Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

Terwijl jullie nog even bakkelijen over deportaties en aanverwanten heb ik nog een fijn interview opgeduikeld:

Doctoral student and anti-Zionist activist Hadas Emma Kedar shares her experience being a student in the Israeli school system and the deeply troubling ways it “taught” students misleading versions of Israeli history, denied the existence of the Palestinian people and —notably through field trips to Auschwitz — used fear to mould and shape their Zionist identities.

Kedar, while drawing from her insight as an eventual school teacher herself, illuminates how she came to reject such teachings and developed an anti-Zionist outlook, informed by the necessity of permanently ending Israel’s subjugation of and ongoing genocide against Palestinians.

Palestine talks: hou israel’s education system brainwashes children - part 1

Palestine talks: hou israel’s education system brainwashes children - part 2

En nee, het ligt niet aan mij dat sommigen van jullie een nare smaak krijgen bij mijn droom van een Palestina vrij van fanatieke geloofsverkrachtigers, door trauma bloeddorstig geworden zionisten die hun kinderen vervolgens vergiftigen met de zelfde bloeddorst. Ik vind dat het land dat dat veroorzaakt heeft zijn verantwoordelijk dient te nemen. Hoe ze dat doen kan me niet schelen, als ze het maar doen.

Dus ja, tot dan droom ik idd van de verlossing zoals beschreven. Het zal nooit gebeuren, want ik ben niet stupide, dus shoot me dat ik droom, terwijl ik rouw om al die mensen die zijn afgemaakt voor de egocentrische zionistische droom en al die mensen die nog zullen worden afgemaakt, gemarteld, en getreiterd door de zionisten en hun droompje want ze lusten er wel pap van.

Dus ja, shoot me, omdat mijn allergrootste wens is dat ze oprotten, en wel heel ver weg terug naar Europa, of iets dergelijks, ik zou er geen traan om laten wanneer dat gebeurd, sterker nog, ik zou dansen, en feesten en niet zo’n beetje ook.
Laatst gewijzigd door Mus op 07 nov 2025 18:07, 6 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 07 nov 2025 12:38
gerard_m schreef: 07 nov 2025 11:32
Mus schreef: 07 nov 2025 11:03 Dus laten we voor de verandering de Duitsers eens de prijs laten betalen in plaats van de Palestijnen, neem al die zionisten uit het midden-oosten op, zodat we in Palestina weer vrij zijn van de getraumatiseerde bezetter en ze daar als Duitsland en de nieuw gevormde zionistische staat gezamenlijk kunnen werken aan hún wederzijdse trauma zonder dat de rest van de wereld daar de dupe van is. Dat lijkt mij nu eens een goede zaak.
Wie moeten er dan precies gedeporteerd worden naar Duitsland?
Zijn dat alle mensen die een bepaald gedachtegoed aanhangen (het zionisme) of moeten alle Joden worden gedeporteerd?
Dat is een werkelijke vraag? Nu laten we die vraag dan eens beantwoorden.

Wat dacht je van een Duitse deelstaat, als goedmakertje, ontruimd en wel, als compensatie, voor de Palestijnen, die al sinds jaar en dag de westerse schuld aan het inlossen zijn?

We zijn perslot, dankzij de zionisten, een volk zonder land, wanneer we de zionistische terroristen en hun aanhang mogen geloven. Ze lopen niet voor niks bij andere landen in het midden-oosten te leuren om ons vooral maar op te nemen in hun huis, zodat zij van ons verlost zijn.

Wat zou een beter huis voor ons kunnen zijn dan een vrijwillig afgeven en ontruimde Duitse deelstaat?

De Duitsers kunnen zo eindelijk iets goed maken van de schuld die ze dubbel op zich hebben geladen door, vanuit hun knagende schuldgevoel, zonder zich ergens rekenschap van te geven, vierkant achter de zionistische genocidale bezetter in Palestina te staan en te blijven staan terwijl ze een genocide aan het plegen zijn op mij volk. Tgt kunnen zij hun belastinggeld besteden aan de miljoenen therapie-sessies om ons van ons door onze zionistische bezettertrauma af te helpen. Zie dat liever voor je gerard_m?

Dit, wanneer we het over echte deportatie willen gaan hebben, wil je dat in het kader van dit licht, gerard_m?

Het is mij allemaal goed.
Een lang verhaal, ironisch genoeg over de Duitsers die zelf een mega Naqba na de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt.

Maar geen antwoord op de vraag wie er dan precies gedeporteerd moeten worden.
Dus nogmaals:
zijn dat de mensen die zionistische ideeen aanhangen of de Joden?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 07 nov 2025 17:29
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Wilde eerst mbv AI een speelkaart maken met antisemitisme....

Laat maar!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48
Mus schreef: 07 nov 2025 12:38
gerard_m schreef: 07 nov 2025 11:32

Wie moeten er dan precies gedeporteerd worden naar Duitsland?
Zijn dat alle mensen die een bepaald gedachtegoed aanhangen (het zionisme) of moeten alle Joden worden gedeporteerd?
Dat is een werkelijke vraag? Nu laten we die vraag dan eens beantwoorden.

Wat dacht je van een Duitse deelstaat, als goedmakertje, ontruimd en wel, als compensatie, voor de Palestijnen, die al sinds jaar en dag de westerse schuld aan het inlossen zijn?

We zijn perslot, dankzij de zionisten, een volk zonder land, wanneer we de zionistische terroristen en hun aanhang mogen geloven. Ze lopen niet voor niks bij andere landen in het midden-oosten te leuren om ons vooral maar op te nemen in hun huis, zodat zij van ons verlost zijn.

Wat zou een beter huis voor ons kunnen zijn dan een vrijwillig afgeven en ontruimde Duitse deelstaat?

De Duitsers kunnen zo eindelijk iets goed maken van de schuld die ze dubbel op zich hebben geladen door, vanuit hun knagende schuldgevoel, zonder zich ergens rekenschap van te geven, vierkant achter de zionistische genocidale bezetter in Palestina te staan en te blijven staan terwijl ze een genocide aan het plegen zijn op mij volk. Tgt kunnen zij hun belastinggeld besteden aan de miljoenen therapie-sessies om ons van ons door onze zionistische bezettertrauma af te helpen. Zie dat liever voor je gerard_m?

Dit, wanneer we het over echte deportatie willen gaan hebben, wil je dat in het kader van dit licht, gerard_m?

Het is mij allemaal goed.
Een lang verhaal.

Dus nogmaals:
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 07 nov 2025 17:57:scissors:
gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48 Een lang verhaal.

Dus nogmaals:
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen
met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Je beroep op 'ik als semiet' verandert niets aan de inhoud van wat je schrijft. Antisemitisme gaat niet over een taalfamilie, maar over haat of vijandigheid jegens Joden. Wie zich op die term beroept om collectieve schuld toe te wijzen aan 'Zionisten' of 'Joden', gebruikt de taal op een manier die niet verheldert maar vertroebelt.
  • Je ondergraaft daarmee het morele onderscheid waar je zelf aanspraak op maakt.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 170555.cms
Turkije vaardigt genocide-arrestatiebevel uit tegen Netnayahu; De aanklager van Istanbul vermeldt ook 37 functionarissen
TNN | 8 november 2025, 12.25 UUR IST

Turkije heeft vrijdag aangekondigd dat het arrestatiebevelen heeft uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en verschillende hoge leden van zijn regering wegens genocide. In een verklaring van het parket van Istanbul stond dat er 37 functionarissen waren genoemd, waaronder de Israëlische minister van Defensie Israel Katz, minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben Gvir en legerchef luitenant-generaal Eyal Zamir. In de verklaring stond dat de volledige lijst niet openbaar was gemaakt, meldde AFP.

Turkije heeft de functionarissen beschuldigd van "genocide en misdaden tegen de menselijkheid" die Israël "systematisch heeft gepleegd" in Gaza. In de verklaring werd ook verwezen naar het "Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis", dat door Turkije in de Gazastrook werd gebouwd en in maart door Israël werd gebombardeerd. (..)
Lijkt me redelijk.
Nu de rest van de wereld.
** ¥ **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 07 nov 2025 20:30
Mus schreef: 07 nov 2025 17:57:scissors:
gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48 Een lang verhaal.

Dus nogmaals:
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen
met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Je beroep op 'ik als semiet' verandert niets aan de inhoud van wat je schrijft. Antisemitisme gaat niet over een taalfamilie, maar over haat of vijandigheid jegens Joden. Wie zich op die term beroept om collectieve schuld toe te wijzen aan 'Zionisten' of 'Joden', gebruikt de taal op een manier die niet verheldert maar vertroebelt.
  • Je ondergraaft daarmee het morele onderscheid waar je zelf aanspraak op maakt.
Vooruit, wil je weten wie hier de anti-semieten zijn. Kijk dan dit filmpje eens en duik dan vervolgens eens de heerlijke geschiedenisboeken in om e.e.a. te verifiëren. Wanneer je daar dan mee bezig bent, onderzoek dan vervolgens ook eens hoe de zionistische witte boorden terroristen keken naar de joden die geleden hebben onder de Duitse vernietigingsdrang. Daar lusten de honden ook geen brood van.

En verder ik laat me door jou niet maken tot anti-semiet vanwege mijn behoefde aan vrijheid en wens, ook al zal die wens nooit in vervulling gaan, de zionisten mijn land verlaten, het liefs zo snel mogelijk. Ik heb als Palestijnse semiet, gezien de geschiedenis e.d., namelijk alle recht zo’n wens te hebben zonder anti-Semitisch te zijn, ongeacht wat, in mijn ogen, afschuwelijke mensen als jijzelf daar van vinden, duidelijk?
Laatst gewijzigd door Mus op 07 nov 2025 21:34, 8 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nieuws om weer op te dansen!

Amerikaanse inlichtingen wijzen op twijfels binnen Israëlisch leger over Gaza | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/knMAhzDuoEWkpPnxk

De informatie vergrootte de bezorgdheid in Washington dat Israël opzettelijk burgers en humanitaire hulpverleners aanviel, bevestigen de bronnen tegen persbureau Reuters.

Daarop zouden Amerikaanse functionarissen van verschillende departementen en advocaten hebben overlegd in de Nationale Veiligheidsraad. Als vast zou komen te staan dat Israël inderdaad oorlogsmisdaden pleegde, dan zou Washington op basis van Amerikaanse wetgeving de wapenleveranties en het delen van inlichtingen met Israël moeten staken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 nov 2025 21:06 Nieuws om weer op te dansen!

Amerikaanse inlichtingen wijzen op twijfels binnen Israëlisch leger over Gaza | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/knMAhzDuoEWkpPnxk

De informatie vergrootte de bezorgdheid in Washington dat Israël opzettelijk burgers en humanitaire hulpverleners aanviel, bevestigen de bronnen tegen persbureau Reuters.

Daarop zouden Amerikaanse functionarissen van verschillende departementen en advocaten hebben overlegd in de Nationale Veiligheidsraad. Als vast zou komen te staan dat Israël inderdaad oorlogsmisdaden pleegde, dan zou Washington op basis van Amerikaanse wetgeving de wapenleveranties en het delen van inlichtingen met Israël moeten staken.
Ook de Amerikaanse wetgeving verkeert zwaar onder druk. Het gaat van kwaad tot erger naar mijn waarneming en niet alleen die van mij. Het Internationaal Recht en de VN kunnen bijna niets meer. Ik hoop er het beste van, maar vertrouwen heb ik niet veel nog.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 07 nov 2025 21:04:scissors:
En verder ik laat me door jou niet maken tot anti-semiet vanwege mijn behoefde aan vrijheid en wens, ook al zal die wens nooit in vervulling gaan, de zionisten mijn land verlaten, het liefs zo snel mogelijk. Ik heb als Palestijnse semiet, gezien de geschiedenis e.d., namelijk alle recht zo’n wens te hebben zonder anti-Semitisch te zijn, ongeacht wat, in mijn ogen, afschuwelijke mensen als jijzelf daar van vinden, duidelijk?
Mij een afschuwelijk mens noemen omdat ik een andere mening heb, zegt niets over mij en veel over jou!

Dat jij jezelf 'Palestijnse semiet' noemt, geeft je geen vrijbrief om een heel volk collectief te demoniseren. Antisemitisme gaat sowieso niet over wie je bént, maar over wat je zegt en hoe je denkt over anderen. Jouw wens dat 'zionisten', waarmee jij feitelijk Joden bedoelt, Israël verlaten, is geen pleidooi voor vrijheid, maar voor uitsluiting.

Vrijheid die gebaseerd is op de verdrijving van anderen is geen vrijheid, het is hetzelfde principe waar je zelf onder zegt te lijden. Zolang je niet het onderscheid maakt tussen politieke meningsverschil en etnische haat,
voed je precies datgene wat je zegt te verafschuwen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik hoorde zo’n mooi lied. Een lied wat e.e.a. wel mooi samenvat.

Zij hebben het over een jaar maar dat is inmiddels al achterhaald.

En dan mag ik met heel mijn hart en ziel niet dromen dat ze oprotten, natuurlijk niet.

Dus HierEnNu, voor je mij verder tot orde durft te roepen, ga eerst maar eens de zionistisch terroristen tot de orde roepen.

Ik laat het hier verder weer bij, want ik wordt werkelijk kotsmisselijk van jou teksten.

Tabee.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 07 nov 2025 23:45:scissors:
Ik laat het hier verder weer bij, want ik wordt werkelijk kotsmisselijk van jou teksten.
Beterschap.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 nov 2025 00:21
Mus schreef: 07 nov 2025 23:45:scissors:
Beterschap.
Richt die zeer gemeende humane wens liever tot wanhopige nabestaanden. Ook namens Yahya bedankt!

Op het laatste restje muur dat nog overeind staat van een huis in Gaza, heeft iemand de woorden 'Toutou ligt onder het puin' geschreven. Toutou was de koosnaam van Takween Tawil, een meisje van 4 jaar oud dat hier woonde toen het pand op 15 oktober 2023 werd gebombardeerd.

Ze werd samen met 53 andere familieleden gedood en twee jaar later ligt Toutou's lichaam nog steeds onder de brokstukken - net als de resten van elf andere leden van de familie Tawil die nog niet zijn gevonden.

Vanaf het moment dat het bestand vorige maand inging, graven Palestijnen naar de lichamen van hun geliefden, die onder de resten van hun huizen zijn bedolven. Naar ouders die weigerden het huis te verlaten toen de rest van het gezin besloot te evacueren, en na een paar dagen niet meer antwoordden op appjes. Naar kinderen die in de chaos van een bombardement zijn kwijtgeraakt. Of naar tientallen familieleden die in een appartement verbleven, terwijl iemand op zoek ging naar voedsel en bij terugkeer een verwoest gebouw aantrof.

Ook Yahya al-Muqra uit Jabaliya hoopt iets te ontdekken over het lot van zijn broer. 'Mijn hart is gebroken omdat ik hem niet kan begraven', zegt hij. 'Zelfs een enkel botje zou ons de kans bieden hem eeuwige rust te geven, en zelf ook rust te vinden.'
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 07 nov 2025 17:29
Door het veroordelen van de wandaden van de Zionisten als antisemitisme te brandmerken bevorder je juist het antisemitisme.
Ji bent namelijk iemand die daar geen onderscheid in maakt.

Alle kritiek doe je af als antisemitisme zonder op die kritiek in te gaan, dat werkt al heel lang niet meer bij de meeste mensen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 07 nov 2025 20:44 https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 170555.cms
Turkije vaardigt genocide-arrestatiebevel uit tegen Netnayahu; De aanklager van Istanbul vermeldt ook 37 functionarissen
TNN | 8 november 2025, 12.25 UUR IST

Turkije heeft vrijdag aangekondigd dat het arrestatiebevelen heeft uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en verschillende hoge leden van zijn regering wegens genocide. In een verklaring van het parket van Istanbul stond dat er 37 functionarissen waren genoemd, waaronder de Israëlische minister van Defensie Israel Katz, minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben Gvir en legerchef luitenant-generaal Eyal Zamir. In de verklaring stond dat de volledige lijst niet openbaar was gemaakt, meldde AFP.

Turkije heeft de functionarissen beschuldigd van "genocide en misdaden tegen de menselijkheid" die Israël "systematisch heeft gepleegd" in Gaza. In de verklaring werd ook verwezen naar het "Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis", dat door Turkije in de Gazastrook werd gebouwd en in maart door Israël werd gebombardeerd. (..)
Lijkt me redelijk.
Nu de rest van de wereld.
Bij dat laatste sluit ik me natuurlijk aan.

Helaas is het vooral Het Westen dat dit nog weigert.
Dit zijn echter meestal politici van vroeger, de mensen zelf zijn daar al grotendeels aangekomen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie