Vergeefse moeite. Nimsky is en blijft trots op Israël. Al gaan ze gaskamers bouwen. Dan heeft Israël wellicht het meest effectieve en innovatieve humane gas.Bonjour schreef: 10 sep 2025 15:54Hier wordt het economisch succes in context gebracht met de oorlog. Leuk hoor hoe ze duurzaam de oorlog financieren. Maar het blijft een vuile oorlog. Het is alleen maar erg dat ze zoveel kapitaal hebben om een ander volk te vernietigen. Dat is de context.ChaimNimsky schreef: 10 sep 2025 12:33 O ja, en ook dit nog als extra zakcentje van $45.000.000.000: https://www.youtube.com/shorts/lleynYz3nvE (zelfs dat extra zakcentje is al aanzienlijk meer dan al de oorlogen in Gaza, Libanon, Iran, Syrië en Jemen bij elkaar hebben gekost, wat zo'n $31 miljard is in 2024).
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Aljazeera:
Israël is nu ook bezig doelen te bombarderen in de hoofdstad van Jemen Sanaa, dat in handen is van de Houthi's.
Vandaag zijn er 43 doden gevallen in Gaza. Vooral tentenkampen, waarvan er velen zijn omdat er weinig gebouwen
nog rechtop staan, zijn doelwit. Dat is al maanden zo.
Het bombardement in Qatar wordt nu wereldwijd veroordeeld.
Zelfs Trump lijkt zich wat terug te trekken. Hij heeft gezegd, dat hij niets te maken heeft met het besluit tot een bombardement in Qatar. Dus geen groen licht van hem zoals door sommigen werd vermoed.
Ik weet niet of ik hem wel geloof...
Israël is nu ook bezig doelen te bombarderen in de hoofdstad van Jemen Sanaa, dat in handen is van de Houthi's.
Vandaag zijn er 43 doden gevallen in Gaza. Vooral tentenkampen, waarvan er velen zijn omdat er weinig gebouwen
Zelfs Trump lijkt zich wat terug te trekken. Hij heeft gezegd, dat hij niets te maken heeft met het besluit tot een bombardement in Qatar. Dus geen groen licht van hem zoals door sommigen werd vermoed.
Ik weet niet of ik hem wel geloof...
Ouwetje: Al is de leugen nóg zo snel, de waarheid achterhaalt hem (ultiem) wel..
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb ook het vermoeden dat Trump niet de hele waarheid verteld heeft.Gerard R. schreef: 10 sep 2025 16:23 Aljazeera:
Ik weet niet of ik hem wel geloof...![]()
Hij heeft misschien geen groen licht gegeven, maar waarschijnlijk wel gezegd dat het niet op rood zou komen te staan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ach, zolang ze maar flyeren, dan zijn het humane operaties.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 sep 2025 17:37 Hij heeft misschien geen groen licht gegeven, maar waarschijnlijk wel gezegd dat het niet op rood zou komen te staan.
De vraag blijft echter onbeantwoord waarom Israel er met al dat kapitaal dan niet in slaagt het Palestijnse volk ook daadwerkelijk te vernietigen?Bonjour schreef: 10 sep 2025 15:54
Hier wordt het economisch succes in context gebracht met de oorlog. Leuk hoor hoe ze duurzaam de oorlog financieren. Maar het blijft een vuile oorlog. Het is alleen maar erg dat ze zoveel kapitaal hebben om een ander volk te vernietigen. Dat is de context.
Het dodental in Gaza is na 2 jaar 70.000. Binnen Israel zelf enkele tientallen. Het aantal Pakestijnen neemt jaarlijs toe.
Als zij " het Palestijnse volk willen vernietigen" zoals jij aanneemt, waarom lukt dat dan niet, terwijl het bijv. in het armoedige Rwanda in 1994 een stuk beter lukte?
Of is je bewering misschien ietsje overdreven?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Hoe kun je deze genocide, die nog lang niet klaar is, bagatelliseren? Weer vergelijken met andere inhumane 'projecten'. Misschien moet je eens een maandje in Gaza doorbrengen. Praten met mensen daar. Of het inderdaad wel meevalt hetgeen ze meemaken.gerard_m schreef: 10 sep 2025 20:56De vraag blijft echter onbeantwoord waarom Israel er met al dat kapitaal dan niet in slaagt het Palestijnse volk ook daadwerkelijk te vernietigen?Bonjour schreef: 10 sep 2025 15:54
Hier wordt het economisch succes in context gebracht met de oorlog. Leuk hoor hoe ze duurzaam de oorlog financieren. Maar het blijft een vuile oorlog. Het is alleen maar erg dat ze zoveel kapitaal hebben om een ander volk te vernietigen. Dat is de context.
Het dodental in Gaza is na 2 jaar 70.000. Binnen Israel zelf enkele tientallen. Het aantal Pakestijnen neemt jaarlijs toe.
Als zij " het Palestijnse volk willen vernietigen" zoals jij aanneemt, waarom lukt dat dan niet, terwijl het bijv. in het armoedige Rwanda in 1994 een stuk beter lukte?
Of is je bewering misschien ietsje overdreven?
Zou fraai zijn als von der Layen iets dergelijks zou zeggen. Want zelfs pro-Israel-EU komt steeds meer met terechte bezwaren.
Vergeet ook niet het systematisch verjagen van Palestijnen op de westelijke Jordaan oever!
Als iemand de ernst van de situatie wil benadrukken, is het niet nodig dingen te roepen die niet hard te maken zijn.dikkemick schreef: 10 sep 2025 21:08
Hoe kun je deze genocide, die nog lang niet klaar is, bagatelliseren? Weer vergelijken met andere inhumane 'projecten'. Misschien moet je eens een maandje in Gaza doorbrengen. Praten met mensen daar. Of het inderdaad wel meevalt hetgeen ze meemaken.
Zou fraai zijn als von der Layen iets dergelijks zou zeggen. Want zelfs pro-Israel-EU komt steeds meer met terechte bezwaren.
Vergeet ook niet het systematisch verjagen van Palestijnen op de westelijke Jordaan oever!
Ik bagetaliseer niets. Ik stel een normale vraag over een bewering die wordt gedaan en die ik in twijfel trek.
Je kunt hem beantwoorden of negeren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard_m
En tactische atoomgranaten (zullen ze....kwijl....kwijl...)ongetwijfeld hebben maar dan vervuilen ze hun eigen nog te koloniseren grondgebied.
En kijk hoe lang ze door kunnen gaan, de ratten!
Kabinet is om: zo snel mogelijk importverbod uit Israëlische nederzettingen | Politiek | NU.nl https://share.google/2kU1nJiNkIRixnt0u
Hoelang dat proces duurt, is nog onduidelijk.[/i]
Stelletje lafbekken in den Haag
Omdat Israël gehaaid is en donders goed weet hoe ze tot het uiterste kunnen gaan zonder dat ze de totale gemeenschap over zich heen krijgen.De vraag blijft echter onbeantwoord waarom Israel er met al dat kapitaal dan niet in slaagt het Palestijnse volk ook daadwerkelijk te vernietigen?
En tactische atoomgranaten (zullen ze....kwijl....kwijl...)ongetwijfeld hebben maar dan vervuilen ze hun eigen nog te koloniseren grondgebied.
Kabinet is om: zo snel mogelijk importverbod uit Israëlische nederzettingen | Politiek | NU.nl https://share.google/2kU1nJiNkIRixnt0u
- Peter van Velzen
- Moderator
dikkemick schreef: 11 sep 2025 09:45 Gerard_m
Omdat Israël gehaaid is en donders goed weet hoe ze tot het uiterste kunnen gaan zonder dat ze de totale gemeenschap over zich heen krijgen.De vraag blijft echter onbeantwoord waarom Israel er met al dat kapitaal dan niet in slaagt het Palestijnse volk ook daadwerkelijk te vernietigen?
Het gebruik van het woord "ratten" is scheldproza.
Aangezien je meeste berichten herhalingen zijn, van jouw onveranderde visie, verban ik je voor één week van het forum.
Gelieve mensen (Ook als je ze als onmensen beschouwt), niet zo te noemen. Dat is Nazi-niveau.
Ik wens u alle goeds
Interessant en deplorabel berichtje:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... osten-gaza
Als ik schrijf MO, dan denk ik tegenwoordig aan meer dan overdadige 'verdediging' met behulp van alle geniepige tot gewelddadige middelen. Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog gaten, lijken en puin.
De betekenis van het woord 'Holocaust' ken ik prima, maar de gevoelslading is vrijwel weg bij me door wat voorligt. Het spijt me.
Ook dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.Author: Annemijn Snijders
Hulpposten in Gaza worden bewaakt door een bedrijf, genaamd UG solutions. Uit onderzoek van de BBC blijkt dat dit bedrijf gebruikt maakt van een Amerikaanse motorbende, die bekend staat om gewelddadigheden tegen de Islam. (..)
Als ik schrijf MO, dan denk ik tegenwoordig aan meer dan overdadige 'verdediging' met behulp van alle geniepige tot gewelddadige middelen. Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog gaten, lijken en puin.
De betekenis van het woord 'Holocaust' ken ik prima, maar de gevoelslading is vrijwel weg bij me door wat voorligt. Het spijt me.
Ouwetje: Al is de leugen nóg zo snel, de waarheid achterhaalt hem (ultiem) wel..
- lost and not found yet!
- Superposter
Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.Gerard R. schreef: 11 sep 2025 18:56 Interessant en deplorabel berichtje:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... osten-gazaOok dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.Author: Annemijn Snijders
Hulpposten in Gaza worden bewaakt door een bedrijf, genaamd UG solutions. Uit onderzoek van de BBC blijkt dat dit bedrijf gebruikt maakt van een Amerikaanse motorbende, die bekend staat om gewelddadigheden tegen de Islam. (..)
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
En als zij dat doen, dan moeten anderen ook maar dat soort krankzinnigheid vertonen (of erger)? Kom kom...lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:05Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.Gerard R. schreef: 11 sep 2025 18:56 Interessant en deplorabel berichtje:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... osten-gazaOok dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.Author: Annemijn Snijders
- Superposter
Ik probeer alleen te relativeren dat het voor de Gazanen geen ene flikker uitmaakt! Met krankzinnigheid creëer je krankzinnigheid! Wat er ook gebeurt, helaas zijn de Gazaanse burgers altijd de LUL! Ja dikkemick! Met hoofdletters! Maar Gerard, wees eens eerlijk! Een retorische vraag, wat denk jij dat 07-10 de Gazanen gebracht heeft?Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:28En als zij dat doen, dan moeten anderen ook maar dat soort krankzinnigheid vertonen (of erger)? Kom kom...lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:05Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.Gerard R. schreef: 11 sep 2025 18:56 Interessant en deplorabel berichtje:
Ook dit verbaast me niets. Naast al het andere, gesteund door de VS. Vandaag weer meer dan 40 doden.
We are dancing again!
🔱
🔱
'Rhetorisch antwoord', ik doe een gooi: genocide of op zijn minst aardig wat dode burgers door Israël? Velen op aarde vinden het genocide. En Quatar gaat ook vrij ver vinden de golfstaten daar.lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:35Ik probeer alleen te relativeren dat het voor de Gazanen geen ene flikker uitmaakt! Met krankzinnigheid creëer je krankzinnigheid! Wat er ook gebeurt, helaas zijn de Gazaanse burgers altijd de LUL! Ja dikkemick! Met hoofdletters! Maar Gerard, wees eens eerlijk! Een retorische vraag, wat denk jij dat 07-10 de Gazanen gebracht heeft?Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:28En als zij dat doen, dan moeten anderen ook maar dat soort krankzinnigheid vertonen (of erger)? Kom kom...lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:05
Als ik een flat of een ander groot gebouw zie, dan zie ik met mijn geestesoog homo’s, lesbiennes en andere lgbt mensen die door Hamas ervan af geflikkerd worden omdat ze niet voldoen aan hun Islamitische standaard.
- Superposter
Serieus? Velen op aarde is een argument voor jou? Echt? Gebaseerd op wat eigenlijk?Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:40'Rhetorisch antwoord', ik doe een gooi: genocide of op zijn minst aardig wat dode burgers door Israël? Velen op aarde vinden het genocide. En Quatar gaat ook vrij ver vinden de golfstaten daar.lost and not found yet! schreef: 11 sep 2025 22:35Ik probeer alleen te relativeren dat het voor de Gazanen geen ene flikker uitmaakt! Met krankzinnigheid creëer je krankzinnigheid! Wat er ook gebeurt, helaas zijn de Gazaanse burgers altijd de LUL! Ja dikkemick! Met hoofdletters! Maar Gerard, wees eens eerlijk! Een retorische vraag, wat denk jij dat 07-10 de Gazanen gebracht heeft?Gerard R. schreef: 11 sep 2025 22:28
En als zij dat doen, dan moeten anderen ook maar dat soort krankzinnigheid vertonen (of erger)? Kom kom...
We are dancing again!
🔱
🔱