijn de zionistische terroristen verbaast dat ze niet zo lief gevonden worden of dat het applaus voor hun dappere daden, anders dan in de zionistische enteit, uit blijft.

Die zionistisch terroristen blijven maar hun eigen vijanden kweken, met als resultaat dat ze, kennelijk zonder het van zichzelf in de gaten te hebben, tot in de eeuwige dagen vanuit hun slachtofferrol de narcistische psychopaat kunnen blijven spelen.

Hoe zielig is het wanneer elke dag weer opnieuw de tweede wereldoorlog zich in je hoofd afspeelt en je daarom elke dag bezig bent “nazi’s” te bestrijden zonder te zien dat je voortdurend onschuldige kinderen, mensen, voor je loop hebt en die afmaakt.

Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door.
Jouw verdriet maakt dat jij en velen woedend naar dat deel van Israël willen uithalen.
Dat is te begrijpen, logisch en terecht omdat ze veel te ver zijn gegaan en een macabere farce hebben gemaakt van hun 'verdediging'.
Maar 'het volk' zo typeren is simpel onjuist.

Ik kan je verzekeren, dat er ook een heleboel prima Israëli's zijn hoor. die dit, wat is gebeurd, verfoeien.
Het is dus ook een zeer verdeeld volk, hoewel machthebbers dat anders willen zien en verkondigen. Vanzelfsprekend dat laatste.
Zij zouden zich bezig moeten houden met het tegengaan van de haat. In ieder geval met iets positievers dan
met doden van Palestijnen, vernietiging van hun landje, platmaken van de bebouwing anexatie en verovering, ook elders.
En verder Gerard: dit volk verdedigd zich niet, dit volk valt aan en dat doen ze al sinds ze hun eerste voet in Palestina zetten. Dat zij zichzelf zouden verdedigen is voor hen volstrekt logische zionistische lulpraat. Maar goed in jouw idee ‘verdedigen zij zich dus’. Mag ik dan vragen waar zij zich precies tegen verdedigen?

Volgende misschien:
Hoe zielig is het wanneer elke dag weer opnieuw de tweede wereldoorlog zich in je hoofd afspeelt en je daarom elke dag bezig bent “nazi’s” te bestrijden zonder te zien dat je voortdurend onschuldige kinderen, mensen, voor je loop hebt en die afmaakt.

Ik doe maar een gooi hoor wanneer het over iets dergelijks als “verdedigen” gaat. Alle Palestijnen, of het nu kleuters op een kinderfietsje zijn of oude mensen die dol zijn op hun olijfbomen, het zijn allemaal gevaarlijke nazi’s in hun ogen want daar worden deze mensen mee opgevoed, daar worden hun geesten volledig mee doordrenkt en verziekt. Tuurlijk hebben zij dan het idee dat zij zich verdedigen terwijl dat feitelijke onzin is. Deze mensen hebben, op basis van hun verleden hun eigen vijandige narratief geschapen en blijven dat narratief met hart en ziel onderhouden. Vervolgens worden ze daarin bevestigd door het zelf ook over “verdedigen” te hebben terwijl het in principe over ‘aanvallen’ gaat.

Overigens: ik erken niet iets dergelijks als “Israëliërs” of hoe ze zichzelf ook mogen noemen. Ik erken wel iets dergelijks als mensen in Palestina en daarbuiten , en ja, er wonen idd prima mensen in Palestina en daarbuiten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 18:30
Mus schreef: 10 nov 2025 16:45
Ik zag vandaag in een filmpje voorbij komen waar een volwassen vent in militaire outfit met zijn vriendje in de zelfde outfit een kleuter van hooguit een jaar of drie intimideerde en, volop genietend van haar verdriet, haar treiterig haar kleine kleuterfietsje afhandig maakten. Denk je dat een IDF soldaat kan zijn geweest wanneer ik zeg dat het incident plaats vond op de westbank?

Ja, ja, en dan zijn de zionistische terroristen verbaast dat ze niet zo lief gevonden worden of dat het applaus voor hun dappere daden, anders dan in de zionistische enteit, uit blijft.

Die zionistisch terroristen blijven maar hun eigen vijanden kweken, met als resultaat dat ze, kennelijk zonder het van zichzelf in de gaten te hebben, tot in de eeuwige dagen vanuit hun slachtofferrol de narcistische psychopaat kunnen blijven spelen.

Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door.
Jouw verdriet maakt dat jij en velen woedend naar dat deel van Israël willen uithalen.
Dat is te begrijpen, logisch en terecht omdat ze veel te ver zijn gegaan en een macabere farce hebben gemaakt van hun 'verdediging'.

Ik kan je verzekeren, dat er ook een heleboel prima Israëli's zijn hoor. die dit, wat is gebeurd, verfoeien.
Het is dus ook een zeer verdeeld volk, hoewel machthebbers dat anders willen zien en verkondigen. Vanzelfsprekend dat laatste.
Zij zouden zich bezig moeten houden met het tegengaan van de haat. In ieder geval met iets positievers dan
met doden van Palestijnen, vernietiging van hun landje, platmaken van de bebouwing anexatie en verovering, ook elders.
En verder Gerard: dit volk verdedigd zich niet, dit volk valt aan en dat doen ze al sinds ze hun eerste voet in Palestina zetten. Dat zij zichzelf zouden verdedigen is zionistische lulpraat. Maar goed in jouw idee ‘verdedigen zij zich dus’. Mag ik dan vragen waar zij zich precies tegen verdedigen?
Je leest me niet, ik schrijf voortdurend dat zij zich niet verdedigen maar dat zij verdelgen en dat dat misdadig is. Ze gaan veel te ver en dat schrijf ik al meer dan een jaar na het even te hebben aangekeken. En als het 'verdedigen' zou zijn dan doen ze dat omdat er 1200 doden zijn gevallen vanwege een Palestijnse idiotie op die 7e oktober.
Volgende misschien:
Nou.. dát krijg me met dat soort oorlogs-gedoe zoals dat plaatsvond in WO2. Mensen en/of collectieven van mensen kunnen hun pijn vaak niet anders kwijt dan in het herhalen van de horrors van toen. En als je pech hebt dan vinden sommigen het ook wel heel handig voor eigen gewin. Of we nog extra moeilijkheden willen??
Ik doe maar een gooi hoor wanneer het over iets dergelijks als “verdedigen” gaat. Alle Palestijnen, of het nu kleuters op een kinderfietsje zijn of oude mensen die dol zijn op hun olijfbomen, het zijn allemaal gevaarlijke nazi’s in hun ogen want daar worden deze mensen mee opgevoed, daar worden hun geesten volledig mee doordrenkt en verziekt. Tuurlijk hebben zij dan het idee dat zij zich verdedigen terwijl dat niet zo is, zij hebben hun eigen narratief geschapen. Vervolgens worden ze daarin bevestigd door het zelf ook over “verdedigen” te hebben terwijl het in principe over ‘aanvallen’ gaat.
Ja je hebt volkomen gelijk, maar dat geldt niet voor iedereen en het volk in zijn totaal verketteren is dan weer opnieuw het maken van conflikt.
Net als bv. het roepen dat 'dat volk maar gedeporteerd zou moeten worden, bv. naar Duitsland (een gedachte overigens van onze vorig jaar overleden van Agt.) Dat soort dingen helpen niet.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 18:47

En verder Gerard: dit volk verdedigd zich niet, dit volk valt aan en dat doen ze al sinds ze hun eerste voet in Palestina zetten. Dat zij zichzelf zouden verdedigen is zionistische lulpraat. Maar goed in jouw idee ‘verdedigen zij zich dus’. Mag ik dan vragen waar zij zich precies tegen verdedigen?
Je leest me niet, ik schrijf voortdurend dat zij zich niet verdedigen maar dat zij verdelgen en dat dat misdadig is. Ze gaan veel te ver en dat schrijf ik al meer dan een jaar na het even te hebben aangekeken. En als het 'verdedigen' zou zijn dan doen ze dat omdat er 1200 doden zijn gevallen vanwege een Palestijnse idiotie op die 7e oktober.
Volgende misschien:
Nou.. dát krijg me met dat soort oorlogs-gedoe zoals dat plaatsvond in WO2. Mensen en/of collectieven van mensen kunnen hun pijn vaak niet anders kwijt dan in het herhalen van de horrors van toen. En als je pech hebt dan vinden sommigen het ook wel heel handig voor eigen gewin. Of we nog extra moeilijkheden willen??
Ik doe maar een gooi hoor wanneer het over iets dergelijks als “verdedigen” gaat. Alle Palestijnen, of het nu kleuters op een kinderfietsje zijn of oude mensen die dol zijn op hun olijfbomen, het zijn allemaal gevaarlijke nazi’s in hun ogen want daar worden deze mensen mee opgevoed, daar worden hun geesten volledig mee doordrenkt en verziekt. Tuurlijk hebben zij dan het idee dat zij zich verdedigen terwijl dat niet zo is, zij hebben hun eigen narratief geschapen. Vervolgens worden ze daarin bevestigd door het zelf ook over “verdedigen” te hebben terwijl het in principe over ‘aanvallen’ gaat.
Ja je hebt volkomen gelijk, maar dat geldt niet voor iedereen en het volk in zijn totaal verketteren is dan weer opnieuw het maken van conflikt.
Net als bv. het roepen dat 'dat volk maar gedeporteerd zou moeten worden, bv. naar Duitsland (een gedachte overigens van onze vorig jaar overleden van Agt.) Dat soort dingen helpen niet.
Volgende zin is toch van jou hand: Dat is te begrijpen, logisch en terecht omdat ze veel te ver zijn gegaan en een macabere farce hebben gemaakt van hun 'verdediging'.

Daar staat toch in dat zij zich ‘verdedigden’ maar dat zij daar vervolgens te ver in zijn gegaan? Het was geen verdediging en is dat ook nooit geweest. Het was een reaktie op een daad van verzet door Hamas, wat je verder ook van die organisatie mag denken.

En verder: je vind dat ik van alles nog wat moet uitsplitsen om wat ik schrijf voor jou aanvaardbaar te maken? Nu kijk dan eens wat van die filmpjes die ik plaats dan veranderd je beeld misschien van wie of wat ik allemaal verketter.

En nee, er is ook geen sprake van deportaties wanneer mensen gewoon terug gaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, het gaat hier namelijk over immigranten die niet welkom zijn vanwege hun terroristisch houding en in navolging daarvan hun daden naar de oorspronkelijke bewoners.

Het is zoiets als: Nederland wil België tot zijn eigen grondgebied maken en gaat vervolgens alle Nederlanders oproepen om toch vooral naar België te emigreren en om ze allemaal te kunnen huisvesten de Belgen verdrijven uit hun huizen e.d. waarna je vervolgens de Belgen gaat verwijten dat ze willen dat die Hollanders terug gaan naar hun eigen thuis ect. Maar goed ik begrijp van jou dat zo’n wens misdadig is vooral wanneer je een autochtone Palestijn bent die onder een ziekmakende verstikkende bezetting door, in mijn ogen en niet alleen in mijn ogen, mentaal krankzinnige psychopaten leeft, die dat van zichzelf niet in de gaten hebben. Nou, dat weten we dan ook weer.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 19:10
Volgende misschien:
Volgende zin is toch van jou hand: Dat is te begrijpen, logisch en terecht omdat ze veel te ver zijn gegaan en een macabere farce hebben gemaakt van hun 'verdediging'.

Daar staat toch in dat zij zich ‘verdedigden’ maar dat zij daar vervolgens te ver in zijn gegaan? Het was geen verdediging en is dat ook nooit geweest. Het was een reaktie op een daad van verzet door Hamas, wat je verder ook van die organisatie mag denken.

En verder: je vind dat ik van alles nog wat moet uitsplitsen om wat ik schrijf voor jou aanvaardbaar te maken? Nu kijk dan eens wat van die filmpjes die ik plaats dan veranderd je beeld misschien van wie of wat ik allemaal verketter.

En nee, er is ook geen sprake van deportaties wanneer mensen gewoon terug gaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, het gaat hier namelijk over immigranten die niet welkom zijn vanwege hun terroristisch houding en in navolging daarvan hun daden naar de oorspronkelijke bewoners.

Het is zoiets als: Nederland wil België tot zijn eigen grondgebied maken en gaat vervolgens alle Nederlanders oproepen om toch vooral naar België te emigreren en om ze allemaal te kunnen huisvesten de Belgen verdrijven uit hun huizen e.d. waarna je vervolgens de Belgen gaat verwijten dat ze willen dat die Hollanders terug gaan naar hun eigen thuis ect. Maar goed ik begrijp van jou dat zo’n wens misdadig is vooral wanneer je een autochtone Palestijn bent doe onder een verstikkende bezetting leeft. Nou, dat weten we dan ook weer.
Uitleg: :)
Mus, we hebben een jaar eerder (of zo) het aanhalingsteken behandeld. Het kan ironie duiden. Dat is hier zo.
Wat Israël deed bleek een macabere (dus afschuwelijke dodelijke) farce (dus ironie: 'grap') te zijn. Dood en vernietiging in plaats van verdediging. Verder was het meer verdelging dan verdediging, zoals ik wel meer schrijf.

Dan filmpjes: daar moet je heel voorzichtig mee zijn in deze tijd van AI, deepfake en wat al niet meer...
Zo hebben we indertijd heel wat video uit Syrië gezien, waaronder het afsnijden van hoofden en nog veel meer afschuweijks.
Veel daarvan bleek bedoeld om mensen wat voor te spiegelen. Nu is men daar veel beter in geworden.

En ik moet niets van deportaties hebben. Niet van Israëli's, niet van Palestijnen en niet van Sudanezen etc. etc..
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 19:32

Het is zoiets als: Nederland wil België tot zijn eigen grondgebied maken en gaat vervolgens alle Nederlanders oproepen om toch vooral naar België te emigreren en om ze allemaal te kunnen huisvesten de Belgen verdrijven uit hun huizen e.d. waarna je vervolgens de Belgen gaat verwijten dat ze willen dat die Hollanders terug gaan naar hun eigen thuis ect. Maar goed ik begrijp van jou dat zo’n wens misdadig is vooral wanneer je een autochtone Palestijn bent doe onder een verstikkende bezetting leeft. Nou, dat weten we dan ook weer.
Mus, we hebben een jaar eerder (of zo) het aanhalingsteken behandeld. Het kan ironie duiden. Dat is hier zo.
Wat Israël deed bleek een macabere (dus afschuwelijke dodelijke) farce (dus ironie: 'grap') te zijn. Dood en vernietiging in plaats van verdediging. Verder was het meer verdelging dan verdediging, zoals ik wel meer schrijf.

Dan filmpjes: daar moet je heel voorzichtig mee zijn in deze tijd van AI, deepfake en wat al niet meer...
Zo hebben we indertijd heel wat video uit Syrië gezien, waaronder het afsnijden van hoofden en nog veel meer afschuweijks.
Veel daarvan bleek bedoeld om mensen wat voor te spiegelen. Nu is men daar veel beter in geworden.

En ik moet niets van deportaties hebben. Niet van Israëli's, niet van Palestijnen en niet van Sudanezen etc. etc..
oké.

En verder: op dat laatste ga ik niet eens meer in. De wens naar vrijheid is kennelijk ondergeschikt aan de wens van de onderdrukkers, zoals gezegd, dat weten we dan ook weer

Het is duidelijk dat je, ondanks de evt verduidelijkende teksten erbij, niet kijkt wat ik plaats. Nu omdat je niet kijkt een aanrader dan van mijn kant een paar dagen geleden geplaatst: viewtopic.php?p=670923#p670923

Daar spreekt zo iemand die ik volgens jou verketter en dit is maar één voorbeeld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 19:54
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 19:32

oké.
En verder: op dat laatste ga ik niet eens meer in. De wens naar vrijheid is kennelijk ondergeschikt aan de wens van de onderdrukkers, zoals gezegd, dat weten we dan ook weer
Nee, ik heb de hel aan deportatie. En jij ook.
Dat weet ik zeker. Ik zie het al, al die Palestijnen in de Sinai...
Het is duidelijk dat je, ondanks de evt verduidelijkende teksten erbij, niet kijkt wat ik plaats. Nu omdat je niet kijkt een aanrader dan van mijn kant een paar dagen geleden geplaatst: viewtopic.php?p=670923#p670923
Het is een filmpje en dan word ik in de huidige tijd voorzichtig. Het is een activistisch filmpje. Prima, maar ik wil graag zelf denken met uw welnemen.
Daar spreekt zo iemand die ik volgens jou verketter en dit is maar één voorbeeld.
Nee.
Ik heb het 'over al dan niet verketteren van een heel volk. Dat moet je niet doen. viewtopic.php?p=671038#p671038
Er zijn ook in Israël en zelfs onder Palestijnen verschillende meningen. Goed en kwaad.
Sommigen maakt het niet uit hoeveel er dood gaat. Sommigen gaan zelfs dansen. Bv. met 9/11 en bv. met Gaza...
Daar ben ik wel klaar mee.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 20:40
Nee.
Ik heb het 'over al dan niet verketteren van een heel volk. Dat moet je niet doen. viewtopic.php?p=671038#p671038
Er zijn ook in Israël en zelfs onder Palestijnen verschillende meningen. Goed en kwaad.
Sommigen maakt het niet uit hoeveel er dood gaat. Sommigen gaan zelfs dansen. Bv. met 9/11 en bv. met Gaza...
Daar ben ik wel klaar mee.
Ik ben er ook wel klaar met het geframe eerlijk gezegd. Ik zou nogmaals zeggen:” ga die film, nu eerst maar eens kijken voor je, wat ik schrijf nog eens uit zijn totale verband trekt”, en meent dat ik een heel volk verketter of iets in die geest. Deze dame weet waar ze het over heeft aangezien ze in de geest van de zionistische brainwash program is opgevoed.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 08 nov 2025 17:19
Om kort te gaan, beste gerard_m: ik laat me niet lenen voor vragen die heel subtiel bewust of onbewust bedoelt zijn om mij als Palestijn in de zgn anti-semitisme hoek te drijven, vandaar, dat je het hebt te doen met mijn beantwoording zoals die was. De beantwoording zoals die was heeft namelijk een diepere bedoeling, een bedoeling om je ergens diep van bewust te maken maar kennelijk is die bedoeling te subtiel voor je en is voor jouw de vraag of je mij kan beschuldigen van anti-semitisme of niet belangrijker. Nu, ik ben een semiet en voor anti-semitisme moet je dus elders kijken. Duidelijk? Of is dit ook te subtiel voor jou?

Weer zo'n antwoord vol verwijt - ditmaal zou ik een niet-opgeschreven stiekeme bedoeling hebben om je voor anti-semiet te kunnen uitmaken.
Hij is creatief gevonden, datwel. Maar niet minder absurd. Als ik iemand een antisemiet zou vinden, zou ik dat gewoon opschrijven.

Voortdurend wordt er hier direct de 2e wereldoorlog bijgehaald. Maar als ik het woord " deportatie" gebruik voor jouw voorstel een groep mensen te verplaatsen naar een land waar de meesten van hen nog nooit geweest zijn, zit ik vreselijk fout.

Ik zou niet weten hoe ik het onvrijwillig laten vertrekken van een grote groep mensen naar een bestemming waar zij nog nooit zijn geweest, anders zou moeten noemen. Net zoals de ideeen van ChaimNinsky over het zogenaamd vrijwillig laten vertrekken van Palestijnen ook gewoon deportatie wordt genoemd, en terecht.

Jouw eigen invullingen en theorieen over mijn geheime bedoelingen, laat ik lekker bij jou. Wie ook maar een woordje verkeerd schrijft, is voor jou direct anti-Palestijns en heeft foute bedoelingen.
Je leest dusdanig eenzijdig dat je het nodige ontgaat aan bedoelingen van schrijvers- ik zie je dat nu zelf bij GerardR doen.

Dit soort reacties zijn - zacht gezegd- een hele bijzondere manier om sympathie te winnen voor de Palestijnse zaak.
Gelukkig spreek ik ook andere Palestijnen en raak ik mijn sympathie voor het Palestijnse volk niet zo makkelijk kwijt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

viewtopic.php?p=671038#p671038

Mus over Israël in deze post:
(..) Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door. (..)
Ik kan er niets aan veranderen Mus, het staat er gewoon, in jouw post. En ik dacht "ik zal er iets van zeggen".
Want ik vind het een rare opvatting. Het geldt mogelijk voor een deel van het volk, maar niet voor het hele vanzelfsprekend.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 21:32 viewtopic.php?p=671038#p671038

Mus over Israël in de post:
(..) Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door. (..)
Ik kan er niets aan veranderen Mus, het staat er gewoon, in jouw post. En ik dacht "ik zal er iets van zeggen".
Want ik vind het een rare opvatting. Het geldt mogelijk voor een deel van het volk, maar niet voor het hele vanzelfsprekend.
Oh, ze zijn niet getraumatiseerd zeg je?

Onderstaande zin hoorde er ook nog bij, of heb je die voor het gemak maar even geblokt:

Citaat:

Want dat is het verband dat je maar even weg laat voor het gemak.

Nogmaals ga eerst die film en het interview maar eens kijken. Deze dame weet waar ze het over heeft gezien haar opvoeding binnen de zionistische beweging en de film verklaard veel. Zij is niet de enige die hierover getuigd. Dus ik zuig dat niet zomaar uit mijn duim.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 21:42
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 21:32 viewtopic.php?p=671038#p671038

Mus over Israël in de post:
Oh, ze zijn niet getraumatiseerd zeg je?

Onderstaande zin hoorde er ook nog bij, of heb je die voor het gemak maar even geblokt:

Citaat:

Want dat is het verband dat je maar even weg laat voor het gemak.

Nogmaals ga eerst die film en het interview maar eens kijken. Deze dame weet waar ze het over heeft gezien haar opvoeding binnen de zionistische beweging en de film verklaard veel. Zij is niet de enige die hierover getuigd. Dus ik zuig dat niet zomaar uit mijn duim.
Het maakt me niet uit wat je nog meer typeert als je in een zin schrijft dat "Dit volk mentaal zo diep verrort is, dat je er geen woorden voor hebt." Dat kan je met Israël hier niet maken, hoe erg dingen ook zijn die ze aanrichten.

Filmpje is deels bekeken, meldde ik al. Maar ik ben voorzichtig met fimpjes tegenwoordig. Ik kan eventueel voorbeelden geven. Het is zelfs mogelijk met AI mensen dingen te laten zeggen, die ze nooit gezegd hebben. Waarmee ik niet zeg, dat dat hier ook zo is, maar toch... Filmpjes zijn niet waar ik veel aan heb. Soms...
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 10 nov 2025 21:27
Dit soort reacties zijn - zacht gezegd- een hele bijzondere manier om sympathie te winnen voor de Palestijnse zaak.
Gelukkig spreek ik ook andere Palestijnen en raak ik mijn sympathie voor het Palestijnse volk niet zo makkelijk kwijt.
Ik vind het heel bijzonder dat ik hier op het forum de perfecte, vergevingsgezinde Palestijn moet spelen en niet eens even van de wagen mag vallen zonder dat mijn kop gelijk wordt afgehakt. Gelukkig heb ik mensen in mijn omgeving die niet direct in de veroordeling stappen en snappen dat ik wel eens droom dat Palestina bevrijd wordt van de bezetter en de verantwoording bij de daders komt te liggen. Maar goed jij je zin, je hebt helemaal gelijk, ik ben idd de kwaaie pier hier en heb jij gelukkig Palestijnse vrienden die perfect zijn en nooit eens dromen waardoor jij de sympathie voor de Palestijnen niet kwijt raakt wanneer je mensen als mijzelf tegen komt op een forum.

Ik wens je alle goeds.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 21:50 Het maakt me niet uit wat je nog meer typeert als je in een zin schrijft dat "Dit volk mentaal zo diep verrort is, dat je er geen woorden voor hebt." Dat kan je met Israël hier niet maken, hoe erg dingen ook zijn die ze aanrichten.

Filmpje is deels bekeken, meldde ik al. Maar ik ben voorzichtig met fimpjes tegenwoordig. Ik kan eventueel voorbeelden geven. Het is zelfs mogelijk met AI mensen dingen te laten zeggen, die ze nooit gezegd hebben. Waarmee ik niet zeg, dat dat hier ook zo is, maar toch... Filmpjes zijn niet waar ik veel aan heb. Soms...
Helemaal goed Gerard R. Ik ben er wel klaar mee, je wil kwade bedoeling zien waar die niet is en je wilt geen interview en aansluitend een documentaire gemaakt door de geïnterviewde bekijken die van binnenuit komt die bevestigd dat ik niet zomaar iets uit mijn duim zuig want je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het wel eens deepfake zou kunnen zijn al weet je dat niet zeker, maar toch. Dus ik laat het hierbij want dan heb ik sowieso al geen kans bij je.

Ps: Israel? Ik ken alleen Palestina, een entiteit die zich israel noemt erken is niet dus die kan ik ook niks maken. Zo’n uitspraak gaat dus mij het ene oor in en het andere weer linea recta uit.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 22:00
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 21:50 Het maakt me niet uit wat je nog meer typeert als je in een zin schrijft dat "Dit volk mentaal zo diep verrort is, dat je er geen woorden voor hebt." Dat kan je met Israël hier niet maken, hoe erg dingen ook zijn die ze aanrichten.

Helemaal goed Gerard R. Ik ben er wel klaar mee, je wil kwade bedoeling zien waar die niet is en je wilt geen interview en aansluitend een documentaire gemaakt door de geïnterviewde bekijken die van binnenuit komt die bevestigd dat ik niet zomaar iets uit mijn duim zuig want je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het wel eens deepfake zou kunnen zijn al weet je dat niet zeker, maar toch. Dus ik laat het hierbij want dan heb ik sowieso al geen kans bij je.
Even jou citeren en er wat bij schrijven:
Ik "wil geen kwade bedoelingen zien, waar die niet zijn."
En ik ben niet zo op activistisch getinte videootjes bij dit soort oorlogen.
En jij weet hoogst waarschijnlijk dan dus niet wat er allemaal met fimpjes gedaan wordt.
Ik ga ervan uit dat je niets "uit je duim zuigt als je zaken van binnenuit schrijft."
En je hebt "alle kans bij mij" want je kwam mij altijd redelijk integer over, ik vond ook dat je niet hoefde te stoppen toen je dat
wilde gaan doen hier, en ik steun Palestijnen in hun ellende. Er worden mij al lang teveel burgers geraakt.
En ik verbaas me over wat je vandaag schrijft.

En wat je 'ergens bij wilt laten' is niet mijn zaak. Dat is helemaal aan jou. :wink:
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 22:22
Mus schreef: 10 nov 2025 22:00

En ik ben niet zo op activistisch getinte videootjes bij dit soort oorlogen.
Ik ga ervan uit dat je niets "uit je duim zuigt als je zaken van binnenuit schrijft."
En jij weet hoogst waarschijnlijk niet wat er allemaal met fimpjes gedaan wordt.

En wat je 'ergens bij wilt laten' is niet mijn zaak. Dat is helemaal aan jou. :wink:
Je hebt het over activistische filmpjes. Er niks activistische aan deze film. Deze film en het interview, en deze dame is niet de enige die hier over spreekt, legt het probleem bloot, in de hoop dat mensen er mee aan de gang gaan. Ik laat ook regelmatig filmpjes zien waarin gabor maté wordt geïnterviewd die ook het probleem bespreekt met de zelfde bedoeling, maar kennelijk heb je daar geen belangstelling voor en ga je er maar vanuit dat ik kennelijk nogal onnozel ben en nog nooit heb gehoord van deepfake, dan is dat maar zo. Ondertussen ga ik niet over één nacht ijs en ga eerste vooral voor genezing en o.a. deze film die draagt daar toe bij. Ondertussen blijf ik ongezonde elementen in de geest aankaarten zeker wanneer het een heel volk aangaat, en dat noem jij dan vervolgens een heel volk verketteren. Het is alsof je boos wordt wanneer het zetten van een gebroken been bij iemand een halsmisdaad is.

Meer kan ik er niet over zeggen, want ik ben op dit moment te woedend maar bovenal gefrustreerd. Iemand die meent dat ik een heel volk verketter terwijl ik juist, ondanks mijn nauwelijks te bedwingen woede en pijn, begrip blijf houden - en wil blijven houden, hoe moeilijk soms ook - voor de immigranten uit Europa in Palestina, waarvan merendeel van kindsbeen wordt opgevoed met een intense haat naar de autochtone bevolking in Palestina. Genezing van de entiteit die mij vijandig gezind is is mijn enige hoop dat mijn volk uit hun klauwen bevrijd zullen worden.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie