gerard_m schreef: 08 nov 2025 10:51
Mus schreef: 07 nov 2025 17:57
gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48
Een lang verhaal.
Maar geen antwoord op de vraag wie er dan precies gedeporteerd moeten worden.
Dus nogmaals:
zijn dat de mensen die zionistische ideeen aanhangen of de Joden?
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Niks onzin, juist als Palestijnse die terugkijkt op de Naqba zou je deze vraag serieus moeten nemen als je zelf oproept een groep mensen te verplaatsen.
Ik stel een normale vraag.
je duikt gewoon weg zodra het wat concreter wordt.
Jij ziet wegduiken. Ik heb vanwege de connotatie van je vraag, die begint met de inleidende term “deportatie” - een term waarvan iedereen onmiddellijk de beelden uit de tweede wereldoorlog aan zijn geestesoog voorbij ziet trekken - voor een andere benadering gekozen, namelijk de benadering vanuit de Palestijnse oogpunt, iets waar jij je duidelijk niet toe verhoudt. Elke onnozelaar snapt namelijk gelijk waar zo’n vraag, zoals jij die stelt, toe leidt en dat hebben we ook gezien.
Om kort te gaan, beste gerard_m: ik laat me niet lenen voor vragen die heel subtiel bewust of onbewust bedoelt zijn om mij als Palestijn in de zgn anti-semitisme hoek te drijven, vandaar, dat je het hebt te doen met mijn beantwoording zoals die was. De beantwoording zoals die was heeft namelijk een diepere bedoeling, een bedoeling om je ergens diep van bewust te maken maar kennelijk is die bedoeling te subtiel voor je en is voor jouw de vraag of je mij kan beschuldigen van anti-semitisme of niet belangrijker. Nu, ik ben een semiet en voor anti-semitisme moet je dus elders kijken. Duidelijk? Of is dit ook te subtiel voor jou?
En verder, beste gerard_m dit was de laatste keer dat ik jouw vragen heb beantwoord, want kennelijk besef jij niet hoe al jouw vragen voortdurende subtiele trappen in de rug zijn.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.