Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Gerard R. »

https://nadinekuiper.com/2016/03/22/sar ... ierde-dag/
The Beautifull Dreamer is een low-budget cruiseschip. Bijna drieduizend mensen zijn aan boord als het schip na vier dagen op de Atlantische Oceaan volledig stilvalt. Er is een brandje geweest in een van de technische ruimtes en men krijgt de motoren niet meer aan de praat. Er is ook geen radioverkeer en internet meer mogelijk.

Iedereen gaat er vanuit dat ze snel een andere boot of schip zullen tegenkomen of dat de mensen aan land hun coördinaten wel weten te achterhalen. Maar niets is minder waar. De mensen op het schip zijn volledig op zichzelf aangewezen.

De situatie wordt steeds penibeler. Het stromend water raakt op, het voedsel raakt op, er wordt een meisje vermoord en de dader is onbekend. Mensen doen vreemde waarnemingen, zien en horen dingen die er niet horen te zijn. En er breekt een virus uit, waardoor steeds meer mensen flink ziek worden. De chaos op het schip is compleet en de levens van de passagiers zijn in gevaar. (,,)
Categorie rampenboeken.
Ik heb 1/5 gelezen, het is een chaos, ik hoop dat ik het einde zal lezen. :lol:
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet *
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Nexus
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wederom een Dean Koontz
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://frontpage.fok.nl/nieuws/885322/ ... oeken.html
Schrijver Stephen King verwacht dat de erfenis van Donald Trump de komende decennia vooral negatief zal worden bekeken. Volgens hem zullen veel Amerikanen die nu trots hun steun uitspreken, later ontkennen dat ze ooit op Trump hebben gestemd. In een interview met de Britse krant The Sunday Times zei King dat hij zich bewust is dat ook fans van hem Trump steunen, maar dat dit hem er niet van weerhoudt om zich uit te spreken. "Het is een kwestie van kiezen: aan welke kant sta je?" (..)

King denkt dat geschiedenisboeken Trump in een ongunstig licht zullen zetten. Hij vergeleek dit met een beroemd honkbalmoment waarbij veel meer mensen achteraf zeiden aanwezig te zijn dan er werkelijk in het stadion zaten. Volgens King zal bij Trump juist het tegenovergestelde gebeuren: in de toekomst zal bijna niemand willen toegeven dat hij voor hem stemde.

In het gesprek haalde King zijn roman "The Dead Zone" uit 1979 aan. Volgens hem liet dat boek al zien hoe een personage met dictatoriale trekjes kon uitgroeien tot een gevaarlijke leider, iets wat destijds ondenkbaar leek maar door Trump volgens King 'werkelijkheid werd'.
Het kan nog veel erger. We denken bv. aan 1984 van Orwell... Maar.. gelukkig is het nog niet zóver...
Het zijn ruige tijden... AI, Deepfake, tarieven, Trump... :roll:
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet *
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 14 aug 2025 14:46 https://nadinekuiper.com/2016/03/22/sar ... ierde-dag/
The Beautifull Dreamer is een low-budget cruiseschip. Bijna drieduizend mensen zijn aan boord als het schip na vier dagen op de Atlantische Oceaan volledig stilvalt. Er is een brandje geweest in een van de technische ruimtes en men krijgt de motoren niet meer aan de praat. Er is ook geen radioverkeer en internet meer mogelijk.

Iedereen gaat er vanuit dat ze snel een andere boot of schip zullen tegenkomen of dat de mensen aan land hun coördinaten wel weten te achterhalen. Maar niets is minder waar. De mensen op het schip zijn volledig op zichzelf aangewezen.

De situatie wordt steeds penibeler. Het stromend water raakt op, het voedsel raakt op, er wordt een meisje vermoord en de dader is onbekend. Mensen doen vreemde waarnemingen, zien en horen dingen die er niet horen te zijn. En er breekt een virus uit, waardoor steeds meer mensen flink ziek worden. De chaos op het schip is compleet en de levens van de passagiers zijn in gevaar. (,,)
Categorie rampenboeken.
Ik heb 1/5 gelezen, het is een chaos, ik hoop dat ik het einde zal lezen. :lol:
Ik heb het uit, het is vooral een boek over hoe erg of het kan worden met mensen als ze echt in de penarie komen te zitten, ook op een cruiseschip, de leukste plaats voor je vakanties... Goed geschreven, vrijwel nergens vervelend, soms spannend. Heel goed, Sarah! :)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maar weer 's sf.

https://probiblio.hostedwise.nl/wise-ap ... SE/1367816
Inhoud
Als door een ongelukkig toeval een universele oorlog dreigt te ontstaan tussen mensen en aliens is een xenobiologe de enige die er misschien iets aan kan doen.

Afbeelding

8*)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Het raadsel Spinoza van Irvin D. Yalom.

Deels fictief en deels historisch spiegelt de auteur het leven van Spinoza met de nazi ideoloog en medeoprichter van de nsdap Alfred Rosenberg. Hij doet dit door hoofdstuk om hoofdstuk een autofictie van beide personages te schrijven. Rosenberg koppelt hij aan een verzonnen psychiater die via psychoanalyse probeert te achterhalen waar het antisemitisme van Rosenberg vandaan komt. Spinoza wordt geflankeerd door een verzonnen lid van de Joodse gemeenschap die met vragen komt die Spinoza op weg helpen met zijn filosofie. Waar Spinoza en Rosenberg samenkomen? Lees het boek :)

Een boeiend geschreven historisch verhaal.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De levens van Jan Six
Geert Mak.

Als Mak mijn geschiedenis docent had geweest had ik geschiedenis gaan studeren denk ik.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gevolgd door "Heksenjacht" van Maartje van der Laak
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Marjolein Faber "Mij krijgen ze niet klein"
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 27 sep 2025 17:47 Marjolein Faber "Mij krijgen ze niet klein"
[-o< Over heksen gesproken
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Heksen bestaan niet Dikkemick.

Je zou in ieder geval het type zijn dat een Sigrid Kaag meteen zou willen beschermen tegen soortgelijke aantijgingen.
Hypocrisie al om.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 03 okt 2025 05:00 Heksen bestaan niet Dikkemick.

Je zou in ieder geval het type zijn dat een Sigrid Kaag meteen zou willen beschermen tegen soortgelijke aantijgingen.
Hypocrisie al om.
Kan een grapje niet meer???
Heksen hebben wel degelijk bestaan in de hoofden van mensen en in sommige contreien "bestaan" ze helaas nog.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

"American rebel". The life of Clint Eastwood.

Altijd een zwak voor Eastwood gehad, maar je leert hier ook een andere kant kennen van deze macho- 'man with no name'
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Last rites, Ozzy Osbourne

Toch een mens met emoties en niet slechts sex, drugs en rock&roll.....(wel heel veel....te veel!)
Maar in tegenstelling tot "I am Ozzy" is dit een meer serieus en menselijk boek.
Einstein/Mick
Plaats reactie