Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Wat lees je nu?

Bericht door dikkemick »

Uriah Heep, a visual biography
Martin Popoff.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Optimisme zonder hoop van Tommy Wieringa

Ee dun boekje vol poetisch omschreven toekomstellende.
Misschien…
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Het privé leven van Mao onthuld door zijn lijfarts Li Zhisui.

Li is van circa 1955 tot aan de dood van Mao de lijfarts van Mao geweest en heeft in die hoedanigheid veel meegemaakt. Hoewel in China en dus andere cultuur en dergelijke zie ik behoorlijk wat parallellen met Trump. Zoals de absolute macht waar naar gestreefd (en verkregen) werd (wat bij Trump nog afwachten is). Volledig los van de realiteit vanwege alleen ja-knikkers en hielelikkers om zich heen en moreel helemaal losgeslagen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 15 okt 2025 16:11 Het privé leven van Mao onthuld door zijn lijfarts Li Zhisui.
Staat in de kast. Nog niet aan toegekomen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 15 okt 2025 16:11 Het privé leven van Mao onthuld door zijn lijfarts Li Zhisui.

Li is van circa 1955 tot aan de dood van Mao de lijfarts van Mao geweest en heeft in die hoedanigheid veel meegemaakt. Hoewel in China en dus andere cultuur en dergelijke zie ik behoorlijk wat parallellen met Trump. Zoals de absolute macht waar naar gestreefd (en verkregen) werd (wat bij Trump nog afwachten is). Volledig los van de realiteit vanwege alleen ja-knikkers en hielelikkers om zich heen en moreel helemaal losgeslagen.
Ja, prima om dat in deze tijd te lezen! 8*)
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 10 sep 2025 18:37 Maar weer 's sf.

https://probiblio.hostedwise.nl/wise-ap ... SE/1367816
Inhoud
Als door een ongelukkig toeval een universele oorlog dreigt te ontstaan tussen mensen en aliens is een xenobiologe de enige die er misschien iets aan kan doen.

Afbeelding

8*)
Zo, ik ben er klaar mee. En wát een boek is dít...!
Epische SF van de hoogste orde wat mij betreft, 847 pagina's groot.

Dit is nauwelijks een verhaal, het is éen lange droom vol met alles in het heelal wat je je maar kan voorstellen.
En zó moet het echt ook gelezen worden!
Dus geen rationele feitelijke schrijverij, maar heel vaak irrationele zaken, niet te geloven oorlogen, ruimteschepen,
een paar andere rassen etc. etc. Fantasie met hoofdletters tot in het absurde.
Het lijkt wel of hij voortdurend aan de drugs was zolang hij schreef. En dit bedoel ik in positieve zin.

Ik ben altijd nogal wars van boeken met irrationaliteit waarbij er veel niet klopt van de wat mogelijk is, die leg ik terzijde, maar.. het lukt Christopher Paolini 847 pagina's lang zó spektakulair, boeiend, levend, goed lopend, avontuurlijk, spannend en fantastich beeldend, met veel aktie te schrijven, dat ik mij werkelijk geen pagina heb verveeld.

Het is een van mijn bijzonderste boeken ooit. 9,5 zeker!
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 19 okt 2025 13:01

Ik ben er inmiddels een heel eind in en ik kan je vertellen dat vriend Trump (in negatieve zin) nog heel wat van vriend Mao zou kunnen leren.

Het is zeer de moeite waard.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 26 okt 2025 21:28
Gerard R. schreef: 19 okt 2025 13:01

Ik ben er inmiddels een heel eind in en ik kan je vertellen dat vriend Trump (in negatieve zin) nog heel wat van vriend Mao zou kunnen leren.

Het is zeer de moeite waard.
Wacht maar, Trump groeit erin, dat zien we dagelijks..
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tobias Hurter
"Het tijdperk van onzekerheid "
De gouden en de donkere jaren van de fysica 1895-1945
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Never Again?

Uitgave 02 oktober 2025

Uit de samenvatting op BOL:
How the West betrayed the Jews and itself is an urgent new polemic from the author of the acclaimed Israelophobia, which discloses the social and historical causes of the maze of hostility in which Jews are now trapped. Charting the development of this dangerous cultural and geopolitical moment through a collapse in Western leadership since the Second World War, the award-winning columnist, broadcaster and foreign correspondent Jake Wallis Simons offers a searing analysis of the state of the West, arguing that we must remember our older values and stand up for them before it is too late.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 01 nov 2025 09:38
Never Again?

Uitgave 02 oktober 2025

How the West betrayed the Jews and itself is an urgent new polemic from the author of the acclaimed Israelophobia, which discloses the social and historical causes of the maze of hostility in which Jews are now trapped. Charting the development of this dangerous cultural and geopolitical moment through a collapse in Western leadership since the Second World War, the award-winning columnist, broadcaster and foreign correspondent Jake Wallis Simons offers a searing analysis of the state of the West, arguing that we must remember our older values and stand up for them before it is too late.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Het is vaak tóch tweerichtingverkeer hier op aarde. Allemaal fout, maar wel de natuur.
Mensen moeten gewoon fijn kunnen leven na onze dropping hier op aarde. Dus daar zouden we aan moeten werken.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Afbeelding

Lotz, Sarah
De drie

Inhoud
Als na vier gelijktijdige vliegtuigrampen drie weeskinderen worden gered ontstaat een mediahype die leidt tot een escalatie van gebeurtenissen.

Best een prettige schrijfstijl. Nog lang niet uit.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Vanwege off-topic voorkomen antwoord daar geplaatst,
in topic Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten:

Welk soort opvoeding stel je voor om te komen
tot een fijn leven voor de meeste mensen?

Gerard R. schreef: 01 nov 2025 11:02
HierEnNu schreef: 01 nov 2025 09:38
Never Again?

Uitgave 02 oktober 2025

Wie kaatst kan de bal verwachten. Het is vaak tóch tweerichtingverkeer hier op aarde. Allemaal fout, maar wel de natuur.
Mensen moeten gewoon fijn kunnen leven na onze dropping hier op aarde.
Dus daar zouden we aan moeten werken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Plaats reactie