Even zeuren:
https://tass.com/politics/2044005
SIRIUS /federal territory/, November 14. /TASS/. A number of former colonial powers still see the world as their backyard and they continue to interfere in the domestic processes of other counties, said Dmitry Medvedev, Russian Security Council deputy chairman and chairman of the United Russia party.
Speaking at a meeting of the permanent committee of a movement dubbed "Forum of supporters of the fight against present-day neo-colonial practices - For the Freedom of Nations," (..)
"Former colonial powers still believe that the entire world is their backyard, and they seek to demonstrate strength and even exert military pressure, which is what is currently happening with Venezuela. These are outrageous things that we should speak openly of," the Russian Security Council deputy chairman stated.
Ik vind dat hij het bij het 'rechte eind' heeft. Een neo-koloniale janboel.
Helaas is er een onvolledigheid in de TASS-feed. De pot verwijt de ketel... Ik zie niet ergens staan wat hij heeft gezegd over de agressie van zijn eigen land bij de invasie in Ukraine wat niets aan 'het rechte eind' verandert vanzelfsprekend. Maar dan kan je beter je kop houden. En als hij het daarover heeft is wat Rusland doet natuurlijk 'welgedaan'.
De janboel wordt dus bv. door twee partijen veroorzaakt en daar tussen fijn geknepen de militair mindere machten. Die krijgen de lading shit over zich, net zo iets als in het Midden Oosten, Myanmar, Sudan etc. etc.. Het is wereldwijd het steeds meer voorkomende extremistische recht van de sterkste. Mensen doen er niet meer toe. In mijn ogen abject, maar wat doen ik of andere goedbedoelende sukkels eraan? Niets dan wat opschrijven.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **