Het opruimen van Hamas en het vieren van het succes bij de strijd tegen de laatste restjes van Hamas die binnenkort aanvangt als het IDF eindelijk Gaza Stad gaat innemen (dat Israel voorheen niet deed vanwege de gijzelaars die zich er bevinden) is zeker niet het verheerlijken van het extreemste, apocalyptisch, overmatig etc. geweld.Gerard R. schreef: ↑25 sep 2025 20:35Ik weet niet wat ik nu weer lees van je, ChaimNimsky.ChaimNimsky schreef: ↑25 sep 2025 20:18 Binnenkort - op 7 oktober - gaat eindelijk de grote aanval op Gaza Stad beginnen om de laatste paar restjes Hamas-weerstand te breken. Ze zijn er al binnen, aangezien er geen of nauwelijks tegenstand meer is van Hamas. Omdat ze afgesloten zijn van wapens en logistiek heeft Hamas niets aan nieuwe rekruten. Er valt al een klein feestje te vieren wat mij betreft.
Israel is bezig met een klassieke clear–hold–build-fase: de gewapende resten opruimen, daarna het gebied bezet houden en beveiligen, en ten slotte bestuur en wederopbouw, zoals ook ooit in het Duitsland van de Nazi's, het ultranationalistische Japan, etc. plaatsvond. Ben nog nooit zo trots op Israel geweest!
Dit lijkt toch absoluut veel op verheerlijken van het extreemste, apocalyptisch, overmatig etc. geweld, wat we al zagen overigens.En voornamelijk tegen burgers en bebouwing uiteraard.
In het Duitsland van de Nazi's en het ultranationalistische Japan werden door de geallieerden ook de gewapende resten opgeruimd, het gebied overgenomen, bezet en wederopgebouwd.