Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

@dikkemick
Maar naast al dit loserdom, heb je ook gezien, vooral bij aankomst hoe de neo-koloniaal Trump omging met Putin?
Alsof er een arm inboorlingetje, dat hij nog kende van vroeger, op bezoek kwam.
Klopjes op de schouder, klopjes op de rug, klopjes bij het drukken van een hand op de rug van de hand. Deze keer nog net niet de heen en terug beweging zodat de ander uit balans raakt. En Putin maar vriendelijk blijven.

"Wij gaan dit varkentje wel even wassen"... :roll:
Toen dacht ik, zou Putin dit nou kunnen hebben of niet? Ik dacht van niet.
En het zal natuurlijk niet de reden van de uitkomst van dit topje zijn geweest, maar in míjn ogen was het reuze gênant.
Dat waren de eerste platvloerse seconden... enz..

Hier is het: https://www.youtube.com/watch?v=vgRAy0-O_vc
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet *
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ben helaas niet bekend met de kracht van lichaamstaal, houding en symboliek bij dit soort bijeenkomsten. Denk dat beide "heren" hier wel mee bekend zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 aug 2025 17:19 Ben helaas niet bekend met de kracht van lichaamstaal, houding en symboliek bij dit soort bijeenkomsten. Denk dat beide "heren" hier wel mee bekend zijn.
Jawel, maar ga maar kijken, de link staat erbij.
Putin gedroeg zich met respect, Trump als de Godfather. En dan moet je diplomatiek nog gaan onderhandelen....
Je snap dat ik ze beiden niet mot heh? :x
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet *
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 16 aug 2025 17:22
dikkemick schreef: 16 aug 2025 17:19 Ben helaas niet bekend met de kracht van lichaamstaal, houding en symboliek bij dit soort bijeenkomsten. Denk dat beide "heren" hier wel mee bekend zijn.
Putin gedroeg zich met respect, Trump als de Godfather. En dan moet je diplomatiek nog gaan onderhandelen....
Had de link bekeken, maar in ieder gebaar schuilt een teken en ik kan ze niet ontwaren. Vind Poetin een miezerig slungelig mannetje en Trump een wat te dikke lompe boer.

Ergste aan Poetin blijven zijn kraaloogjes. Brrrrr
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 aug 2025 17:39
Gerard R. schreef: 16 aug 2025 17:22
Had de link bekeken, maar in ieder gebaar schuilt een teken en ik kan ze niet ontwaren. Vind Poetin een miezerig slungelig mannetje en Trump een wat te dikke lompe boer.

Ergste aan Poetin blijven zijn kraaloogjes. Brrrrr
Sluwheid.... :lol: :(
En de misdaad. Bloed aan die handen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Defensie-expert Ko Colijn over Poetins onwil en Trumps onkunde | Oorlog in Oekraïne | NU.nl https://share.google/b38jUPpLEuN3rZ8Bb

De ontmoeting in Alaska heeft weinig meer opgeleverd dan het lijfelijke gesprek tussen de Amerikaanse president Trump en Russische president Poetin. Het werd een pijnlijk misverstand tussen de onkunde van Trump en de onwil van Poetin. Het geloof dat je wereldproblemen met een deal of met geweld kunt oplossen, bleek nog altijd hopeloos.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 aug 2025 19:22 Defensie-expert Ko Colijn over Poetins onwil en Trumps onkunde | Oorlog in Oekraïne | NU.nl https://share.google/b38jUPpLEuN3rZ8Bb

De ontmoeting in Alaska heeft weinig meer opgeleverd dan het lijfelijke gesprek tussen de Amerikaanse president Trump en Russische president Poetin. Het werd een pijnlijk misverstand tussen de onkunde van Trump en de onwil van Poetin. Het geloof dat je wereldproblemen met een deal of met geweld kunt oplossen, bleek nog altijd hopeloos.
Ja, ik ga grotendeels mee in wat hij zegt.
Kijken of deze ervaring zin heeft oftewel of we waarlijk willen leren én herstellen in het Westen.
Dan, in dat geval, was/is dit een gezonde tik (of zeg maar knal) op de vingers.
Zo niet, dan lopen die Russen gaarne een of andere keer door en dat hebben wij dan zelf mogelijk gemaakt.
Geopolitiek is knap dierlijk. Net de natuur. Dat moet je GOED doen.

Maar... laat ik eerlijk zijn.. het IS ook moeilijk, het is iets van echte profs, niet van clowns die bv. maar wat rondgooien
met hoge tarieven naar alle geallieerde en niet-geallieerde landen enz..
En daar helpt een praatje van Trump pro Trump voor de Bühne ook niet echt...
Wordt vervolgd. Maar als het aan Putin ligt dan capituleert Ukraine.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.foxnews.com/politics/pence- ... -sanctions
Former Vice President Mike Pence said Sunday that President Donald Trump needs to bring the "hammer" down on Russian President Vladimir Putin with additional secondary sanctions.

After meeting with Putin at a high-stakes summit in Alaska, Trump shifted from advocating for an immediate ceasefire deal to a broader "peace agreement" between Ukraine and Russia.

In an appearance on CNN's "State of the Union" on Sunday, Pence described Trump’s style in dealing with dictators as the "velvet glove" approach but said he thinks "the hammer needs to come, and it needs to come immediately." (..)
Tsja... je zag het ook in de video's en de live-uitzendingen, Putin is toch nog een soort goede vriend van Donald Trump.
En dat is nu van belang omdat Putin op dit moment het Westen in de luren legt. Letterlijk en volledig.
Goed, morgen gaat Zelensky samen met EU-leiders en Mark Rutte van de Navo naar Trump om hem te overtuigen van
de spijkerharde realiteit. Dat is dus niet zozeer iets van fluweel.

Witkoff ondertussen:
U.S. Special Envoy for Peace Missions Steve Witkoff claims Russian President Vladimir Putin made "robust" steps toward peace during his meeting with President Donald Trump last week.

Witkoff made the statement during an appearance on "Fox News Sunday" with host Shannon Bream. The official was in the room for the Alaska meeting and has met previously with Putin several times. (..)
Volgens mij is er iets niet geheel synchroon in die Trump-administratie. Net als vroeger 1e termijn, maar nu telt het hard.
Of zou Trump iets niet zeggen wat de wereld wel zou moeten weten??
https://www.rt.com/russia/623135-silenc ... mpaign=RSS

Zelensky is verder niet van plan land aan de Russen weg te geven waar Trump onder meer op zinspeelde.
https://www.foxnews.com/politics/our-po ... and-russia
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou... een keertje de Russische drijfveer voor wat ze met Ukraine doen:
https://www.rt.com/russia/623470-territ ... mpaign=RSS
In an interview with NBC on Sunday, Lavrov was asked whether halting Moscow’s military offensive was the only concession it was prepared to make.

”We don’t have any interest in territories. We have the biggest territory on Earth,” Lavrov said. “What we are concerned about… is the people who live on those lands, whose ancestors lived there for centuries.” (ga maar lezen!)
Bij mij borrelen dan allerlei vragen op, waaronder bij voorbeeld 'waarom van alles platbombarderen' of 'wat is dat dan voor geklets over oefenen en bijna Kiev binnenlopen een poosje terug en de Navo die zo gevaarlijk dichtbij is?'. 'Waarom het hele land bestoken met terreur-raketten en drones etc. etc.? Het lijkt op ISIS'. 'Waarom bv. ook dreiging richting Baltische landen en Finland?' 'Waarom steeds met bommenwerpers de waarkzaamheid betreffende het luchtruim van de Navo testen? Waarom steeds snuffelen naar de comminicatielijnen van het Westen bv. in zee??
Waarom het uit elkaar proberen te spelen van de VS en de EU met de zeggen dat de VS vrede nastreven en de EU niet?
Dan kan je heel mooi praten met je stroopsmerende bromstem, maar de realiteit ziet er compleet anders uit dan Lavrovspraak, dan weet ik wel hoe laat het is, al vrij lang eigenlijk. :? Het lijkt Trump wel met zijn lieg-, bedrieg- en treiter-gedoe. Enz..

Maar goed, ik luister graag naar alle mensen. 8*)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gerard R. schreef: 24 aug 2025 16:45 Nou... een keertje de Russische drijfveer voor wat ze met Ukraine doen:
https://www.rt.com/russia/623470-territ ... mpaign=RSS
In an interview with NBC on Sunday, Lavrov was asked whether halting Moscow’s military offensive was the only concession it was prepared to make.

”We don’t have any interest in territories. We have the biggest territory on Earth,” Lavrov said. “What we are concerned about… is the people who live on those lands, whose ancestors lived there for centuries.” (ga maar lezen!)
Bij mij borrelen dan allerlei vragen op, waaronder bij voorbeeld 'waarom van alles platbombarderen' of 'wat is dat dan voor geklets over oefenen en bijna Kiev binnenlopen een poosje terug en de Navo die zo gevaarlijk dichtbij is?'. 'Waarom het hele land bestoken met terreur-raketten en drones etc. etc.? Het lijkt op ISIS'. 'Waarom bv. ook dreiging richting Baltische landen en Finland?' 'Waarom steeds met bommenwerpers de waarkzaamheid betreffende het luchtruim van de Navo testen? Waarom steeds snuffelen naar de comminicatielijnen van het Westen bv. in zee??
Waarom het uit elkaar proberen te spelen van de VS en de EU met de zeggen dat de VS vrede nastreven en de EU niet?
Dan kan je heel mooi praten met je stroopsmerende bromstem, maar de realiteit ziet er compleet anders uit dan Lavrovspraak, dan weet ik wel hoe laat het is, al vrij lang eigenlijk. :? Het lijkt Trump wel met zijn lieg-, bedrieg- en treiter-gedoe. Enz..

Maar goed, ik luister graag naar alle mensen. 8*)
Rutte schreef:„Lavrov is minister van Buitenlandse Zaken sinds de geboorte van Jezus Christus, denk ik?’’ zei Rutte tegen Fox News. „Sindsdien is er niks nuttigs uit zijn mond gekomen. Dus laten we niet te veel aandacht besteden aan meneer Lavrov.’’
Als MP vond ik hem waardeloos. Hij begon pas zinnige dingen te zeggen in zijn nieuwe baan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... eaanvallen
De Russische brandstofvoorziening komt steeds meer onder druk te staan door Oekraïense droneaanvallen op olieraffinaderijen in Rusland. Rusland kampt met een groot tekort aan brandstof, en volgens persbureau Bloomberg hebben de groothandelsprijzen inmiddels recordhoogten bereikt. ‘De Russen voelen dit wel', zegt Rusland-correspondent Joost Bosman. (..)
En dat op eigen kracht voor een fors deel...
Of het Putin toeschietelijker zal laten zijn op het punt van onderhandelen waag ik te betwijfelen. Laten we het hopen.
Dat gedoe daar moet ook een keer stoppen, zou je zeggen. :roll:
De mens heeft wel wat belangrijkers aan 't hoofd dan oorlogje voeren. Voor velen is het leven sowieso al niet gemakkelijk en klimaat is ook een zorg... etc..
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Net als Netanyahu kan Poetin zijn goddelijke gang gaan.

Europese leiders verafschuwen aanval op Kyiv en EU-gebouw: 'Zelfs EU doelwit' | Oorlog in Oekraïne | NU.nl https://share.google/IqVclS9aqVNmPz6Bn
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 28 aug 2025 12:42 Net als Netanyahu kan Poetin zijn goddelijke gang gaan.

Europese leiders verafschuwen aanval op Kyiv en EU-gebouw: 'Zelfs EU doelwit' | Oorlog in Oekraïne | NU.nl https://share.google/IqVclS9aqVNmPz6Bn
Ja, al dat soort luitjes zouden onmiddellijk moeten worden opgesloten. Levenslang. Of evt. doodstraf, maar dat is nogal genadig.
Maar nou het vreemde: ze mogen maar doen.
Sterker, ze mogen met die anderen in het buitenland gaan praten, ze reizen daarheen, anderen, die misschien ook wel zouden moeten worden opgesloten.

Soms heb ik de neiging om me los te maken van deze wereld en te gaan leven als kluizenaar.
Intelligent dit ras? Op zekere manier.. Maar wat een rotvolk allemaal op deze planeet die eigenlijk al stukken minder leefbaar is dan een paar jaar terug, want je bent blijkbaar als mens nog alleen maar nuttig als een stuk vlees dat je kan opblazen...
En ik zweer je dat ze er nog trots op zijn ook.... en dan komen ze met hun AI... en dan gaat het nóg beter...

VN zonder invloed, Internationaal Recht kansloos... Levensomstandigheden lokaal vreselijk, hier en daar matig op z'n minst... Klimaat naar de kloten enz.. Als ik tegenwoordig bv. hoogbouw zie, dan denk ik onwillekeurig wat ze daar elders in de wereld wel mee doen... om over de mensen nog maar te zwijgen.
foppedehaan43

Bericht door foppedehaan43 »

Waarom zeggen Westerse media al twee jaar dat Rusland op zijn gat ligt? Men zou zelfs met scheppen moeten vechten..
Maar wat zie je de afgelopen weken? Elke avond en nacht breken ze weer "records" qua drones en raketten.. Zouden Westerse media dan gewoon weinig verstand van dit soort zaken hebben?
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Hallo Foppe,

Welkom op het forum!

n.b. heb je dit topic gezien? Welkom nieuwe leden.

Je kunt je ook voorstellen in het voorstelforum.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie