Een Vrolijke Atheist ontmoet de Islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

You scored as atheism.

You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.

atheism
92%

Nou, zo verassend vind ik de uitslag niet. Klopt dus wel met wat ik al dacht 8)

En atheisten worden dus weer neergezet als strenge gelovers in het niet bestaan van God. Kennelijk is begrijpen dat je gewoon niet gelooft, ook hier moeilijk. Het lijkt me duidelijk dat de test is opgezet door een gelovige.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

hey, ik ben 50% muslim, 71% Sananist :shock:
You scored as atheism.

You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.

atheism 83%
Paganism 75%
Satanism 71%
agnosticism 58%
Islam 50%
Judaism 42%
Buddhism 29%
Christianity 17%
Hinduism 8%
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:En fijn dat zo'n forum subsidie krijgt.
:shock: Krijgt Marokko.nl subsidie?? Echt? Waarom?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik denk dat je moslims niet alleen maar als gevaar moet zien
OK....
Ben je er al achter gekomen hoe de islam gelovigen, "atheisten" zien ?
Iets om niet vrolijk van te worden ,dacht ik ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Devious schreef:
Heb je Wilders er niet over gehoord? Die heeft er kamervragen over gesteld.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=247 ... vragen_PVV

Vragen van het lid Bosma (Partij voor de Vrijheid) aan de Ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en van Justitie over antiwesterse en antisemitische teksten op het recentelijk door het Bedrijfsfonds voor de Pers gesubsidieerde site Marokko.nl

24 januari 2007

1. Bent u ervan op de hoogte dat de site Marokko.nl, recentelijk, te weten op 11 januari 2007, een bedrag van 135.000 euro heeft ontvangen als subsidie van het Bedrijfsfonds voor de Pers?

2) Bent u bereid kennis te nemen van deze site, in het bijzonder van het forum van deze site, waar teksten te vinden zijn als "ik was net in Amsterdam daar waren zo veel joden, ik kon het niet aanzien", "eerst joden uitrooien en dan allah om regen vragen", "raespect voor taliban toen ze die beelden van boedha vernietigden", "dood aan de joooddd", "het zal een feit blijven dat vele Allochtonen homoseksualiteit niet zullen accepteren vanwege hun geloof.", waar een lid onder interesse invult: "joden opsporen en vernietigen", en waar 28 procent van de deelnemers aan een poll aangeeft homoseksualiteit een ziekte te vinden? (Spelling en hoofdletters ongecorrigeerd.)

3) Kunt u uitleggen waarom deze site boordevol met teksten die vaak een antisemitisch, anti-Nederlands en anti-westers karakter hebben met belastinggeld moet worden gesteund?

4) Het Bedrijfsfonds meldt in haar persbericht dat "de site in een rustiger vaarwater terecht is gekomen en (dat) de uitgever tendensen van radicalisering heeft aangepakt en moderatoren heeft aangesteld." Kunt u dit rijmen met onder 2) genoemde teksten waarvan er zeer velen te vinden zijn, waaronder teksten die vele maanden oud zijn?

5) Bent u het met de uitgever van de site eens dat deze site "voorziet in de behoefte van Nederland Marokkaanse jongeren tussen 15 en 20 jaar"?

6) Bent u bereid in overleg te treden met het Bedrijfsfonds ten einde het te bewegen onmiddellijk te stoppen met de subsidiering? Zo neen, waarom niet?

7) Bent u bereid te bevorderen dat het Openbaar Ministerie een strafrechtelijk onderzoek instelt gelet op de uitspraken zoals vermeld onder 2)

Klik hier om uit te vinden hoe u de antwoorden op deze vragen kunt vinden.

antwoorden hier: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?p ... amervragen
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
JH
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JH »

Sebastiaan schreef:hey, ik ben 50% muslim, 71% Sananist :shock:
You scored as atheism.

atheism 83%
Paganism 75%
Satanism 71%
agnosticism 58%
Islam 50%
Judaism 42%
Buddhism 29%
Christianity 17%
Hinduism 8%
Dit bedoel ik. Je scoort niet aleen maar puur atheist of wat dan ook. Je gedachten hebben overeenkomsten met meer levenshoudingen. Dat vind ik wel een eyeopener.
Er is samenhang.

Kennedy zij uit solidariteit: Ich bin ein Berliner.

Vandaag kun jij zeggen dat je atheist bent, paganist,satanist,agnost,moslim, boeddhist, christen en hindoeist. Alles heeft enige verwantschap met elkaar. Mijn volgende vraag is dan ook:

Wat bevordert meer verdraagzaamheid in de wereld? Het zoeken naar overeenkomsten tussen culturen en geloven en levenshoudingen of de nadruk leggen op de acceptatie dat we van overtuigingen verschillen?

Zijn verschillen onoverkomelijk en zullen we aan strijd ten onder gaan of kunnen we de klik zo maken dat verschillen van overtuiging er gewoon mogen zijn en dat iedereen elkaar in zijn waarde laat?
Keep a healthy mind!
JH
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JH »

Kitty schreef:You scored as atheism.

atheism
92%

Nou, zo verassend vind ik de uitslag niet. Klopt dus wel met wat ik al dacht 8)

En atheisten worden dus weer neergezet als strenge gelovers in het niet bestaan van God. Kennelijk is begrijpen dat je gewoon niet gelooft, ook hier moeilijk. Het lijkt me duidelijk dat de test is opgezet door een gelovige.
Wil je de rest van de uitslag aan ons laten zien want daar zit hem de kneep in. De uitslag bestaat uit het rijtje levenshoudingen en als het gaat zoals het bij mij en anderen gaat (misschien bij jou niet. Kan ook) scoor je niet alleen puur atheist maar zelfs op andere levenshoudingen.

Ik ben benieuwd of je ook op andere levenshoudingen gescoort hebt.
Keep a healthy mind!
Sebastiaan
Bevlogen

Devious schreef:
Hey, heb jij deze vraag niet eens eerder gesteld op de zelfde vraag? Ik krijg nu heel erg een gevoel van dejavu :roll:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
JH
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JH »

Tsjok45 schreef:
Ik denk dat je moslims niet alleen maar als gevaar moet zien
OK....
Ben je er al achter gekomen hoe de islam gelovigen, "atheisten" zien ?
Iets om niet vrolijk van te worden ,dacht ik ....
Ik weet wat je bedoelt maar het gaat mij erom om met moslims te praten over wat hen beweegt en wat de ( onoverkomelijke ) verschillen of de overeenkomsten zijn tussen ons. We zijn toch uiteindelijk allemaal mensen en hoe het komt dat er zoveel oorlog is om verschillen van "mening" snap ik niet. Ik wil meer weten over de mens achter het etiketje en achter het beeld wat ik voorgetovert krijg en wat ik niet zelf heb bedacht. Door met deze mensen te praten over geloof en ongeloof kan ik mijn en mening vormen. Wat die mening uiteindelijk is kan de positieve kant op gaan of de negatieve of naar een meer genuanceert beeld. Ik weet nog niet wat er zal gebeuren. Het blijft spannend.
Keep a healthy mind!
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

JH schreef:Indrukwekkende toespraak moet dat zijn geweest.

Ik denk dat je moslims niet alleen maar als gevaar moet zien maar ook als meer dan alleen maar moslim. Ik zou wel de mens achter dit stickertje willen zien. Een atheist is ook niet alleen maar een athiest. Wij, mensen hebben raakvlakken met elkaar. Dat mogen we niet vergeten. Doe de volgende religietest maar eens en bekijk de uitslag daarvan.
Dan kom je misschien tot een leuke ontdekking:

http://quizfarm.com/test.php?q_id=10907
You scored as atheism.

atheism
96%

Satanism
92%

agnosticism
58%

Paganism
46%

Buddhism
38%

Judaism
29%

Islam
29%

Christianity
8%

Hinduism
4%
:roll:
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

het gaat mij erom om met moslims te praten over wat hen beweegt
Echter
veel Moslims denken dat Ilhad (Atheisme) een reactie is op het christendom , en dat de atheisten volkomen onbekend zijn met de waarheid ( van de islam uiteraard )-
Ze zullen u wel binnenkort oproepen de islam te aanvaarden( een ultimatum eigenlijk ) ...
doe je dat niet dan is het "oorlog" ...
Dat beweegt velen onder hen .... Het is gewoon "orthodoxie "
want islam is " onderwerping aan de wet " en de wet is onbediscusieerbaar
Doe je dit --> dan krijg je dat .... islam is een godsdienst van het zwaard .....

Ik vind het zeer lovenswaardig dat je de dialoog zoekt , of zelfs maar de mensen achter de moslims beter wilt leren kennen ...

Vraag is hoelang zullen islamisten en ook deandere aawezige theisten , je nog tolereren wanneer je klaar en duidelijk het bestaan van gelijk welke god afwijst ...

Gelovigen die de islam verlaten ( zich bijvoorbeeld bekeren ---> wat dus nog niet wil zeggen dat ze atheist worden /apostaten ) begaan al een halsmisdrijf ... wat denk je dat een atheist dan wel is , in hun ogen ....?

Ik kijk met spannig uit naar het moment dat je de kern van het atheisme ( het niet-geloven)
gaat uitleggen aan uw gesprekspartners ... succes
hoe het komt dat er zoveel oorlog is om verschillen van "mening" snap ik niet
Veel mensen snappen het (nog)niet , maar worden er niettemin het gruwelijke slachtoffer van ...

Het is erg naif te denken dat oorlog alleen maar om "meningsverschillen" gaat ...

Het gaat om dwingende zaken o.a. om economische ineenstortingen , dreigende armoede en bevolkingsdruk ....
De doctrines die er bij worden gehanteerd zijn de bovenbouw van hypocriete "rationalisaties " en "militante wervingsacties " voor allerlei ongeregeld en diverse schurkenstreken waarbij systematisch " nood , menselijkheid en wet breekt of afschaft " ...
Dat komt overal voor ...zelfs bij de "nobele wilden" in het amazonewoud
( en in deze zin heeft Alistar Mc.Grath gelijk )

Allerlei "geloven en doctrines" zijn niet de belangrijkste oorzaak van het "slechte " maar wel de meest in het oog springende motiverende "mentale en culturele uniformen" van bendes mensen in onderlinge concurentiestrijd ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 10 mar 2007 17:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Sebastiaan
Bevlogen

Atheist_1984 schreef:Satanism 92%
JIJ Satanist!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Haha, Satanisme..

Satanisme, wat is dat eigenlijk precies?
En het is toch zo dat als je satan erkent, dan erken je god ook, en god is toch satan? ( zoals in de bijbel staat dat god ook het kwaad veroorzaakt )
JH
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JH »

@Tsjok45:
"ik vind het zeer lovenswaardig dat je de dialoog zoekt , of zelfs maar de mensen achter de moslims beter wilt leren kennen ...

Vraag is hoelang zullen islamisten en ook deandere aawezige theisten , je nog tolereren wanneer je klaar en duidelijk het bestaan van gelijk welke god afwijst ...

Gelovigen die de islam verlaten ( zich bijvoorbeeld bekeren ---> wat dus nog niet wil zeggen dat ze atheist worden /apostaten ) begaan al een halsmisdrijf ... wat denk je dat een atheist dan wel is , in hun ogen ....?

Ik ben hierin misschien vrij naief maar ik ben nieuwsgierig. Nieuwsgierigheid drijft mij waarom zij op hun forum een topic hanteren genaamd: "Islam en Atheisme"
Wat wilen ze met dat topic bereiken???
Keep a healthy mind!
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Wat wilen ze met dat topic bereiken???
Ja
vertel het hier maar als je het weet ....

vriendelijke groet
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie