Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 20 sep 2025 09:42 Ongetwijfeld was er geen enkele reden om te twijfelen aan de intentie tot genocide
van Hamas om heel Israël uit te roeien.
Helaas kan Hamas níet aangeklaagd worden voor genocide. Hamas is geen staat, Gaza is geen erkend land, en Palestina is slechts een waarnemend niet-lid bij de Verenigde Naties. Daarom kunnen zij als entiteit niet voor het ICJ worden gedaagd wegens schending van het Genocideverdrag, en het ICC kan slechts individuen vervolgen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 10:40 en het ICC kan slechts individuen vervolgen.
Helaas hebben de mensen van Hamas al een raket op hun hoofd gekregen, voordat ze voor de rechter konden komen. En anderen weigeren om naar Den Haag te komen om een oordeel te horen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 19 sep 2025 15:49
Wat is er in je vrijdenkersbrein gevaren?
Moet ik je bijdrage echt in die zin serieus nemen om dan tot de vrijdenkende conclusie te komen dat het in Gaza gewoon wel meevalt? Dat sommigen van ons ons hier druk maken om niets?
Ik vind dat persoonlijk niet getuigen van vrijdenken en zelfs niet getuigen van het gebruiken van je brein.
Volgens mij was mijn uitleg vrij simpel: feiten spreken voor zich bij een tragedie en hoeven niet telkens vervangen te worden door emo-uitingen.

" Gaza compleet verwoest" of " Palestijnen worden volledig uitgeroeid" zijn geen feiten.

Op een vrijdenkersforum, zoude feiten leidend moeten zijn.

Waarom maak je er nu weer een stroman van?
Of snap je het echt niet?
Ook in je reactie naar mij, had je bij de feiten moeten blijven. Ik schrijf nergens dat het wel meevalt of dat mensen zich druk maken om niets.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Laat ze toch lekker dromen dikkemick. Dat hamas iets tegen “joden” heeft lijkt me niet zo vreemd wanneer een sinds jaar en dag kwaadaardige bezettende zionistische entititeit zich profileert als joods. In principe gaat het er om dat de de kwaadaardig bezetter van heel Palestina oprot, of het nu om joden gaat of niet. Daar kan je van vinden wat je er van vindt maar dat heeft dus niks met genocide te maken maar met het verdrijven van een vijand.

Deze dromers vinden het nu eenmaal helemaal oké dat de Palestijnen de rekening hebben te betalen van de wat de Duitsers hen hebben aangedaan in plaats van eerlijk te zijn en toe te geven dat de zionistische entiteit tot de schoften van het midden-oosten behoren om vervolgens massaal te eisen dat Duitsland een leuke deelstaat aan ze geeft aangezien dat de schoften waren die 6000 000 joden hebben afgemaakt en zij dus de rekening hebben te betalen. Kunnen ze daar hun oorlogstuig inzetten om de aldaar wonende Duitsers etnisch te zuiveren.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 20 sep 2025 11:23
Moet ik je bijdrage echt in die zin serieus nemen om dan tot de vrijdenkende conclusie te komen dat het in Gaza gewoon wel meevalt? Dat sommigen van ons ons hier druk maken om niets?
Ik vind dat persoonlijk niet getuigen van vrijdenken en zelfs niet getuigen van het gebruiken van je brein.
Volgens mij was mijn uitleg vrij simpel: feiten spreken voor zich bij een tragedie en hoeven niet telkens vervangen te worden door emo-uitingen.

" Gaza compleet verwoest" of " Palestijnen worden volledig uitgeroeid" zijn geen feiten.

Ook in je reactie naar mij, had je bij de feiten moeten blijven. Ik schrijf nergens dat het wel meevalt of dat mensen zich druk maken om niets.
Waar de pro's stelselmatig niet op wensen te reageren is het feit dat Hamas geen genocide heeft gepleegd terwijl dat steeds heel emotioneel gepropageerd wordt.

Gelijke monniken....
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 20 sep 2025 11:32 Laat ze toch lekker dromen dikkemick.
Ze in de waan laten dat Israël een soerein heilig land is??
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Isra%C3 ... gsmisdaden

We kunnen tekenen! Amnesty bewijst dat Israël genocide pleegt op Palestijnen in Gaza. https://share.google/UB4Nqr8EKWAihEEk5
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 20 sep 2025 10:40
HierEnNu schreef: 20 sep 2025 09:42 Ongetwijfeld was er geen enkele reden om te twijfelen
aan de intentie tot genocide van Hamas om heel Israël uit te roeien.
Helaas kan Hamas níet aangeklaagd worden voor genocide. Hamas is geen staat, Gaza is geen erkend land, en Palestina is slechts een waarnemend niet-lid bij de Verenigde Naties. Daarom kunnen zij als entiteit niet voor het ICJ worden gedaagd wegens schending van het Genocideverdrag, en het ICC kan slechts individuen vervolgen.
.
Over erkenning van Palestina gesproken.

Komt er opnieuwe oorlog tussen Iran en Israël?

Israël wordt geen rust gegund, want kennelijk ruikt ook Iran weer kansen op succes.
Volgens mij wordt dit veroorzaakt door de houding van Europese landen die over willen gaan tot erkenning van Palestina. Daardoor ontstaat de indruk dat terrorisme wel degelijk loont!
EW - Linda Otter schreef:
Escalatie dreigt: Iran en Israël bereiden zich voor op oorlog
Leestijd: 3 minuten

De spanningen tussen Iran en Israël lopen opnieuw hoog op. Dreigingen, uraniumverrijking en sancties zetten de regio onder druk. Hoe groot is de kans dat dit escaleert tot een nieuwe oorlog?

Gaat Iran door met uranium verrijken?

Ja, Teheran is vastbesloten zijn uraniumverrijkingsprogramma voort te zetten. De Israëlische aanvallen in juni hebben die koers niet doen veranderen.
:scissors:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 20 sep 2025 11:23

De grote ontkenning weer aan het woord.

Gaza is voor 80% verwoest, noem dat maar niks.

Het aantal van officieel erkende omgekomen mensen in Gaza ( directe doden = geregistreerde doden) is onder onderschatting het werkelijke aantal slachtoffers ( + indirecte doden, zijn door logische omstandigheden niet geregistreerde doden )in Gaza loopt in de honderduizenden. Er zijn geleerde en wetenschappers die vermoeden dat het getal oploopt tot 680 000 omgekomen mensen. Dit cijfer kan helaas niet worden geverifieerd aangezien de zionistische entiteit geen onafhankelijke waarnemers toelaat in het gebied. Waarbij dat laatste als een enorme rode vlag kan, mag en moet worden aangemerkt.

Mocht het getal 680 000 mensen geverifieerd worden dan houdt dat om en nabij 25% van de hele bevolking van Gaza in. Maar zelfs wanneer je het houdt bij een geschat cijfer van rond 325 000 ( directe doden + indirecte doden) is dat 14% van alle Palestijnen in de Gazastrook.

En het einde is nog niet in zicht als we de volksvertegenwoordiging van de zionistische entiteit mogen geloven, ze gaan door met het plegen van genocide tot de laatste Palestijn is verdwenen uit Gaza en de westbank om ook hen niet te vergeten. Er zijn zelfs stemmen die vinden dat alle Palestijnen die officiële inwoners zijn van de zionistische entiteit moeten verdwijnen van hun thuisland.

Verantwoording:

De onderschatting van zeg 65 000 omgekomen mensen wordt maal 5 gedaan om het geschatte werkelijke aantal doden aan te geven

De reden waardoor de rapportage onvolledig is komt o.a. door onbereikbaarheid van gebieden, vernieling van o.a. ziekenhuizen waar de registratie plaatsvindt.

Dus hou eens op met het bagatelliseren van wat er in Gaza gebeurd. Het is vele malen erger dan onze media laten zien.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 sep 2025 12:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees:
Over erkenning van Palestina gesproken.

Komt er opnieuwe oorlog tussen Iran en Israël?

Israël wordt geen rust gegund, want kennelijk ruikt ook Iran weer kansen op succes.
Volgens mij wordt dit veroorzaakt door de houding van Europese landen die over willen gaan tot erkenning van Palestina. Daardoor ontstaat de indruk dat terrorisme wel degelijk loont!
Misschien wordt het dan een keer de hoogste tijd voor DE ERKENNING VAN PALESTINA?!!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 20 sep 2025 11:43
Waar de pro's stelselmatig niet op wensen te reageren is het feit dat Hamas geen genocide heeft gepleegd terwijl dat steeds heel emotioneel gepropageerd wordt.

Gelijke monniken....
[/quote]

Een jij-bak :roll: .
En dus weer niet ingaan op mijn punt, Jammer.

Maar als je gelijke monniken wilt:
ChaimNinsky ligt duidelijk toe waarom hij persoonlijk vindt dat Hamas genocide heeft gepleegd, al is dat niet juridisch vastgesteld. Kennelijk geldt voor jou sinds de uitspraak over Israel alleen nog de juridische definitie van " genocide" .
Juridisch is overigens niet vastgesteld dat Hamas geen genocide heeft gepleegd.

Merk op dat je hier 100% anders over dacht voor die uitspraak: toen was het gewoon zo, al was het niet juridisch vastgesteld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 20 sep 2025 12:09De grote ontkenning weer aan het woord.
Ik ontken niets. Lees mijn berichten eens rustig. Je mist totaal mijn punt.
Ik noem dat niet " niks". Zou je willen stoppen met stromannen?
Het aantal van officieel erkende omgekomen mensen in Gaza ( directe doden = geregistreerde doden) is onder onderschatting het werkelijke aantal slachtoffers ( + indirecte doden, zijn door logische omstandigheden niet geregistreerde doden )in Gaza loopt in de honderduizenden. Er zijn geleerde en wetenschappers die vermoeden dat het getal oploopt tot 680 000 omgekomen mensen. Dit cijfer kan helaas niet worden geverifieerd aangezien de zionistische entiteit geen onafhankelijke waarnemers toelaat in het gebied. Waarbij dat laatste als een enorme rode vlag kan, mag en moet worden aangemerkt.
Feit is dus dat we het niet weten en dus ook niet automatisch uit kunnen gaan van deze schatting van " geleerde en wetenschappers" omdat het toevallig het hoogste getal is dat rondgaat.

Misschien is het inderdaad 10 x zo erg is als de autoriteiten in Gaza zelf rapporteren.
Zou het dan niet vreemd zijn als Hamas veel te lage slachtoffers zou rapporteren en daarmee Israel in de kaart zou spelen?

Mocht het getal 680 000 mensen geverifieerd worden dan houdt dat om en nabij 25% van de hele bevolking van Gaza in. Maar zelfs wanneer je het houdt bij een geschat cijfer van rond 325 000 ( directe doden + indirecte doden) is dat 14% van alle Palestijnen in de Gazastrook.
We mochten niet spreken over Gazanen toch? Nu dus wel?

De feitelijke aantallen slachtoffers vind ik gruwelijk genoeg.

Dus hou eens op met het bagatelliseren van wat er in Gaza gebeurd.
Voor de 137e keer: ik vind het afgrijselijk wat er gebeurt in Gaza.
Ik wil slechts uitgaan van feiten, that's all.

Heeft iemand ooit bedacht dat feiten voor het pro-Israel kamp overtuigender zouden kunnen zijn om tot ze door te dringen?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 20 sep 2025 12:23
Mus schreef: 20 sep 2025 12:09De grote ontkenning weer aan het woord.
Ik ontken niets. Lees mijn berichten eens rustig. Je mist totaal mijn punt.
Ik noem dat niet " niks". Zou je willen stoppen met stromannen?
Feit is dus dat we het niet weten en dus ook niet automatisch uit kunnen gaan van deze schatting van " geleerde en wetenschappers" omdat het toevallig het hoogste getal is dat rondgaat.

Misschien is het inderdaad 10 x zo erg is als de autoriteiten in Gaza zelf rapporteren.
Zou het dan niet vreemd zijn als Hamas veel te lage slachtoffers zou rapporteren en daarmee Israel in de kaart zou spelen?

We mochten niet spreken over Gazanen toch? Nu dus wel?

De feitelijke aantallen slachtoffers vind ik gruwelijk genoeg.

Dus hou eens op met het bagatelliseren van wat er in Gaza gebeurd.
Voor de 137e keer: ik vind het afgrijselijk wat er gebeurt in Gaza.
Ik wil slechts uitgaan van feiten, that's all.

Heeft iemand ooit bedacht dat feiten voor het pro-Israel kamp overtuigender zouden kunnen zijn om tot ze door te dringen?
Waar zie je mij over Gazanen spreken? Of lees jij direct Gazanen wanneer er over de bevolking in Gaza wordt gesproken? Je zegt het maar hoor, maar voor mij is de bevolking in Gaza Palestijns en niets anders. Dat ten eerste.

Het is een feit dat er in oorlogen altijd een onderschatting is van het aantal werkelijke doden.
En natuurlijk gaat het om een schatting dus het kan een paar mensen schelen. Dus bij de meest conservatieve schatting komt dat nu neer op 325000 mensen. Dat is dus om en nabij neer op 14% van de totale bevolking ( zijn dus Palestijnen ) van Gaza.

En verder het gaat me niet om wat je wel of niet afgrijselijk vindt, het gaat om het gegeven dat je systematisch met argumenten aankomt waarmee je de ernst van de zaak in Gaza blijft bagataliseren.

Met 80% en oplopend kan je stellen dat alles wat ook maar enigszins iets met bebouwing, infrastructuur, ect verniel is, dat onder verwoesting van een gebied gaat. Zeggen dat dat niet zo is is zout op slakken leggen die er niet zijn.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 sep 2025 12:58, 4 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 20 sep 2025 12:14
Maar als je gelijke monniken wilt:
ChaimNinsky ligt duidelijk toe waarom hij persoonlijk vindt dat Hamas genocide heeft gepleegd, al is dat niet juridisch vastgesteld. Kennelijk geldt voor jou sinds de uitspraak over Israel alleen nog de juridische definitie van " genocide" .
Juridisch is overigens niet vastgesteld dat Hamas geen genocide heeft gepleegd.

Merk op dat je hier 100% anders over dacht voor die uitspraak: toen was het gewoon zo, al was het niet juridisch vastgesteld.

Wil je nu aub je mond gaan spoelen??

Nimsky ligt persoonlijk toe.....en dat complimenteer je.
Ik en anderen geven continu aan waarom we vinden dat het heilige flyerende IDF genocide pleegt en dan zijn we emotioneel.

Ga je mond spoelen aub.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mooi (zwaar emo) intermezzo

Meisje in Gaza-Stad
Opnieuw een afschuwelijke, indringende foto van het genocidale geweld van het Israëlische leger in Gaza: een man die een klein meisje op handen draagt. Ze werd gedood bij een luchtaanval. Ze werd vermoord. Is hij de vader en is zij zijn dochter? Als dat zo is, hoop ik dat de shock hem als pijnstiller tijdelijk beschermt tegen overspoelend verdriet en radeloosheid, en ontembare woede.

Wat heeft zij misdaan? Was zij lid van Hamas? Voerde zij aanslagen uit of bereidde zij die voor? Leidde zij een terroristische cel? Droeg zij een bomgordel? Blies zij in Tel Aviv een bus op? Schoot zij in Jeruzalem met een automatisch wapen op Israëlische burgers? Riep zij op internet op tot aanslagen en de vernietiging van Israël? Had zij een website vol haat zaaiende berichten?

Nee, zij was slechts een meisje in Gaza-Stad. Misschien speelde ze met poppen, sprong ze touwtje, genoot ze van stoepkrijten, had ze een kinderwagentje en maakte ze soep in haar plastic speelgoedkeukentje. Zij mocht van Netanyahu cum suis niet langer leven.

Waarom niet? Omdat ze een meisje was in Gaza-Stad.

Ruud Joppen

Nijmegen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mooi (zwaar emo) intermezzo

Meisje in Gaza-Stad
Opnieuw een afschuwelijke, indringende foto van het genocidale geweld van het Israëlische leger in Gaza: Een man een klein meisje op handen draagt. Ze werd gedood bij een luchtaanval. Ze werd vermoord. Is hij de vader en is zij zijn dochter? Als dat zo is, hoop ik dat de shock hem als pijnstiller tijdelijk beschermt tegen overspoelend verdriet en radeloosheid, en ontembare woede.

Wat heeft zij misdaan? Was zij lid van Hamas? Voerde zij aanslagen uit of bereidde zij die voor? Leidde zij een terroristische cel? Droeg zij een bomgordel? Blies zij in Tel Aviv een bus op? Schoot zij in Jeruzalem met een automatisch wapen op Israëlische burgers? Riep zij op internet op tot aanslagen en de vernietiging van Israël? Had zij een website vol haat zaaiende berichten?

Nee, zij was slechts een meisje in Gaza-Stad. Misschien speelde ze met poppen, sprong ze touwtje, genoot ze van stoepkrijten, had ze een kinderwagentje en maakte ze soep in haar plastic speelgoedkeukentje. Zij mocht van Netanyahu cum suis niet langer leven.

Waarom niet? Omdat ze een meisje was in Gaza-Stad.

Ruud Joppen

Nijmegen
Gesloten