Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 18 sep 2025 12:25
Gerard R. schreef: 17 sep 2025 23:58 Nou.. voorlopig houd ik het bij de grote hoeveelheden doden, platgemaakte gebouwen, ontzeggen van voedsel en drinken, op burgers schieten en bombarderen als ze proberen daaraan te komen omdat ze ook willen overleven, verdrijving etc. etc..
En ik vind dat dieptriest en ik volg de experts die dit genocide noemen.
Je vergeet 1 FEITje

Gaza is verwoest,
Je schrijft al maanden dat Gaza verwoest is. Hoe kan Israel dan nu nog woontorens bombarderen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

gerard_m schreef: 18 sep 2025 19:28
Gerard R. schreef: 17 sep 2025 23:58 Nou.. voorlopig houd ik het bij de grote hoeveelheden doden, platgemaakte gebouwen, ontzeggen van voedsel en drinken, op burgers schieten en bombarderen als ze proberen daaraan te komen omdat ze ook willen overleven, verdrijving etc. etc..
Je vergeet 1 FEITje

Gaza is verwoest,
Je schrijft al maanden dat Gaza verwoest is. Hoe kan Israel dan nu nog woontorens bombarderen?
Dat is typisch Dikkemick en dat schrijft hij al maanden maar……. zonder enige onderbouwing en niet beseffend dat alle informatie uit Gaza bij Hamas vandaan komt! Er is daar geen onafhankelijke pers! En dat kun je hem zeker kwalijk nemen omdat hij/zij nooit inhoudelijk, zoals aangetoond door Chaimnimsky en mij, op berichten ingaat! Het enige wat Dikkemick doet is wat de Pro Palestina aanhangers ook doen! Het bashen van Israël! Maar met antwoorden op vragen van tegenstanders geven ze niet thuis! Ik vraag me oprecht af op de moderatie wat kan doen aan de topicvervuiling van Dikkemick en consorten! Zou het vrijdenkersniveau op dit forum zeer ten goede komen!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 18 sep 2025 22:41
Je vergeet 1 FEITje

Gaza is verwoest,
Dat is typisch Dikkemick en dat schrijft hij al maanden maar……. zonder enige onderbouwing en niet beseffend dat alle informatie uit Gaza bij Hamas vandaan komt! Er is daar geen onafhankelijke pers! En dat kun je hem zeker kwalijk nemen omdat hij/zij nooit inhoudelijk, zoals aangetoond door Chaimnimsky en mij, op berichten ingaat! Het enige wat Dikkemick doet is wat de Pro Palestina aanhangers ook doen! Het bashen van Israël! Maar met antwoorden op vragen van tegenstanders geven ze niet thuis! Ik vraag me oprecht af op de moderatie wat kan doen aan de topicvervuiling van Dikkemick en consorten! Zou het vrijdenkersniveau op dit forum zeer ten goede komen!
Ja, inhoudelijk kan een discussie met hem niet worden. Jammer.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Je vergeet 1 FEITje

Gaza is verwoest,
Gaan we grappig doen? Het is zoeken naar gebouwen waar een bom nog iets kan uithalen. Bijkomend voordeel is de Palestijnse burgers die in of nabij de gebouwen zijn.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 18 sep 2025 22:53
lost and not found yet! schreef: 18 sep 2025 22:41

Ja, inhoudelijk kan een discussie met hem niet worden. Jammer.
Hoe inhoudelijk wil je de vernietiging van Gaza en genocide op de burgers hebben?
Hamas is still alive!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 17 sep 2025 23:49 Het precies wat je forumgenoot DikkeMick ook altijd doet: van onderwerp veranderen zonder inhoudelijk op iemand in te gaan.

Mijns inziens is dat een sneer naar een forumgenoot die volgens Regel E2 dient te worden voorkomen, Doe dit dus niet meer!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een humane draai maar weer dan.

Kabinet blijft tegen ophalen ernstig zieke kinderen uit Gaza | Politiek | NU.nl https://share.google/cu01WqmysmGrQ2Mxf

Ondanks persoonlijke en indringende oproepen vanuit de Tweede Kamer blijft demissionair premier Dick Schoof erbij dat het kabinet tegen het ophalen van ernstig gewonde of zieke kinderen uit Gaza is.
Laat die jongelui met kapot geschoten ballen daar maar creperen waar het niet meer kan. Wellicht vullen ze dan het genocide-lijstje snel aan en tikken "we' de 75.000 kills aan.
Enige nadeel: toegangsprijs Sderot Cinema zal hoger worden.

En: Kabinet laat genocide oordeel bij ICJ lees ik ook.
Wat ben ik blij dat we op dit moment het meest rotte kabinet ooit hebben (gehad) en dat we naar de stembus mogen.
Hoe diep zijn wij gezonken, als land waar het internationaal recht altijd vooropstond?', aldus GL-PvdA-leider Frans Timmermans. 'Wat offeren wij allemaal op het altaar van de onvoorwaardelijke steun aan Israël? Onze ziel, onze principes, onze uitgangspunten? De Israëlische regering zegt zélf dat het doel is mensen daar te verdrijven zodat Gaza helemaal onder Israëlische controle komt.'
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 18 sep 2025 23:16
gerard_m schreef: 18 sep 2025 19:28 [
Gaan we grappig doen? Het is zoeken naar gebouwen waar een bom nog iets kan uithalen. Bijkomend voordeel is de Palestijnse burgers die in of nabij de gebouwen zijn.
Er is niets grappigs aan. JIj beweert letterlijk dat je " een feit " benoemt en vervolgens klopt je bewering feitelijk niet.

Dit is nu de zoveelste keer.
Het gaat mij om het niveau van dit forum.
Dit is een vrijdenkersforum waarin we op basis van feiten willen discussieren.
Daar spreek ik jou op aan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens mij is het zo, dat als een bewoond gebied voor een procent of 70, 80 is vernield binnen een destructieve campagne, dat dit echt zo ongeveer wordt gezien als 'verwoest' hoor. Of heb ik dit soort typering niet juist? Vanwaar deze zifterij?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 19 sep 2025 10:14
dikkemick schreef: 18 sep 2025 23:16
gerard_m schreef: 18 sep 2025 19:28 [
Er is niets grappigs aan. JIj beweert letterlijk dat je " een feit " benoemt en vervolgens klopt je bewering feitelijk niet.

Wil je dan voor mij een feitelijke recente foto van Gaza(stad) laten zien waaruit blijkt dat het met de schade nogal meevalt?
Met vrijdenken lijkt het mij schier onmogelijk dit morbide-genocide beleid van Israël nog te verzachten, laat staan verdedigen.
Maar doe een poging zou ik zeggen. Toon als vrijdenker aan dat het in Gaza best wel meevalt en dat de rest van de wereld zich niet zo moet aanstellen.

Geloof dat ik een foto gevonden heb. Als je heeeeeel goed door de stofwolken heen kijkt kan er best nog een bommetje op.

https://share.google/images/3AHvyv2dTBs8Y38KK
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 19 sep 2025 10:54
gerard_m schreef: 19 sep 2025 10:14

Wil je dan voor mij een feitelijke recente foto van Gaza(stad) laten zien waaruit blijkt dat het met de schade nogal meevalt?
Met vrijdenken lijkt het mij schier onmogelijk dit morbide-genocide beleid van Israël nog te verzachten, laat staan verdedigen.
Maar doe een poging zou ik zeggen. Toon als vrijdenker aan dat het in Gaza best wel meevalt en dat de rest van de wereld zich niet zo moet aanstellen.

Geloof dat ik een foto gevonden heb. Als je heeeeeel goed door de stofwolken heen kijkt kan er best nog een bommetje op.

https://share.google/images/3AHvyv2dTBs8Y38KK
Als je enkele seconden de tijd neemt en googled op bombardement Gaza, zie je dat bommen op woontorens worden gegooid.
Die woontorens staan er gewoon, anders kun je ze niet bombarderen.

Maar dat doe je uiteraard niet. In plaats daarvan plaats je een foto van iets dat verwoest is. Datt zou zinvol zijn als je bewering was geweest dat er verwoestingen in Gaza zijn. Maar dat was je bewering niet.

" Alle autoritten eindigen in een ongeval" en vervolgens een foto van een ongeluk plaatsen als " bewijs". Wat vind je er zelf van?

Vanuit je emo-reactie, mis je wederom het punt (of je plaats bewust een stroman?)
Ik verzacht niets en heb daar ook geen enkele reden voor.
Ik wil slechts bij de feiten blijven op een Vrijdenkersforum. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

" Heel Gaza verhongert" als er enkele hongerdoden per dag vallen.
" Het dodelijkste conflict alle tijden" na enkele weken van oorlog op basis van een momentopname
" De Palestijnse bevolking wordt uitgeroeid" als na 2 jaar tijd meer dan 99% van de Palestijnen nog leeft.
" Erger dan Hiroshima"
" Heel Gaza is verwoest"

Wat is er op tegen om iets meer bij feiten te blijven?
Een tragedie kan ernstig genoeg zijn zonder dit soort onzinnige beweringen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 19 sep 2025 10:25 Volgens mij is het zo, dat als een bewoond gebied voor een procent of 70, 80 is vernield binnen een destructieve campagne, dat dit echt zo ongeveer wordt gezien als 'verwoest' hoor. Of heb ik dit soort typering niet juist? Vanwaar deze zifterij?
Zie het antwoord aan Dikkemick.

Als een tragedie werkelijk ernstig is, spreken de feiten voor zich en is emotioneel overdrijven nergens voor nodig.
Dit is een vrijdenkersforum waarin feiten leidend zouden moeten zijn. Ook als het over Palestijnen gaat.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 19 sep 2025 12:32
Gerard R. schreef: 19 sep 2025 10:25 Volgens mij is het zo, dat als een bewoond gebied voor een procent of 70, 80 is vernield binnen een destructieve campagne, dat dit echt zo ongeveer wordt gezien als 'verwoest' hoor. Of heb ik dit soort typering niet juist? Vanwaar deze zifterij?

Als een tragedie werkelijk ernstig is, spreken de feiten voor zich en is emotioneel overdrijven nergens voor nodig.
Dit is een vrijdenkersforum waarin feiten leidend zouden moeten zijn. Ook als het over Palestijnen gaat.
Ja, erger kan vrijwel niet daar. Gaskamers ontbreken nog. Genocide, dát zijn de
feiten. Gruis overal. En nóg steeds bommen. En honger, en dorst en ziekten en dood, en geen medicijnen en nog veel meer niet.
En weet je.. als je dan komt met onafhankelijke oordelen, die het hebben over genocide en/of de afschuwelijkheden, dan is het antwoord van min of meer Israëlisch gelieerde zijde, dat het antisemitisme is e.d., want 'partijdig'.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 19 sep 2025 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 19 sep 2025 14:57

feiten. Gruis overal. En nóg steeds bommen.
Israel pleegt geen genocide, maar mocht worden geoordeeld dat Israel genocide pleegt, zou het best kunnen dat Israel inderdaad genocide gaat plegen. Als je toch al schuldig wordt bevonden, wat valt er dan nog te verliezen? Dan is Israel tenminste van alle Palestijnen en het Palestijnse terreur af.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 19 sep 2025 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 19 sep 2025 15:06
Gerard R. schreef: 19 sep 2025 14:57

feiten. Gruis overal. En nóg steeds bommen.
Israel pleegt geen genocide, maar mocht worden geoordeeld dat Israel genocide pleegt, zou het best kunnen dat Israel inderdaad genocide gaat plegen. Als je toch al schuldig wordt bevonden, wat valt er dan nog te verliezen? Dan is Israel tenminste van alle Palestijnen af.
Dat laatste, dat vermoed ik al heel lang.
Gesloten