Je kan op YouTube? In dat geval typ the titel (dik gemaakt ) in en je kan het zien.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Nee, ik word misselijk van geweld filmpjes. Heb maar een heel klein hartje
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Kijk.. dát zijn de teksten
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Fantastische teksten!
En wat Greta Thunberg ook nog even belachelijk maken betreft:
dat is nergens voor nodig, want dat doet ze zelf voortdurend en onovertrefbaar ..
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.
.
.
Ah... nog een beetje natrappen ook vanzelfsprekend...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Fascisme en communisme stortten voornamelijk in omdat mensen er niet meer in geloofden. De systemen faalden in de praktijk.ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2025 14:32De moderne mythe dat een volk met een ideologie niet te verslaan is, is reeds door de geschiedenis zelf ontkracht.
Het Derde Rijk werd verpletterd, het fascisme weggevaagd, het stalinisme stortte in en het Japanse militarisme werd gebroken, etc., etc., etc. De geschiedenis is één lange lijst van overtuigingen die dachten eeuwig te zijn, tot de werkelijkheid ze verbrijzelde.
In de oudheid kon het militaire verslaan van een volk praktisch altijd leiden tot het verdwijnen van hun dominante overtuigingen en staatsstructuren.
Israel probeert het nu al 77 jaar puur militair zonder zich te bekommeren over de haat die het voedt.
Waarom lukt het maar niet?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je verwisselt oorzaak en gevolg. Fascisme en nazisme stortten niet in omdat mensen er spontaan niet meer in geloofden, maar omdat de nazi's en fascisten waren verslagen. Mensen stopten ermee omdat hun legers verpletterd, hun leiders gedood en hun staten vernietigd waren. Wanneer de de machtsbasis van een ideologie valt, verdampt ook het geloof.gerard_m schreef: ↑07 okt 2025 21:43Fascisme en communisme stortten voornamelijk in omdat mensen er niet meer in geloofden. De systemen faalden in de praktijk.ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2025 14:32De moderne mythe dat een volk met een ideologie niet te verslaan is, is reeds door de geschiedenis zelf ontkracht.
Het Derde Rijk werd verpletterd, het fascisme weggevaagd, het stalinisme stortte in en het Japanse militarisme werd gebroken, etc., etc., etc. De geschiedenis is één lange lijst van overtuigingen die dachten eeuwig te zijn, tot de werkelijkheid ze verbrijzelde.
In de oudheid kon het militaire verslaan van een volk praktisch altijd leiden tot het verdwijnen van hun dominante overtuigingen en staatsstructuren.
Tot nog toe heeft Israel altijd periodieke militaire operaties uitgevoerd om de vijandelijke Palestijnse capaciteiten tijdelijk te verzwakken, zonder zich te richten op een langdurige politieke oplossing; een bewuste strategie die, als gezegd, bekend staat als kisoeach desj'e -- grasmaaien. Het leger, de inlichtingendiensten en de wapenindustrie staan daar volledig achter. Het heeft vooral het voordeel dat de Israelische state-of-the-art wapens battle-tested in Gaza zijn -- in een gevecht beproefde wapens zijn goud waard voor elke wapenproducent en economie. Israel levert veel wapens, geavanceerde technologie, vooral op het gebied van drones, raketverdediging, cyberbeveiliging en sensoren aan de VS, Europa, Azië en Arabische landen waar het beter dan ooit mee samenwerkt. In 2024 bereikte de Israelische wapenexport zelfs een record, mede dankzij Europa.Israel probeert het nu al 77 jaar puur militair zonder zich te bekommeren over de haat die het voedt.
Waarom lukt het maar niet?
Waar de oorlog ooit slechts een middel was om een vijand te verslaan, is het in de moderne oorlogseconomie vaak een middel om productie, innovatie en invloed gaande te houden. Dat brengt eigen ethiek met zich mee waarin efficiëntie, continuïteit en winst morele overwegingen verdringen. Niet omdat iemand expliciet onethisch wil zijn, maar omdat het economische systeem beloning koppelt aan voortdurende dreiging in plaats van aan vrede.
Die strategie heeft Netanjahoe nu - gelukkig - los gelaten. Militaire weerstand van Hamas was er sowieso nauwelijke nog, Hamas is afgesneden van wapentoevoer en logistiek, en al hun ervaren strijders en leiders zijn vernietigd. Hamas heeft trouwens reeds toegezegd de macht over te dragen en alle gijzelaars vrij te laten, en men spreekt nu over de details. Daarmee tekent het voor zijn eigen ondergang. Mochten ze tijd gaan rekken, dan zal Israel ook het laatste restje in Gaza Stad vernietigen, dat ze tot nog toe altijd hadden gespaard vanwege de gijzelaars die daar volgens de Mossad zitten.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
''
Een overduidelike uitnodiging, om slechte berichten te plaatsen!
Houdt daarmee op!
Een overduidelike uitnodiging, om slechte berichten te plaatsen!
Houdt daarmee op!
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
- Peter van Velzen
- Site Admin
ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2025 17:44 Ik wist eerst ook niet dat ze weer naar het Midden Oosten was gevaren. Ik vernam het hier op het forum. Sky News heeft het over de Swedish doom-goblin![]()
en jij ook
Sky News Australia is geen betrouwbare bron van informatie. Dat blijkt al uit de uiterst beledigende benaming die ze toepast.
Sky News Australia is geen betrouwbare bron van informatie. Dat blijkt al uit de uiterst beledigende benaming die ze toepast.
Ik wens u alle goeds
Ah! Gaza als 1 groot (oorlogs)testgebied. Dierproeven worden meer en meer verboden, maar wapentesten op Palestijnen is Nimsky trots op!ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2025 23:10
Tot nog toe heeft Israel altijd periodieke militaire operaties uitgevoerd om de vijandelijke Palestijnse capaciteiten tijdelijk te verzwakken, zonder zich te richten op een langdurige politieke oplossing; een bewuste strategie die, als gezegd, bekend staat als kisoeach desj'e -- grasmaaien. Het leger, de inlichtingendiensten en de wapenindustrie staan daar volledig achter. Het heeft vooral het voordeel dat de Israelische state-of-the-art wapens battle-tested in Gaza zijn -- in een gevecht beproefde wapens zijn goud waard voor elke wapenproducent en economie. Israel levert veel wapens, geavanceerde technologie, vooral op het gebied van drones, raketverdediging, cyberbeveiliging en sensoren aan de VS, Europa, Azië en Arabische landen waar het beter dan ooit mee samenwerkt. In 2024 bereikte de Israelische wapenexport zelfs een record, mede dankzij Europa.
1 Grote proeftuin vol gewillige slachtoffers.
Hoe diep kun je zinken? Is die grens nu inmiddels nog niet bereikt? Mag je dit allemaal vol trots verkondigen?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Allereerst verzin je die trots erbij, aangezien het tegendeel het geval is, zoals gezegd: Die strategie heeft Netanjahoe nu - gelukkig - losgelaten.dikkemick schreef: ↑08 okt 2025 06:30Ah! Gaza als 1 groot (oorlogs)testgebied. Dierproeven worden meer en meer verboden, maar wapentesten op Palestijnen is Nimsky trots op!ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2025 23:10
Tot nog toe heeft Israel altijd periodieke militaire operaties uitgevoerd om de vijandelijke Palestijnse capaciteiten tijdelijk te verzwakken, zonder zich te richten op een langdurige politieke oplossing; een bewuste strategie die, als gezegd, bekend staat als kisoeach desj'e -- grasmaaien. Het leger, de inlichtingendiensten en de wapenindustrie staan daar volledig achter. Het heeft vooral het voordeel dat de Israelische state-of-the-art wapens battle-tested in Gaza zijn -- in een gevecht beproefde wapens zijn goud waard voor elke wapenproducent en economie. Israel levert veel wapens, geavanceerde technologie, vooral op het gebied van drones, raketverdediging, cyberbeveiliging en sensoren aan de VS, Europa, Azië en Arabische landen waar het beter dan ooit mee samenwerkt. In 2024 bereikte de Israelische wapenexport zelfs een record, mede dankzij Europa.
1 Grote proeftuin vol gewillige slachtoffers.
Hoe diep kun je zinken? Is die grens nu inmiddels nog niet bereikt? Mag je dit allemaal vol trots verkondigen?
Ten tweede is dat juist de strategie die de vrede-predikers impliciet voorstaan die liever hebben dat de oorlog stopt dan dat ze Hamas militair en politiek vernietigd zien. Kisoeach desj'e - grasmaaien - een aaneenschakeling van militaire operaties om de Palestijnse capaciteiten telkens tijdelijk te verzwakken, zonder zich te richten op een daadwerkelijke langdurige politieke oplossing, is daarbij tevens de strategie die Europa, de VS, Asiatische landen en andere naties rechtstreeks belonen omdat zij er baat bij hebben.
Zionist
Ik verzin die trots er niet bij. Lees alleen dit bericht waar ik op reageer. Waar wordt Netanjahoe bekritiseerd?
Hef bericht ademt militaire trotsheid uit. En daar reageer ik op. En op het feit dat Gaza blijkbaar een proeftuin is.
Hef bericht ademt militaire trotsheid uit. En daar reageer ik op. En op het feit dat Gaza blijkbaar een proeftuin is.
Waar haal je het geduld vandaan? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar jouw daadwerkelijke woorden zijn voor mij over het algemeen heel helder en begrijp baar, juist doordat ze feitelijk en zakelijk zijn, zonder al dat emo-theater eromheen. Dat jouw woorden dan toch om moverende redenen anders geïnterpreteerd worden is één ding, maar ik zou dat niet vol kunnen houden om zulks dan telkens toch weer te weerleggen. Knap hoor.ChaimNimsky schreef: ↑08 okt 2025 12:11
Allereerst verzin je die trots erbij, aangezien het tegendeel het geval is, zoals gezegd: Die strategie heeft Netanjahoe nu - gelukkig - losgelaten.
Ten tweede is dat juist de strategie die de vrede-predikers impliciet voorstaan die liever hebben dat de oorlog stopt dan dat ze Hamas militair en politiek vernietigd zien. Kisoeach desj'e - grasmaaien - een aaneenschakeling van militaire operaties om de Palestijnse capaciteiten telkens tijdelijk te verzwakken, zonder zich te richten op een daadwerkelijke langdurige politieke oplossing, is daarbij tevens de strategie die Europa, de VS, Asiatische landen en andere naties rechtstreeks belonen omdat zij er baat bij hebben.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
Ik reageerde dan ook NIET op bovenstaand citaat welke JIJ aanhaalt (om mij door het slijk te halen).HierEnNu schreef: ↑08 okt 2025 14:56Waar haal je het geduld vandaan? Kan aan mij liggen natuurlijk, maar jouw daadwerkelijke woorden zijn voor mij over het algemeen heel helder en begrijp baar, juist doordat ze feitelijk en zakelijk zijn, zonder al dat emo-theater eromheen. Dat jouw woorden dan toch om moverende redenen anders geïnterpreteerd worden is één ding, maar ik zou dat niet vol kunnen houden om zulks dan telkens toch weer te weerleggen. Knap hoor.ChaimNimsky schreef: ↑08 okt 2025 12:11
Allereerst verzin je die trots erbij, aangezien het tegendeel het geval is, zoals gezegd: Die strategie heeft Netanjahoe nu - gelukkig - losgelaten.
Zulks is om moverende reden niet netjes: om er andere berichten bij te halen. Ik citeerde dan ook niet met dat andere bericht, maar met het trotse Gaza-wapenoefenterrein-leger-bericht.
Als laatste is ChaimNimsky mans genoeg hier op te reageren.
Dank!