lost and not found yet! schreef: ↑17 sep 2025 22:13
Henry II schreef:
Hij klaagt ook de EU aan voor het ondersteunen van de Palestijnen, wat alleen in de kaar zou spelen van bepaalde Palestijnse terroristische organisaties. Deze steun is volgens hem goed bedoeld, maar werkt averechts. Hij vindt dat de Palestijnen de beste vrienden van Israël zouden moeten worden, omdat dat he enige land is dat al decennia daadwerkelijk iets doet voor de Palestijnen, vooral die op de Westbank en in Jordanië.
Dat is wat ik hier op dit forum al zo vaak heb aangehaald! De Joden die genocidaal vermoord werden door de Hamas terroristen op 07-10-2023 waren juist degenen die het beste met de Gazanen voor hadden. Die elke dag met hun auto aan de grens met Gaza stonden om zieke kinderen en volwassenen naar ziekenhuizen in Israël te brengen. Of naar de tandarts, of om te helpen om belangrijke formulieren in te vullen of andere dingen te regelen. Hoeveel Gazanen gingen er voor 07-10-2023 niet de grens over om in Israël te werken om zo een normaal leven in Gaza op te bouwen?
Klopt, de mensen in de kibboetsiem waren de enige vrienden die de Palestijnen hadden. Ze streden voor hun rechten en hielpen hen wanneer ze hulp nodig hadden, boden werk aan, hadden vlieger-festivals waarbij ze aan beide zijden van het hek elkaar ontmoetten etc., etc., etc. Die vrienden hebben ze verraden -- Palestijnen die er werkten hadden Hamas precies verteld hoe ze bij de huizen konden komen, wat te doen, wie ze er aantroffen, etc. Kijk, net als bijna de gehele rest van Israel, ga ik niet klagen bij een algehele genocide van de Palestijnen. Zal het niet vieren -- tenminste niet publiekelijk, maar zou er zeker niet minder blij van worden dan ik gewoonlijk ben. Al die feestvierende Palestijnse mannen, vrouwen en kinderen die dansten van extatische vreugde om de verkrachte halfnaakte Joodse vrouwenlijken die door Gaza werden geparadeerd -- het zal me werkelijk aan m'n derrière oxideren wat er met hen gebeurd.
De enige reden dat ik tegen voortzetting van de oorlog ben, is vanwege de gijzelaars.
En dan dan is de regering hier en in andere landen zo slim om producten die van de Westbank komen te boycotten! Hoe stom kun je zijn? Je benadeeld er alleen de producenten in de Westbank mee! En jah…….wie zijn dat ook al weer? Dat dus!
Wat er op de Westbank gebeurt, is eigenlijk het tegengestelde van hetgeen er in de kibboetsiem gebeurde. Daar haten ze de Palestijnen, net als nu bijn aiedereen in de rest van Israel.